wtorek, 27 sierpnia 2019

doulos niewolnik Chrystusa część 6 - grzech kunktatorstwa


"Nie mów bliźniemu: Idź i przyjdź znowu, dam ci jutro [przyszłość], gdy masz [teraźniejszość] to u siebie" - Księga Przysłów Salomona 3:28. ŚWIĘTY BÓG MIŁOŚCI mówi nam abyśmy nie byli opieszali, nie ociągali się, nie robili ku kunktatorstwo.
Kunktatorstwo : "rozmyślne zwlekanie, odkładanie, przeciąganie czegoś, ociąganie się, powolność w działaniu."
Zwlekanie, ociąganie się, opieszałość często idą w parze z lenistwem i uleganiu lękom czyli z tchórzostwem.

Opisze dwie niedawne historie ze swojego życia. Wczoraj pewna siostra w PANU JEZUSIE ZBAWICIELU zadzwoniła do mnie i poinformowała mnie że nie może kupić pewnej rzeczy, a która ja mam i mogę jej wysłać w razie czego. Zadzwoniła do mnie w okolicach południa i powiedziałem jej, że wyślę jej jak najszybciej - może jutro lub pojutrze. Po naszej rozmowie miałem myśli : "powiedziałem jak najszybciej, a z drugiej strony mówię "jutro, pojutrze" - dlaczego nie dzisiaj ???". PAN JEZUS mi przypomniał ten werset : "Nie mów bliźniemu: Idź i przyjdź znowu, dam ci jutro, gdy masz to u siebie" - Księga Przysłów Salomona 3:28.

Mam tą rzecz u siebie, a mówię o wysłaniu jej jutro lub pojutrze. A co jak dzisiaj jest mój ostatni dzień w tym ciele ?? Co jeśli jutra lub pojutrza nie dożyję ?? W takim przypadku ta siostra nie dostanie tego ode mnie. Wczoraj w Puławach był upał - ok 30 stopni w cieniu. Poza tym byłem głodny bo nie jadłem obiadu - więc moje ciało nie było za bardzo chętne aby zrobić tą paczkę i pójść na pocztę. Ciało najchętniej zostałoby w domu i przełożyło sprawę na jutro. W sercu jednak miałem przekonanie aby nie odkładać tego, ale żeby to zrobić teraz - bez opieszałości, zwlekania i marudzenia. Dzięki łasce PANA JEZUSA tak zrobiłem.
Mimo upału, mimo nie zjedzenia obiadu - naszykowałem paczkę i poszedłem na pocztę osiedlową. Chwilę się spóźniłem, więc musiałem pójść na główną pocztę - ale uznałem że tak ma widocznie być i w pokoju ducha, z JEZUSOWĄ radością szedłem przez miasto. Po drodze mogłem opowiedzieć świadectwo pewnej kobiecie z dziećmi. W końcu doszedłem na pocztę i nadając paczkę również tej pani z poczty mogłem powiedzieć o JEZUSIE ZBAWICIELU w moim życiu. O tym jak po wypadku mnie dalej prowadzi, że w NIM moja siła, ON nigdy mnie nie zostawi i idę do domu OJCA a nie na Sąd. Moje wyjście było daremne. Wysłałem tej siostrze tą rzecz. Dostałem żywą lekcję żeby nie być opieszałym, ociągającym się z zadaniami, obowiązkami gdy mam możliwość wykonania ich w obecnym czasie, dniu. Gdybym był opieszały, leniwy to może nie spotkałbym tych osób i innych osób na swojej drodze. 
Bycie użytecznym sługą, dobrym sługą wyklucza opieszałość, ociąganie się, a tym bardziej lenistwo, lęki czy patrzenie na upał, nie zjedzony obiad. Dzisiaj widzę wyraźnie że nie można tak robić, ale trzeba być gotowym w każdy czas - dogodny czy niedogodny. Bracia i siostry w różnych regionach świata mają prześladowania, cięższe warunki klimatyczne, ekonomiczne i może przez cały dzień nic nie jedli - a ja miałbym odkładać coś bo upał, albo nie zjadłem obiadu ?? ... "Dlatego znoś trudy jak dobry żołnierz Jezusa Chrystusa" - 2 Tymoteusz 2:3 _____ "Głoś słowo Boże, nalegaj w porę i nie w porę, upominaj, strofuj i zachęcaj ze wszelką cierpliwością i nauką" - 2 Tymoteusz 4:2

