czwartek, 26 listopada 2020

Złośliwy nowotwór piersi u mojej znajomej - prośba o modlitwę i CHRYSTUSOWE nowe ŻYCIE

 

Cytuję : "Witaj Dominiku, na wstępie serdecznie Ciebie pozdrawiam. Dominik ostatnio dużo się modlę, ale też bardzo się u mnie zmieniło, zachorowałam na nowotwór złośliwy piersi, jestem w trakcie chemii na początku tak zaczęli lekarze ponieważ guz urósł duży po chemii operacja usunięcie całkowite i na koniec radioterapia, bardzo proszę o modlitwę, [...] i bardzo potrzebuje bym nie była sama w modleniu się do Najwyższego, z Panem Bogiem"

Te powyższe słowa, to słowa mojej znajomej. Napisała mi to w nocy. Odpisałem jej m.in. tak : "Smutna to dla mnie wiadomość, ale pocieszające jest to że pokładasz ufność w BOGU. Poważna sprawa, ale pamiętaj że z CHRYSTUSEM można przejść wszystko i mieć od NIEGO dany pokój ducha. Umarł i za ciebie. ON jest nieskończenie lepszy ode mnie i chce żebyśmy byli JEGO nie tylko sługami ale i przyjaciółmi. Zawierz MU wszystko, całe swoje życie i buduj z NIM tą przyjacielską relację. Poznawaj co jest JEGO wolą i postępuj wg tego, nie patrząc co ludzie powiedzą. Jeśli jest twoim PANEM i Zbawicielem, to masz w NIM przebaczenie, pokój z BOGIEM. Masz obiecane życie wieczne. Proś bez pośredników wprost JEGO i BOGA OJCA. Modląc się jak nas uczyli do Maryi, świętych, aniołów postawisz przeszkodę sobie. Obiecuję ci modlitwy, ale w razie ewentualnych modlitw do stworzenia, modlitw mszalnych moje modlitwy będą daremne. Jak mogę to poproszę np. Na FB o modlitwy za tobą (bez poddawania imienia nazwiska). Nikt nie będzie chciał na pewno za to pieniędzy. Dla kobiety to trudna sprawa, szczególnie w tym sztucznym świecie gdzie wszyscy mają być młodzi, piękni i bogaci. Jednak nie upadaj na duchu. W Chrystusie dla zbawionych jest obietnica nowego ciała które będzie doskonale, niezniszczalne. Miliardy razy wspanialsze od obecnych. Jakbyś potrzebowała jakiejś pomocy finansowej to śmiało napisz. ... fragment biblijnego Psalmu 50 : "14Ofiaruj Bogu dziękczynienie I spełnij Najwyższemu śluby swoje! 15I wzywaj mnie w dniu niedoli, Wybawię cię, a ty mnie uwielbisz! 16Lecz do bezbożnego rzecze Bóg: Po co wyliczasz ustawy moje I masz na ustach przymierze moje? 17Wszak nienawidzisz karności I lekceważysz słowa moje. ". Pozdrowienia i wszelkiego Chrystusowego dobra. "

====================

Przed tą moją znajomą ciężki czas chemii, usunięcia piersi, radioterapii. Następnie życie z usuniętą piersią, ale oby w tym wszystkim miała CHRYSTUSA jako swojego PANA, swego ZBAWICIELA. Oby w tym wszystkim miała JEGO pokój przez JEGO obecność, znała coraz lepiej BOGA jako DOSKONAŁEGO OJCA, znała coraz lepiej BOŻĄ miłość i przed sobą miała życie wieczne w obiecanym nowym ciele w rajskim domu OJCA. Oby żyła w bezgranicznej ufności, wierze wobec CHRYSTUSA i w mocy JEGO obecności pełniła JEGO wolę, prowadziła życie godne BOGA jako JEGO narodzona na nowo córka. "Nie chodźcie w obcym jarzmie z niewiernymi; bo co ma wspólnego sprawiedliwość z nieprawością albo jakaż społeczność między światłością a ciemnością? (15) Albo jaka zgoda między Chrystusem a Belialem, albo co za dział ma wierzący z niewierzącym? (16) Jakiż układ między świątynią Bożą a bałwanami? Myśmy bowiem świątynią Boga żywego, jak powiedział Bóg: Zamieszkam w nich i będę się przechadzał pośród nich, I będę Bogiem ich, a oni będą ludem moim. (17) Dlatego wyjdźcie spośród nich i odłączcie się, mówi Pan, I nieczystego się nie dotykajcie; A ja przyjmę was (18) I będę wam Ojcem, a wy będziecie mi synami i córkami, mówi Pan Wszechmogący;" - 2 Koryntian 6:14-18 

