czwartek, 23 listopada 2017

Jak nie bać się wojny krachu ciężkich czasów część 12-sta : diabeł złodziej serc i umysłów





Zostają zbombardowane, zniszczone elektrownie, rafinerie. Wstrzymane zostają dostawy ropy naftowej, gazu, są problemy z dostawami wody. Półki sklepowe są puste. System społeczny, administracyjny, służby zdrowia, ekonomiczny jaki znamy staje się na jakiś czas wspomnieniem, przestaje istnieć w obecnych ramach. Bez prądu, z wyczerpującymi się zapasami paliw, pośród innych zniszczeń i braków państwo zostaje sparaliżowane. Mnoży się śmierć, panika, lęki, depresja, śmierć, samobójstwa i przestępczość - http://mieczducha888.blogspot.com/2017/03/15-powodow-dlaczego-samobojstwo-jest.html
3 wojna światowa to kwestia czasu -- bliższa lub dalsza przyszłość : " Powstanie bowiem naród przeciwko narodowi i królestwo przeciwko królestwu i będzie głód, zaraza i trzęsienia ziemi miejscami. " - Mateusz 24:7, część 11 : http://mieczducha888.blogspot.com/2017/08/jak-nie-bac-sie-wojny-krachu-ciezkich.html

Jak ma postąpić w takich warunkach chrześcijanin ?? Bezgranicznie ufać, pokładać nadzieję u Stwórcy Wszechrzeczy, Pana Wszechświata - JEZUSA CHRYSTUSA przez skupienie na NIM w modlitwie, społeczności z NIM i trwanie przez wiarę w JEGO obietnicach : przebaczenia, Królestwa Bożego, zmartwychwstania, chwalebnych ciał. W takich czasach i okolicznościach będzie batalia o nasze serca, umysły. Czy będą one przy PANU, czy damy sobie je ukraść diabłu przez pokierowanie ich na wieści wojenne, doniesienia o zniszczeniach. PAN  ma nas w swojej ręce ale nie uciekajmy od NIEGO, poddajmy MU się. Zaufajmy MU a ON będzie strzegł naszych serc i umysłów. Nie odwracajmy się od NIEGO. Nie odwracajmy serc, umysłów od PANA JEZUSA , nie napełniajmy ich  złem czy marnościami, głupotami.

Nie napełniajmy się wieściami z królestwa grzechu i ciemności - nie kierujmy uwagi na burzę wojenną czy inne zło bo przenikniemy trwogą, przerażeniem i zostaniemy rozbici duchowo.
Gdy nieprzerwanie będziemy skupieni na PANU WSZECHŚWIATA to wyjdziemy mocniejsi w NIM, ale jeśli damy sobie odwrócić serca, umysły od NIEGO na okoliczności to osłabniemy lub całkiem zostaniemy rozbici. Skupieni na PANU będziemy czynić dobro, miłość nie oziębnie. Nie będziemy nikogo krzywdzić, ale będziemy pomocni, miłosierni, czyniący sprawiedliwość i prawdę, a nie grzech i kłamstwo.

" Zaiste, drzewo figowe nie wydaje owocu, a na winoroślach nie ma gron. Zawodzi drzewo oliwne, a rola nie dostarcza pożywienia. W ogrodzeniu nie ma owiec, a w oborach nie ma bydła.
(18) Lecz ja będę radował się w Panu, weselił się w Bogu mojego zbawienia.
  (19) Wszechmogący Pan jest moją mocą. Sprawia, że moje nogi są chyże jak nogi łań, i pozwala mi kroczyć po wyżynach " - Księga Habakuka 3:17-19 -- nie było jedzenia, zabrakło tych rzeczy które były fundamentem ekonomii, ale prorok Habakuk nie patrzy na okoliczności, nie skupia się na przyziemnych rzeczach - ale skupia się na STWÓRCY WSZECHRZECZY, na swoim PANU BOGU i mówi, że będzie się radował, że będzie się weselił bo widzi, ma przed sobą coś nieskończenie lepszego, piękniejszego, większego niż doczesne życie i przyziemne rzeczy : widzi BOGA i to BOGA jego ZBAWIENIA. Habakuk ma perspektywę wieczności, ma pewność zbawienia więc zamiast przerażenia jak większość ludzi, ma on pokój ducha, radość i wesele !!