W ziemskich armiach które robią zło swoimi walkami - zabijaniem, niszczeniem nie ma opieszałości bo jest ciepło albo nie zjadło się obiadu, więc o ile w świętej duchowej armii JEZUSA która chodzi w miłości nawet do wrogów nie powinny zatrzymywać nas różne trudy, ani niesprzyjające okoliczności : "Kiedy byli w drodze, ktoś powiedział do niego: Panie, pójdę za tobą, dokądkolwiek się udasz.58 Jezus mu odpowiedział: Lisy mają nory, a ptaki niebieskie – gniazda, ale Syn Człowieczy nie ma gdzie położyć głowy." - Łukasz 9:57-58 - PAN nie obiecuje wygód gdy idziemy za NIM______ "Kto zważa na wiatrnigdy nie będzie siał, a kto patrzy na chmurynie będzie żąć" - Kaznodziei Salomona 11:4

                                                                   druga sytuacja

Druga sytuacja miała miejsce ze 2-3 tygodnie temu. Siostra cioteczna wyjechała z rodziną i spytała czy nie odebrałbym przesyłki z paczkomatu. P
W tym świecie diabeł, szatan rozsiewa takie powiedzenie : "co masz zrobić dzisiaj zrób jutro" lub : "co masz zrobić jutro zrób pojutrze". JEZUS - ŚWIĘTY BÓG MIŁOŚCI uczy nas wiernej, pracowitej, odpowiedzialnej postawy. Powiedziałem że odbiorę. Kilka dni później wysłała mi kod i napisała że można już odebrać paczkę. Godzina była tak koło 17.00 - znowu ciało mówi : "jutro odbierzesz". Od PANA JEZUSA jednak mam inne myśli : "obiecałem odebrać, po co mam zwlekać z tym do jutra. Mogę odebrać ją jeszcze dzisiaj więc na przekór sobie zrobię to". 
Ubrałem się i poszedłem po tą paczkę. Odebrałem ją i wracając spotkałem kilka osób z którymi mogłem porozmawiać o JEZUSIE a jednej dałem bezpłatny egzemplarz Nowego Testamentu z Księgami : Psalmów i Przysłów. Spotkałem m.in. dwie panie z których jedna chyba była w trakcie chemioterapii. Miała m.in. chustkę na głowie. Powiedziałem im o swoim wypadku, o ZBAWIENIU w JEZUSIE, o swojej biblijnej wierze i sile w JEZUSIE który czyni mnie dzieckiem Bożym i prowadzi ku cudownej wieczności. Zachęciłem je aby czytały Biblię.

Dalej gdy wracałem do domu poznałem pewnego człowieka który załamany, zdołowany siedział na ławce. Okazało się że Łukasz jest po rozwodzie - żona wzięła dzieci i żyje z innym mężczyzną. Mówił że jak zobaczył mnie i bluzę moją z napisem w rybce - "JEZUS" to chciał porozmawiać, a i ja widząc go miałem przekonanie aby podejść i porozmawiać. Opowiedziałem mu swoją historię zbawienia, późniejszego wypadku i zaproponowałem czy nie chce NT z Księgami : Psalmów i Przysłów. Powiedział że chce więc poszedłem do domu i przyniosłem mu. Powiedziałem że JEZUS może wyprostować jego życie i może zmienić JEGO żonę tak że ta wróci do niego, będą razem - ale obydwoje muszą pójść za PANEM, ZBAWICIELEM. Muszą poddać MU swoje życie i w JEGO sile zacząć żyć tak jak naucza natchniona Biblia która powinni czytać. Powiedziałem MU prawdę że nie jestem rzymskim katolikiem, ale i nie jestem też Świadkiem J. Wymieniliśmy się numerami, obiecałem modlitwę za nim i jego żoną mówiąc też że u JEZUSA nie ma rozwodów - tylko śmierć kończy małżeństwo.