Najważniejsze bo zbawienie, bo kto jest zbawiony jest uwolniony z niewoli grzechu, coraz bardziej jest przemieniany w swoim postępowaniu na podobieństwo CHRYSTUSA i ma przed sobą niewyobrażalnie wspaniałe życie wieczne w doskonałym świecie nieskażonym grzechem. Co z tego że ktoś żyłby nawet 100 lat jak nie jest zbawiony : nie jest pojednany z BOGIEM, nie jest uwolniony z niewoli grzechu do bycia dzieckiem BOŻYM które pełni wolę OJCA, ma coraz większe uświęcenie, owoc ducha, miłość agape. 

"Człowiek dzielnego ducha wytrzyma chorobę, lecz ducha strapionego kto podniesie?" - Księga Przysłów Salomona 18:14 - dzielnego ducha można być tylko w CHRYSTUSIE i tylko ON ZMARTWYCHWSTAŁY potrafi prawdziwie podnieść strapionego ducha. Oby ta moja znajoma polegała całkowicie na samym ZMARTWYCHWSTAŁYM i w mocy JEGO obecności miała wszelkie potrzebne siły, wszystko co potrzebne do życia i pobożności.  "Albowiem objawiła się łaska Boża, zbawienna dla wszystkich ludzi, (12) nauczając nas, abyśmy wyrzekli się bezbożności i światowych pożądliwości i na tym doczesnym świecie wstrzemięźliwie, sprawiedliwie i pobożnie żyli, (13) oczekując błogosławionej nadziei i objawienia chwały wielkiego Boga i Zbawiciela naszego, Chrystusa Jezusa, (14) który dał samego siebie za nas, aby nas wykupić od wszelkiej nieprawości i oczyścić sobie lud na własność, gorliwy w dobrych uczynkach." - Tytus 2:11-14. 

Oby ta znajoma czytała z wiarą natchnioną Biblię i niech Nauczyciel CHRYSTUS, CUDOWNY DORADCA raczy udzielać jej prawidłowego zrozumienia, a ona aby chętnie stosowała w swoim życiu to co PAN jej objawi. 

Pamiętajmy w modlitwach również za jej bliskimi. Oni nie mają raka, ale dotyka to ich również w wielkim stopniu. Oby i bliscy tej znajomej poddawali swoje życie, siebie CHRYSTUSOWI jako PANU ZBAWCY. Oby wszyscy oni byli JEGO sługami, uczniami, dziećmi. 

CHRYSTUS chce abyśmy byli JEGO przyjaciółmi : "Jesteście przyjaciółmi moimi, jeśli czynić będziecie, co wam przykazuję" - Ewangelia Jana 15:14. Przyjaźń to nie puste słowa, ale bliska relacja gdzie jest szacunek, wierność, szczerość. Przyjaźń to relacja, a o każdą relację trzeba dbać, bo inaczej będzie coraz słabsza i się skończy. CHRYSTUS nie zawodzi, jest doskonały - ale problem jeśli występuje to zawsze jest winą człowieka. Przyjaźń z CHRYSTUSEM aby istniała i była coraz mocniejsza wymaga abyśmy traktowali GO jako ŚWIĘTEGO BOGA, stąd mowa o posłuszeństwie MU, o czynieniu tego co nam przykazuje : "Jesteście przyjaciółmi moimi, jeśli czynić będziecie, co wam przykazuję" - Ewangelia Jana 15:14. Mieć WSZECHMOGĄCEGO BOGA za przyjaciela. To niezmierzona wspaniała rzecz, ale to też odpowiedzialność dla nas, abyśmy dbali ze swej strony o tą przyjaźń z NIM. Czy mamy codziennie z NIM swoje rozmowy ?? Czy ufamy MU ?? Czy spędzamy z NIM czas ?? Czy mamy relację z NIM i z OJCEM ?? Czy pragniemy być z NIMI, czy tęsknimy za dniem spotkania z NIMI ??

