wtorek, 10 listopada 2020

Dlaczego dekalog nie obowiązuje - sabat błędem adwentyzmu część 2 Świadectwo CHRYSTUSA w postępowaniu codziennego życia


Nigdy nie obchodziłem szabatu, nie obchodzę żadnych innych dni. Mam wiele biblijnych argumentów że nie musimy obchodzić szabatu, że nie obchodzenie szabatu nie jest żadnym grzechem, ale mam oprócz biblijnych argumentów również świadectwo CHRYSTUSA w swoim życiu. Gdyby moje nie obchodzenie szabatu było grzechem w JEGO oczach to nie miałbym JEGO pokoju. Nie byłby ze mną - nie dałby mi wzrastać w owocu ducha, nie umacniałby mnie duchowo, nie prowadziłby mnie. "Wiemy, że Bóg grzeszników nie wysłuchuje, ale tego, kto jest bogobojny i pełni wolę jego, wysłuchuje" - Ewangelia Jana 9:31 ______ "Oto ręka Pana nie jest tak krótka, aby nie mogła pomóc, a jego ucho nie jest tak przytępione, aby nie słyszeć. (2) Lecz wasze winy są tym, co was odłączyło od waszego Boga, a wasze grzechy zasłoniły przed wami jego oblicze, tak że nie słyszy" - Izajasz 59:1-2. Gdyby nie obchodzenie szabatu było grzechem to CHRYSTUS nie byłby ze mną, nie zmieniałby mnie, nie umacniał, nie udzielał swej coraz większej odwagi, pokoju, uświęcenia, miłości agape, wiary itd. Wiem Kto [Chrystus] mnie zbawił, zmienił, zmienia, umacnia, pociesza, uczy, prowadzi. Nigdy nie obchodziłem szabatu bo to nie jest JEGO wolą dla mnie. Nie obchodzenie szabatu, nie jest łamaniem przykazania, nie jest grzeszeniem bo to było dane tylko starotestamentowemu Izraelowi. Mam różne biblijne argumenty i mam świadectwo CHRYSTUSA w swoim życiu, więc spokojnie idę dalej razem z PANEM JEZUSEM i dzięki JEGO łasce nie będę słuchał judaizujących błędnych nauk. Kto twierdzi że szabat jest wymogiem dla chrześcijan, kto twierdzi że nie obchodzenie szabatu jest grzeszeniem, ten niech pokaże mi swój owoc ducha, niech pokaże mi CHRYSTUSA w swoim codziennym życiu. Niech pokaże uświęcenie w sercu, niech pokaże miłość agape. Kto twierdzi że nie obchodzenie jest grzeszeniem ten niech pokaże mi swoje CHRYSTUSOWE postępowanie w rodzinie, pracy, szkole i innych miejscach. Niech pokaże swoją ewangelizację i inne dzieła. Po owocach poznacie. Gdyby obchodzenie szabatu było wolą PANA JEZUSA ZBAWICIELA dla nas to każdy chrześcijanin który nie obchodzi szabatu nie powinien mieć świadectwa CHRYSTUSOWEGO, wzrastającego owocu ducha, JEGO prowadzenie, umacniania duchowego itd. Nie słuchajcie judaizujących nauk. Czytajcie natchnioną Biblię wraz z CHRYSTUSEM CUDOWNYM DORADCĄ i niech Ten : WSZECHWIEDZĄCY NAUCZYCIEL pokaże wam i przekona że szabat nadany został tylko starotestamentowemu Izraelowi. 

Część 1 - "Dlaczego dekalog nie obowiązuje - sabat błędem adwentyzmu" - https://mieczducha888.blogspot.com/2015/11/dlaczego-dekalog-nie-obowiazuje-sabat.html

Wielu podających się za chrześcijan wpadło w takie lub inne judaizujące nauki, oby zostali wyprowadzeni z nich przez CHRYSTUSA ZBAWCĘ. Obyśmy wszyscy byli w prawdzie, obyśmy wszyscy byli w JEDNOŚCI prawdy, miłości agape, na drodze świętości.

" Odpowiedział im Jezus: Powiedziałem wam, a nie wierzycie; dzieła, które Ja wykonuję w imieniu Ojca mojego, świadczą o mnie" - Jan 10:25 ____ " Wierzcie mi, że Ja jestem w Ojcu, a Ojciec we mnie; a jeśliby tak nie było, to dla samych uczynków wierzcie" - Ewangelia Jana 14:11

Ci którzy mówią że nie obchodzenie szabatu jest grzechem, niech pokażą mi w swoim codziennym życiu, w swoim stylu życia np. miłość agape, owoc ducha, mądrość z góry

  • "Owocem zaś Ducha jest miłość, radość, pokój, cierpliwość, życzliwość, dobroć, wiara; (23) Łagodność, powściągliwość. Przeciwko takim nie ma prawa" - Galacjan 5
  • "Miłość jest cierpliwa, jest życzliwa. Miłość nie zazdrości, nie przechwala się, nie unosi się pychą; (5) Nie postępuje nieprzyzwoicie, nie szuka swego, nie jest porywcza, nie myśli nic złego; (6) Nie raduje się z niesprawiedliwości, ale raduje się z prawdy; (7) Wszystko znosi, wszystkiemu wierzy, wszystkiego się spodziewa, wszystko przetrzyma. (8) Miłość nigdy nie ustaje" - 1 Koryntian 13
  • "Kto wśród was jest mądry i rozumny? Niech pokaże dobrym postępowaniem swoje uczynki z łagodnością właściwą mądrości. (14) Jeśli jednak macie w waszym sercu gorzką zazdrość i kłótliwość, to nie przechwalajcie się i nie kłamcie wbrew prawdzie. (15) Nie jest to mądrość zstępująca z góry, lecz ziemska, zmysłowa, diabelska. (16) Gdzie bowiem jest zazdrość i kłótliwość, tam też niepokój i wszelki zły czyn. (17) Mądrość zaś, która jest z góry, jest przede wszystkim czysta, następnie pokojowo usposobiona, łagodna, ustępliwa, pełna miłosierdzia i dobrych owoców, bezstronna i nieobłudna" - list Jakuba 3
Ci którzy mówią że nie obchodzenie szabatu jest grzechem, niech pokażą mi jak wygląda spędzanie ich wolnego czasu. Niech sami sobie odpowiedzą : o czym najczęściej myślą, jakich rzeczy najbardziej pragną, za czym najbardziej tęsknią. Gdzie kierują swoje serce. Za czym idą ich uszy, oczy, nogi itd. 
Ci którzy mówią że nie obchodzenie szabatu jest grzechem, sami grzeszą taką mową bo narzucają na innych coś czego ZBAWCA, apostołowie nie nakazali.
 Szabat był dany tylko i wyłącznie starotestamentowemu Izraelowi. Abel, Noe, Abraham, Izaak, Jakub nie mieli nakazu obchodzenia szabatu i nie obchodzili szabatu. Mojżesz w wieku 80 lat pierwszy raz obchodził szabat, bo wtedy dopiero im, BÓG to nakazał. Tygodniowy szabat był tylko tymczasowym wzorem, cieniem tak jak ofiary ze zwierząt i różne inne rzeczy starego przymierza - to wszystko doskonale wypełniło się w CHRYSTUSIE na Golgocie i wskazywało na NIEGO. Gdy ofiarował siebie i zmartwychwstał jako PAN ZBAWICIEL nie ma miejsca na cienie, wzory bo mamy JEGO ŻYWEGO CHRYSTUSA z nami, któremu służymy w nowości ducha, a nie według przestarzałych wzorców. Oddajemy JEMU i OJCU cześć w "DUCHU i PRAWDZIWIE", a nie według wzorców, cieni. Mamy z NIM i OJCEM bezpośredni kontakt, osobistą społeczność i ONI mieszkają, żyją w nas 24 godziny na dobę przez cały rok, przez cały czas. CHRYSTUS w nas jest naszym ODPOCZYNKIEM - naszym POKOJEM. SŁUŻYMY BOGU w nowości serca i ducha cały czas, a nie tylko przez część czasu. Nowe serce i nowy duch cały czas, a nie jakiś dzień. CHRYSTUS jest moim SZABATEM. ON daje mi swój POKÓJ i prawdziwy odpoczynek w swojej łasce na podstawie swej ofiary z GOLGOTY. 

Siódmy dzień w którym odpoczął BÓG nie jest żadnym przykazaniem aby obchodzić szabat. Ten tekst mówi o czymś kompletnie innym. BÓG nigdy nie nakazał ludzkości szabatu. Szabat był dany tylko starotestamentowemu Izraelowi i tylko starotestamentowych Izraelitów karał za nie obchodzenie szabatu. BÓG karał pogan za morderstwa, cudzołóstwa, kradzieże, bałwochwalstwo itd., ale nigdy nie karał ich za szabat, bo nigdy nie było to im nadane. Abel, Noe, Abraham nie znali szabatu. Szabat nadany był tylko Izraelitom gdy wyszli z Egiptu. Starym testamentem przeminął na Golgocie. Mamy CHRYSTUSA ŻYWY, PRAWDZIWY SZABAT. Wzory, cienie przeminęły, nie ma ich. Stary testament przeminął, nie ma go. Wszyscy ludzie na ziemi są wezwani aby wejść w CHRYSTUSIE pod nowe przymierze. W nowym przymierzu nie ma nakazu szabatu. Nie słuchajcie judaizujących nauk, one przynoszą szkody duchowe chrześcijanom. Gdybym grzeszył nie obchodząc szabatu, to nie miałbym CHRYSTUSOWEGO pokoju, nie miałbym CHRYSTUSOWEGO ŚWIADECTWA w swoim życiu i PAN ZBAWCA nie umacniałby mnie. Poza tym mielibyśmy wiele jasnych przykładów i nakazów w nowotestamentowych PISMACH, a nie mamy nic takiego. Mamy odwrotne nauki pokazujące że szabat nas nie obowiązuje. 
"Początkowe 90-95 % czterech ewangelii to nie jest "biblijny" nowy testament ale stary" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/07/poczatkowe-90-95-czterech-ewangelii-to.html

Nie słuchajcie nauk Adwentystów, ani innych podobnych ruchów bo one mają wiele innych błędnych nauk i błędnych praktyk : "Jedzenie wieprzowiny, krewetek nie jest grzechem - 10 dowodów biblijnych" - https://mieczducha888.blogspot.com/2017/08/jedzenie-wieprzowiny-krewetek-nie-jest.html
"5 przykładów biblijnych - Nadchodzący upadek błędnej eschatologii Kościoła Adwentystów DS i Świadków J." - https://mieczducha888.blogspot.com/2018/10/5-przykadow-biblijnych-nadchodzacy.html


Tylko CHRYSTUS SZALOM - YHVH JEZUS CHRYSTUS "SZALOM", a nie "szabat szalom".

                 - Nie "niedziela szalom"

                 - Nie "poniedziałek szalom"

                 - Nie "wtorek szalom"

                 - Nie "środa szalom"

                 - Nie "czwartek szalom"

                 - Nie "piątek szalom"

                 - Nie "sobota szalom"

"Pójdźcie do mnie wszyscy, którzy jesteście spracowani i obciążeni, a Ja wam dam ukojenie" - Ewangelia Mateusza 11:28

"Pokój zostawiam wam, mój pokój daję wam; nie jak świat daje, Ja wam daję" - Jan 14:27a

"Cudowny Doradca, Bóg Mocny, Ojciec Odwieczny, Książę Pokoju" - Księga Izajasza 9:5b

"Strzeżcie się psów, strzeżcie się złych pracowników, strzeżcie się obrzezywaczy" - List apostoła Pawła do Filipian 3:2

Chrześcijanie nie muszą obchodzić szabatu" = "it is not obligatory for Christians to keep the Sabbath" : https://www.google.com/search?q=it+is+not+obligatory+for+Christians+to+keep+the+Sabbath&oq=it+is+not+obligatory+for+Christians+to+keep+the+Sabbath&aqs=chrome.0.69i59.1759j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8


chwała OJCU oraz BOGU PRAWDZIWEMU JEZUSOWI - Ewangelia Jana 20:28, 1 Jan 5:20, Objawienie 5:13  .... Charis2007@wp.pl ... 10.11.2020 Puławy , Dominik ..... "Biblijny binitarianizm prawdą - dlaczego trynitarianizm i unitarianizm są błędnymi skrajnościami część 15 Binitarianizm w 1 liście apostoła Jana" - https://mieczducha888.blogspot.com/2020/10/biblijny-binitarianizm-prawda-dlaczego_31.html


4 komentarze:

  1. Uważam, że każdy powinien postępować tak, jak mu mówi Duch Święty. Staram się mieć w pamięci Rz 14:5-9.
    Czy nie święcenie Szabatu jest grzechem, idąc powyższym fragmentem? Nie. Czy święcenie go jest grzechem? Sądzę, że też nie. Oczywiście to moje zdanie. Jeśli chodzi o moje doświadczenia- jak byłam młodsza i zaczęłam się bardziej interesować własną wiarą, czytać Biblię to oczywiście znalazłam też blogi( i nie tylko) chrześcijańskie, na których twierdzono, że trzeba obchodzić Szabat. Więc tak sobie powzięłam (plus porzucenie wieprzowiny-tego akurat dalej unikam, taka moja decyzja). Z tym jedzeniem trochę trułam rodzinie, ale potem przestałam. Tak samo z szabatem. Chciałam przejść na adwentyzm i niektóre rzeczy mi się tam podobają, ale te "proroctwa" Ellen White wzbudziły u mnie wątpliwości.
    Przede wszystkim staram się nie podchodzić do tego legalistycznie. Nie kupuję niczego, kiedy nie jest to konieczne (jakiś rok temu pod sklepem jedna kobieta lekko zasłabła i poprosiła, by kupić jej wodę. Poszłam i kupiłam, bo jak powiedział Jezus- w Szabat wolno czynić dobrze), prace domowe staram się robić wcześniej. Nie namawiam jednak nikogo, by mnie naśladować. U każdego powinna być to indywidualna decyzja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj. W Rzymie część wierzących była pochodzenia Żydowskiego, część była pogańskiego i były jakieś sprzeczki wokół sabatu. Zapewne ci pochodzenia Żydowskiego uważali że szabat jest nadal obowiązującym ich przykazaniem i narzucali to innym, a ci pochodzenia pogańskiego może pogardzali nimi z powodu ich obchodów. Paweł pokazuje że szabat, czy inny dzień nie jest żadnym przykazaniem w KOŚCIELE CHRYSTUSA. Pokazuje że to drugorzędna rzecz i niech nikt nikogo nie potępia i nie pogardza.

      Nie święcenie szabatu nie jest grzechem, i święcenie go też nie jest grzechem, ale odpowiedz mi : po co to robisz w Nowym Przymierzu ?? Co ci to daje w Nowym Przymierzu ?? Na pewno grzechem jest gdy obchodzący szabat mówią innym że grzeszą nie obchodząc szabatu. Oni myślą że robią dobrze, myślą że słusznie napominają, ale robią źle swoimi nakazami szabatu. Adwentyzm to wielkie zwiedzenie, więc chwała PANU JEZUSOWI i OJCU że nie ma cię tam. Oby ci którzy wpadli w adwentyzm zostali przez ZBAWCĘ wyzwoleni, oby poznali prawdziwe nauczanie biblijne.

      Nie lubisz wieprzowiny ?? Czy uważasz że jedzenie jej jest grzechem albo niezdrowe ?? Co np. z owocami morza ?? Co np. z rybami bez łusek ?? Też ich nie jadasz ?? Jeśli tak to dlaczego. Czy uważasz jedzenie np. wieprzowiny za grzech ?? https://mieczducha888.blogspot.com/2017/08/jedzenie-wieprzowiny-krewetek-nie-jest.html

      Gdy sercem jestem przy PANU to jakie znaczenie ma że np. odkurzasz mieszkanie czy myjesz coś, lub robisz coś innego ?? Ktoś np. sześć dni jest daleko sercem od PANA, a w siódmym dniu niby jest przy BOGU. Nie mówię o tobie, pokazuje tylko że stale naszym sercem mamy być przy NIM, przy tym co w górze, być gośćmi, pielgrzymami, szukać Królestwa BOŻEGO i szukać sprawiedliwości BOŻEJ w swoim postępowaniu. Ktoś może siedem dni nie pracować, a być daleko sercem od BOGA i JEGO spraw. Ktoś może siedem dni pracować a sercem być przy BOGU i JEGO sprawach. W Nowym Przymierzu gdzie jest nowe serce i nowy duch - szabat kompletnie dla mnie nie ma zastosowania. Nie mogę być bardziej przy BOGU w jakiś określony czas, bardziej niż w inny.
      Religia wydziela czas dla BOGA i czas nie dla BOGA. W Nowym Przymierzu jest inaczej - to nowy stan serca i ducha Część 1 : https://mieczducha888.blogspot.com/2015/11/dlaczego-dekalog-nie-obowiazuje-sabat.html

      Pozdrawiam i wszelkich łask CHRYSTUSA aby pełnić JEGO wolę, żyć na JEGO chwałę i OJCA. Również łask w doczesnych sprawach

      Usuń
    2. Po co to robię? Sprawa jest trochę złożona. W wieku 14/15 lat, tak jak wspomniałam, że zainteresowałam się mocniej swoją wiarą, chciałam służyć Bogu najlepiej, jak można (zwłaszcza będąc po przejściach z czarną magią i tego typu rzeczami). Szukałam wskazówek i wsparcia w różnych miejscach, sama oczywiście czytając Biblię. W tych miejscach powiedzieli mi (z całą listą argumentów), że wciąż obowiązuje Szabat. Tak sobie powzięłam, modliłam się w tym temacie. Trzymam się więc tego. Faktycznie próbowałam na to "nawracać" innych, ale dałam sobie spokój. Nic mi takie nawracanie nie da, to nie w tym tkwi istota chrześcijaństwa.
      Co do jedzenia- rezygnacja początkowo faktycznie miała podłoże religijne. Potem doczytałam, że jest to niezdrowe- zwłaszcza te z hodowli przemysłowej. Nie jem owoców morza, co do ryb- też nie. Ale w ogóle mało ich jem, zwyczajnie za nimi nie przepadam. Planuję zostać wegetarianką albo chociaż fleksitarianką (mięso od święta), więc rezygnacja z tych rodzajów mięsa być może ułatwi sprawę. Czy uważam za grzech? Sprawa sumienia. Jeśli moje sumienie mówi, że nie powinnam tego jeść to nie jem. Jeśli kogoś innego sumienie nie potępia- to niech je. Od nikogo nie oczekuję zmiany diety.
      Chcę być jednak przy Bogu i pełnić jego wolę, widzę zmiany w swoim życiu, chociaż mam też swoje upadki.
      Również pozdrawiam! ❤️

      Usuń
    3. Biblijna nauka jasno mówi, że jedzenie nie przybliża i nie oddala nas od BOGA. W NT nie ma podziału na czyste i nieczyste zwierzęta. Sumienie może nam źle podpowiadać, może to nasze serca źle nam podpowiada. Biblia jest dana do wykrywania błędów, do poprawy więc i w temacie jedzenia mamy jasny przekaz. Jest wolność do jedzenia wszystkiego, ale ujęta w ramy aby nie dawać zgorszenia i nie prowadzić do grzechu. Np. nie będę jadł psa choć to nie jest zakazane. Jedzenie np. psa wywołałoby oburzenie wśród ludzi i przez to przyniósłbym hańbę ZBAWCY. Wzniósłbym zaporę dla DOBREJ NOWINY. Jest wolność, ale przeniknięta pewnymi zasadami. Jeśli np. jakiegoś wyznawcę judaizmu czy muzułmanina oburzyło że jem z nim wieprzowinę to zrezygnowałbym z niej, aby nie gorszyć ich. Jeśli ktoś jadłby jedzenie ofiarowane bożkom to nie chciałbym tego jedzenia, aby nie pomyślał że np ten jego kult jest jedną z wielu dróg do BOGA. Nie zamierzam mówić ci że masz coś jeść, ale tylko pokazuję że nie ma takiego wymogu. To były cienie wskazujące na CHRYSTUSA i wyższe rzeczy. To się wypełniło i mamy nie cienie, ale rzeczywistość WSZECHMOGĄCEGO CHRYSTUSA który zamieszkuje nasze serca gdy jest naszym PANEM ZBAWCĄ. ON nie mieszka w żołądku i nie patrzy na żołądek, ale na serce duchowe. Pozdrawiam i wszelkich łask aby żyć na chwałę JEGO oraz OJCA

      Usuń