Dalej w 19 wersecie prorok pisze o swym ZBAWICIELU : " Wszechmogący Pan jest moją mocą. Sprawia, że moje nogi są chyże jak nogi łań, i pozwala mi kroczyć po wyżynach " - moc proroka to PAN - STWÓRCA WSZECHRZECZY. Mocą Habakuka nie był jakiś człowiek, jakieś bogactwo, jakaś broń, jakiś anioł czy inne stworzenie ale WSZECHMOGĄCY którego znał, miał z NIM osobistą, bliską społeczność, więź. TEN BÓG MIŁOŚCI umacnia proroka w tych ciężkich czasach : " Sprawia, że moje nogi są chyże jak nogi łań, i pozwala mi kroczyć po wyżynach ".

PAN JEZUS i OJCIEC NIEBIAŃSKI również i nas umocnią, tylko pamiętajmy : bądźmy stale, ciągle, nieprzerwanie wpatrzeni w NICH. Skupieni na NICH przez modlitwę, dziękczynienie, uwielbienie, szczere otwarcie się, rozważanie ich cudów, siły i pomocy jakiej udzielali na przestrzeni historii swoim wiernym, swojemu ludowi o czym możemy czytać na kartach jedynej natchnionej księgi - Biblii. PAN JEZUS udziela swego ducha, mieszka w naszych sercach i tak daje pokój przewyższający wszelkie okoliczności - " Pokój zostawiam wam, mój pokój daję wam; daję wam nie tak, jak daje świat. Niech się nie trwoży wasze serce ani się nie lęka. " - Jn 14:27 , " A pokój Boży, który przewyższa wszelkie zrozumienie, będzie strzegł waszych serc i myśli w Chrystusie Jezusie." - Filipian 4:7

" Nie dał nam bowiem Bóg ducha bojaźni, lecz mocy i miłości, i zdrowego umysłu." - 2 Tymoteusz 1:7 - ten pokój nie pochodzi z rzeczy tego świata, ani od ludzi. ON pochodzi z nieba od PANA JEZUSA, więc nie szukajmy bezpieczeństwa, ostoi w rzeczach tego świata, ani u ludzi bo się zawiedziemy. Tylko Niezniszczalny, Niezmienny BÓG MIŁOŚCI może dać nam prawdziwy pokój nawet na najgorsze czasy i najcięższe okoliczności. 

Luźno parafrazując :  " Zaiste, drzewo figowe nie wydaje owocu [ nie ma prądu ], a na winoroślach nie ma gron [ problemy z dostawami wody, gazu ]. Zawodzi drzewo oliwne [ nie ma towarów w sklepach ], a rola nie dostarcza pożywienia [ brakuje wielu innych rzeczy ]. W ogrodzeniu nie ma owiec [ kraj jest sparaliżowany ] , a w oborach nie ma bydła [ kraj jest wyniszczany wojną ]. ----> Ale ja jako dziecko BOŻE, jako ten który jest pod opieką STWÓRCY, WSZECHMOCNEGO JEZUSA mego ZBAWICIELA i który mam w NIM wieczne obietnice ----> " Lecz ja będę radował się w Panu, weselił się w Bogu mojego zbawienia.
  (19) Wszechmogący Pan jest moją mocą. Sprawia, że moje nogi są chyże jak nogi łań, i pozwala mi kroczyć po wyżynach "


Habakuk się nie lękał i mi tym bardziej nie powinniśmy się trwożyć, bo my jeszcze lepiej w CHRYSTUSIE znamy BOŻĄ MIŁOŚĆ, POTĘGĘ, JEGO OBIETNICE.
Habakuk wiedział, że PAN jest SUWERENNYM BOGIEM więc był spokojny. PAN ma zawsze wszystko pod kontrolą i będzie miał. Na miliardy sposobów które nam przez myśl nie przechodzą może dostarczyć nam tego co będzie potrzebne. Tylko czy cierpliwie w wierze będziemy prosić o to i spodziewać się tego w czasie który BÓG uzna za najlepszy. My chcielibyśmy często już czegoś na teraz i wg naszego sposobu, ale BÓG w swej mądrości i miłości nie działa tak. ON nieskończenie lepiej wie jak coś dać i kiedy coś dać, więc bezgranicznie ufajmy MU. Miejmy prawdziwą wiarę.