Dbajmy o relację z CHRYSTUSEM i OJCEM. Nikt za nas tego nie zrobi. Przyjaźń z drugą osobą to rzecz, której nikt za nas nie zrobi. To my osobiście musimy dbać o to. Obydwie strony muszą o to zabiegać, ale CHRYSTUS zawsze ze swej strony jest wierny, nie nawala. To my musimy uważać aby nie odchodzić od NIEGO, nie szukać przyjaźni z wrogim MU bezbożnym światem. Nie czynić tych rzeczy które nie są JEGO wolą, ale czynić to co jest MU miłe i co nam nakazuje. Jeśli mamy GO za przyjaciela, to postępujmy jak JEGO przyjaciele. Czyńmy to co dobre w JEGO oczach, a nie złe. Przyjaciela się nie rani, nie robi czegoś co złe w JEGO oczach. Niech nasze życie wynikające z nowego serca, nowego ducha świadczy że jesteśmy JEGO przyjaciółmi, a ON naszym. Gdy tak będzie to ON zawsze da nam potrzebne siły, zaopatrzy w to czego prawdziwie potrzebujemy aby żyć tutaj na JEGO chwałę, wytrwać w zbawieniu do końca. ON DOSKONAŁY PRZYJACIEL nie opuści, nie porzuci nas, więc pilnujmy tej przyjaźni, rozwijajmy tą przyjacielską relację idąc drogą JEGO sprawiedliwego postępowania zgodnego z JEGO przykazaniami, czyniąc JEGO wolę. " Przyjaciel zawsze okazuje miłość; rodzi się bratem w niedoli" - Księga Przysłów Salomona 17:17.

 " A mówię wam, moim P-R-Z-Y-J-A-C-I-O-Ł-O-M : Nie bójcie się tych, którzy zabijają ciało, a potem już nic więcej nie mogą zrobić. " - Łukasz 12:4 - Dbajmy o to przyjaźń, a ON o wszystko się zatroszczy. Umocni, pokieruje, zaopatrzy. Pilnujmy swoich serc, nie zatraćmy tej przyjaźni, a wtedy po swojej stronie będziemy mieć DOSKONAŁEGO WSZECHMOGĄCEGO PRZYJACIELA który nawet pośród najgorszy czasów, nawet pośród najgorszych cierpień, ucisków będzie z nami i w nas, bo : " Przyjaciel zawsze okazuje miłość; rodzi się bratem w niedoli" - Księga Przysłów Salomona 17:17. Czego mam się bać gdy jestem JEGO przyjacielem ?? Niczego i nikogo. Mam się bać aby nie zaniedbać tej przyjaźni, mam się bać aby nie podeptać po niej, nie zlekceważyć jej. O każdą przyjaźń trzeba dbać, bo inaczej się kończy. Czy dbam o nią, czy rozwijam ją ?? Czy mam pierwszą miłość ?? Czy może porzuciłem ją ?? Skoro zawsze okazuje PRZYJACIEL miłość, to nawet pośród najgorszych czasów, najgorszych wydarzeń ON będzie ze mną jeśli ja będę JEGO przyjacielem. Skoro JEZUS DOSKONAŁY PRZYJACIEL jest bratem nawet w niedoli, to nie muszę się lękać że nie przejdę jakichś ciężkich rzeczy, ciężkich czasów. Z NIM - DOSKONAŁYM PRZYJACIELEM przejdę wszystko, bo ON mnie przez to przeprowadzi. ON we mnie : "CHRYSTUS W NAS NADZIEJA CHWAŁY" da wszelką potrzebną siłę, moc aby być wiernym MU nawet w najgorszej niedoli, wykonać JEGO wolę do końca, więc nie będę się bał nadejścia niedoli. ON będzie ze mną w najgorszej niedoli, o ile tylko będę JEGO przyjacielem. Stąd najważniejsze aby czynić to co mówił, nakazał i ON do tego również daje siły, bo bez NIEGO nic nie możemy. Pytanie czy chcemy być MU posłuszni ?? Czy chcemy MU służyć, żyć na JEGO chwałę, czynić JEGO wolę ?? Czy chcemy ?? ... "Jesteście przyjaciółmi moimi, jeśli czynić będziecie, co wam przykazuję" - Ewangelia Jana 15:14. Czyńmy co nam przykazuje, a wtedy ON jest naszym przyjacielem. Gdy ON jest naszym przyjacielem, to przeprowadzi nas przez wszystko, wytrwamy do końca. Bójmy się nie ciężkich czasów, bójmy się nie różnych rzeczy, ale bójmy się aby nie być przyjaciółmi CHRYSTUSA. Biada tym którzy nie są JEGO przyjaciółmi. Dbajmy z całych sił o tą przyjaźń, wkładajmy w tą przyjaźń całe serce, bo ON ze swojej strony nie nawala, jest doskonały we wszystkim. To nasze serca mogą być od NIEGO dalekie, to my zbawienie, mający obiecane życie wieczne możemy porzucić, zniszczyć tą przyjaźń i zatracić siebie. Uważajmy : "Czujniej niż wszystkiego innego strzeż swego serca, bo z niego tryska źródło życia!" - Księga Przysłów Salomona 4:23 _____"Podstępne jest serce, bardziej niż wszystko inne, i zepsute, któż może je poznać? (10) Ja, Pan, zgłębiam serce, wystawiam na próbę nerki, aby oddać każdemu według jego postępowania, według owocu jego uczynków" - Księga Jeremiasza 17:9-10 ______ "ale umartwiam ciało moje i ujarzmiam, bym przypadkiem, będąc zwiastunem dla innych, sam nie był odrzucony" - 1 Koryntian 9:27.

"ojciec przyjaciel brat nie zostawiają bez pomocy - jak nie bać się wojny ciężkich czasów część 11" - https://mieczducha888.blogspot.com/2017/02/ojciec-przyjaciel-brat-nie-zostawiaja.html

Wizja uraty piersi to już dla kobiety duża rzecz, a jeszcze na karku chemia, naświetlanie. W tym sztucznym świecie gdzie wszyscy mają być "młodzi, piękni i bogaci", gdzie wygląd ciała jest na pierwszym miejscu, jak dobrze wiedzieć że obietnica CHRYSTUSA odnośnie nowych duchowych chwalebnych ciał to nie symbol, to nie przenośnia, ale to dosłowna, rzeczywista rzecz która stanie się udziałem zbawionych ludzi. Mimo że nie mam ręki po wypadku, to wiem że to tylko chwilowy stan. Znowu będę miał dwie ręce i to przez miliardy, miliardów lat i dalej bez końca 😊😊 Mając takie obietnice, o wiele lżej mi jest żyć po amputacji. Nie narzekam, nie mam kompleksów, ale dziękuję OJCU i CHRYSTUSOWI za to co mam, za życie jakie mam i za ich wszelkie łaski na czele z Golgotą, zbawieniem. Nie mamy prawa narzekać na nic, bo na nic nie zasługujemy od BOGA. Wszystko co dobre jest JEGO darem łaski, więc zawsze dziękujmy. Nigdy nie narzekajmy. 

Najlepsze przede mną. Wierzę że nieskończenie lepsze przede mną i to na całą wieczność, bez końca. Dziękuję OJCZE, dziękuje PANIE ZBAWICIELU - "athanasia chrześcijanie będą mieć nowe niezniszczalne ciała część 3 - dlaczego zdrowie cielesne nie jest najważniejsze ale zbawienie wieczne" - https://mieczducha888.blogspot.com/2020/08/athanasia-chrzescijanie-beda-miec-nowe.html

"athanasia chrześcijanie będą mieć nowe niezniszczalne ciała część 2 - Wyjście z kompleksów i ochrona przed nimi" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/07/athanasia-chrzescijanie-beda-miec-nowe.html

Co BÓG obiecał w natchnionej Biblii, to jest pewniejsze niż ta planeta i wszechświat, ponieważ one przeminą ale SŁOWA CHRYSTUSA nie przeminą, więc nie wątpmy, a jeśli jesteśmy małej wiary, to prośmy ZMARTWYCHWSTAŁEGO aby ją umacniał, aby była coraz większa i większa : "Niebo i ziemia przeminą, ale słowa moje nie przeminą" - Mateusz 24:35

Nie narzekam, nie szemram że np. nie mam ręki po wypadku. Na drugą nie zasługuje, nie zasługuje na życie więc jakbym mógł narzekać na brak ręki. Dziękuję PANU za wszystko, wiem że będę miał nową rękę, nowe ciało. Najlepsze dopiero przede mną. Wszystko dzięki łasce więc nie mam prawa narzekać. Na nic nie zasługujemy oprócz śmierci z powodu swego grzechu, wszystko co mamy - mamy dzięki  łasce JEZUSA i OJCA [Rzymian 6:23]- więc nie mamy nigdy prawa narzekać. Narzeka, szemra ten który uważa że coś mu się należy, ale ten który wie że nic poza śmiercią mu się nie należy - ale wszystko jest tylko dzięki łasce BOŻEJ - taki jedynie dziękuje, a nigdy nie narzeka .... nie zasługuje na życie, więc nie narzekam na brak ręki która jest mniejsza niż życie. Dziękuję za tą którą mam, a i na tą przecież nie zasługuje. Wszystko dzięki łasce mego PANA i mego ZBAWICIELA któremu każdy człowiek winny jest poddanie, posłuszeństwo. Kto tym poddaniem, posłuszeństwem pogardzi - ten sam siebie potępi na wieki. "Walka modlitewna Kolosan 4:12 - rozerwane małżeństwa, obcięte uszy w Kamerunie i dwa wypadki" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/09/walka-modlitewna-kolosan-412-rozerwane.html

" Dasz mi poznać drogę życia, Obfitość radości w obliczu twoim, Rozkosz po prawicy twojej na wieki" - Psalm 16:11. 

Ta znajoma to młoda kobieta, mam nadzieję że dane będzie jej wyzdrowieć z tego nowotworu i będzie mogła jeszcze składać świadectwo o CHRYSTUSIE PANU ZBAWICIELU innym kobietom, innym ludziom, że w NIM tylko zbawienie, przebaczenie, nowe życie, uświęcenie, owoc ducha, pokój ducha, sens życia, życie wieczne itd. Oby jej dalsze życie było życiem ku chwale CHRYSTUSA, ku chwale OJCA. Powierzam ją, jej bliskich w ręce CHRYSTUSA, tak samo jak powierzam siebie, bo sam w sobie nie mam żadnej siły aby pełnić wolę CHRYSTUSA. Wszelka moc jest w tym, że ON mieszka, żyje we mnie. To ON działa we mnie i przeze mnie. "CHRYSTUS W WAS NADZIEJA CHWAŁY" - list apostoła Pawła do Kolosan. Oby ta znajoma, jej bliscy doświadczyli tego cudu i wytrwali w tym do końca. 

PS - wspomnijmy w modlitwie za innymi chorymi kobietami które są po usunięciu piersi, wspomnijmy za wszystkimi chorymi osobami. Proszę was też o modlitwy za moją mamę, która od kilku dni ma jakieś zapalenie stawów. 

"Jedyny lek na depresje lęki uzależnienia część 2 - most do życiodajnej relacji" - https://mieczducha888.blogspot.com/2018/01/jedyny-lek-na-depresje-leki.html

"prezent od Chrystusa dla ciebie - do zbawienia nie potrzeba ludzi i organizacji religijnych część 3" - https://mieczducha888.blogspot.com/2017/06/prezent-od-chrystusa-dla-ciebie-do.html
"Cudowna prawda w ostatnim zdaniu Biblii Objawienie Jana 22:21 - Ewangelia Prawdziwej Łaski część 7" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/08/cudowna-prawda-w-ostatnim-zdaniu-biblii_31.html
"Dlaczego w rzymskim katolicyzmie nie ma Jezusowego pokoju ducha - Mam już dzisiaj życie wieczne część 7" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/07/dlaczego-w-rzymskim-katolicyzmie-nie-ma.html

Jeśli ktoś chce aby się pomodlono o niego w jakiejś sprawie zgodnej z wolą BOGA to napiszcie w komentarzu, lub napiszcie do mnie na mój e-mail. 

   Chwała OJCU oraz BOGU PRAWDZIWEMU JEZUSOWI - Ewangelia Jana 20:28, 1 Jan 5:20, Objawienie 5:13  .... Charis2007@wp.pl ... 25.11.2020 Puławy , Dominik ..... "Biblijny binitarianizm prawdą - dlaczego trynitarianizm i unitarianizm są błędnymi skrajnościami część 15 Binitarianizm w 1 liście apostoła Jana" - https://mieczducha888.blogspot.com/2020/10/biblijny-binitarianizm-prawda-dlaczego_31.html

1 komentarz:

  1. " A mówię wam, moim P-R-Z-Y-J-A-C-I-O-Ł-O-M : Nie bójcie się tych, którzy zabijają ciało, a potem już nic więcej nie mogą zrobić. " - Łukasz 12:4 - Dbajmy o to przyjaźń, a ON o wszystko się zatroszczy. Umocni, pokieruje, zaopatrzy. Pilnujmy swoich serc, nie zatraćmy tej przyjaźni, a wtedy po swojej stronie będziemy mieć DOSKONAŁEGO WSZECHMOGĄCEGO PRZYJACIELA który nawet pośród najgorszy czasów, nawet pośród najgorszych cierpień, ucisków będzie z nami i w nas, bo : " Przyjaciel zawsze okazuje miłość; rodzi się bratem w niedoli" - Księga Przysłów Salomona 17:17. Czego mam się bać gdy jestem JEGO przyjacielem ?? Niczego i nikogo. Mam się bać aby nie zaniedbać tej przyjaźni, mam się bać aby nie podeptać po niej, nie zlekceważyć jej. O każdą przyjaźń trzeba dbać, bo inaczej się kończy. Czy dbam o nią, czy rozwijam ją ?? Czy mam pierwszą miłość ?? Czy może porzuciłem ją ?? Skoro zawsze okazuje PRZYJACIEL miłość, to nawet pośród najgorszych czasów, najgorszych wydarzeń ON będzie ze mną jeśli ja będę JEGO przyjacielem. Skoro JEZUS DOSKONAŁY PRZYJACIEL jest bratem nawet w niedoli, to nie muszę się lękać że nie przejdę jakichś ciężkich rzeczy, ciężkich czasów. Z NIM - DOSKONAŁYM PRZYJACIELEM przejdę wszystko, bo ON mnie przez to przeprowadzi. ON we mnie : "CHRYSTUS W NAS NADZIEJA CHWAŁY" da wszelką potrzebną siłę, moc aby być wiernym MU nawet w najgorszej niedoli, wykonać JEGO wolę do końca, więc nie będę się bał nadejścia niedoli. ON będzie ze mną w najgorszej niedoli, o ile tylko będę JEGO przyjacielem. Stąd najważniejsze aby czynić to co mówił, nakazał i ON do tego również daje siły, bo bez NIEGO nic nie możemy. Pytanie czy chcemy być MU posłuszni ?? Czy chcemy MU służyć, żyć na JEGO chwałę, czynić JEGO wolę ?? Czy chcemy ?? ... "Jesteście przyjaciółmi moimi, jeśli czynić będziecie, co wam przykazuję" - Ewangelia Jana 15:14. Czyńmy co nam przykazuje, a wtedy ON jest naszym przyjacielem. Gdy ON jest naszym przyjacielem, to przeprowadzi nas przez wszystko, wytrwamy do końca. Bójmy się nie ciężkich czasów, bójmy się nie różnych rzeczy, ale bójmy się aby nie być przyjaciółmi CHRYSTUSA. Biada tym którzy nie są JEGO przyjaciółmi. Dbajmy z całych sił o tą przyjaźń, wkładajmy w tą przyjaźń całe serce, bo ON ze swojej strony nie nawala, jest doskonały we wszystkim. To nasze serca mogą być od NIEGO dalekie, to my zbawienie, mający obiecane życie wieczne możemy porzucić, zniszczyć tą przyjaźń i zatracić siebie. Uważajmy : "Czujniej niż wszystkiego innego strzeż swego serca, bo z niego tryska źródło życia!" - Księga Przysłów Salomona 4:23 _____"Podstępne jest serce, bardziej niż wszystko inne, i zepsute, któż może je poznać? (10) Ja, Pan, zgłębiam serce, wystawiam na próbę nerki, aby oddać każdemu według jego postępowania, według owocu jego uczynków" - Księga Jeremiasza 17:9-10 ______ "ale umartwiam ciało moje i ujarzmiam, bym przypadkiem, będąc zwiastunem dla innych, sam nie był odrzucony" - 1 Koryntian 9:27

    OdpowiedzUsuń