poniedziałek, 23 stycznia 2017

Silniejszy od strongmanów metamorfoza dekady





Mimo, że w czerwcu amputowali mi rękę, to jestem silniejszy niż 10 lat temu, gdy w wieku ok 20 lat i bez sterydów wyciskałem "na klatę" 150 kilogramów. 

Co z tego, że te 10 lat temu byłem dwa razy większy niż teraz, że w bicepsie podchodziłem pod 50 centymetrów, jak moim bogiem było ciało, i byłem niewolnikiem lustra oraz mięśni. 



Mięśnie nie dały mi pokoju ducha, nie wypełniły wewnętrznej pustki. A dzisiaj nie mam ręki, śledziony, nie mam zawodu żadnego, nie należy mi się zusowska renta, na dziś nie mam szans na żadne odszkodowanie powypadkowe, nie mam swojego mieszkania a jednak mam coś bezcennego - pokój ducha i niezawodną, prawdziwą nadzieję. 

Nie jestem załamany, zrozpaczony. Nie jestem przestraszony, zatrwożony. Nie mam lęków o przyszłość. Nie pytam : " co ja zrobię ? ". Nie pytam : " jak ja będę żył ? ". Nie pytam : " co będę jadł, gdzie mieszkał ? ". Ale mój pokój ducha, spokój nie jest ze mnie. Nie jest z tego widzialnego świata i materialnych rzeczy, które niszczeją, przemijają. Moja siła nie jest w stworzonych rzeczach ale w TYM, który je stworzył i wiem, że mnie kocha i wybaczył mi grzechy - " Wszystkie wasze troski przerzućcie na niego, gdyż on troszczy się o was " - 1 Piotr 5:7 ....."ci, którzy ufają Panu, nabierają siły " - Księga Izajasza 40:31 Biblia Warszawska ..... " gdyż w nim [ JEZUSIE ] mieszka cieleśnie cała pełnia boskości " - list apostoła Pawła do Kolosan 2:9 BW



Mięśnie każdego człowieka prędzej czy później przemijają, więc prawdziwa siła nie jest w mięśniach. Choroby, urazy, wypadku, starość - m.in to niszczy ciało a więc i mięśnie. Pytanie po prostu kiedy ?? 
U jednego przychodzi to prędzej, a u innego później - ale dotyka to wszystkich ludzi, więc prawdziwa siła nie jest w mięśniach, ani w niczym co przemijające i kruche. NIE w ciele, nie w pieniądzach, bogactwach, nie we władzy, urodzie, sławie, karierze, stanowiskach itd ...



Co z tego że podczas wyciskania sztangi leżąc - podnosiłem 150 kilogramów i byłem fizycznie większy od większości, skoro duchowo byłem martwy a to przekładało się na fatalny stan psychiki i na służbie grzechom, pożądliwościom. 


Wmówiono ludziom że dlatego są nieszczęśliwi bo nie mają większego domu, nowszego samochodu, więcej zer na koncie, że nie mają już 20 lat, wyglądu modelki/modela,   czy kilku partnerów seksualnych i tysięcy innych rzeczy. Ludzie szukają duchowego pokoju, ukojenia, wypełnienie wewnętrznej pustki w tysiącach różnych zajęć i w różnych rzeczach ale nie znajdują i nie znajdą w nich, bo to co doczesne, światowe przemija, niszczeje, umiera więc nie wypełni pustki wewnętrznej, nie da nadziei, ukojenia, sensu. To jest tylko u NIEGO, który jest nieśmiertelny, nieprzemijający : ” Pójdźcie do mnie wszyscy, którzy jesteście spracowani i obciążeni, a Ja wam dam ukojenie ” - Ewangelia Mateusza 11:28



Dzisiaj jestem 1000-krotnie silniejszy niż w szczycie formy fizycznej - ale to wszystko nie dzięki sobie. Nie ma w ludziach mocy, potęgi jak to diabeł mówi przez różne filozofie i nauki. Nie ma jej ukrytej w nas, bo w prochu nie ma siły i mocy. Siła i moc jest w BOGU OJCU i Jego SYNU - wszechmogącym JEZUSIE CHRYSTUSIE. Tylko w NICH jest siła, moc - bo ONI są wszechmogący, nieśmiertelni i zależy IM na nas, więc proch powinien IM zaufać. Proch ludzki w NICH powinien położyć całą nadzieje, całe swoje życie, ale ONI nie będą nikogo zmuszać.
Człowiek sam powinien zrozumieć że jest nicością, która dziś jest i dziś jeszcze może go nie być wśród żywych. Powinien rozumieć dzięki KOMU zaistniał wszechświat, życie i kto mu daje codziennie oddychać i sprawia, że serce mu bije. 



Prawdziwa siła jest w nadziei. Prawdziwej jedynej nadziei która wykracza ponad to króciutkie, kruche życie, przemijające ciało, coraz bardziej grzeszny świat. Tą NADZIEJĄ jest JEZUS CHRYSTUS, który pokonał śmierć. W NIM jest siła - PRAWDZIWA SIŁA której nie obali żadna amputacja, żaden nowotwór, żaden choroba, żadne kalectwo, a nawet i śmierć - bo wiemy, że obecne ciało to tylko chwilówka, ale mamy obiecane w CHRYSTUSIE nowe ciała, niewyobrażalnie wspaniałe. Niezniszczalne, nie starzejące się ... http://mieczducha888.blogspot.com/2015/05/athanasia-chrzescijanie-beda-miec-nowe.html


" Paweł, apostoł Jezusa Chrystusa według nakazu Boga, naszego Zbawiciela, i Pana Jezusa Chrystusa, który jest naszą nadzieją " - 1 list apostoła Pawła do Tymoteusza 1:1 UBG

" Którym Bóg zechciał oznajmić, jakie jest wśród pogan bogactwo chwały tej tajemnicy, którą jest Chrystus w was, nadzieja chwały." - Kolosan 1:27 UBG


Kiedyś nie miałem nadziei. Nie negowałem istnienia Ojca czy SYNA, ale nie interesowałem się Nimi. Nie obchodziła mnie duchowość, nauki Chrystusa, a z różnych biblijnych historii się naśmiewałem - mimo że jej nie przeczytałem.


Taka jest prawda. NIE MIAŁEM NADZIEI - ŻYWYM JEZUSIE CHRYSTUSIE ... tysiąc różnych zajęć i rzeczy mnie pociągał, interesował ale nie TEN, który wziął karę za moje grzechy na siebie. Nie TEN który tak umiłował nas. Nie TEN który stworzył wszystko, dzięki któremu żyję. 


" Byliście w tamtym czasie bez Chrystusa, obcy względem społeczności Izraela i obcy przymierzom obietnicy, niemający nadziei i bez Boga na świecie " - Efezjan 2:12 UBG

Nie miałem kiedyś tego : " A nie chcę, bracia, abyście byli w niewiedzy co do tych, którzy zasnęli, abyście się nie smucili jak inni, którzy nie mają nadziei. " - 1  Tesaloniczan 4:13



KTO JEST SILNIEJSZY - TEN KTÓRY WIE, ŻE JEZUS ŻYJE o JEST WSZECHMOGĄCY -- czy : ten, który nie zna CHRYSTUSA, nie ma w NIM żywej nadziei ponad to życie, nie ma w ZMARTWYCHWSTAŁYM przebaczenia ??


KTO JEST SILNIEJSZY - TEN KTÓRY WIE, ŻE JEST BÓG WSZECHMOGĄCY KTÓRY GO KOCHA -- czy ten, który nie wierzy BOGU, nie zna BOGA MIŁOŚCI i SPRAWIEDLIWOŚCI.


KTO JEST SILNIEJSZY - TEN KTÓRY MA NADZIEJĘ, SIŁĘ W CHRYSTUSIE - NAWET W GODZINIE ŚMIERCI -- czy ten który ma wielkie mięśnie i wielką siłę a umiera w strachu, przerażeniu, niepewności, w niewierze że CHRYSTUS żył bezgrzesznie i dlatego mógł odkupić wszelkie grzechy i zmartwychwstał. 



MOJE STARE ŻYCIE było oparte na zawodnym, kruchym, zwodniczym fundamencie - czyli na mym ciele, materialnych rzeczach. NIE BYŁO oparte - na niezawodnej, niewzruszonej, niezmiennej i wiecznej SKALE jaką jest JEZUS CHRYSTUS. 


KTO JEST SILNIEJSZY - TEN KTÓRY TRACI JAKĄŚ CZĘŚĆ CIAŁA, ALE WIE, ŻE BĘDZIE MIAŁ INNE, WIECZNE - IDEALNE CIAŁO -- czy ten, który nadzieję ma tylko w tym doczesnym ciele, które przemija i nie pokłada jej w STWÓRCY ??


A świat przemija wraz ze swoją pożądliwością, ale kto wypełnia wolę Boga, trwa na wieki " - 1 list apostoła Jana 2:17 Uwspółcześniona Biblia Gdańska










Kto uważa się za mocnego sam w sobie, niech zrobi sobie wycieczkę na cmentarz lub do szpitala, lub hospicjum. Szybko zmieni zdanie o swojej sile i mocy. Proch jest prochem i żadna siłownia, wielkość mięśni, waga podnoszonych ciężarów nie zmienią tego. O sobie mogę powiedzieć, że siłownia, budowa muskulatury, siły fizycznej to była maska i kamuflaż. Chciałem przykryć kompleksy i czymś zaimponować kolegom, i innym ludziom w tym kobietom. Ale to było głupie myślenie. Kiedyś przez te 8 lat chodzenia na siłownie, co innego jednak uważałem. Ale PAN mnie uwolnił z siłowni która była dla mnie narkotykiem. Wyzwolił mnie od zniewolenia budowania mięśni, pomiarów, od myślenia o nich, przeglądania ich w lustrze itd ... 


To budowanie mięśni jest nie tylko niezdrowe, ale jest marnotrawstwem czasu ... no ale jeśli ktoś nie ma żywej nadziei w CHRYSTUSIE, to składa swoje nadzieje w fałszu - czyli swoim ciele i innych marnościach. 



Kto wznosi swoje życie na tym co przemijające i kruche - ten straci wszystko. To kwestia czasu.

Gdybym w starym życiu stracił w wypadku rękę, to moje życie zawaliłoby się, bo było wzniesione na ciele. Nie miałbym pokoju ducha, nie byłbym spokojny jak dzisiaj ale załamany, zrozpaczony, rozbity na 10 000 kawałków. A teraz zobaczcie - większość ludzi buduje swoje życie, swoje "szczęście" na ciele, na tym co doczesne -- jak ma nie być epidemii depresji, plagi samobójstw na świecie. 
Choroby, wypadki, śmierć bliskich to chleb powszedni  obecnego życia i tysiąc innych - jak ktoś chce się ostać - nie mając nadziei w NIEŚMIERTELNYM, WSZECHMOGĄCYM KRÓLU królów i PANU wszechświata - JEZUSIE CHRYSTUSIE ??

Jak ktoś chce się ostać, nie mając odpuszczenia grzechów w JEZUSIE CHRYSTUSIE, nie mając w NIM obietnicy ducha świętego ??


" Moja mocy, tobie będę śpiewał; bo ty, Boże, jesteś moją twierdzą, Bóg mój miłosierny " - Psalm 59:17


Jak marna glina, proch, popiół jakimi wszyscy jesteśmy może mówić, że jest silna - a nie ma swej siły i mocy WE WSZECHMOGĄCYM, NIEŚMIERTELNYM i DOBRYM STWÓRCY WSZECHRZECZY ?? 