Habakuk nie zamierza rozpaczać, załamywać się, kraść, rabować ludzi ale napisał, że będzie się radował w PANU i weselił w BOGU jego ZBAWIENIA.
Bez względu na czasy, bez względu na okoliczności - mamy z czego się radować i weselić. Mam w ŻYWYM WSZECHMOGĄCYM PANU JEZUSIE : przebaczenie, nowe serce, nowego ducha, obietnicę zmartwychwstania, obietnicę chwalebnego ciała, życia wiecznego w BOŻEJ bliskości pośród doskonałej : świętości, miłości, radości i piękna. Pośród miliardów niesamowitych nowych rzeczy w nowym stworzeniu.

Czego mam się lękać wydarzeń światowych, gdy ten świat i tak przeminie. Królestwo Boże, nowa ziemia będą trały bez końca i one są moim dziedzictwem.
Czego mam się lękać o moje ciało ? Ono i tak przemija i przeminie a będę miał nowe, niezniszczalne. Nie boję się śmierci, bo nie boję się spotkania z mym Doskonałym OJCEM i z Kochanym Zbawicielem który tak mnie umiłował, że poszedł na krzyż za moje winy, grzechy.
Mój czas jest w rękach PANA a nie ślepego losu.

Gdy mam obiecaną pewność zbawienia, gdy mam pewność, przekonanie bycia dzieckiem Bożym to dlaczego miałbym być przerażony, dlaczego miałbym być ziarnem posianym między cierniami które jest zaduszone przez m.in troski. PAN nie chce abyśmy żyli w troskach, lękach bo wie że to niszczy nas. ON daje swój pokój. ON daje pełną ZBROJĘ BOŻĄ i w NIM wydajemy OWOC DUCHA. Tak kluczowe, ważne jest trwanie w PANU JEZUSIE, skupienie na BOGU a nie na tym świecie i jego rzeczach.

Nie muszę się trwożyć, zamartwiać jak sobie poradzę, bo jestem dzieckiem BOŻYM. Jestem w rękach Wszechmogącego, więc pośród największej burzy mam w NIM ostoję, siłę, nadzieję. ON w każdym czasie, nawet największej wojny będzie ze swoimi dziećmi. ON nie zawodzi. ON się nie spóźnia.

" Nie lękaj się nagłego strachu ani spustoszenia niegodziwych, gdy przyjdzie.26 PAN bowiem będzie twoją ufnością i twojej nogi będzie strzegł od sideł." - Księga Przysłów 3:25-26

Gdyby nawet wszystko się zawaliło, to nie patrz na gruzy, nie patrz na zniszczenia - ale patrz na nieprzerwanie na PANA WSZECHŚWIATA - SWOJEGO ZBAWCĘ.

Wojna o nasze serce, o nasz umysł toczy się cały czas, ale pośród ciężkich czasów tym bardziej trzeba się uchwycić PANA aby nie odejść gdzieś sercem, umysłem od NIEGO i nie przeniknąć lękami, grzechem, nie odpaść.

" Panie BOŻE, mocy mego zbawienia, który osłaniasz moją głowę w dniu bitwy " - Psalm 140:7 - PAN ochrania naszą "głowę" -  nasze serce, nasz umysł tylko pilnujmy aby nie odchodzić od PANA. 

Albo wytrwamy skupieni na PANU co daje pokój, światło. Albo skupimy się na burzy, falach jak Piotr i przenikniemy strachem, ciemnością i zaczniemy tonąć. Jedno albo drugie. Albo wpatrzeni w SUWERENNEGO PANA albo wpatrzeni w okoliczności. Albo umocnieni w PANU albo rozbici gdy odwrócimy uwagę od NIEGO.

