sobota, 30 maja 2020

Biblijny binitarianizm prawdą - dlaczego trynitarianizm i unitarianizm są błędnymi skrajnościami część 1


Nie wierzę od lat w trójcę - nie wierzę w tzw Trójjedynego Boga. Nie wyznaję trynitaryzmu i nie jest to coś nowego u mnie - ale jest to stan trwający od wielu lat. Wierzę w istnienie dwóch BOSKICH OSÓB - odwiecznych, nie mających początku i równych w BOSKIEJ NATURZE. Te dwie osoby do BÓG OJCIEC i LOGOS - SŁOWO - preegzystujący JEZUS i ten po zmartwychwstaniu. Wyznaję binitarianizm - jestem binitarianinem, więc nie uznaję unitarianizmu [wiara w BOGA jako jedną osobę, odrzucanie osoby OJCA lub negowanie BÓSTWA JEZUSA] i nie uznaję trynitarianizmu [wiara w trzy BOSKIE OSOBY]. Nie uznaję, nie wierzę w istnienie trzeciej osoby, obok osób OJCA i BARANKA.
Duch Święty /duch święty lub Duch/duch - te terminy, te zwroty mają wiele różnych znaczeń w Biblii, ale nigdzie nie oznaczają tzw trzeciej osoby. Odważne stwierdzenie może ktoś powie - mam na to dowody biblijne, biblijne argumenty które będę chciał przedstawiać systematycznie w kolejnych wpisach z tej serii, o ile PAN ZBAWCA da mi taką możliwość.

W tym pierwszym wpisie robię tylko ogólnikowe zarysy tematu który będę chciał poruszać i przedstawiam tutaj bardzo ogólnikowo zarys tego w co wierzę. To tylko skromny wstęp do biblijnie merytorycznych przyszłych wpisów odnoszących się do konkretnych wersetów biblijnych i zagadnień dotyczących prawdy binitarianizmu oraz błędów trynitarianizmu - nie istnienia trzeciej osoby tzw osoby Ducha Świętego. Temat jest delikatny, ale arcyważny więc prawdopodobnie przez dłuższy czas ten temat będzie czołowym na blogu.

Skoro PAN JEZUS dał mi poznanie prawdy w tym obszarze teologii, dał mi objawienie że unitarianizm [jedna osoba], trynitarianizm [trzy osoby] są błędnymi naukami, a prawda jest po środku czyli : binitarianizm [dwie osoby] to wielkim grzechem byłoby gdybym milczał w tym temacie, zamiast dzielić się tym z innymi i rozmawiać o tym z innymi ku obopólnemu zbudowaniu, umocnieniu.

Dowody że od wielu lat wyznaję binitarianizm - jestem binitarianinem, a nie uznaje trynitarianizmu - nie ma trzeciej osoby : Mój wpis ze tego co widzę ze stycznia 2014 roku : "Binitarianizm w pismach Jana"http://biblia.webd.pl/forum/viewtopic.php?t=9634&postdays=0&postorder=asc&start=0
Inne forum i też wpisy sprzed kilku lat : http://ulicaprosta.lap.pl/forum/viewtopic.php?f=3&t=1860&sid=0e2e668e44606b7d87d07319125f6cd6  - Dzisiaj będąc bardziej dojrzały, z głębszym i lepszym zrozumieniem dzięki łasce JEZUSA użyłbym na jednym i drugim forum innych argumentów i innych lub nowych dowodów, słów - więc proszę nie sugerujcie się tymi wpisami sprzed kilku lat. Poczekajcie na nowe które może dane mi będzie zamieścić na blogu. Linki podaję tylko jako dowody że wyznanie binitarianizmu, a odrzucanie tzw trzeciej osoby to nie jest coś nowego u mnie. Pokazuję te linki aby nikt nie pomyślał że Dominikowi coś wczoraj się odmieniło. Może w tych linkach jest wiele braków, wiele mylnych argumentów więc nie sugerujcie się nimi w obecnej, teraźniejszej ocenie. To wpisy sprzed kilku lat, a nie moje obecne argumenty. Kierunek jednak binitarianizmu jest prawidłowy. To nauka będąca w moim sercu od lat, a nie jakaś nowość. Im straszy w wierze, im dłużej czytam natchnioną Biblię - tym bardziej PAN JEZUS utwierdza mnie w binitarianizmie i pokazuje mi kolejne, nowe dowody, argumenty na prawdę binitarianizmu.