" PAN jest siłą dla swoich " - Księga Psalmów 28:8a UBG






W 1929 roku był wielki krach na giełdzie w USA. Była wielka plaga samobójstw. Ale nie zabijali się ci, którzy mieli siłę, moc, nadzieję, zaufanie w swym PANU JEZUSIE CHRYSTUSIE. Zabijali się ci, którzy nie mieli w NIM nadziei i siły - ale swoją nadzieję, zaufanie położyli w marności. W tym co zwiewne i przemijające i ich świat się zawalił a oni skakali z budynków, wieszali się, strzelali sobie w głowę i tak dalej. 


" Oto człowiek, który nie uczynił Boga swoją siłą, ale ufał swym wielkim bogactwom i umacniał się w swojej nieprawości.
8 Ja zaś jestem jak zielone drzewo oliwne w domu Bożym, zaufałem miłosierdziu Boga na wieki wieków. " - Księga Psalmów 52:7-8 UBG

Kto nie chce skończyć jako samobójca, człowiek bez prawdziwej nadziei i bez prawdziwej siły, mocy która jest tylko we wszechmogącym JEZUSIE CHRYSTUSIE - ten niech jeszcze dzisiaj przyjdzie do NIEGO wierząc MU, wyzna MU grzechy. Szuka GO całym sercem. Niech poznaje GO poznając BIBLIĘ która składa świadectwo o NIM - Ewangelia Jana 5:39-40 i niech porzuci marności, bożki w które kradły mu serce, czas, umysł. 


" I nie zdoła uciec szybki, mocnego nie podtrzyma jego siła, a bohater nie ocali swojego życia " - Księga Amosa 2:14 Biblia Warszawska 


Kimkolwiek jesteś - siłownia, muskulatura i tysiące innych - zawiodą cię. Stracisz czas, stracisz szansę. Zamiast budować się duchowo co jest bezcenne w codzienności, ale i trudnych czasach, to poświęcając się marnościom, grzechom zostaniesz z niczym, jak ci ludzie w 1929 podczas " Czarnego Czwartku ". Wybierz mądrze ... PRAWDZIWA SIŁA NIE JEST W MIĘŚNIACH.
PRAWDZIWA SIŁA JEST W LOGOSIE - KTÓRY STWORZYŁ WSZYSTKO - W TYM MIĘŚNIE - ADAMA i EWY i codziennie daje nam życie oraz odkupił nasze grzechy. SIŁ jest w świadomości posiadania przebaczenia i w nadziei zmartwychwstania, oraz życia wiecznego w cudownym nowym stworzeniu gdzie nie będzie już śmierci, chorób, urazów, amputacji i żadnego zła, bo i grzechu już nie będzie. 




" Czy nie wiesz? Czy nie słyszałeś? Bogiem wiecznym jest Pan, Stwórcą krańców ziemi. On się nie męczy i nie ustaje, niezgłębiona jest jego mądrość. (29) Zmęczonemu daje siłę, a bezsilnemu moc w obfitości. " - Księga Izajasza 40:28-29 Biblia Warszawska ______ " mój BÓG stał się moją mocą " - Izajasz 49:5b


" nie przez własną siłę mąż staje się mocny " - 1 Księga Samuela 2:9b - w mocy Chrystusowego ducha można być tylko silnym

" Ale u niego jest mądrość i moc, u niego rada i roztropność " - Hiob 12:13

" Lecz ja jestem pełen siły, ducha Pana, prawa i mocy, aby oznajmiać Jakubowi jego przestępstwo, a Izraelowi jego grzech " - Księga Micheasza 3:8 

" Wszechmogący Pan jest moją mocą " - Księga Habakuja 3:19a Biblia Warszawska


" PAN doda mocy swojemu ludowi, PAN pobłogosławi swój lud pokojem." - Księga Psalmów 29:11

" Bądźcie dzielni, wszyscy, którzy pokładacie nadzieję w PANU, a on umocni wasze serca." - Psalm 31:24

" Zbawienie zaś sprawiedliwych pochodzi od PANA; on jest ich siłą w czasie utrapienia" - Psalm 
37:39


" Bo ty jesteś Bogiem mojej siły " - Psalm 43:2a

" Bóg jest naszą ucieczką i siłą, najpewniejszą pomocą w utrapieniu. " - Psalm 46:2

" Udziel nam pomocy w utrapieniu, bo próżna jest pomoc ludzka." - Psalm 60:12 UBG

" Twój Bóg obdarzył cię siłą ... Bóg Izraela sam daje moc i siłę swemu ludowi. Niech będzie Bóg błogosławiony." - Psalm 68:28a, 35b,c UBG


" Pójdę w wielkiej mocy Pana BOGA " - Psalm 71:16a UBG

" udziel swojej mocy twemu słudze " - Psalm 86:16b

" Moja ręka będzie przy nim i wzmocni go moje ramię " - Psalm 89:21 UBG

" Dziękuję więc temu, który mnie umocnił, Chrystusowi Jezusowi, naszemu Panu, że uznał mnie za wiernego, przeznaczając mnie do posługi " - 1 list apostoła Pawła do Tymoteusza 1:12 


" A Bóg wszelkiej łaski, ten, który nas powołał do swojej wiecznej chwały w Chrystusie Jezusie, po krótkotrwałych cierpieniach waszych niech uczyni was doskonałymi, utwierdzi, umocni i ugruntuje." - 1 list apostoła Piotra 5:10 UBG


" Napisałem do was, młodzieńcy, bo jesteście mocni i słowo Boże w was mieszka, i zwyciężyliście złego." - 1 list apostoła Jana 2:14b UBG 



W świecie istnieje hasło : " metamorfoza roku ", :)  ale u mnie jest metamorfoza dekady, bo PAN zaczął mnie zmieniać od 2007 roku :) 



http://mieczducha888.blogspot.com/2017/01/mam-juz-dzisiaj-zycie-wieczne-i-to-bez.html - jak być zbawionym 



http://mieczducha888.blogspot.com/2015/05/athanasia-chrzescijanie-beda-miec-nowe.html - o przyszłych chwalebnych ciałach










20 komentarzy:

  1. Dziękuję Dominiku w imię Jezusa Chrystusa. A zacząłem się odchudzać i ćwiczyć o tygodnia brzuszki i pompki i teraz nie wiem...☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ćwiczenie samo w sobie nie jest złe. Złe może być tak jak to było u mnie. Nie wszystkie też miejsca są moim zdaniem dobre dla chrześcijan - tam gdzie są np roznegliżowani ludzie, tam nie chciałbym chodzić aby ćwiczyć. Motyw serca jest ważny.

      sam ćwiczę codziennie, ale w domu i przy okazji ćwiczeń słucham sobie nowego testamentu mp3. Nie mam za bardzo ruchu - nie chodzę przynajmniej na razie do pracy, a dwa to mam też zalecone ćwiczenia w ramach rehabilitacji.

      jeśli ćwiczysz sobie z dobrego motywu, jeśli cie to nie rozbija duchowo i nie jest to w złych miejscach to ja nie widzę nic złego w umiarkowanych ćwiczeniach. Dobrze badać serce i uważać czy coś nie zaczyna nam przysłaniać naszej wiecznej perspektywy i ZBAWICIELA JEZUSA CHRYSTUSA, w którym jest obietnica nowych, niezniszczalnych - chwalebnych ciał

      , pozdrawiam Dominik

      Usuń
    2. Deko przesadzacie... Wszystko jest dla ludzi ale z jakims umiarem. To lepiej jak chlaja,cpaja,na dziwki jezdza? Chyba lepiej cwiczyc... dobrze sie odzywiac. Ja chodze na wlasna silownie w piwnicy wpadaja kumple machamy troche ale nie bez przesady i powrot do domu do żonek. Silownia mi duzo dala..umocnila mnie w rzuceniu nalogow dala sily.. pracuje jako mechanik wiec para jest potrzebna. W boga wierze.

      Usuń
  2. Czy jest możliwość napisania jakiś danych do przelewu.... Myślę, że niektórzy chcieliby pomóc Ci, albo jakaś wtyczka płatności, nie znam się, ale widziałam takie na innych stronach... Na maile tego typu nie odpowiadasz Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na dziś dzień w kwestiach finansowych nie jest źle, po prostu pokazałem że wg światowych kryteriów jestem w trudnym położeniu, z marną perspektywą :) , ale mam inną perspektywę - życie wieczne a PAN JEZUS może i w przyziemnych sprawach w przyszłości mi pomóc we wszystkim, ważne aby szukać Królestwa Bożego i Jego sprawiedliwości ...


      , jak chcesz to możesz pomóc innym przez wsparcie głoszenia prawdy : http://mieczducha888.blogspot.com/2017/01/post-inny-od-pozostaych-wypowiedz-sie.html

      pozdrawiam i dziękuję za dobre chęci, Dominik

      Usuń
    2. Witam serdecznie. Jeśliby jednak nastąpiła zmiana i była by Ci potrzebna pomoc (wszelaka, nie mam na myśli tylko finansów) to jeśli Pan Bóg pozwoli to byłbym skłonny :). Mój adres mailowy: skymansky@wp.pl
      Podziwiam ufność jaką obdarzasz naszego Pana Jezusa Chrystusa!Życzę nadal takiej wiary a nawet większej. Z Bogiem. Wojtek

      Usuń
    3. witaj Wojtku, dziękuję za chęć pomocy ... również tobie życzę wszelkich Chrystusowych błogosławieństw i darów

      , pozdrawiam Dominik

      Usuń
    4. Dziękuję i jeśliby jednak coś było potrzebne to pisz na moją pocztę. Z Bogiem
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. jesteśmy jednym ciałem Chrystusowym, też żeby pomóc bratu w Jezusie Chrystusie, proszę może przemyślisz, ewentualną pomoc też dla ciebie :)
    Dziękuję w imieniu Jezusa Chrystusa za ten tekst :)trochę się z nim też utożsamiam, choroba poprzestawiała trochę moje życie i bez Pana trudno było by wytrwać. Ale w Nim jest nasza nadzieja :)
    "Oto Ja sprawię, że zabliźnią się ich rany i uleczę je; uleczę ich i obdarzę ich trwałym pokojem i bezpieczeństwem.
    (Jeremiasza 33,6)"
    "Posłał słowo swoje, aby ich uleczyć I wyratować ich od zagłady.
    (Psalm 107,20)"
    Dzięki Słowu i Jego Prawdzie możemy się oprzeć, a ono nas podniesie. Chwała Panu !
    Niech Bóg Ci błogosławi i strzeże :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję siostro za pokrzepiające słowa i chęć pomocy ... na razie jestem na świadczeniu rehabilitacyjnym, poza tym mieszkam z rodzicami, mam co jeść więc wszystko mam dzięki łasce Pana


      , Boże obietnice są ponad ten świat, ponad nasze ciała, ponad śmierć więc jak mówił apostoł Paweł trwając w wierze nikt i nic nas nie może odłączyć od wszechmogącego miłującego nas PANA - ani żadne stworzenie, ani teraźniejszość, ani przyszłość, nic ... :)

      , również dla ciebie wszelkich Chrystusowych błogosławieństw , pozdrawiam Dominik

      Usuń
  4. Zgadzam się że trening tylko dla wyglądu jest prozny i pusty sam w sobie . Za treningiem powinno być poparcie siły wytrzymałości tak jak z wiarą którą potwierdzają nasze czyny. Życie czyni silnym nie widziałem nikogo silnego w życiu kto dostał wszystko na tacy tylko ten jest silny kto zmierzył się że śmiercią swoją bliskich bieda nędza i wytrwal w ufności w Jezusa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi było szkoda czasu i umysłu na trenowanie czy to siły, wytrzymałości itd - rzuciłem siłownię w 2009 roku bo to wszystko było dla mnie bożkiem i sumienie mi nie pozwalało dalej w tym tkwić, potrzebowałem uwolnienia. Poza tym mówię szkoda mi było czasu, wolałem spędzić czas nad Biblią i duchową siłą,
      pozdrawiam Dominik

      Usuń
  5. Jeżeli ćwiczę z miłości do żony (aby sprawić jej radość swoim wyglądem), to czy to grzech ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ogólnie : utrzymywania ciała w zdrowych granicach nie jest grzechem ....

      nie wiem co to za ćwiczenia, nie wiem czy to nie zajmuje twojego serca, nie absorbuje twojej uwagi, nie odwraca od Chrystusa , nie wiem co to za rodzaj ćwiczeń czy miejsce ćwiczeń - przyjdź z tym do Chrystusa i JEGO spytaj, sprawdź czy to cie nie osłabia duchowo, nie odciąga od tego co najważniejsze - od Zbawiciela i życia wiecznego w NIM


      , " Jesteś związany z żoną? Nie szukaj rozłączenia. Jesteś rozwiązany od żony? Nie szukaj żony.
      28 Ale jeśli się ożenisz, nie grzeszysz, i jeśli dziewica wyjdzie za mąż, nie grzeszy. Tacy jednak będą mieć utrapienie w ciele, a ja chciałbym wam tego oszczędzić.
      29 Mówię to, bracia, ponieważ czas jest krótki. Odtąd ci, którzy mają żony, niech żyją tak, jakby ich nie mieli;
      30 Ci, którzy płaczą, jakby nie płakali; ci, którzy się radują, jakby się nie radowali; ci, którzy kupują, jakby nie posiadali;
      31 A ci, którzy używają tego świata, żeby nie nadużywali. Przemija bowiem postać tego świata.
      32 Chcę, żebyście nie mieli trosk. Nieżonaty troszczy się o sprawy Pana, o to, jak się przypodobać Panu.
      33 Lecz żonaty troszczy się o sprawy tego świata, o to, jak się przypodobać żonie.
      34 Jest różnica między mężatką a dziewicą. Niezamężna troszczy się o sprawy Pana, o to, by była święta i ciałem, i duchem. Mężatka zaś troszczy się o sprawy tego świata, o to, jak się przypodobać mężowi.
      35 Mówię to dla waszego dobra, nie aby zarzucać na was sidła, ale żebyście godnie i przyzwoicie stali przy Panu, nie dając się rozproszyć." - 7 rozdział - 1 listu apostoła Pawła do Koryntian


      , pozdrawiam Dominik

      Usuń
    2. Również pozdrawiem i błogosławię cię w imieniu Jezusa :)

      Właśnie ciężko mi zrozumieć ten fragment, jeżeli nie mam żony to Paweł zachęca aby się nie żenić?

      Co do ćwiczeń to tam taki przykład: jedzenie nie jest złe, lecz jeżeli sensem mojego życia jest jedzenie to jest to grzech obżarstwa i czegoś gorszego - bałwochwalstwa. Swoją drogą, mam wrażenie że wielu chrześcijan poza Krk, potępia katolików za bałwochwalstwo maryjne, a sami pomimo większej wiedzy są poddani innym bożkom.

      Usuń
    3. zachęca do takiego stanu w jakim sam żył czyli celibatu, ale nie neguje małżeństwa, bo życie na kocią łapę czy w konkubinacie to życie w grzechu.

      Paweł podaje plusy celibatu, ale mówi że każdy ma swój dar i jeśli ktoś wejdzie w związek małżeński nie zgrzeszy - oby tylko zrobił to za wolą Chrystusa i z inną osobą należącą do Zbawiciela.

      bożków może być wszystko co nas otacza, a nawet my sami : http://mieczducha888.blogspot.com/2016/03/zmieniona-perspektywa-czesc-5-bozki.html

      , pozdrawiam Dominik

      Usuń
  6. Domyślam się, że z tą siłownią to chodziło o to aby nie przesadzać i nie robić z tego głównego i niemal jedynego celu w życiu. Bo sama siłownia (beż używania chemii) to dobra i zdrowa rzecz. Jednak póki co jeszcze funkcjonujemy na tym doczesnym świecie i musimy się czymś zająć. Przecież nie można też przesadzać w drugą stronę i leżeć cały dzień krzyżem na podłodze albo nieustannie medytować w modlitwie w każdej wolnej chwili. Zapewne sam Jezus by tego nie chciał i chce abyśmy robili to co daje nam radość. Ja chodzę na siłownie, ale dla mnie to jest oczywiście tylko dodatek do życia a nie całe życie. Staram się dbać o kondycję, a i silne mięśnie to przecież nic złego. Trzeba czasem wnieść tą szafę na 4 piętro :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czy mądra panna, dobry robotnik mówi że musi się czymś zająć, czy mówi że musi zająć się tym co mądre wg BOGA i tym co nakazał PAN i Król. Jeśli duchowe życie z JEZUSEM to dla ciebie : " leżeć cały dzień krzyżem na podłodze albo nieustannie medytować w modlitwie w każdej wolnej chwili " to nie rozumiesz jeszcze sedna spraw ...

      nie ma większej radości niż pełnienie woli BOŻEJ i tylko tacy będą zbawieni i Chrystus daje wszystko co niezbędne aby tak żyć bo wie że w nas samych nie ma sił i chęci do tego, dlatego ON oferuje to wszystko : chcenie i wykonanie. Pytanie czy człowiek chce odwzajemniać MU miłość i pójść za NIM. Jeśli chce to PAN da wszystko do pełnienia woli Bożej - nie będzie to nudne, nie będzie to ciężarem itd.
      Bez nowego serca życie z JEZUSEM dla NIEGO jest ciężare, mozołem, obowiązkiem a nie radością wypływającą z miłości


      " Nie każdy, kto mi mówi: Panie, Panie, wejdzie do królestwa niebieskiego, lecz ten, kto wypełnia wolę mojego Ojca, który jest w niebie " - Mateusz 7:21 http://mieczducha888.blogspot.com/2017/10/obiecane-nowe-serce-i-woda-zywa-czesc-2.html

      Usuń
  7. Bardzo duzo madrosci jest w Tobie Dominiku. Widac reke Boska w twoim zyciu. Niech Pan Bog nadal Ci blogoslawi!
    Jestem nowonarodzona w Chrystusie. Pan Bog wciaz daje mi odpowiedzi na wszystkie moje pytania i prowadzi do prawdy, to wydaje sie takie niesamowite ze Najwyzszy Bog otwiera serce i opiekuje sie tak marnym pylem...Kocham Chrystusa cala moja dusza.
    Widze jak zmienia mnie, przestalam przejmowac sie makijazem, tym jak mnie widza. Zaczynam zmieniac garderobe na skromna i kobieca (nie widzi sie to memu mezowi, ale modle sie o niego), wybuchy zlosci ustaja.
    Jego Moc jest ewidentna w moim zyciu.
    Przykro mi ze amputowano Ci reke, to musial byc szok dla ciala i psychiki, jednak widze jak wielka Moc darowal Ci Jezus Chrystus. Lzy same naplywaja do oczu.
    Pozdrawiam Cie w imie Jezusa Chrystusa, asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli coś dobrego jest we mnie,nas to tylko od PANA JEZUSA ... dziękuję siostro i również dla ciebie wszelkich Jezusowych skarbów i błogosławieństw. PAN nas przemienia coraz bardziej na swój obraz, obyśmy pragnęli tylko tego i poddawali się PANU w tym JEGO dziele. Dobrze prosić PANA aby pokazywał wszystko co złe w nas, co gasi JEGO ducha i gdy PAN pokazuje to pozwalać MU aby uwalniał nas ... a w zamian napełniał swoim czystym i dobrym życiem , pozdrawiam również w TYM który tak nas miłuje ...

      Usuń