Choćby niczego nie było, to jest PAN JEZUS i to na wieki wieczne. Gdy mam JEGO mam wszystko i niczego mi nie brakuje bo ON mnie niesie, a utrapienia i uciski to tylko chwilówka w porównaniu do cudownej wieczności : " Uważam bowiem, że cierpienia teraźniejszego czasu nie są godne porównywania z tą przyszłą chwałą, która ma się w nas objawić. " - Rzymian 8:18 UBG

" I któż z was, martwiąc się, może dodać do swego wzrostu jeden łokieć? 26 Jeśli więc najmniejszej rzeczy nie możecie uczynić, czemu troszczycie się o inne? " - Łukasz 12:25-26 - "jeden łokieć" - można odczytać też jako : "jedną godzinę". Nie możemy nawet o godzinę wydłużyć swego życia troskami. Ale na pewno dopuszczając troski zniszczymy się, nie wydamy owocu - Mt 13:22.

Bądźcie odważni i dzielni, nie bójcie się ani się nie lękajcie króla asyryjskiego ani tej tłuszczy, która jest z nim, gdyż z nami jest ktoś większy niż on. (8) Z nim jest ramię cielesne, z nami jest Pan, nasz Bóg; On nam pomoże i stoczy za nas boje. Na te słowa Hiskiasza, króla judzkiego, lud nabrał otuchy.  " - 2 Kronik 32:7-8

" i rzekł: Panie, Boże ojców naszych! Czy nie Ty jesteś Bogiem w niebiesiech? Ty władasz nad wszystkimi królestwami narodów. W twoim ręku jest siła i moc i nie ma takiego, kto by ci mógł sprostać. ...  Nie waszą rzeczą będzie tam walczyć, ustawcie się tylko i stójcie, i oglądajcie ratunek Pana, o Judo i Jeruzalemie! Nie bójcie się i nie lękajcie! Jutro wyjdźcie przed nich, a Pan będzie z wami! " -   2 Kronik 20:6,17

czyńmy zawsze dobro Chrystusowy !! : " Tak więc ci, którzy cierpią zgodnie z wolą Boga, niech powierzają swoje dusze jemu jako wiernemu Stwórcy, dobrze czyniąc." - 1 list Piotra 4:19

" Oto oko PANA nad tymi, którzy się go boją, nad tymi, którzy ufają jego miłosierdziu; 19 Aby ocalić od śmierci ich duszę i żywić ich w czasie głodu " - Psalm 33:18-19 

" Lwięta cierpią niedostatek i głód, lecz szukającym PANA nie zabraknie żadnego dobra." - Ps 34:10

" Byłem młody i jestem już stary, lecz nie widziałem sprawiedliwego, który by był opuszczony, ani żeby jego potomstwo żebrało o chleb....Odstąp od złego i czyń dobrze, a będziesz trwał na wieki.  PAN bowiem miłuje prawość i nie opuszcza swoich świętych," - Ps 37 Uwspółcześniona Biblia Gdańska

" Nie ulękniesz się strachu nocnego ani strzały lecącej za dnia;6 Ani zarazy, która przychodzi w ciemności, ani dżumy, która pustoszy w południe." - Psalm 91

Wy, którzy miłujecie PANA, miejcie w nienawiści zło; on strzeże dusz swoich świętych, ocala ich z ręki niegodziwych. 11 Światło jest zasiane dla sprawiedliwego i radość dla tych, którzy są prawego serca." - Psalm 97

W Bogu będziemy mężni, on podepcze naszych wrogów" - Psalm 108
" [ sprawiedliwy ] Nie będzie się bał złej nowiny, jego serce jest stateczne, ufa PANU." - Psalm 112

" [ wysławiajcie PANA ] ... Tego, który daje pokarm wszelkiemu ciału, bo na wieki jego miłosierdzie." - Psalm 136 - PAN karmi kruki i wróble a ja jako dziecko Boże jestem cenniejszy niż wszystkie ptaki i zwierzęta razem wzięte !! :) Chwała PANU 😊😊😊 ... " Który daje pokarm bydłu i młodym krukom wołającym do niego." - Psalm 147:9

" Oczy wszystkich oczekują ciebie, a ty im dajesz pokarm we właściwym czasie." - Ps 145 - oczekujmy wytrwale a PAN na swój sposób i w swoim czasie uczyni to co potrzebne. Zapewni duchowy pokarm abyśmy pozostali MU wierni, posłuszni i owocujący w każdym czasie, ale wierzę że i zapewni powszedni chleb dla ciała. Szukajmy jednak najpierw Królestwa Bożego i w PANU postępujmy sprawiedliwie... " PAN nie pozwoli, by dusza sprawiedliwego cierpiała głód" - Księga Przysłów Salomona 10:3 

" Sprawiedliwy bywa wybawiony z ucisku " - Księga Przysłów Salomona 11:7a - http://mieczducha888.blogspot.com/2017/08/jak-antychryst-oszuka-wielu-chrzescijan.html

" Niegodziwi uciekają, choć nikt ich nie goni, ale sprawiedliwi są dzielni jak lew " - Przysłów 28:1
" Strach przed człowiekiem zastawia sidła, ale kto ufa PANU, będzie bezpieczny." - Przysłów 29:25

" Młódź ustaje i omdlewa, a młodzieńcy w młodości upadają: (31) Ale którzy oczekują Pana, nabywają nowej siły; podnoszą się piórami jako orły, bieżą a nie spracują się, chodzą a nie ustawają." - Izajasz 40: 30-31 - OCZEKUJMY PANA !!

" Ten to Duch poświadcza naszemu duchowi, że jesteśmy dziećmi Bożymi." - Rzymian 8:16 - ta pewność jest nadziemska, z BOGA.


Gdy w ofierze Zbawcy, gdy w NIM - Zmartwychwstałym moim PANU mieszkającym przez SWEGO DUCHA w mym sercu - mam pewność przebaczenia, mam pewność pojednania z BOGIEM, mam pewność bycia dzieckiem Bożym to nie lękam się przyszłości, nie trwożę się tym co kiedyś nadejdzie na świecie. Widzę doskonałą miłość BOGA do mnie, wiem że z każdym dniem, z każdą chwilą jestem bliżej niewysłowionego, wspaniałego spotkania z PANEM, cudownej wieczności z OJCEM pośród doskonałej ich miłości, czystości, radości i doskonałego piękna. Gdy w mocy ANA mam pewność tego wszystkiego to lęki znikają, żadne wydarzenia nie zniszczą tych wspaniałości. W modlitwie, skupieniu na PANU pozwólmy PANU napełniać nam JEGO POKOJEM, JEGO DUCHEM. Nie odwracajmy się od PANA ku niestabilnemu światu, ku marnościom, wieściom z królestwa ciemności, ale trwajmy wpatrzeni w PANA. Modlitwa - rozmowa, dziękczynienie, wychwalanie PANA, rozmyślenie o JEGO potężnych dziełach, ratunku, dobroci, JEGO miłości do nas, o nadchodzącym Królestwie, cudownej wieczności - na tym bądźmy skupieni, o tym rozmyślajmy. Nie dawajmy szatanowi aby kierował nasze serce i umysły na to co złe, destrukcyjne i grzeszne. Era grzechu i zła kończy się, ale im bliżej powrotu PANA JEZUSA na ziemię tym grzech będzie większy. My skupieni bądźmy na ZBAWICIELU, a nie na świecie i jego burzach. PAN jest ponad okolicznościami więc radujmy się NIM, weselmy się w NIM : " Lecz ja będę radował się w Panu, weselił się w Bogu mojego zbawienia.  (19) Wszechmogący Pan jest moją mocą. Sprawia, że moje nogi są chyże jak nogi łań, i pozwala mi kroczyć po wyżynach " - Księga Habakuka 3:18-19 Biblia Warszawska - w najgorszych czasach można mieć pokój ducha, radość Chrystusową ale trzeba ustawicznie patrzeć na WSZECHMOGĄCEGO PANA, w NIM położyć całą ufność i w NIM mieć obiecaną pewność zbawienia. Bez pewności przebaczenia, zbawienia zawsze będzie trwoga, troska i lękihttp://mieczducha888.blogspot.com/2017/03/mam-juz-dzisiaj-zycie-wieczne-czesc-2.html


           pozdrawiam Dominik ..... Charis2007@wp.pl ..... 23.11.2017 Puławy







2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Niech słońce Bożej miłości i łaski, miłosierdzia, dobroci, wszechmocy oświetla cały czas nasze oblicza. Nie odwracajmy się ku ciemnym chmurom burzowym, ku złu. " Zwróć swój wzrok na JEZUSA " jak mówi pieśń, lub jak mówi Psalm 34:5 : " Spojrzeli na niego i rozpromienili się, a ich oblicza nie doznały wstydu." UBG

      , pozdrawiam Dominik

      Usuń