Dalej jeszcze spotkałem trzech młodych chłopców na rowerach, którzy też z zaciekawieniem słuchali o wypadku - ale oczywiście to był tylko wstęp do powiedzenia im o ZBAWICIELU i ku zachęcie aby czytali Biblię.
Gdybym był opieszały, gdybym zwlekał z odbiorem tej paczki - to nie spotkałbym tych pań, nie poznałbym Łukasza, nie powiedziałbym niczego tym chłopcom. Opieszałość, przeciąganie, ociąganie się z czymś co powinniśmy i możemy wykonać teraz, dziś - to wada, zła rzecz której nie powinna w nas być. 
Niemądre zwlekanie, ociąganie się - jak mówi wikipedia : "Prokrastynacja lub zwlekanie, czy też ociąganie się (z łac. procrastinatio – odroczenie, zwłoka) – tendencja, utożsamiana z odwlekaniem, opóźnianiem lub przekładaniem czegoś na później, ujawniająca się w różnych dziedzinach życia. Przez pojęcie prokrastynacji rozumieć należy dobrowolne zwlekanie z realizacją zamierzonych działań, pomimo posiadanej świadomości pogorszenia sytuacji wskutek opóźnienia[1]. Mechanizm prokrastynacji polega na tym, że dzięki odłożeniu wykonania czynności na później początkowo następuje poprawa samopoczucia - pojawiają się radość oraz ulga, że nie trzeba działać natychmiast, a ponadto można zaangażować się w bardziej przyjemne, aktualne zadania. Odwlekaniu na później sprzyja złudzenie, że jutro będzie lepiej. Jednak uświadomienie sobie konieczności wykonania jakiegoś zadania powoduje stres, strach oraz nerwowość spowodowaną poczuciem, że zbyt mało czasu pozostało na dokładne i prawidłowe wykonanie planowanej czynności" - Wikipedia _____  dalej filozoficzne, zwodnicze, pseudo-psychologiczne wyjaśnienia, analizy. Cytuję ten początkowy fragment jako dowód powszechności tej wady. Wikipedia nie muszę tłumaczyć że nie jest dla nas żadnym autorytetem i nie powinniśmy ślepo wierzyć rzeczom tam napisanym. Natchniona Biblia jest naszym filtrem.

Nie zrobię teraz tego lub tamtego bo : "nie chcę mi się" , "bo jest zimno/gorąco" , "bo pada deszcz" , "bo jestem głodny" , "bo ...." - i takich "BO" każdy może sobie wymyślić tysiące aby zwlekać z tym z czym nie powinno się zwlekać. Lenistwo, lęki - co najmniej takie czynniki widzę jako towarzyszy ociągania się, opieszałości itp.

Dobry sługa-niewolnik [doulos] JEZUSA nie jest leniem, a powinien wiernie, sumiennie, całym sercem wykonywać swoje zadania w kwestiach duchowych i przyziemnych. "A wszystko, co czynicie, z serca czyńcie, jak dla Pana, a nie dla ludzi;" - Kolosan 3:23 ______ "A jego pan mu odpowiedział: Sługo zły i leniwy! Wiedziałeś, że żnę, gdzie nie posiałem i zbieram, gdzie nie rozsypałem. (27) Powinieneś więc był dać moje pieniądze bankierom, a ja po powrocie odebrałbym to, co moje, z zyskiem" - Mateusz 25
PAN JEZUS pobłogosławił mi - gdy nie uległem opieszałości, ociąganiu się. Na swojej drodze na pocztę i z paczkomatu spotkałem różne osoby i dostałem żywe lekcje że nie ma co przekładać "na jutro". Nie raz słyszeliśmy : "nie chcę mi się dzisiaj już czegoś robić - jutro to zrobię". Jak to brzmi : "NIE CHCE MI SIĘ ...". To jest lenistwo, zła postawa. Ciało pokonuje ducha, a przecież gdy JEZUS mieszka w nas - to w mocy JEGO duchowej obecności [Rzymian 8:9-10, 2 Koryntian 3:17, 13:5 i inne] mamy moc pokonać ciało i dokonać wyboru jak dobry sługa. Jutro może być za późno. Teraz - "TERAZ" mamy czas, możliwości więc dobrze nie poddawać się lenistwu, zniechęceniu. 
"Jak długo będziesz leżał, leniwcze? Kiedy wstaniesz ze swego snu?" - Droga leniwego jest jak płot cierniowy" - Przysłów Salomona 6:9 _______ "Leniwy nie orze z powodu zimna; dlatego będzie żebrać we żniwa, ale nic nie otrzyma" - Przysłów Salomona 20:4 ________ "Leniwy mówi: Lew jest na dworze, będę zabity na środku ulicy." - Przysłów Salomona 22:13 ----- w przeciwieństwie do leniwego dobrzy słudzy-niewolnicy JEZUSA nie zwlekają z tym co PAN nakazuje : "A gdy sługa wrócił, oznajmił to swemu panu. Wtedy gospodarz rozgniewał się i powiedział do swego sługi: Wyjdź szybko na ulice i zaułki miasta i wprowadź tu ubogich, ułomnych, chromych i ślepych." - Łukasz 14:21

"Ja muszę wykonywać dzieła tego, który mnie posłał, dopóki jest dzień. Nadchodzi noc, gdy nikt nie będzie mógł działać." - Ewangelia Jana 9:4 ______ "Kto więc umie dobrze czynić, a nie czyni, popełnia grzech." - list Jakuba 4:17

"Dziś już nie bo ... jutro to zrobię bo ..." - a dlaczego nie dzisiaj gdy jest to w naszej mocy i jest dobre abyśmy dziś to zrobili ?? Bo nie chce się nam i mamy 1000 wykrętów, albo lękamy się zrobić rzecz zgodną z wolą ZMARTWYCHWSTAŁEGO - ale tchórzostwo też jest grzechem. PANIE JEZUS niech nie będzie we mnie, w nas żadnej opieszałości, lenistwa i tchórzostwa. W TOBIE tylko jest wszystko co potrzebne do bycia wiernym dobrym sługą niewolnikiem.

Lot ociągał się, zwlekał z wyjściem z Sodomy i gdyby nie łaska JEZUSA LOGOSA to zginąłby tam ze swoją rodziną : "A gdy już zaczynało świtać, aniołowie ponaglali Lota, mówiąc: Wstań, weź swoją żonę i swoje dwie córki, które tu są, abyś nie zginął z powodu nieprawości tego miasta. (16) A gdy się ociągał, ci mężczyźni chwycili jego rękę, rękę jego żony i ręce jego dwóch córek - PAN bowiem ulitował się nad nim - i wyprowadzili go, i pozostawili go poza miastem. (17) I gdy wyprowadzili ich stamtąd, on powiedział: Uciekaj, abyś ocalił swoje życie. Nie oglądaj się wstecz ani nie zatrzymuj się nigdzie na tej równinie. Uciekaj na górę, abyś nie zginął" - Księga Rodzaju 19:15-17
"A Pan odpowiedział: Któż więc jest szafarzem wiernym i roztropnym, którego Pan ustanowi nad swoją służbą, aby we właściwym czasie wydawał jej wyznaczoną żywność? 43 Błogosławiony ten sługa, którego pan, gdy przyjdzie, zastanie tak czyniącego. 44 Zaprawdę powiadam wam, że postawi go nad wszystkimi swoimi dobrami. 45 Ale jeśli ten sługa powie w swoim sercu: Mój pan zwleka ze swoim przyjściem, i zacznie bić sługi i służebnice, jeść, pić i upijać się; 46 Przyjdzie pan tego sługi w dniu, w którym się nie spodziewa i o godzinie, której nie zna, i odłączy go, i wyznaczy mu dział z niewierzącymi." - Łukasz 12:42-46 ______ "Naucz nas liczyć nasze dni, abyśmy przywiedli serce do mądrości." - Psalm 90:12 - "gaszenie Ducha powód słabości duchowej chrześcijan część 3 - thelema prawdziwa mądrość " - http://mieczducha888.blogspot.com/2018/05/gaszenie-ducha-powod-sabosci-duchowej.html
Co możemy zrobić teraz, dzisiaj to zróbmy teraz, dzisiaj bez ociągania się, opieszałości bo "później" może być za późno. Codziennie około 160 tysięcy ludzi umiera na świecie = dla nich "jutro" jest już za późno : "Jutro umrze 160 tysięcy osób starość i przemijanie nie muszą być straszne dołujące" -  http://mieczducha888.blogspot.com/2016/04/jutro-umrze-160-tysiecy-osob-starosc-i.html

"Nie mów bliźniemu: Idź i przyjdź znowu, dam ci jutro, gdy masz to u siebie" - Księga Przysłów Salomona 3:28 - jeśli dziś będziemy szukać wymówek "jutro - bo dziś nie chcę mi się", "jutro - bo dziś jestem zmęczony", "jutro - bo .... "-- To co zrobimy gdy przyjdą naprawdę bardzo ciężkie czasy, bardzo ciężkie doświadczenia i prześladowania ?? Jeśli dziś nie nauczymy się pokonywać małe rzeczy, to nie pokonamy większych które nadejdą.  Mówię to przede wszystkim do siebie. Jest zwycięstwo w JEZUSIE, ale każdy zwycięstwo wymaga z naszej strony aktywności a nie bierności, lenistwa, tchórzostwa ...... "Lecz dzięki Bogu, który nam zawsze daje zwycięstwo w Chrystusie i roznosi przez nas woń swojego poznania w każdym miejscu." - 2 Koryntian 2:14 _______ "Ale w tym wszystkim całkowicie zwyciężamy przez tego, który nas umiłował" - Rzymian 8:37

"Umiem uniżać się, umiem też obfitować. Wszędzie i we wszystkim jestem wyćwiczony: umiem być syty i cierpieć głód, obfitować i znosić niedostatek.13 Wszystko mogę w Chrystusie, który mnie umacnia." - Filipian 4:12-13

część 5 : "Prawdziwe znaczenie greckiego słowa "christianos" a polskiego "chrześcijanin" - doulos niewolnik Chrystusa część 5" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/07/prawdziwe-znaczenie-greckiego-sowa.html
Jeśli dzisiaj w spokojnych nadal czasach pokonuje nas lenistwo, tchórzostwo to co będzie gdy zacznie się początek boleści i szereg późniejszych wydarzeń ?? Obudźmy się i idźmy całym sercem za PANEM jako wierni, dobrzy niewolnicy pełniący z całego serca JEGO wolę. Nasza "ja" musi być uśmiercane. Co my chcemy, ale czego my nie chcemy nie ma znaczenia - ważne co CHCE PAN BÓG WSZECHMOGĄCY - JEZUS oraz OJCIEC w NIEBIE - "Przekręcane nauki JEZUSA - Prawdziwe biblijne znaczenie słów o zapieraniu się siebie i codziennym braniu niesieniu swojego krzyża." - http://mieczducha888.blogspot.com/2019/05/przekrecane-nauki-jezusa-prawdziwe.html 
Jeśli w dzisiejszych małych rzeczach nie będziemy wierni, to i w większych nie będziemy. Opieszałość w małych rzeczach będzie przenosić się na większe rzeczy. PANIE JEZU daj mi, nam  być dobrym twoim żołnierzem i dobrym robotnikiem, wiernym szafarzem, dobrym niewolnikiem doulos. Niech nie będzie we mnie, w nas żadnej opieszałości, lenistwa, tchórzostwa ani innych złych rzeczy ... usuwanie zła z nas może być bolesne, ale to ku chwale BOŻEJ i ku naszemu dobru więc nie upadajmy na duchu umiłowani bracia i siostry w JEZUSIE ale bezgranicznie zawsze ufajmy ZMARTWYCHWSTAŁEMU, czyńmy JEGO dobro ... W Zbawcy jest odwaga - wyjście z tchórzostwa - http://mieczducha888.blogspot.com/2017/07/objawienie-jana-218-zabojcze-deilos.html. W Zbawcy jest uleczenie z lenistwa i w zamian pracowitość, gorliwość. W NIM jest uleczenie ze zniechęcenia i innych złych rzeczy. Potrzebuję CIEBIE JEZUS - TWOJEJ ŁASKAWEJ  obecności w każdej chwili mojego życia - "Brak wewnętrznego światła Łukasz 11:35 - gaszenie Ducha powód słabości duchowej chrześcijan część 4" http://mieczducha888.blogspot.com/2019/08/brak-wewnetrznego-swiata-ukasz-1135.html

          chwała OJCU oraz BOGU PRAWDZIWEMU JEZUSOWI - Ewangelia Jana 20:28, 1 Jan 5:20, Objawienie 5:13  .... Charis2007@wp.pl ... 27.08.2019 Puławy , Dominik

2 komentarze:

  1. Dziękuję za to świadectwo. Daje dużo do myślenia. Niech DOBRY BÓG ma Cię w opiece Dominiku!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję i wzajemnie ... potrzebuję opieki, prowadzenia PANA, JEGO obecności we mnie - bardziej niż tlenu ... "beze mnie nic uczynić nie możecie"
      ,

      Usuń