Skoro od lat wyznaję binitarianizm to dlaczego nie pisałem o tym wyraźnie. otwarcie na blogu czy w innych miejscach ???
    1. Po pierwsze nie pisałem wyraźnie o swoim wyznaniu binitarianizmu bo bałem się opinii, oceny ludzi i odrzucenia z ich strony. Bałem się przypięcia mi łatki : "heretyk", "zwodziciel" itd. Głupio, źle postąpiłem z takim podejściem. W świecie kłamstwa, odstępstwa i pozorów biblijności odrzucenie lub bycie nazywanym np heretykiem, zwodzicielem itd to normalka więc nie nie można chować głowy w piasek. Nie można zamykać ust, nie można milczeć i skrywać swoich przekonań, swojego wyznania. Poza tym uczciwość wymaga aby mówić otwarcie, szczerze w co się wierzy, a w co się nie wierzy i dlaczego. Otwartość powinna prowadzić do rzetelnej, szczerej, pokojowej dyskusji na argumenty. Uczcie się na moim błędzie i nie skrywajcie swoich przekonań przed innymi.
    2. Po drugie - uważałem że większość nie rozumie o wiele prostszych tematów biblijnych, chrześcijańskich zagadnień - więc tym bardziej nie zrozumieją moich argumentów dotyczących istoty, natury BOGA.
    3. Brakowało mi chyba wiedzy, zrozumienia w wielu kwestiach odnoszących się do tematu binitarianizmu, trynitarianizmu i terminu "duch święty". 
Binitarianistyczne zrozumienie BOGA i wielorakie znaczenie terminu "duch" czy "duch święty" wprowadziło u mnie harmonię i dało głębsze zrozumienie różnych biblijnych rzeczy, zagadnień. 
Wprowadzanie tzw trzeciej osoby - Ducha Świętego mniej lub bardziej odbiera chwałę, cześć JEZUSOWI i OJCU. Mniej lub bardziej zaciemnia różne nauki biblijne i mniej lub bardziej oddala od JEZUSA oraz wprowadza mniejszy lub większy chaos, zniszczenia w Kościele - CIELE JEZUSOWYM.

Tak jak będę dzięki łasce potrafił - postaram się jak najprościej, najczytelniej przedstawić swoje stanowisko, dowody na wyznanie według binitarianizmu - ale wiem że to sam PAN JEZUS daje objawienie, ON otwiera umysł i daje poznanie siebie oraz OJCA. Moje najlepsze argumenty nie mogą nikomu dać objawienia, ale PAN JEZUS jak zechce może przez np mój wpis dać komuś zrozumienie, wprowadzić w prawdę. O to się modlę i będę modlił. Zostawiam PANU JEZUSOWI przekonywanie, ale muszę wyjść z cienia w tym arcyważnym temacie - czas mówić głośno o tym co uważam za prawdę i w co wierzę, a w co nie wierzę i dlaczego. Dość jakiegoś przemilkiwania, chowania głowy w piasek i lękania się mówienia o tym co uznaje się za prawdziwe. To droga do merytorycznego np studium biblijnego, do konstruktywnej dyskusji w której ZBAWCA może dać nowe argumenty, lepsze zrozumienie i otworzyć oczy drugiej stronie. Milczenie, chowanie się tworzy złudną jedność, prawda przegrywa, światło zamiast na świeczniku jest skrywane. Nigdy więcej takich rzeczy. Bez jednomyślności, jednakowego zrozumienia istoty BOGA, czym/kim jest "duch święty" nie będzie prawdziwej społeczności, więzi, jedności między danymi chrześcijanami, więc bardzo ważne jest dyskutować, dochodzić w modlitwie,,studium słowa dzięki łasce do prawidłowego wspólnego zrozumienia. Nie chcę i nie mogę kryć się więcej z biblijnymi naukami które uznaje za prawdziwe, nie mogę tego bagatelizować. To nie są drugorzędne nauki nie mające wpływu na społeczność, ale pierwszorzędne mające wpływ na to wszystko bo dotyczą istoty samego BOGA - JEGO chwały, czci, autorytetu, działań.

Co najważniejsze wg mnie w tym temacie : unitarianizm i trynitarianizm odbierają mniej lub bardziej chwałę, cześć, majestat, autorytet JEZUSOWI PANU ZBAWCY a przez to i OJCU. 
  • Wielu trynitarian - wielu wyznawców trójcy naucza, mówi że to osoba Ducha Świętego nas uczy, a nie JEZUS PAN ZBAWICIEL.  
  • Wielu trynitarian - wielu wyznawców trójcy naucza, mówi że to osoba Ducha Świętego nas pociesza, a nie JEZUS PAN ZBAWICIEL.  
  • Wielu trynitarian - wielu wyznawców trójcy naucza, mówi że to osoba Ducha Świętego nas prowadzi, a nie JEZUS PAN ZBAWICIEL.  
  • Wielu trynitarian - wielu wyznawców trójcy naucza, mówi że to osoba Ducha Świętego wstawia się za nami, a nie JEZUS PAN ZBAWICIEL.
  • Wielu trynitarian - wielu wyznawców trójcy naucza, mówi że to osoba Ducha Świętego umacnia nas, a nie JEZUS PAN ZBAWICIEL.
  • Wielu trynitarian - wielu wyznawców trójcy naucza, mówi że to osoba Ducha Świętego jest z nami, a nie JEZUS PAN ZBAWICIEL.
Inni mówią że te powyższe przykładowe działania czyni i osoba Ducha Świętego i JEZUS. Skoro trzecia osoba nie istnieje, a nie istnieje co biblijnie udowodnię - to różni trynitarianie bardziej drudzy mniej umniejszają JEZUSA PANA ZBAWCĘ. Przez przypisywanie różnych działań lub współdziałań tzw trzeciej osobie Ducha Świętego - wyznawcy trójcy umniejszają autorytet, majestat, chwałę, cześć JEZUSA który nie dzieli żadnych swoich funkcji, działań z nieistniejącą trzecią osobą tzw Ducha Świętego. W rzymskim katolicyzmie umniejsza się JEZUSA np przez przypisywanie Maryi różnych działań. W rzymskim katolicyzmie i wielu kościołach ewangelicznych umniejsza się majestat, autorytet - osobę JEZUSA PANU ZBAWCY również przez trynitarianizm - a dokładnie przez przypisywanie wyimaginowanej trzeciej osobie różnych działań, czynów, funkcji które tak na prawdę czyni sam JEZUS a niektórych OJCIEC i nikt inny. 

