wtorek, 25 stycznia 2022

JEZUSOWY proces uświęcenia - poddawanie się Zbawcy albo uparte życie w grzechu i pożądliwościach część 2 - dzisiejszy upadek uchybienie w temacie ewangelizacji i wskazania drogi

 Dzisiaj przydarzył mi się pewien grzeszny upadek, grzeszne uchybienie. Miałem okazję do powiedzenia swojego świadectwa o Zbawicielu JEZUSIE CHRYSTUSIE w moim życiu, a nieopacznie nie wykorzystałem okazji. Jakaś kobieta spytała mnie o pewne centrum medyczne, a ja jej wskazałem ręką że musi przejść na drugą stronę ulicy i tam to jest. Zamiast wykorzystać sytuację i pomóc jej jeszcze bardziej podprowadzając ją, a przy okazji mówiąc swoje świadectwo, to ja pomogłem jej tylko przez słownie wskazanie. Śpieszyła się bo podziękowała i ruszyła przed siebie. Tym bardziej mogłem zaproponować jej wskazanie, podprowadzenie, wskazanie. Zamiast duchowo być czujnym, trzeźwym - to gdzieś mi tego zabrakło w tej sytuacji. Jak ważne jest być duchowo gotowym w każdej chwili w PANU JEZUSIE CHRYSTUSIE by nieść zbawcze przesłanie o NIM i by czynić JEGO dobro. Mogłem w tej sytuacji zrobić dużo więcej niż zrobiłem. 

Przeprosiłem BOGA OJCA i PANA JEZUSA CHRYSTUSA za to że nie przyniosłem IM takiej chwały jaką mogłem przynieść, że nie uczyniłem tej kobiecie takiego dobra jakie mogłem jej uczynić, że nie powiedziałem jej tego co mogłem jej powiedzieć, że nie byłem duchowo czujny, trzeźwy w tej sytuacji jak powinienem być ... "Kto więc umie dobrze czynić, a nie czyni, popełnia grzech" - List Jakuba 4:17 UBG ... "Kto więc umie dobrze czynić, a nie czyni, dopuszcza się grzechu" - BW

Prosić będę gorliwiej żebym zawsze był odpowiednio duchowo czujny, trzeźwy, gotowy uczynić to co najlepsze ku BOŻEJ chwale. Dzisiejszy upadek wierzę że PAN JEZUS przekuje, przemieni ku temu że będę duchowo mocniejszy we wszystkich obszarach i że następnym razem w takiej i w każdej innej sytuacji będę w pełni czujny, trzeźwy, gotowy zachować się nienagannie jak dobry, wierny sługa, dać dobre świadectwo o ZBAWICIELU, o JEGO zbawieniu. Obym zawsze i wszędzie miał właściwe zachowanie i właściwe słowa. Obym był zawsze trzeźwy, czujny, gotowy w modlitwie będąc całym sercem przy BOGU OJCU i PANU JEZUSIE CHRYSTUSIE, myśląc o tym co w górze, skupiony będąc na tym co CHRYSTUSOWE. 

W świecie gdzie panuje coraz większy egoizm, samolubstwo, brak empatii - odprowadzenie tej kobiety, wskazanie jej osobiste gdzie jest dane miejsce byłoby o wiele lepszym świadectwem, niż jedynie szybka słowna pomoc. Najważniejsze że miałbym chwilkę aby powiedzieć jej o swoim zbawieniu. 

Gdy mnie zapytała a ja jej odpowiedziałem, to w sumieniu miałem temat świadectwa wobec niej, że nie ma przypadków - a więc i to spotkanie to CHRYSTUSOWE działanie, ale zachowałem się odruchowo, a nie tak jak powinienem jako ktoś kto ma dawać świadectwo o PANU JEZUSIE CHRYSTUSIE, o JEGO zbawieniu. W domu później gdy zacząłem analizować sytuację w modlitwie, to PANJEZUS jeszcze wyraźniej mi pokazał że zabrakło mi duchowej czujności, zabrakło mi duchowej trzeźwości. Będąc na dworze widocznie nie trwałem w modlitwie tak jak powinienem, nie kierowałem umysłu na OJCA i SYNA i na to co jest ICH - tak jak powinienem to robić. CHRYSTUSOWA lekcja, napomnienie od PANA i JEGO wskazanie żebym pilnował, strzegł duchowej czujności i trzeźwości umysłu Chrystusowego jaki mam. 

Gdy byłem już w domu to wyraźnie PAN JEZUS pokazał, wykazał mi dzisiejszy upadek. Smutno mi się zrobiło, żałowałem szczerze że nie zachowałem się tak jak powinienem jako chrześcijanin, jako zbawiony człowiek.  Wyznałem to PANU JEZUSOWI ZBAWCY i ON mnie oczyszcza, przebacza. Nie wybielałem się przed NIM, nie tłumaczyłem, nie zganiałem winy na kogoś innego, ale przyznałem się do upadku, wyznałem winę i przez wiarę przyjmuję jak zapewnia Słowo Boże że Zbawca oczyszcza mnie swoją krwią, że mam przebaczone. "Dopuszczamy się bowiem wszyscy wielu uchybień" - List Jakuba 3:2a BW ....... "Wszyscy bowiem w wielu sprawach upadamy." - UBG ________ Potrzebuję PANA JEZUSA CHRYSTUSA - Jego krwi = oczyszczającej ofiary z Golgoty każdego dnia. Nie żyję w grzechu, ale zdarzają się upadki, uchybienia z których również potrzebuje oczyszczenia przez ZBAWCĘ ARCYKAŁANA według porządku Melchizedeka. Absolutnie bezgrzeszny będę w nowym ciele, a dziś staram się przez wiarę toczyć walkę z grzechem i czynić wolę BOŻĄ. Nienawidzę grzechu, nie chcę grzechu, smuci mnie grzech, ale dopóki jestem w tym ciele potrzebuje oczyszczającej krwi ZBAWICIELA w każdym dniu. Dążę do uświęcenia, ale to proces do śmierci i nawet gdybym żył 1000 lat w dążeniu do uświęcenia to nadal nie byłbym doskonały, nadal potrzebowałbym oczyszczającej krwi - ofiary Zbawiciela rzez którą też daje moc do czynienia JEGO dobra, do pełnienia JEGO woli. Dopóki jesteśmy w tych ciałach będziemy toczyć walkę z grzechem, mamy uśmiercać uczynki grzesznej natury, mamy mówić "NIE" pożądliwościom, mamy wybierać to co chce PAN JEZUS i czynić w mocy JEGO obecności w nas to co ON chce. Cały czas potrzebujemy w tym wszystkim JEGO, JEGO ofiary ... " A zwiastowanie to, które słyszeliśmy od niego i które wam ogłaszamy, jest takie, że Bóg jest światłością, a nie ma w nim żadnej ciemności. (6) Jeśli mówimy, że z nim społeczność mamy, a chodzimy w ciemności, kłamiemy i nie trzymamy się prawdy. (7) Jeśli zaś chodzimy w światłości, jak On sam jest w światłości, społeczność mamy z sobą, i krew Jezusa Chrystusa, Syna jego, oczyszcza nas od wszelkiego grzechu. (8) Jeśli mówimy, że grzechu nie mamy, sami siebie zwodzimy, i prawdy w nas nie ma. (9) Jeśli wyznajemy grzechy swoje, wierny jest Bóg i sprawiedliwy i odpuści nam grzechy, i oczyści nas od wszelkiej nieprawości. (10) Jeśli mówimy, że nie zgrzeszyliśmy, kłamcę z niego robimy i nie ma w nas Słowa jego." - 1 List apostoła Jana 1:5-10 BW - PAN nie tylko przebacza ale daje też moc aby więcej już tak nie robić, ale robić w danej sytuacji to co jest JEGO wolą. Zabiera zło, a daje czynić swoje dobro, swoją wolę z łaski przez wiarę, zaufanie wobec NIEGO ... "Przekręcane nauki JEZUSA - Prawdziwe biblijne znaczenie słów o zapieraniu się siebie i codziennym braniu niesieniu swojego krzyża" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/05/przekrecane-nauki-jezusa-prawdziwe.html

Jeślibyśmy byli absolutnie bezgrzeszni, to między innymi nie musielibyśmy dążyć do dalszego uświęcenia z łaski przez wiarę ... "Dążcie do pokoju ze wszystkimi i do uświęcenia, bez którego nikt nie ujrzy Pana" - List apostoła Pawła do Hebrajczyków 12:14 - "JEZUSOWY proces uświęcenia - poddawanie się Zbawcy albo uparte życie w grzechu i pożądliwościach" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/09/jezusowy-proces-uswiecenia-poddawanie.html

"Przestroga dla chrześcijan przed grzeszeniem i utratą zbawienia na podstawie biblijnego exodusu. 1 Koryntian 10:1-14" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/10/przestroga-dla-chrzescijan-przed.html

Zdarzają się nam upadki, uchybienia jak mówi natchniony List Jakuba, ale te upadki to nie jest styl życia. Styl życia to uświęcenie, to chodzenie w światłości. Nie jestem niewolnikiem grzechu jak przed zbawieniem. Nie żyję w grzechu jak dawniej, ale nie jestem bezgrzeszny. Bezgrzeszny będę w chwalebnym ciele, a teraz mamy w mocy PANA JEZUSA dążyć do uświęcenia, zapierać się siebie, brać swój krzyż - czynić to co jest JEGO wolą. Jan nie mówi o stanie bezgrzeszności gdy pisze : "Każdy, kto w nim mieszka, nie grzeszy", ale pisze o chodzeniu w światłości - o życiu w mocy PANA JEZUSA w nas gdzie dążymy do uświęcenia, gdzie pragniemy uświęcenia, bycia posłusznymi, poddanymi PANU, pragniemy czynić JEGO wolę, ale nie jesteśmy bezgrzeszni jak to będziemy w nowych chwalebnych ciałach. Nienawidzimy grzechu, smuci nas grzech, ale zdarzają się upadki, uchybienia których powinniśmy oczywiście unikać, wyciągać z nich wnioski i więcej ich nie powtarzać w mocy mieszkającego, żyjącego w nas PANA JEZUSA CHRYSTUSA który przemienia nas na coraz większe swoje podobieństwo gdy MU ufamy, gdy trwamy w NIM. Nawet apostołowie nie żyli bezgrzesznie. Bezgrzesznie ziemskie życie przeszedł jedynie człowiek Jezus Chrystus = Drugi Adam, który od momentu zmartwychwstania powrócił do stanu bycia BOGIEM YHVH jaki miał przed wcieleniem.    ...  "Patrzcie, jaką miłość okazał nam Ojciec, że zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi i nimi jesteśmy. Dlatego świat nas nie zna, że jego nie poznał. (2) Umiłowani, teraz dziećmi Bożymi jesteśmy, ale jeszcze się nie objawiło, czym będziemy. Lecz wiemy, że gdy się objawi, będziemy do niego podobni, gdyż ujrzymy go takim, jakim jest. (3) I każdy, kto tę nadzieję w nim pokłada, oczyszcza się, tak jak On jest czysty. (4) Każdy kto popełnia grzech, i zakon przestępuje, a grzech jest przestępstwem zakonu. (5) A wiecie, że On się objawił, aby zgładzić grzechy, a grzechu w nim nie ma. (6) Każdy, kto w nim mieszka, nie grzeszy; każdy, kto grzeszy, nie widział go ani go nie poznał. (7) Dzieci, niech was nikt nie zwodzi; kto postępuje sprawiedliwie, sprawiedliwy jest, jak On jest sprawiedliwy. (8) Kto popełnia grzech, z diabła jest, gdyż diabeł od początku grzeszy. A Syn Boży na to się objawił, aby zniweczyć dzieła diabelskie. (9) Kto z Boga się narodził, grzechu nie popełnia, gdyż posiew Boży jest w nim, i nie może grzeszyć, gdyż z Boga się narodził. (10) Po tym poznaje się dzieci Boże i dzieci diabelskie. Kto nie postępuje sprawiedliwie, nie jest z Boga, jak też ten, kto nie miłuje brata swego." - 1 List Jana 3:1-10 BW. 

"Maryja moją siostrą, a nie matką - Upadek dogmatów maryjnych część 5" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/07/maryja-moja-siostra-nie-matka-upadek.html

Każdego dnia potrzebuję oczyszczania mnie z moich niedoskonałości przez PANA JEZUSA CHRYSTUSA ARCYKAPŁANA Nowego Przymierza - który oczyszcza mnie swoją własną krwią - przez swoją jedną, jedyną, doskonałą, niepowtarzalną ofiarę sprzed blisko 2000 lat  ... "Nie potrzebujesz księży i hostii do przebaczenia, zbawienia część 2 - pseudo-duchowy pokarm nie przyniesie owocu ducha" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/06/nie-potrzebujesz-ksiezy-i-hostii-do.html

"W nim mamy odkupienie przez krew jego, odpuszczenie grzechów, według bogactwa łaski jego" - Efezjan 1:7 ........ "Albowiem Chrystus nie wszedł do świątyni zbudowanej rękami, która jest odbiciem prawdziwej, ale do samego nieba, aby się wstawiać teraz za nami przed obliczem Boga(25) i nie dlatego, żeby wielekroć ofiarować samego siebie, podobnie jak arcykapłan wchodzi do świątyni co roku z cudzą krwią(26) gdyż w takim razie musiałby cierpieć wiele razy od początku świata; ale obecnie objawił się On jeden raz u schyłku wieków dla zgładzenia grzechu przez ofiarowanie samego siebie(27) A jak postanowione jest ludziom raz umrzeć, a potem sąd, (28) tak i Chrystus, raz ofiarowany, aby zgładzić grzechy wielu, drugi raz ukaże się nie z powodu grzechu, lecz ku zbawieniu tym, którzy go oczekują." -List apostoła Pawła do Hebrajczyków" - List apostoła Pawła do Hebrajczyków 9 ...... "i do pośrednika nowego przymierza, Jezusa, i do krwi, którą się kropi, a która przemawia lepiej niż krew Abla" - List apostoła Pawła do Hebrajczyków 12:24 ....... "Jeśli zaś chodzimy w światłości, jak On sam jest w światłości, społeczność mamy z sobą, i krew Jezusa Chrystusa, Syna jego, oczyszcza nas od wszelkiego grzechu." - 1 List apostoła Jana 1:7 BW 

Potrzebujemy prosić PANA JEZUSA który wszystko wie aby nas badał i objawiał nam nasz stan i nasze ewentualne niewidoczne dla nas grzechy. Badajmy swoje postępowanie, badajmy swój duchowy stan  ... "Lecz kto dostrzeże własne błędy? Oczyść mnie z tych, które są ukryte przede mną. (13) Chroń też swego sługę od zuchwałych grzechów, aby nie panowały nade mną. Wtedy będę nienaganny i wolny od wielkiego przestępstwa. " - Psalm 19 ______ "Zbadaj mnie, PANIE, i doświadcz mnie; poddaj próbie moje nerki i serce" - Psalm 26:2 _______ "Przeniknij mnie, Boże, i poznaj moje serce; wypróbuj mnie i poznaj moje myśli; (24) I zobacz, czy jest we mnie droga nieprawości, a prowadź mnie drogą wieczną." - Psalm 139 UBG. _________ "Poddawajcie samych siebie próbie, czy trwacie w wierze, doświadczajcie siebie; czy nie wiecie o sobie, że Jezus Chrystus jest w was? Chyba żeście próby nie przeszli. " - 2 Koryntian 13:5 BW ________ "Każdy zaś niech bada własne postępowanie, a wtedy będzie miał uzasadnienie chluby wyłącznie w sobie samym, a nie w porównaniu z drugim" - Galacjan 6:4 BW......  Błogosławieństwem jest widzieć swoje złe, grzeszne zachowanie - bo wtedy możemy przyjść z tym w skrusze, pokucie do ZBAWICIELA i otrzymać przebaczenie oraz być uwolnionymi od danego grzesznego zachowania, a w zamian napełnionymi mocą do czynienia CHRYSTUSOWEGO dobra i JEGO woli ... Kto nie widzi że grzesznie postępuje jest daleki od wyznania tego grzechu ZBAWCY i od uwolnienia z tego grzesznego postępowania. Gdy PAN JEZUS okazuje nam nasze grzechy to jest to łaska, łaska ku pokucie, a nie żeby buntować się i nie żeby np. upadać na duchu, zniechęcać się. ON okazując nam nasz stan chce nas uwolnić, a nie dobić jak to chce szatan który grzesznikowi mówi że nie ma dla niego już przebaczenia, że CHRYSTUS już go przekreślił ... Dopóki człowiek żyje, to może dostąpić zbawienia. 

Dziękuję PANIE JEZU że codziennie mnie oczyszczasz ... 

PAN JEZUS nadal czyni cuda uratowany spod TIR-a część 4 uwolnienie z niewoli m.in : lęków stresu depresji nałogów beznadziei kompleksów głodu miłości" - https://mieczducha888.blogspot.com/2020/06/pan-jezus-nadal-czyni-cuda-uratowany.html

"Cudowna prawda w ostatnim zdaniu Biblii Objawienie Jana 22:21 - Ewangelia Prawdziwej Łaski część 7" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/08/cudowna-prawda-w-ostatnim-zdaniu-biblii_31.html

"Dlaczego w rzymskim katolicyzmie nie ma Jezusowego pokoju ducha - Mam już dzisiaj życie wieczne część 7" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/07/dlaczego-w-rzymskim-katolicyzmie-nie-ma.html

"Zakaz rozwodów. Tylko śmierć kończy małżeństwo kocia łapa grzechem część 5 - małżeństwa Samarytanki z 4 rozdziału Ewangelii Jana" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/08/zakaz-rozwodow-tylko-smierc-konczy.html

"polityczna pajęczyna w którą wpadły miliardy ludzi część 2 - miliony Polaków w pułapce ty też ?!" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/10/polityczna-pajeczyna-w-ktora-wpady.html

"CHRYSTUSOWY BOŻY "zegar" nie stoi w miejscu oraz wytrwanie w krytycznych i pozornie beznadziejnych chwilach - Jak nie bać się wojny krachu ciężkich czasów część XXII" - https://mieczducha888.blogspot.com/2021/07/chrystusowy-bozy-zegar-nie-stoi-w.html

"Upadek dogmatów maryjnych część 8 - różańcowe bałwochwalstwo i demoniczne cuda w Wąwolnicy" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/09/upadek-dogmatow-maryjnych-czesc-8.html

"Chrześcijański pacyfizm wiernym naśladowaniem Jezusa Zbawiciela część 2 - odmowa brania udziału w przyszłej wojnie światowej" - https://mieczducha888.blogspot.com/2018/11/chrzescijanski-pacyfizm-wiernym_27.html

"Złote Miasto niesamowity wieczny dom chrześcijan część 9 - wyższe, wspanialsze formy związków, relacji, intymności niż ziemskie małżeństwo ??" - https://mieczducha888.blogspot.com/2021/10/zote-miasto-niesamowity-wieczny-dom.html

Biblijny kondycjonalizm : "Biblijna prawda o życiu po zmartwychwstaniu a nie po śmierci - mit nieśmiertelnej duszy w kościołach część 14 : kondycjonalizm i anihilacjonizm a nie nieśmiertelna dusza i nieskończone cierpienia gehenny" - https://mieczducha888.blogspot.com/2020/05/biblijna-prawda-o-zyciu-po_14.html

Biblijny anihilacjonizm : "Piekielne bluźnierstwo i kłamstwo kontra biblijna prawda kondycjonalizmu i anihilacjonizmu część 3 piekielny grzech wielu chrześcijan gorszy niż grzech Halloween" - https://mieczducha888.blogspot.com/2020/10/piekielne-bluznierstwo-i-kamstwo-kontra.html

Biblijny binitarianizm :  "Biblijny binitarianizm prawdą - dlaczego trynitarianizm i unitarianizm są błędnymi skrajnościami część 27 - Binitarianizm w Dziejach Apostolskich" - https://mieczducha888.blogspot.com/2021/09/biblijny-binitarianizm-prawda-dlaczego.html ........... Chwała OJCU oraz BOGU PRAWDZIWEMU JEZUSOWI CHRYSTUSOWI, PANU ZBAWCY YHVH np.  - Ewangelia Jana 1:1, 20:28, 1 Jan 5:20, Objawienie 5:13, 1 Koryntian 8:5-6 i wiele innych .... Charis2007@wp.pl ... 25.01.2022 Puławy , Dominik Marzec 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz