czwartek, 14 marca 2019

Demoniczny ruch "praw zwierząt" część 2 - biblijne przykłady wykorzystywania zwierząt ku pracy, jako pokarm itd


STWÓRCA sprawił, że między nami a zwierzętami jest gigantyczna przepaść. Przepaść ta wynika z faktu że jedynie my ludzie jesteśmy stworzeni na obraz, podobieństwo BOŻE. Zwierzęta są dalekie od tego - zwierzęta nie są stworzone na podobieństwo BOŻE więc z racji tego jest między nami ludźmi, a zwierzętami wielka przepaść. One nie są nam równe i STWÓRCA nie dał im tego co nam dał. Wróg człowieka - szatan chce upodlić człowieka, więc stara się ukazać zwierzęta jako naszych np "mniejszych braci" i stara się zatrzeć różnice między nami, a zwierzętami - stąd właśnie różne organizacje, ruchy domagają się "praw zwierząt". Buntownik - szatan chce burzyć Boży porządek, gdzie człowiek jest nad zwierzętami, a one są mu dane w opiekę, ale i ku wykorzystywaniu ku np pracy, na mięso -pokarm, na ubrania i inne rzeczy. Zwierzęta nie są równe nam i BÓG im nie dał równości z nami.
szatan przybiera postać anioła światłości i pseudo-miłośćia, pseudo-dobrocią dla zwierząt próbuje omamić chrześcijan i wielu innych ludzi.

Oryginalny tekst jest po angielsku - wklejam tłumaczenie z translatora :


Część 2: Wykorzystanie zwierząt przez ludzi

Podstawową nauką praw zwierząt jest to, że mężczyźni nie mają większego prawa do posiadania, używania, ograniczania, krzywdzenia lub zabijania zwierząt dla własnych celów, niż muszą robić takie rzeczy ludziom. Zwróć uwagę na konkretne obszary zainteresowania.

I. Czy ludzie mogą posiadać lub wykorzystywać zwierzęta jako własność?

„Prawa zwierząt” mówią, że „wszelkie wykorzystanie zwierząt przez ludzi powinno natychmiast się zatrzymać” - Sherry, p. Xi.
Ingrid Newkirk, założycielka PETA, powiedziała „... akt uwięzienia sam w sobie jest traumatyczny”.
Cytują „Rev.” Andrew Linzey, który powiedział: „Zwierzęta są stworzeniami Boga, a nie własnością ludzką, ani narzędziami, ani zasobami, ani towarami ...” - FAQ JesusVeg. (Ale rośliny, jeziora i skały też są stworzeniami Boga).
Pamiętaj o ich podstawowym założeniu: zwierzęta należy traktować tak, jakbyśmy traktowali upośledzone umysłowo dziecko. „Szczur to świnia to pies to chłopiec”.
Stwierdzają więc, że ludzie nigdy nie powinni posiadać ani posiadać zwierząt jako własności. Nie wolno nam ich ograniczać w klatkach, stodołach lub płotach, ani też jeździć na nich ani nie zmuszać ich do ciągnięcia pługów lub wagonów, ponieważ nie traktowalibyśmy ludzi w ten sposób.
Aktywiści zwierzęcy rzadko publikują swoje bardziej ekstremalne wnioski, ale spójność wymaga od nich sprzeciwu nawet wobec posiadania lub ograniczania zwierzęcia jako zwierzęcia domowego. Dążą do uchwalenia praw, które zwierzęta powinny być traktowane jako „towarzysze” lub „przyjaciele”, ale nigdy nie byłbyś właścicielem ani nie ograniczałby przyjaciela.
Rozważ naukę Biblii.

Mandat Dominium oraz kontrola i posiadanie zwierząt

Genesis 1: 26-28 - Od stworzenia człowiek otrzymał władzę nad wszystkimi zwierzętami. Pamiętajcie, to na podstawie Bożego dekretu, że ludzie są na obrazie Boga, gdzie nie ma zwierząt. Tak więc, w przeciwieństwie do praw zwierząt, zasady leczenia zwierząt całkowicie różnią się od zasad leczenia ludzi.
Genesis 9: 1,2 - Zwierzęta są „dane” w ręku przez samego Boga. Oznacza to posiadanie i moc właścicieli do kontrolowania i wykorzystywania zwierząt do naszych celów (v3).
Psalm 8: 4-7 - Bóg wyjaśnia panowanie człowieka nad zwierzętami: oznacza, że ​​są one umieszczone pod stopami człowieka. Jest to stanowisko absolutnego poddania, nie tylko ochrony lub wolontariatu.

Boska zgoda na posiadanie i zamykanie zwierząt

Przykłady Starego Testamentu

II Mojżeszowa 21: 28,29 - Jeśli wół jest znany jako gore, jego właściciel musi go ograniczyć. Bóg wyraźnie popiera własność i uwięzienie zwierząt. [Vv 35,36]
Księga Powtórzonego Prawa 22: 1-4 - Jeśli zwierzę twojego sąsiada jest zgubione, a ty je znajdziesz, musisz zwrócić je tak, jak jego szatę. Tak więc zwierzęta są własnością, którą ludzie posiadają jak ubranie lub jakiekolwiek inne posiadanie. Bóg wyraźnie wyraził zgodę na posiadanie zwierząt i ich zamknięcie, aby nie mogli „zbłądzić”. Zauważ, że to szczególnie upomina Liberatorów Zwierząt, którzy wypuszczają zwierzęta innych ludzi wbrew woli właściciela. Zamiast tego powinny zostać zwrócone.
1 Samuela 12: 3 - Samuel powiedział, że gdyby niewłaściwie zabrał czyjąś wołu lub osła, przywróciłby go. Zatem własność, w tym zwierzęta, może być własnością, a pobożni ludzie szanują prawa ludzi, którzy posiadają zwierzęta. To działa dobrze, nie źle.
Hioba 1: 3 - Stada Hioba były częścią jego „ dobytku ”. Jednak Bóg wielokrotnie potwierdzał, że Hiob nie był zły, ale nienaganny i prawy (w. 1,8). Kiedy szatan zabrał stada Hioba, Bóg pobłogosławił Hioba, przywracając więcej niż wcześniej (42:12).
Izajasz 1: 3 - Wół zna swojego właściciela i osła szopkę swego pana, ale lud Boży nie znał ich właściciela (Boga). Bóg wyraźnie aprobuje ludzi posiadających zwierzęta i implikuje prawo do ich ograniczenia.

Przykłady Nowego Testamentu

Łukasza 10:34 - Jezus opowiedział historię Dobrego Samarytanina, aby pokazać nam, jak powinniśmy służyć innym. Samarytanin pomógł potrzebującemu, stawiając go na swoim własnym zwierzęciu. Uwaga: Nauka samego Jezusa pokazuje, że dobrze jest mieć zwierzęta i używać ich w służbie ludziom.
Łukasza 19: 30,33-35 - Pismo mówi, że osioł miał ludzkich „ właścicieli ”, a Jezus użył osła.
Jana 10: 1-4,14 ​​- Jezus porównał siebie do pasterza, który ma swoje „ własne ” owce. Co więcej, owce te są trzymane w owczarni (porodzie). Jezus użył więc posiadania i ograniczania owiec, aby zilustrować swoje własne postępowanie. (Kontrastuje to z najemnikiem, który dba o owce innych ludzi, ale nie jest właścicielem owiec - w. 11-14.)
[Gen. 24:35; Deut. 7:13; 28: 4; Księga Powtórzonego Prawa 22: 6,7]

Boska zgoda na używanie zwierząt do pracy dla nas

Przykłady Starego Testamentu

Księga Powtórzonego Prawa 25: 4 - Woły zostały stworzone do pracy przez stąpanie zboża. Zostaną nagrodzeni za swoją pracę, ale ludzie mają prawo oczekiwać, że będą pracować.
1 Królów 1: 33,38,44 - Dawid miał muła, który był jego „ własnym ” mułem, i miał na nim Salomona. Więc David go posiadł i użył do jazdy.
1 Król. 19:19 - Kiedy Eliasz wezwał go do bycia prorokiem, Elizeusz używał wołów do orania . Więc pobożni ludzie używali zwierząt do orania.
Nehemiasza 2:12 - Sprawiedliwy człowiek Nehemiasz jechał na zwierzęciu.
Hioba 1:14 - Hioba, którego Bóg nazwał nienagannym i uczciwym, nie tylko posiadał woły, ale sprawiał, że pracowali przy orce (w. 14).

Przykłady Nowego Testamentu

Łukasza 10:34 - Dobry Samarytanin pomagał potrzebującemu, jeżdżąc na swoim zwierzęciu. Tak więc nauczanie samego Jezusa pokazuje, że dobrze jest używać zwierząt do pracy i służyć ludziom.
Wyzwolenie zwierząt często twierdzi, że powinniśmy traktować zwierzęta tak, jakbyśmy traktowali ludzi. Zauważ jednak, że Jezus wyraźnie odróżnia traktowanie ludzi od leczenia zwierząt. Nakazuje nam kochać ludzi tak, jak siebie samych kochamy, ale upoważnia ludzi do posiadania i używania zwierząt w ich własnej służbie. Zatem nakaz kochania bliźniego dotyczy ludzi. Żadne przejście nie każe komuś kochać zwierzęcia jak siebie samego. Jezus powiedział, że zasady leczenia ludzi różnią się od zasad traktowania zwierząt.
Łukasza 19: 30,33-35; Mateusza 21: 5 - Jezus jechał na osiołku. Jezus nie tylko aprobował ludzi posiadających zwierzęta, ale sam użył zwierzęcia, aby jechać dalej.
Jakuba 3: 3,7 - Mężczyźni oswajają zwierzęta i wkładają do ust kawałki, aby nas posłuszni . Porównuje się to z tym, jak ludzie kontrolują statek (v4). Lekcja uczy, jak powinniśmy oswajać i kontrolować nasze języki. Jezus nie wierzył już w wyzwolenie zwierząt i prawa zwierząt, niż wierzył w „wyzwolenie języka” i „prawa języka”. Lekcja jest taka, że ​​powinniśmy kontrolować i ograniczać nasze języki, aby wypełniać naszą wolę. Podobnie mężczyźni mają prawo oswoić i kontrolować zwierzęta.
Tak więc Biblia naucza, że ​​ludzie mają władzę nad zwierzętami, w tym prawo do kontrolowania ich, ograniczania ich i wymagania od nich posłuszeństwa. Mamy prawo posiadać je jako własność, wykorzystywać je i sprawiać, by działały dla nas. Muszą służyć naszym celom, aby zaspokoić nasze potrzeby. Bóg nie „wyzwolił” ich, jak gdyby mieli „prawo” działać zgodnie z ich wolą.
Poglądy na temat praw zwierząt i wyzwolenia zwierząt bezpośrednio przeczą wszystkim tym Pismom.
[Gen. 32: 5,13-15,18; 36: 6; 42: 26,27; 44: 3; 47: 15-17; Dawny. 20:17; 22:30; 23: 4,12; Num. 20: 8,11; 35: 3; 1 Sam. 9: 3,20; 16:11; 2 Sam. 12: 3; 1 Królów 10: 25,28; 2 Królów 7: 7; Ezdrasza 2: 66,67; Neh. 7: 68,69; Prov. 12:10; Jer. 27: 6; Obj. 18: 2]

II. Czy ludzie mogą zabijać i jeść zwierzęta i używać produkty pochodzenia zwierzęcego ??

„PETA działa zgodnie z prostą zasadą, że zwierzęta nie są nasze do jedzenia ...” - strona PETA.
Singer powtarza argument, że moralnie złe jest powodowanie cierpienia zwierzęcia, tak samo jak niewłaściwe byłoby powodowanie podobnego cierpienia dla człowieka. Następnie uzasadnia, że ​​nie powinniśmy jeść żadnego zwierzęcia, jeśli zabicie go powoduje, że wykazuje oznaki cierpienia (wijąc się, starając się uciec od źródła bólu itp.). Stwierdza, że ​​nie wolno nam jeść „żadnego zabitego ptaka lub zwierzęcia”, w tym ssaków, gadów, ryb i owoców morza. (str. 171ff)
Jak zwykle robią to ludzie, jego argumentacja przeciwstawia się ekstremalnym formom „hodowli fabrycznej” zwierząt. Następnie przeciwstawia się „tradycyjnej hodowli” zwierząt (s. 161). Potem sprzeciwia się rybołówstwu i polowaniom, nawet gdy zwierzęta biegają przez całe życie. Wynik przemawia za zasadniczo całkowitym wegetarianizmem. Takie podejście jest typowe dla libberów zwierzęcych.
PETA sprzeciwia się nawet utrzymywaniu kurczaków na jaja i krowy mleczne na mleko, ponieważ zwierzęta są zamknięte, nawet jeśli nie zabijają zwierząt. (Strona internetowa PETA)
„Bez względu na to, jak ktoś postrzega pierwotne zamiary Boga, całkowita pogarda dla zwierząt, które stały się pokarmem, jest absolutnie heretycka ... Ludzie bawią się w Boga ze zwierzętami, a etyczni ludzie nie powinni mieć w tym udziału”. Czemu? Ponieważ „naturalne pragnienia zwierząt” są całkowicie udaremnione, a ich wszystkie potrzeby i pragnienia całkowicie ignorowane ... ”(strona internetowa PETA). Bez względu na Boży zamiar, musimy szanować pragnienia i potrzeby zwierząt, takich jak pragnienia ludzi, inaczej „bawimy się w Boga” i to jest „heretyckie”.
„... wszyscy przypadkowo weszliśmy na mrówki lub wdychaliśmy komary, ale to nie znaczy, że powinniśmy celowo powodować niepotrzebne szkody” - strona internetowa PETA.
Singer powiedział: „Nie zabiłbym pająka, jeśli mogę uniknąć zabicia pająka” - CultureFacts, 7/19/02.

A. Przykłady biblijne osób, które jadły mięso

Biblia jest pełna przykładów wiernych sług Bożych, którzy jedli mięso.
Genesis 25: 27,28; 27: 1-4 - Izaak kochał Ezawa, ponieważ Ezaw był zręcznym myśliwym, a Izaak jadł to, co zabił Ezaw.
Genesis 43:16 - Józef miał zabitego zwierzęcia dla swoich braci, aby jedli z nim.
1 Samuela 25:18 - Abigail przyniosła owce ubrane, aby jeść jako dar dla Dawida i jego ludzi.
1 Królów 4: 22,23 - Mędrzec Solomon jadł woły, owce, jelenie, gazele, sarny i ptactwo.
1 Król. 19:21 - Elizeusz zabił woły, aby nakarmić ludzi.
1 Kronik 12: 39,40 - Dawid i lud jedli woły i owce, gdy został królem.
Nehemiasza 5: 17,18 - Nehemiasz podał woły, owce i ptactwo dla tych, którzy jedli z nim.
Mateusza 3: 4 - Jan Chrzciciel zjadł szarańczę i dziki miód.
Zauważ, że większość z nich jadła nie tylko ryby czy ptaki, ale „czerwone mięso”: bydło, owce, woły itp.
Jeśli jedzenie mięsa jest niemoralne, to wszyscy ci ludzie byli niemoralni. Jednak Biblia przedstawia ich jako dobrych ludzi i nigdy nie sugeruje, że w tych przypadkach zrobili coś złego.
[1 Sam. 16:20; 17:18; Gen. 10: 9; Prov. 9: 2; 2 Sam. 17:29]

B. Przejścia, w których Bóg szczególnie aprobuje jedzenie mięsa

Rozważ fragmenty, w których Bóg aprobuje spożywanie mięsa i produktów zwierzęcych, a nawet zapewnia je ludziom do jedzenia.

Rodzaju 9: 1-6

Po powodzi Bóg dał zwierzętom rękę człowieka (v2) i powiedział, że „każda rzecz ruchoma” jest pożywieniem dla nas, tak jak rośliny (v3). Nie wolno nam zabijać ludzi, którzy są na obrazie Boga, ale możemy zabijać i jeść zwierzęta, ponieważ nie znajdują się one na obrazie Boga. Ten fragment wyraźnie stwierdza, że ​​zarówno Bóg pozwala człowiekowi spożywać mięso zwierzęce, jak i że Boże zasady przeciwko zabijaniu ludzi nie dotyczą zwierząt.
Niektórzy twierdzą, że Bóg po prostu tolerował ludzkie pragnienie jedzenia mięsa, nie aprobując go, tak jak On tolerował rozwód. Ale wiemy, że Bóg po prostu tolerował rozwód, ponieważ Biblia wyraźnie tak mówi (Mt 19: 3-9). Gdzie Bóg wyraźnie mówi o jedzeniu mięsa? Co więcej, Jezus wyraźnie stwierdził, że Nowy Testament powróci do pierwotnego nauczania Boga dotyczącego rozwodu. Gdzie On mówi, że nie chce, abyśmy jedli mięso? W rzeczywistości mówi wprost przeciwnie.

Inne fragmenty Starego Testamentu

Genesis 18: 2,7,8 - Abraham okazał gościnność, karmiąc gości masłem, mlekiem i cielęciem. Pamiętaj, że jedli, nie tylko produkty mleczne, ale także czerwone mięso (cielęcina). Ci goście byli w rzeczywistości aniołami, z których jeden nazywany jest „Panem” (w. 16-19). Chwalił Abrahama za sprawiedliwego i sprawiedliwego człowieka. Gdyby jedzenie mięsa było niemoralne, czy sprawiedliwy i sprawiedliwy człowiek zapewniłby to ludziom do jedzenia, a Pan by go zjadł? List do Hebrajczyków 13: 2 nakazuje nam okazać podobną gościnność.
Księga Wyjścia 12: 3,6,8,46 - Bóg nakazał każdej rodzinie w Izraelu zabić i zjeść baranka na święto Paschy.
Powtórzonego Prawa 12: 15,20-22 - Kiedy Izraelici składali ofiary, oni i kapłani jedli dużo mięsa. To było Boże błogosławieństwo dla nich. Ta praktyka obejmowała hurtowy ubój i spożywanie wołów, owiec i kóz. [15: 19-23; 14:26; Num. 18: 9,10; Dawny. 29:32; Lew. 7:15; 8:31]
Księga Kapłańska 11: 2,3,9,21,46,47 - Bóg zabronił jedzenia nieczystych zwierząt, jednak wyraźnie zezwolił na spożywanie wielu ssaków, ryb, ptaków i owadów. [Deut. 14: 4,6,9,11,20]
Księga Kapłańska 17: 13,14 - Krew zwierzęca musi być wylana, zanim zwierzę zostanie zjedzone. Ale dzięki temu przepisowi można polować, łapać i jeść zwierzęta i ptaki.
1 Królów 17: 4,6 - Bóg karmił Eliasza, dostarczając mu chleba i mięsa. Czy Bóg zapewnił jedzenie, które byłoby niemoralne do jedzenia?
Księga Przysłów 27: 23-27; Księga Wyjścia 3: 8,17; 13: 5; 33: 3; Księga Kapłańska 20:24; Powtórzonego Prawa 27: 3; Jeremiasza 32:22 - Bóg pobłogosławił Izrael, dając im mleko. PETA mówi, że picie tego, co Bóg dał ludziom jako błogosławieństwo, jest niemoralne! Czy Bóg błogosławi ludzi, promując zło? [Deut. 32:14]
[Exodus 16: 8,12; Liczby 11: 4,13,18-22,31-33; Psalmy 78: 26-31]

Fragmenty Nowego Testamentu

Dz 10: 9-16; 11: 5-10 - W wizji Bóg nakazał Piotrowi jeść nieczyste zwierzęta. Kiedy Piotr odmówił, Bóg wyjaśnił, że nie powinien traktować jako rzeczy nieczystych, które Bóg oczyścił. Był to symbol, że poganie mogli otrzymać ewangelię; ale czy Bóg nakazałby Piotrowi jeść, gdyby tak zgrzeszył? To pokazuje, że nawet zwierzęta nieczyste pod Starym Testamentem mogą być teraz spożywane.
1 Tymoteusza 4: 1-5 - Kiedy ludzie zabraniają jedzenia „mięs” (KJV, ASV; „pokarmy” - NKJV), odchodzą od wiary i postępują zgodnie z doktrynami demonów. Niektórzy mówią, że odnosi się to nie do mięsa, ale ogólnie do zakazu „żywności”. Ale nikt nie zabrania jedzenia wszystkich pokarmów, więc werset musi odnosić się do pewnych rodzajów żywności. To, że obejmuje to spożywanie mięsa, potwierdza v4: Każda istota Boża jest dobra i nie można jej odmówić, jeśli będziemy jej wdzięczni. Tak więc doktryna zabraniająca jedzenia stworzeń Bożych jest fałszywą doktryną nauczaną przez tych, którzy odeszli od wiary!
1 Koryntian 8: 8,10,13; 10:25; (Rzymian 14: 1,2,15,21) - Co do osobistego sumienia, niektórzy chrześcijanie nie jedli mięsa, które było oferowane bożkom. Ale jedzenie innego mięsa było wyraźnie dopuszczalne. Jeśli jemy, nie jesteśmy gorsi, a jeśli nie, nie jesteśmy lepsi (v8). Ale mięso kupowane na rynku mięsnym powinno być spożywane bez żadnych pytań - 10:25. Więc jedzenie mięsa nie jest z natury złe. Nie powinniśmy zachęcać ludzi do naruszania ich sumień, ale pamiętajmy, że potępienie tych, którzy jedzą mięso, stanowiłoby fałszywą doktrynę (por. Rz 14, 3).
Kolosan 2:16 - Odkąd Stare Prawo zostało usunięte (w. 14), nikt nie powinien osądzać nas w kwestii starych praw dotyczących jedzenia i picia, takich jak czyste i nieczyste zwierzęta. Czyste zwierzęta zawsze można było jeść, a pod ewangelią możemy jeść nawet te, które były niegdyś nieczyste. Ci, którzy nas osądzają, robią to źle.
[2 Piotra 2:12; 1 Kor. 3: 2; 9: 7; Heb. 5: 12-14; 1 Piotra 2: 2]

C. Przykład Jezusa

Niektórzy twierdzą, że Jezus był wegetarianinem. Ale zastanów się:

Fragmenty opisujące nauczanie i postępowanie Jezusa

Łukasza 5: 4-10 - Jezus nazwał apostołów, umożliwiając im zrobienie ogromnego połowu ryb (w. 4-9). Jeśli łowienie ryb jest niemoralne, dlaczego Jezus nauczał i pozwalał im to robić?
Łukasza 11: 11-13 - Jezus powiedział, że ojciec daje dobre dary swoim dzieciom, w tym chleb, ryby i jajka. Oczywiście rodzic spodziewałby się, że dzieci je wszystkie. Tak więc Jezus wyraźnie naucza, że ​​dobrze, a nie zło, jeść zarówno ryby, jak i jaja, i dostarczać je innym do jedzenia.
Marka 6: 35-44; 8: 1-9 - Jezus nakarmił chleb i ryby 5000, a później 4000 (uwaga 6:41; 8: 7). Jedzenie ryb jest tak samo akceptowalne, jak jedzenie chleba. [Jan 6: 9,11]
Marka 7: 18,19 - Jezus nauczał, że człowiek nie jest zbezczeszczony (tj. Nie grzeszy - w. 20-23) z powodu pokarmów, które spożywa. To usunęło zakazy Starego Testamentu przeciwko jedzeniu nieczystych zwierząt. Tak więc, gdy Stary Testament usprawiedliwiał spożywanie mięsa, Nowy Testament pozwala na więcej niż Stary Testament!
Łukasza 15: 23,27 - Kiedy syn marnotrawny powrócił, ojciec kazał sługom radować się zabijając i jedząc tłuste cielę (wołowinę). To ilustruje radość Boga, gdy ludzie żałują za grzech.
Marka 14: 12,18 - Jezus jadł Paschę ze Swoimi uczniami. Wcześniej dowiedzieliśmy się, że Pascha polegała na zabijaniu i jedzeniu baranka. Tak więc Jezus jadł mięso. Czy Jezus był niemoralny?
Łukasza 24: 36-43 - Jezus jadł ryby, aby pokazać Swoim uczniom, że został wzbudzony z martwych.
Jana 21: 3,6,8-13 - po Jego zmartwychwstaniu. Powtórzył cud dostarczania apostołom ryb do połowu. Tym razem także ugotował ryby i dał im ryby do jedzenia.
W wielu z tych przypadków Jezus jadł ryby lub dostarczał ryby innym do jedzenia. Ale w niektórych z nich jadł lub aprobował jedzenie „czerwonego mięsa”: cieląt i jagniąt.
[Mt 22: 4]

Obserwacje

Niektórzy twierdzą, że Jezus nie jadł mięsa podczas Paschy.
Mówią, że wyrzucił ludzi, którzy sprzedawali zwierzęta. Pamiętajcie jednak, że ludzie jedli Paschę w swoich domach (Wj 12: 6,7). Tym, czemu Jezus się sprzeciwiał, byli ludzie sprzedający zwierzęta w świątyni.
Biblia wyraźnie nakazywała Żydom zabijać i jeść wszystkie baranki, więc nikt nie pozostał do rana (patrz cytowane powyżej Pismo Święte). Odmowa jedzenia byłaby zwykłym nieposłuszeństwem.
Relacja Marka (14: 12ff) wyraźnie mówi, że „zabili” baranka paschalnego. Uczniowie Jezusa przygotowali się na posiłek, a Jezus zjadł go wraz z nimi (w. 12,14,18). Bóg nakazał jeść baranka paschalnego, a Jezus był posłuszny. Dlatego jedzenie mięsa nie może być z natury niemoralne.
Niektórzy twierdzą, że cuda związane z mięsem były symbolami dowodzącymi mocy Jezusa, szerzenia ewangelii itp.
Pozostaje jednak faktem, że Jezus nadal działał fizycznie. Zaprzeczanie temu jest zaprzeczeniem Pisma Świętego. Dostarczał ryby rybakom, dostarczał ryby innym ludziom, a On sam jadł ryby. Tak więc Jezus praktykował rzeczy, które według PETA są niemoralne. (Ef 5:11; 2 Jana 9-11).
Ponadto kilka przykładów, których użyliśmy, nie dotyczyło cudów: Ew. Łukasza 11: 11-13; Marka 7: 18,19; Mateusza 22: 4; Łukasza 15: 23,27; Marka 14: 12,18.
A kiedy wszystko inne zawiedzie, po prostu zaprzeczaj, że powinniśmy iść za Jezusem!
„Jednakże, czy Jezus był, czy nie był wegetarianinem, dzisiaj powinni być chrześcijanie” - FAQ JesusVeg. Zobaczymy później, że przywódcy Animal Lib będą raczej zaprzeczać Pismu niż przyznać, że ich pogląd na zwierzęta jest fałszywy.
Jest to powszechna taktyka niewierzących. Muzułmanie to robią. Mormoni to robią. Moderniści to robią. Jeśli uważają, że mogą nas przekonać, że Jezus i Biblia bronią swojego poglądu, twierdzą, że powinniśmy iść za Jezusem i Biblią. Ale kiedy udowodnimy, że nauczanie Jezusa i Biblii przeczy ich poglądom, po prostu odrzucają Jezusa i Biblię!
Niezależnie od ich twierdzeń, Wyzwoliciele Zwierząt nie wierzą w to, w co wierzył Jezus, nie nauczaj tego, czego nauczał Jezus, nie praktykuj tego, co Jezus praktykował, i nie naśladuj naprawdę Jezusa!
Jezus jadł mięso, a Jezus dostarczał mięsa innym do jedzenia. Wszystko to byłoby złe, gdyby jedzenie mięsa było niemoralne. Ale Jezus nigdy nie zgrzeszył - Hebrajczyków 4:15; 7:26; 1 Piotra 2:22; 1 Jana 3: 5; 2 Koryntian 5:21. Więc żadna z tych rzeczy nie była dla niego niewłaściwa. A ponieważ wyznawcy Jezusa powinni naśladować Jego przykład, żadna z tych rzeczy nie jest dla nas niewłaściwa - Łukasza 6:40; 1 Piotra 2: 21,22; 1 Koryntian 11: 1; Mateusza 16:24; 1 Jana 2: 6; Jana 13:15.

Wnioski

Zgadzamy się, że ludzie nie powinni niszczyć zwierząt marnotrawnie, ale powinni używać tego, co zabijają, aby zaspokoić uzasadnione potrzeby (jedzenie, odzież itp.). Ponadto nic nie wymaga od ludzi jedzenia zwierząt. Niektórzy mają powody zdrowotne lub osobiste, aby nie jeść mięsa. To osobisty wybór.
Ale nic z tego nie dowodzi, że zabijanie zwierząt na pożywienie jest z natury niemoralne. Wręcz przeciwnie, zabijanie zwierząt na żywność jest wyraźnie dozwolone przez Boga. Jest to uzasadniona część naszego zarządzania, ponieważ używamy zwierząt dla naszego dobra - tego samego celu, dla którego stworzono zwierzęta. Każdy inny pogląd wypacza Boży plan zarówno dla zwierząt, jak i dla ludzi.
Drugi punkt: Właśnie wymieniliśmy ponad 2 tuziny Pism (i możemy podać więcej), w których słowo Boże usprawiedliwia, promuje, a czasem nawet wymaga spożywania mięsa i / lub produktów zwierzęcych (ponad połowa z nich odnosi się do jedzenia ssaków) . Bez wątpienia różne potrawy wpływają na różnych ludzi na różne sposoby z powodu alergii i innych problemów zdrowotnych. Ale niektórzy wegetarianie twierdzą, że jedzenie mięsa jest generalnie niezdrowe dla ludzi. Czy Jezus i Bóg wielokrotnie zachęcali ludzi do robienia niezdrowych rzeczy? Czy nie wie najlepiej, co jest lub nie jest zdrowe? Jak wytłumaczysz wszystkie te fragmenty, które usprawiedliwiają jedzenie mięsa jako błogosławieństwo od Boga, jeśli w rzeczywistości jest to ogólnie złe dla zdrowia?

III. Czy ludzie mogą nosić ubrania wykonane z produktów zwierzęcych?

Podstawową zasadą PETA jest to, że „zwierzęta nie są nasze do jedzenia, noszenia, eksperymentowania lub używania do rozrywki” - strona internetowa PETA.
Pamiętajcie, mówią, że powinniśmy traktować zwierzę zgodnie z tymi samymi zasadami, które traktowalibyśmy z upośledzonym umysłowo dzieckiem. „Szczur to świnia to pies to chłopiec”. Wynika z tego, że nie mamy prawa używać jakiejkolwiek części zwierzęcia do ubrania. Z pewnością nie zabiłbyś dziecka, aby wykorzystać jakąkolwiek jego część na ubranie. Nie będziesz też hodował lub hodował dzieci, tak jak ludzie robią zwierzęta, by zdobyć wełnę lub futro.
Tak więc PETA sprzeciwia się wszelkiemu pułapkowaniu, polowaniu lub hodowli zwierząt w celu wykorzystania ich do futer (takich jak futra) lub skóry (do butów itp.). Aby być konsekwentnym, muszą przeciwstawiać się pasterstwu i strzyżeniu owiec na wełnę, tak jak przeciwstawiają się pasterstwu krów na mleko.
Ale rozważ naukę Biblii. Zwróć uwagę na dowody, że „panowanie” człowieka nad zwierzętami (Rdz 1, 26-28) obejmuje używanie ich do ubrania.

Nauczanie Starego Testamentu

Księga Rodzaju 3:21 - Po tym, jak Adam i Ewa zgrzeszyli, potrzebowali ubrania (w. 7-11), więc Bóg uczynił ich tunikami skór zwierzęcych. Jeśli używanie zwierząt do ubrań jest nieetyczne lub niemoralne, to dlaczego Bóg ubrał pierwszego mężczyznę i kobietę w skórki zwierząt? Jakim byłby nauczycielem, gdyby nauczył ich łamać własne zasady? Faktem jest, że skoro człowiek po raz pierwszy zaczął nosić ubrania, sam Bóg upoważnił ludzi do używania w tym celu skóry zwierzęcej!
Księga Wyjścia 25: 1-6; 26: 7,14 - Bóg wyraźnie nakazał ludziom używać skór zwierzęcych i sierści zwierzęcej w budowaniu tabernakulum. Jak może być źle robić rzeczy ze skór zwierzęcych, skoro sam Bóg wyraźnie nakazał ludziom używać ich w tabernakulum? [35: 4-7,23; 36:14]
Księga Kapłańska 13: 47-49,59 [15:17] - Bóg dał instrukcje do czyszczenia odzieży wykonanej ze skóry. Jeśli niewłaściwe było noszenie skóry, dlaczego Bóg miałby zorganizować, aby ludzie nadal to robili? [Num. 31:20]
Księga Przysłów 31:13 - Kobieta, której Bóg użył jako przykładu dla pobożnych kobiet, wełny i lnu w swojej pracy.
2 Królów 1: 7,8 - Wierny prorok Eliasz był znany z tego, że nosił pas ze skóry.

Nauczanie Nowego Testamentu

Ew. Mateusza 3: 4 - Podobnie jak Eliasz, Jan Chrzciciel był wiernym prorokiem, który nosił skórzany pas. John również nosił włosy wielbłąda. Czy był niemoralny i nieetyczny?
List do Hebrajczyków 11:37 - Bóg wyraźnie stwierdził, że niektórzy wierni słudzy Starego Testamentu nosili owcze skóry i kozie skóry. Więc Bóg podtrzymuje jako przykłady ludzi wiary, którzy nosili skóry zwierząt!
Jana 10: 1-15; Psalmów 23: 1-4 - W całym Piśmie Świętym Bóg i Jezus porównują się do pasterzy. Tłumy wiernych postaci biblijnych trzymały stada owiec lub kóz (Abrahama, Izaaka, Jakuba, Dawida, Hioba). Pasterze byli jednymi z pierwszych, którym ogłoszono narodziny Jezusa i przyszli, aby Mu oddać pokłon (Łk 2: 8-20). [Łukasza 15: 3-7; Psalmy 78:52; Izajasza 40:11; Ezek. 34: 11,12]
Przypowieści Salomona 27: 23-26 - Ale pasterze nie tylko posiadali i używali i ograniczali owce i kozy (jak w owczej owczarni), ale także używali ich do wełny na odzież. [2 Królów 3: 4; Ozeasz 2: 9]
Tak więc Biblia nie potępia używania skór zwierzęcych, futra, wełny lub włosów na odzież; raczej wyraźnie i wielokrotnie to zatwierdza. Obejmuje to posiadanie, ograniczanie, używanie, a nawet zabijanie zwierząt. Po raz kolejny ruch na rzecz praw zwierząt bezpośrednio zaprzecza słowu Bożemu.


Część 3: Religijne i moralne poglądy na prawa zwierząt

I. Próbuje bronić praw zwierząt w Biblii

Pokazaliśmy (i podkreślę później), że główni przywódcy ruchu na rzecz praw zwierząt nie opierają swoich pozycji na Biblii. Jednak Biblia jest uznanym standardem moralności dla wielu ludzi, więc niektórzy zwolennicy usiłują usprawiedliwić prawa zwierząt w Piśmie Świętym. Niektóre z tych przykładów zostały już omówione. Rozważ kilka innych.

Rodzaju 1: 29-31

Przed grzechem ludzie i zwierzęta jedli tylko rośliny. Stworzenie Boga było wtedy „bardzo dobre”. Nie było śmierci ani jedzenia zwierząt. To był Boży ideał. Śmierć i jedzenie zwierząt rozpoczęły się dopiero po tym, jak człowiek zgrzeszył. Dzisiaj powinniśmy szukać ideału i nie powinniśmy zabijać ani jeść zwierząt.
Odpowiedź: Prawdą jest, że śmierć przyszła, ponieważ świat został przeklęty przez grzech; ale musimy żyć w świecie takim, jaki jest, nie tak, jak to było w przeszłości. Kiedy grzech i jego przekleństwo przyszły na świat, Bóg zmienił zasady, według których człowiek musi żyć.
W ogrodzie, kiedy wszystko było „bardzo dobre”, Adam i Ewa nie nosili ubrań (2:25). Czy powinniśmy „szukać ideału” i iść nago, tak jak oni? Zaraz po grzechu Bóg użył skór zwierzęcych, aby zasłonić swoją nagość (3:21). Zaakceptował ofiary ze zwierząt (4: 3-5). Zasady stosowane w ogrodzie nie obowiązują teraz. Sam Bóg zmienił zasady po wejściu grzechu.
Udowodniliśmy obficie w Piśmie Świętym, że Bóg aprobuje używanie przez ludzi zwierząt do pracy, odzieży i jedzenia. To jest prawo Boże na dzisiaj. Ci, którzy mówią inaczej, są tymi, którzy buntują się przeciwko Bożym prawom.

Bez przemocy i pokoju w królestwie Jezusa

Tutaj znowu nie zgadzam się z autorem. Pisze on, że proroctwo jak z Izajasza 11 wypełniło się w Kościele. Nie mogę się z tym zgodzić. To proroctwo będzie miało spełnienie w 1000 letnim królestwie. Ale dzisiaj zwierzęta zabijają się, no i dzisiaj one są wrogie nam, a my dzisiaj mamy prawo panować nam nimi, możemy np je używać do pracy i zjadać je. W 1000 letnim Królestwie i później w wieczności nie będzie już wrogości między zwierzętami. 
"I będzie wilk gościem jagnięcia, a lampart będzie leżał obok koźlęcia, cielę i lwiątko, i tuczne bydło będą razem, a mały chłopiec je poprowadzi. (7) Krowa będzie się pasła z niedźwiedzicą, ich młode będą leżeć razem, a lew będzie karmił się słomą jak wół" - 


Bez zabijania zwierząt w niebie

Argumentuje się, że żadne zwierzęta nie są zabijane w niebie. Chrześcijanie modlą się: „Bądź wola Twoja na ziemi, tak jak iw niebie”, abyśmy nie zabijali zwierząt na ziemi, jak gdyby nie zostali zabici w niebie.

Po pierwsze, nie ma dowodów na to, że dosłowne zwierzęta istnieją nawet w niebie

Jak traktujemy najmniejszego sposobu traktowania Jezusa.

Cytowane są wersety pokazujące, że sposób, w jaki traktujemy innych, jest taki, w jaki traktujemy Jezusa: „Tak jak my to czynimy, tak czynimy Mu”. Dotyczy to zwierząt.
Jednak stwierdzenia Jezusa odnoszą się w rzeczywistości do tego, jak traktujemy innych ludzi , a nie jak traktujemy zwierzęta .
Mateusza 25:40 - „Ponieważ uczyniłeś to jednemu z najmniejszych z tych Moich braci , uczyniłeś Mi to”. Jezus mówi o tym, jak traktujemy innych ludzi, a nie jak traktujemy zwierzęta. Kontekst pokazuje, że mówi on o ubraniu nagich itd. [Łk 10,16; Jan 13:20]
Tutaj znowu działacze na rzecz praw zwierząt przyjęli zasady, które Bóg mówił o ludziach i stosował je do zwierząt. Ale dowiedzieliśmy się, że ludzie są na obrazie Boga, więc jak je traktujemy, traktujemy Syna Bożego. Ale zwierzęta nie są na obrazie Boga, więc obowiązują różne zasady.

Bóg mówił także o tych, którzy nadużywają i wypaczają Jego słowo. Jeśli działacze na rzecz praw zwierząt poważnie traktują Pismo Święte, muszą uważnie rozważyć wiele fragmentów, które ostrzegają przed używaniem Pisma do nauczania czegoś, co wyraźnie różni się od tego, co Bóg zamierzał nauczać. Patrz Galacjan 1: 8,9; 2 Jana 9-11; Objawienie 22: 18,19; 1 Tymoteusza 1: 3; 2 Tymoteusza 1:13.

"Najmniejszych braci" - dotyczy najsłabszych, najmniejszych chrześcijan. Bracia to nie zwierzęta, ale bracia to też nie wszyscy ludzie !! Bracia JEZUSA to ci którzy uznają GO codziennie swoim PANEM i swoim ZBAWICIELEM. Autor zapisuje słowa jakoby do wszystkich ludzi - popełnia błąd moim zdaniemhttp://mieczducha888.blogspot.com/2016/02/watykan-depcze-po-krwi-chrystusa-czesc-1.html

Ogólne fragmenty o miłosierdziu, miłości, współczuciu itp.

Wiele wersetów jest cytowanych tam, gdzie Jezus wzywa nas, abyśmy okazali miłosierdzie, miłość, współczucie itd. „Błogosławieni miłosierni, bo okażą miłosierdzie”. „Błogosławieni, którzy wprowadzają pokój”.
Ale całe Pismo Święte musi być stosowane zgodnie z naukami Boga. Pokazaliśmy wiele wersetów, które dowodzą, że Boże zasady traktowania ludzi różnią się od Jego zasad traktowania zwierząt.
Biblijna miłość i miłosierdzie wymagają od nas posłuszeństwa Bożym przykazaniom. Nigdy nie usprawiedliwiają nas w ustanawianiu własnych zasad dobra i zła. Przeczytaj Ew. Jana 14: 15,21-24; Rzymian 13: 8-10; 1 Jana 5: 2,3; 2 John 5,6. Boże prawa muszą kierować naszą miłością i współczuciem i widzieliśmy, że Boże prawa pozwalają na posiadanie i kontrolowanie zwierząt i używanie ich do jedzenia i odzieży.
Po raz kolejny Prawa Zwierząt zakładają, że prawa Boga oznaczają to samo dla zwierząt, co wobec człowieka. I ponownie ignorują to, co rzeczywiście mówi Słowo Boże. Zmieniają zasady według własnego uznania. Musimy właściwie posługiwać się słowem Bożym, a nie zboczyć z niego - 2 Tymoteusza 2:15; 2 Koryntian 4: 2.

Jezus przeciwstawiał się ofiarom ze zwierząt.

Powiedziano nam, że Jezus wypędził tych, którzy sprzedawali zwierzęta w świątyni, aby zapobiec zabijaniu zwierząt. Powiedział: „Pragnę miłosierdzia, nie ofiary”, więc powinniśmy okazywać miłosierdzie zwierzętom, a nie ich zabijać.

Podczas swojego życia Jezus przestrzegał prawa składania ofiar ze zwierząt i nakazał innym, aby czynili to samo.

Prawo Starego Testamentu obowiązywało za życia Jezusa, aż do jego śmierci (Hebr. 9: 16,17; Kol. 2:14). W czasie swego życia szanował prawa dotyczące ofiar ze zwierząt i powiedział innym, aby byli im posłuszni - Łukasza 2:24; Mateusza 8: 1-4.
Nigdy nie powiedział nikomu, by nie składał wymaganych ofiar ze zwierząt. Jeśli tak, to gdzie? Gdyby był przeciwny zabijaniu zwierząt, dlaczego bronił i nakazywał ludziom składać ofiary ze zwierząt?

Jezus wyrzucił sprzedawców ze świątyni z powodu Jego troski o świątynię, a nie o zwierzęta.

Mateusza 21:13 - Jezus wyjaśnił swoje działanie mówiąc: „Napisano:„ Mój dom będzie nazwany domem modlitwy ”, ale uczyniłeś go„ jaskinią złodziei ”.„ Powody Jezusa nie miały nic wspólnego z troską dla zwierząt. Jego powody dotyczyły świątyni (domu Bożego) i skorumpowanych praktyk biznesowych ludzi, które nie szanowały świątyni. [Mark 11:17]
Jana 2:16 - Powiedział do tych, którzy sprzedawali gołębie: „Zabierzcie te rzeczy! Nie czyńcie domu Mojego Ojca domem towarów”! Jezus krytykował praktyki, które naruszyły duchowy cel świątyni.
Przytoczyliśmy wiele fragmentów pokazujących, że Jezus upoważnił do zabijania zwierząt. Jego zarzut dotyczył wypaczenia świątyni.

Jezus nigdzie nie przemawiał przeciwko praktyce składania ofiar ze zwierząt.

Ew. Mateusza 9:13; 12: 7 - Jego oświadczenie: „Pragnę miłosierdzia, nie ofiary”, nie znaczyło, że był przeciwny ofiarom ze zwierząt. Wołał o miłosierdzie, nie o zwierzęta, ale o ludzi. W jednym przypadku faryzeusze niesprawiedliwie potępiali uczniów Jezusa, aw innym przypadku nie okazywali żadnej troski o grzeszników, którzy potrzebowali zbawienia przez ewangelię.
Oświadczenie Jezusa rzeczywiście cytowało Stary Testament (Ozeasza 6: 6; Micheasza 6: 6-8; 1 Samuela 15:22). Oczywiście Stary Testament nie sprzeciwiał się ofiarom ze zwierząt; więc kiedy Jezus zacytował Stary Testament, dlaczego mielibyśmy myśleć, że zrobił to, aby przeciwstawić się ofiarom ze zwierząt?
Chodziło o to, że ludzie, którzy nie traktują właściwie innych ludzi (miłosierdzia), nie powinni oczekiwać, że Bóg przyjmie ich uwielbienie (ofiary). Ofiarowanie czci Bogu nie rekompensuje faktu, że ludzie są nieposłuszni Bogu w inny sposób. Ta sama zasada była nauczana na wiele innych sposobów w Słowie Bożym, ale nigdy nie wiązała się z sprzeciwem wobec zabijania zwierząt.

Ofiary ze zwierząt nie są w Nowym Testamencie, ponieważ mamy ofiarę Jezusa.

Hebrajczyków 10: 1-4,9,10 - Ofiary ze zwierząt w Starym Testamencie były cieniem lub symbolem, aby przygotować ludzi do lepszej ofiary Jezusa. Bóg usunął Stare Prawo z jego ofiarami ze zwierząt, ponieważ nie mogli naprawdę odpuszczać grzechów. Tak więc teraz pod Nowym Testamentem mamy lepsze prawo, które obejmuje ofiarę Jezusa.
Ofiary ze zwierząt skończyły się, nie dlatego, że Bóg sprzeciwia się zabijaniu zwierząt, ale dlatego, że były nieskuteczne w przebaczaniu grzechów i nie są już potrzebne pod ewangelią. Ale ewangelia wciąż pozwala ludziom zabijać zwierzęta za jedzenie i odzież itp.

Prawa przeciwko zabijaniu

„Z pewnością jest prawdą, że pierwotnie przykazanie Boże,„ Nie zabijaj ”, stosowane wyłącznie do ludzi… wegetarianie sugerują po prostu, że nadszedł czas na włączenie zwierząt” - JesusVeg.com. Twierdzą, że Bóg tak naprawdę nigdy nie chciał, aby ludzie zabijali zwierzęta, ale doszedł do wniosku, że ludzie nigdy nie przestrzegają tego prawa. Więc postanowił rozkazać ludziom, aby nie zabijali ludzi.
Tak więc po raz kolejny Wyzwolenie Zwierząt przyjmuje Boskie ograniczenie dotyczące tego, jak powinniśmy traktować ludzi i zmienić je na ograniczenie, w jaki sposób powinniśmy traktować zwierzęta . Wielokrotnie wyjaśniliśmy, że jest to błędne, ponieważ Bóg postrzega ludzi inaczej niż zwierzęta. W rzeczywistości Księga Rodzaju 9: 3-6 wyraźnie stwierdza, że ​​zwierzęta i ludzie różnią się pod względem zabijania , ponieważ ludzie są na obraz Boga, a zwierzęta nie.
Ale zauważcie tutaj, jak Wyzwolenie Zwierząt otwarcie przyznaje, że świadomie zmieniają Słowo Boże. Otwarcie przyznają, że stosują Boży nakaz inaczej niż miał na myśli! Krótko mówiąc, wierzą, że mają prawo zmienić to, co Bóg powiedział w Piśmie! Oni wiedzą lepiej niż On! Bóg ma mocne słowa dla takich ludzi:
Galacjan 1: 9 - Jeśli ktoś głosi wam inną ewangelię niż to, co otrzymaliście, niech będzie przeklęty.
Objawienie 22:18 - Jeśli ktoś doda do tych rzeczy, Bóg doda do niego plagi zapisane w tej księdze.
2 Jana 1: 9 - Kto przekracza i nie przestrzega nauki Chrystusa, nie ma Boga.

II. Pismo dotyczące praw zwierząt

Widok praw zwierząt

Jak zauważyliśmy, obrońcy praw zwierząt czasami cytują Pismo Święte za ich poglądy. Ale w co wierzą przywódcy ruchu w Piśmie Świętym?
„... Ewangelie zostały napisane pokolenia po zmartwychwstaniu ... Żaden z czterech pisarzy Ewangelii nigdy nie spotkał Jezusa ... Większość uczonych zgadza się, że historie o zmartwychwstaniu Jezusa jedzącego ryby zostały dodane do Ewangelii na długo po ich napisaniu ... "" ... dowody wskazują, że historia chleba i ryb nie zawierała pierwotnie ryb ... Ryby zostały dodane do opowiadań greckich skrybów ... "" Listy do Tymoteusza nie były napisane przez Pawła, ale przez jednego z jego uczniów 60 do 150 lat po męczeństwie Pawła ... ”- strona internetowa JesusVeg.com. Zauważ, że dla tych poglądów nie cytuje się starożytnych manuskryptów biblijnych ani innych dowodów. Są po prostu potwierdzane bez dowodu.
Singer i Regan, autorzy głównych strategii obrony praw zwierząt, „opierają swoje stanowiska na współczesnych świeckich powodach i unikają argumentów opartych na religijnych przypuszczeniach” - Sherry, s. 4.
Singer napisał: „Nie wierzę w biblie: żadna książka nie ma monopolu na prawdę” - p. Viii.
W przeciwieństwie do Animal Libbers, którzy cytują Biblię, Singer przyznaje: „... nie ma poważnego wyzwania [w Starym Testamencie] w odniesieniu do ogólnego poglądu zawartego w Księdze Rodzaju, że gatunek ludzki jest szczytem stworzenia i ma zgodę Boga na zabijać i jeść inne zwierzęta. ” (str. 188)
I „... chrześcijaństwo rozpowszechniło ideę, że każde ludzkie życie - i tylko ludzkie życie - jest święte. Nawet nowonarodzony płód i płód w łonie matki mają nieśmiertelne dusze, a więc ich życie jest tak święte, jak życie dorosłych”. (str. 191) Więc Singer przyznaje, że Biblia uczy tego, co powiedzieliśmy.
Ale w wyniku „rewolucji darwinowskiej ... ludzie wiedzieli teraz, że nie byli szczególnym stworzeniem Boga, stworzonym w boskich obrazach i oddzielonym od zwierząt; przeciwnie, ludzie zdali sobie sprawę, że same były zwierzętami ... Tylko ci, którzy wolą wiarę religijną od przekonań opartych na rozumowaniu i dowodach, mogą nadal utrzymywać, że gatunek ludzki jest ulubieńcem całego wszechświata, ... lub że mamy boską władzę nad [zwierzętami] i boską pozwolenie na ich zabicie. ” (str. 206) Singer przyznaje, że współczesne poglądy na temat praw zwierząt opierają się na ewolucji, a w rzeczywistości są one sprzeczne z Pismem Świętym.
W przemówieniu na krajowej konferencji Animal Rights 2002 ... wybitny działacz na rzecz praw zwierząt i profesor Uniwersytetu Princeton Peter Singer nazwał wpływ chrześcijaństwa „najbardziej szkodliwą” przeszkodą dla ruchu „wyzwolenia zwierząt”. Singer obwiniał chrześcijaństwo „konserwatywnego głównego nurtu głównego nurtu”, które przyjmuje Biblię „zbyt dosłownie” i uczy, że „istnieje ogromna przepaść między ludźmi a zwierzętami”. Singer powiedział, że „problem” z chrześcijańskim światopoglądem to przekonanie, że w przeciwieństwie do zwierząt, ludzie są stworzeni na obraz Boga i posiadają dusze. Co więcej, w Księdze Rodzaju Bóg dał ludzkości władzę nad królestwem zwierząt. Singer postrzega swoją misję jako wyzwanie podważenia „tej wyższości istot ludzkich” - CultureFacts, 29.09.2002.
Tak więc jakikolwiek wysiłek działaczy na rzecz praw zwierząt, by cytować Pismo Święte za ich poglądy, jest mylący. Prawdziwi przywódcy ruchu przyznają, że nauczanie Biblii nie zgadza się z prawami zwierząt.

B. Nauczanie Pisma Świętego

Zajmiemy tutaj miejsce, aby podsumować tylko kilka punktów w obronie biblijnej inspiracji.
Pisarze biblijni twierdzili, że całe Pismo jest inspirowane bezpośrednio przez Boga. Obejmuje to relacje ewangeliczne z życia Jezusa i pisma Pawła, w tym szczególnie księgi 1 i 2 Listu do Tymoteusza - 2 Tymoteusza 3: 16,17. Patrz także 2 Piotra 1: 20,21; 1 Koryntian 14:37; 2: 10-13; List do Efezjan 3: 3-5; Jana 16:13; Ew. Mateusza 10: 19,20; Galacjan 1: 8-12; 1 Tesaloniczan 2:13; Łukasza 10:16.
Ponieważ Bóg prowadził tych pisarzy, ich pisma muszą być nieomylne i nieomylne - Liczb 22: 35,38; 23: 5,12,16,19,20; Księga Powtórzonego Prawa 18: 18-22; Psalm 19: 7-9; 33: 4; 119: 128, 142, 160; Jana 17:17; Tytusa 1: 2,3; Objawienie 19: 9; 21: 5.
W szczególności autorzy ewangelii twierdzili, że ich zapisy były prawdziwą historią opartą na osobistym naocznym świadku lub osobistych rozmowach ze świadkami - Jan 21:24; Łukasza 1: 1-4.
Księgi 1 i 2 Tymoteusza wyraźnie twierdzą, że zostały napisane przez Pawła na podstawie jego autorytetu jako apostoła - 1 Tymoteusza 1: 1; 2 Tymoteusza 1: 1.
Wreszcie, pisarze biblijni twierdzili, że napisali pełne objawienie całej woli Bożej dla naszych czasów - 2 Tymoteusza 3: 16,17; Jana 16:13. Dlatego nikt nie ma prawa zmieniać tego, co napisał ani nie przestrzegał żadnego innego standardu, poza tym, co napisał - Galacjan 1: 8,9; 2 Jana 9-11; Kolosan 3:17; Jeremiasza 10:23; Przysłów 14:12; 3: 5,6; Objawienie 22: 18,19; 1 Tymoteusza 1: 3; 2 Tymoteusza 1:13.
Niektórzy ludzie próbują używać Pisma Świętego do obrony Praw Zwierząt, ale przywódcy ruchu uznają, że ich poglądy nie zgadzają się z Pismem Świętym. Tak więc podstawowa kwestia między Wyzwoleniem Zwierząt a wierzącymi w Biblię jest inspiracją Pisma Świętego.

Wniosek

Uważam za niewiarygodnie ironiczne, że wyzwoliciele zwierząt są tak wrażliwi na wszelkie niedogodności dla zwierząt - nawet jeśli skutkuje to dobrem dla ludzi - a jednak ci sami ludzie czasami usprawiedliwiają straszną niemoralność i krzywdy wobec ludzi.
Wielu z nich nigdy nie płacze, gdy każdego roku morduje się miliony nienarodzonych ludzkich dzieci. A jednak energicznie sprzeciwiają się, jeśli ktoś doi krowy lub bierze jajka od kurczaka!
Peter Singer, który prowadzi ruch na rzecz praw zwierząt, również „opowiada się za tym, by rodzice zabijali swoje dzieci w pierwszych miesiącach życia, ponieważ, jak mówi, noworodki nie są jeszcze w pełni ludzkie. Broni bestialstwa jako akceptowalnego stylu życia ...” - Aktualizacja w Waszyngtonie, 7/10/03.
Więc popełniłeś niemoralność, jeśli ograniczysz krowy do jej chęci zdobycia mleka, ale masz z nią związek seksualny i to jest w porządku! Mylisz się, jeśli zabijesz rybę, świnię lub kurczaka, aby nakarmić głodnych ludzi, ale zabijasz ludzkie dziecko nawet kilka miesięcy po jego urodzeniu i to dobrze!

U podstaw takich oczywistych błędów moralnych leży fundamentalna niezdolność do uznania ustanowionego przez Boga rozróżnienia między ludźmi i zwierzętami. Podstawową kwestią jest to, że człowiek jest na obraz Boga. Zwierzęta nie są.
I pobłogosławił Bóg Noego i synów jego, i powiedział do nich: Rozradzajcie się i rozmnażajcie, i napełniajcie ziemię. (2) A bojaźń i lęk przed wami niech padnie na wszystkie zwierzęta ziemi i na wszelkie ptactwo niebios, na wszystko, co się rusza na ziemi i na wszystkie ryby morskie; wszystko to oddane jest w ręce wasze. (3) Wszystko, co się rusza i żyje, niech wam służy za pokarm; tak jak zielone jarzyny, daję wam wszystko. (4) Lecz nie będziecie jedli mięsa z duszą jego, to jest z krwią jego. (5) Będę też żądał krwi waszej, to jest dusz waszych. Będę jej żądał od każdego zwierzęcia. A od człowieka będę żądał duszy człowieka, za życie brata jego. (6) Kto przelewa krew człowieka, tego krew przez człowieka będzie przelana, bo na obraz Boży uczynił człowieka. (7) Wy zaś rozradzajcie się i rozmnażajcie! Niech zaroi się od was ziemia i niech was będzie dużo na niej!" - Księga Rodzaju 9:1-7 


"Ota Benga - upadek teorii ewolucji. 98 % szympansa kolejny mit ewolucyjny obalony część 2 "http://mieczducha888.blogspot.com/2018/08/ota-benga-upadek-teorii-ewolucji-98.html
          
         chwała OJCU oraz BOGU PRAWDZIWEMU JEZUSOWI - Ewangelia Jana 20:28, 1 Jan 5:20, Objawienie 5:13  .... Charis2007@wp.pl ... 14.03.2019 Puławy , Dominik


2 komentarze:

  1. Czy można nabyć psa jako chrześcijanin? Mam mało ruchu i był by dla mnie dodatkowa motywacją, do tego bym miał okazję na głoszenie przy spacerach z psem. Jak myslisz? Pozdrawiam w Jezusie Chrystusie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pies może też być ci przeszkodą do głoszenia, a nie okazją.
      Posiadanie zwierzęcia domowego przez chrześcijanina nie jest zabronione, samo w sobie nie jest złe, ale my mamy szukać woli CHRYSTUSA jaką ma dla nas indywidualnie i tutaj np. w twoim przypadku może ON nie chce żebyś miał psa. Nie wiem tego, ale obyś szukał z całego serca JEGO woli, a PAN w swoim czasie i na swój sposób da ci wskazanie i obyś postąpił posłusznie.

      Ja np. gdy wychodzę poruszać się, to idę na modlitwę, idę aby porozmyślać o BOŻYCH rzeczach i np. pies nie byłby mi w tym pomocne, a może przeszkadzający. Wychodzę przeważnie w jakieś spokojne, odludne miejsce i lubię ten czas z OJCEM YHVH i CHRYSTUSEM YHVH. Spokojny czas z NIMI mnie przede wszystkim motywuję, a przy okazji to też dobro dla ciała.

      Pozdrawiam i wszelkich łask, błogosławieństw CHRYSTUSOWYCH aby iść wąską drogę pełnienia JEGO woli i wytrwać na niej do końca

      Usuń