Są osoby co modlą się do trzeciej osoby, śpiewają pieśni trzeciej osobie i oddają chwałę trzeciej osobie. Skoro taka osoba nie istnieje to gdzie idą te modlitwy, pieśni czy chwała ?? Albo idą w próżnię, albo co gorsze do ojca kłamstwa czyli diabła, szatana. Tak czy inaczej nie powinno tego być.
Większość idzie za dwiema skrajnościami : jedna skrajność to unitarianizm [np organizacja Świadków Jehowy, Badacze Pisma i inne], lub w drugą skrajność czyli trynitarianizm [np rzymski katolicyzm, kościoły ewangeliczne i wszystkie wyznania gdzie pojawia się tzw trójca czy Trójjedyny BÓG]. Jedni z drugimi walczą i spierają się od wieków. Jedni i drudzy po części mają rację : unitaranie mają rację że odrzucają osobowość ducha świętego, a trynitarianie mają rację że uznają BÓSTWO JEZUSA równe OJCU. Natomiast jedni i drudzy mają wielkie błędy : unitarianie że odrzucają BÓSTWO JEZUSA, a trynitaranie błądzą że przypisują osobowość i BÓSTWO wyimaginowanej tzw trzeciej osobie "Ducha". Prawda jest po środku czyli u binitarian 😊😊😊 którzy nie negują BÓSTWA JEZUSA równe OJCU, ale i nie przypisują osobowości i BÓSTWA nieistniejącej osobie tzw osobie "Ducha Świętego". Binitarian jest najmniej, jestem - jesteśmy w mniejszości, ale prawda jest niepokonana, niezwyciężona bo JEZUS jest PRAWDĄ i ON za nią stoi, więc nie lękam się bycia w ilościowej mniejszości skoro PAN JEZUS WSZECHMOCNY BÓG będzie ze mną 😊😊
Dwie osoby. Nie jedna i nie trzy. Zanim mnie ktoś osądzi, przypisze miano heretyka itd to niech wpierw poczeka na moje wpisy w tym temacie. Niech wpierw uczciwie, rzetelnie zapozna się z moimi argumentami biblijnymi, dowodami biblijnymi które przytoczę - a potem niech sprawiedliwie oceni to i moją osobę. Przekreślanie z góry kogoś bo nie wyznaje tego co większość, bo nie uznaje "tradycyjnej" doktryny jest naśladowaniem np faryzeuszy ... " I odpowiedzieli im faryzeusze: Czy i wy jesteście zwiedzeni? (48) Czy ktoś z przełożonych albo z faryzeuszy uwierzył w niego? (49) A to pospólstwo, które nie zna prawa, jest przeklęte. (50) Jeden z nich, Nikodem, ten, który przyszedł w nocy do niego, powiedział im: (51) Czy nasze prawo potępia człowieka, zanim go najpierw nie wysłucha i nie zbada, co czyni? (52) A oni mu odpowiedzieli: Czy i ty jesteś Galilejczykiem? Zbadaj i zobacz, że żaden prorok nie powstał z Galilei. (53) I poszedł każdy do swego domu" - Ewangelia Jana 7:47-53 _____ "I dziwili się Żydzi, mówiąc: Skąd on zna Pismo, skoro się nie uczył? (16) Odpowiedział im Jezus: Moja nauka nie jest moją, ale tego, który mnie posłał. (17) Jeśli ktoś chce wypełniać jego wolę, ten będzie umiał rozeznać, czy ta nauka jest od Boga, czy ja mówię sam od siebie(18) Kto mówi z samego siebie, szuka własnej chwały. Kto zaś szuka chwały tego, który go posłał, ten jest prawdziwy i nie ma w nim niesprawiedliwości. " - Jan 7:16-17 

_______ "Nie sądźcie po pozorach, ale sądźcie sprawiedliwym sądem" - Jan 7:24 - zachęcam do poczekania na przyszłe wpisy, do rzetelnego, uczciwego podejścia do nich jak Berejczycy i następnie sprawiedliwej oceny binitarianizmu według mojego postrzegania i sprawiedliwej oceny mojej osoby. Nie jestem jedynym wyznawcą binitarianizmu. Takich osób jest więcej na całym świecie. Wpiszcie sobie w wyszukiwarkę np "binitarianism", "binitarian" - są różne szkoły binitarianizmu, różne poglądy, różne argumenty biblijne i też obok często wiele zwiedzeń więc ostrożnie, rozważnie według JEZUSOWEJ mądrości, rozwagi w czytaniu, oglądaniu, słuchaniu różnych treści. Niech PAN JEZUS NAUCZYCIEL DOSKONAŁY raczy nas strzec przed błędami, zwiedzeniami, a wprowadzać nas we wszelką prawdę i da wytrwać w niej do końca. 

Dwie osoby, a nie jedna i nie trzy 😊😊 ... "A choćbym i sądził, mój sąd jest prawdziwy, bo nie jestem sam, ale jestem ja i Ojciec, który mnie posłał. (17) A w waszym Prawie jest napisane, że świadectwo dwóch ludzi jest prawdziwe. (18) Ja jestem tym, który świadczy sam o sobie i świadczy o mnie Ojciec, który mnie posłał" - Ewangelia Jana 8:16-18. Biblia pokazuje dziesiątki, setki innych dowodów, przesłanek na binitarinizm i pokazuje prawdziwe znaczenie terminu "DUCH" i "DUCH ŚWIĘTY" które neguje koncepcję tzw Boga Trójjedynego jako nieprawdziwą. O tym szczegółach w kolejnych częściach. Tu jedynie słowa wstępne do tematu, do biblijnego studium tematu. 
Apostołowie, pierwsi chrześcijanie wyznawali binitarianizm, byli binitarianami - z biegiem lat weszło odstępstwo, błędy jak np. w temacie błędnej nieśmiertelnej świadomej bezcielesnej duszy, bluźnierczej nauki życia wiecznego potępionych w gehennie i w wielu innych tematach - ale o dowodach na to że pierwsi chrześcijanie i ludzie użyci przez BOGA do spisania Pism Świętych byli binitarianami, wyznawcami binitarianizmu - o tym w kolejnych częściach tej serii. Proszę o modlitwy za mną abym przekazywał prawdę w tym i w każdym innym temacie, wpisie, przemówienie, przekazie. 
 "PAN JEZUS nadal czyni cuda uratowany spod TIR-a część 4 uwolnienie z niewoli m.in : lęków stresu depresji nałogów beznadziei kompleksów głodu miłości" - https://mieczducha888.blogspot.com/2020/06/pan-jezus-nadal-czyni-cuda-uratowany.html

"Cudowna prawda w ostatnim zdaniu Biblii Objawienie Jana 22:21 - Ewangelia Prawdziwej Łaski część 7" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/08/cudowna-prawda-w-ostatnim-zdaniu-biblii_31.html

"Dlaczego w rzymskim katolicyzmie nie ma Jezusowego pokoju ducha - Mam już dzisiaj życie wieczne część 7" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/07/dlaczego-w-rzymskim-katolicyzmie-nie-ma.html

Biblijny kondycjonalizm : "Biblijna prawda o życiu po zmartwychwstaniu a nie po śmierci - mit nieśmiertelnej duszy w kościołach część 14 : kondycjonalizm i anihilacjonizm a nie nieśmiertelna dusza i nieskończone cierpienia gehenny" - https://mieczducha888.blogspot.com/2020/05/biblijna-prawda-o-zyciu-po_14.html

Biblijny anihilacjonizm : "Piekielne bluźnierstwo i kłamstwo kontra biblijna prawda kondycjonalizmu i anihilacjonizmu część 3 piekielny grzech wielu chrześcijan gorszy niż grzech Halloween" - https://mieczducha888.blogspot.com/2020/10/piekielne-bluznierstwo-i-kamstwo-kontra.html

Biblijny binitarianizm :  "Biblijny binitarianizm prawdą - dlaczego trynitarianizm i unitarianizm są błędnymi skrajnościami część 17 Proste jasne biblijne porównania do doczesnych rzeczy" - https://mieczducha888.blogspot.com/2020/12/biblijny-binitarianizm-prawda-dlaczego.html
  ........... Chwała OJCU oraz BOGU PRAWDZIWEMU JEZUSOWI CHRYSTUSOWI, PANU ZBAWCY YHVH np.  - Ewangelia Jana 1:1, 20:28, 1 Jan 5:20, Objawienie 5:13, 1 Koryntian 8:5-6 i wiele innych .... Charis2007@wp.pl ... 31.05.2020 Puławy , Dominik Marzec


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz