poniedziałek, 29 sierpnia 2022

Jak reagujesz gdy ktoś wykazuje Ci twoje grzeszne złe zachowanie ?? Jak wygląda prawidłowa chrześcijańska nowotestamentowa postawa reakcja


Jeśli w czymś byśmy zgrzeszyli, jeśli zrobilibyśmy coś wbrew woli Zmartwychwstałego PANA ZBAWICIELA Jezusa Chrystusa i ktoś by nas napomniał, wykazałby nam naszą winę - to jakbyśmy zareagowali ?? W pysze, z gniewem jak król judzki Asa lub król judzki Joasz, czy z pokorą, w pokucie serca przed BOGIEM Prawdziwym jak król Dawid gdy prorok Natan oznajmił mu jego grzech odnośnie Uriasza i jego żony Batszeby. 

Jeśli PAN ZBAWCA ukazuje nam jakiś nasz grzech, to trzeba MU dziękować za otworzenie oczu na dane zło i z pokutą przyjść po przebaczenie i po uwolnienie z danego grzesznego zachowania. Gdy Zmartwychwstały ukazuje zło, to po to aby nas uwolnić z niego, żebyśmy byli coraz bardziej w swych charakterach, zachowaniu na Jego obraz, podobieństwo. 

"W tym czasie przybył do Asy, króla judzkiego, jasnowidz Chanani i rzekł do niego: Ponieważ oparłeś się na królu aramejskim, a nie oparłeś się na Panu, Bogu swoim, dlatego wojsko króla aramejskiego wymknęło się z twojej ręki. (8) Czy Kuszyci i Libijczycy nie stanowili wielkiej siły z ogromnym mnóstwem wozów wojennych i jeźdźców? A jednak ponieważ oparłeś się na Panu, wydał ich w twoją rękę. (9) Gdyż Pan wodzi oczyma swymi po całej ziemi, aby wzmacniać tych, którzy szczerym sercem są przy nim; lecz w tym postąpiłeś głupio, toteż odtąd będziesz miał ciągłe wojny. (10) Wtedy Asa rozgniewał się na jasnowidza i kazał go wtrącić do więzienia, gdyż ogarnęła go z tego powodu wściekłość. W tym czasie także niektórym z ludu zadał Asa gwałt" - 2 Księga Kronik 16:7-10 BW .................... " A w tym czasie widzący Chanani przyszedł do Asy, króla Judy, i powiedział mu: Ponieważ polegałeś na królu Syrii, a nie na PANU, swoim Bogu, wojsko króla Syrii uszło ci z ręki. (8) Czyż Etiopczycy i Libijczycy nie mieli ogromnego wojska z mnóstwem rydwanów i jeźdźców? A jednak, ponieważ polegałeś na PANU, oddał ich w twoją rękę. (9) Oczy PANA przebiegają bowiem całą ziemię, aby pokazywał on swoją moc dla tych, których serce jest doskonałe wobec niego. Głupio postąpiłeś; z tego powodu odtąd będziesz miał wojny. (10) Wtedy Asa rozgniewał się na widzącego i wtrącił go do więzienia, bo był tym wzburzony. W tym czasie Asa uciskał także niektórych z ludu." - UBG

" po śmierci Jehojady przyszli książęta judzcy i oddali pokłon królowi, a król ich wysłuchał. (18) Porzucili oni świątynię Pana, Boga swoich ojców, a służyli aszerom i bałwanom. Toteż gniew Boży spadł na Judę i na Jeruzalem za to ich przewinienie. (19) Pan wysyłał do nich proroków, aby nawracali ich do Pana; ci napominali ich, lecz oni nie usłuchali. (20) Wtedy Duch Boży ogarnął Zachariasza, syna kapłana Jehojady. Wystąpił on przed ludem i rzekł do nich: Tak mówi Bóg: Dlaczego wy przekraczacie przykazania Pana tak, iż nie macie powodzenia? Dlatego że wy opuściliście Pana, więc On was opuścił. (21) Wtedy sprzysięgli się przeciwko niemu i na rozkaz króla ukamienowali go na dziedzińcu świątyni Pańskiej. (22) Król Joasz nie pamiętał o dobrodziejstwie, jakie wyświadczył mu Jehojada, ojciec Zachariasza, lecz kazał zabić jego syna. A gdy ten umierał, zawołał: Niech Pan w to wejrzy i ukarze! (23) Po upływie roku wyruszyło przeciwko niemu wojsko aramejskie, które przybywszy do Judy i do Jeruzalemu, wytraciło spośród ludu wszystkich ich przywódców, całą zaś zdobycz posłali do króla Damaszku. (24) Chociaż bowiem wojsko aramejskie nadciągnęło z niewielką liczbą wojowników, Pan jednak wydał w ich ręce wojsko nader liczne, dlatego że opuścili Pana, Boga swoich ojców. W ten sposób dokonali oni sądu nad Joaszem. (25) A gdy od niego odeszli, pozostawiając go ciężko chorym, sprzysięgli się przeciwko niemu jego słudzy za krew syna kapłana Jehojady i zabili go na jego łożu. A gdy umarł, pochowali go w Mieście Dawida, ale nie pochowali go w grobach królewskich." - 2 Księga Kronik 24 BW

"Biada wam, że budujecie grobowce prorokom, a przecież ojcowie wasi pozabijali ich. (48) Zaiste, świadczycie przez to, że pochwalacie uczynki ojców swoich, gdyż oni ich zabili, a wy budujecie im groby. (49) Dlatego też i Mądrość Boża powiedziała: Poślę do nich proroków i apostołów, a z nich niektórych będą zabijać i prześladować, (50) aby dopominano się od tego pokolenia o krew wszystkich proroków, wylaną od założenia świata, (51) począwszy od krwi Abla aż do krwi Zachariasza, który został zabity pomiędzy ołtarzem i świątynią. Zaprawdę, powiadam wam: Dopominać się jej będą od pokolenia tego" - Ewangelia Łukasza 11:47-51 BW 

"Wtedy Pan posłał Natana do Dawida, a ten, przyszedłszy do niego, powiedział: W pewnym mieście było dwóch mężów, Jeden bogaty, a drugi ubogi. (2) Bogaty miał bardzo wiele owiec i bydła, (3) Ubogi zaś nie miał nic oprócz jednej małej owieczki, Którą nabył. I żywił ją, a ona wyrosła u niego Razem z jego dziećmi. Z chleba jego jadała, z kubka jego piła, Na łonie jego sypiała i była mu jak córka. (4) Pewnego razu przybył do męża bogatego podróżny. Żal mu było wziąć ze swoich owiec czy ze swojego bydła, Aby je przyrządzić dla podróżnego, Który do niego przybył. Wziął więc owieczkę tego męża ubogiego, I ją przyrządził dla męża, który do niego przybył. (5) Wtedy Dawid wybuchnął wielkim gniewem na owego męża i rzekł do Natana: Jako żyje Pan, że na śmierć zasługuje mąż, który tak postąpił. (6) Za owieczkę zapłaci w czwórnasób, dlatego że taką rzecz uczynił i że nie miał litości. (7) Wtedy Natan rzekł do Dawida: Ty jesteś tym mężem. Tak mówi Pan, Bóg Izraela: Ja cię namaściłem na króla nad Izraelem i Ja cię wyrwałem z ręki Saula. (8) Dałem ci dom twojego pana i żony twojego pana na twoje łono, dałem ci dom Izraela i Judy, a jeśliby to było za mało, byłbym dodał ci jeszcze nadto. (9) Dlaczego więc wzgardziłeś słowem Pana, popełniając zło w oczach jego? Uriasza Chetejczyka zabiłeś mieczem, jego żonę wziąłeś sobie za żonę, jego zaś zabiłeś mieczem Ammonitów. (10) Teraz już nie odstąpi miecz od twojego domu po wszystkie czasy, dlatego że mną wzgardziłeś i wziąłeś żonę Uriasza Chetejczyka, aby była twoją żoną. (11) Tak mówi Pan: Oto Ja wzbudzę zło w twoim własnym domu przeciwko tobie, na twoich oczach zabiorę ci twoje żony i dam je innemu, i będzie z nimi obcował w blasku tego słońca. (12) Ty wprawdzie uczyniłeś to potajemnie, Ja jednak uczynię to wobec całego Izraela i przy blasku słońca. (13) Wtedy rzekł Dawid do Natana: Zgrzeszyłem wobec Pana. Natan zaś rzekł do Dawida: Pan również odpuścił twój grzech, nie umrzesz. (14) Ponieważ jednak czynem tym zbezcześciłeś Pana, przeto syn, który ci się urodził, musi umrzeć. (15) Potem Natan poszedł do swojego domu. Pan zaś ugodził dziecię, które żona Uriasza urodziła Dawidowi, i ono zachorowało" - 2 Księga Samuela 12:1-15 BW

Dawid nie rozgniewał się i nie wtrącił napominającego Natana do więzienia jak to zrobił król Asa wobec proroka Chananiego który go napomniał. Dawid nie zabił napominającego Natana jak to zrobił król Joasz wobec Zachariasza syna kapłana Jehojady. Dawid przyznał się do grzechu, szczerze przed BOGIEM pokutował w swoim sercu jak przedstawia to Psalm 51 : "Przewodnikowi chóru. Psalm Dawidowy, (2) Gdy wdał się z Batszebą i przyszedł do niego prorok Natan. (3) Zmiłuj się nade mną, Boże, według łaski swojej, Według wielkiej litości swojej zgładź występki moje! (4) Obmyj mnie zupełnie z winy mojej I oczyść mnie z grzechu mego! (5) Ja bowiem znam występki swoje I grzech mój zawsze jest przede mną. (6) Przeciwko tobie samemu zgrzeszyłem I uczyniłem to, co złe w oczach twoich, Abyś okazał się sprawiedliwy w wyroku swoim, Czysty w sądzie swoim. (7) Oto urodziłem się w przewinieniu I w grzechu poczęła mnie matka moja. (8) Oto miłujesz prawdę chowaną na dnie duszy I objawiasz mi mądrość ukrytą. (9) Pokrop mnie hizopem, a będę oczyszczony; Obmyj mnie, a ponad śnieg bielszy się stanę. (10) Daj, bym usłyszał radość i wesele, Niech się rozradują kości, które skruszyłeś! (11) Zakryj oblicze swoje przed grzechami moimi I zgładź wszystkie winy moje. (12) Serce czyste stwórz we mnie, o Boże, A ducha prawego odnów we mnie! (13) Nie odrzucaj mnie od oblicza swego I nie odbieraj mi swego Ducha świętego! (14) Przywróć mi radość z wybawienia twego I wesprzyj mnie duchem ochoczym! (15) Przestępców będę nauczał dróg twoich, I grzesznicy nawrócą się do ciebie. (16) Wybaw mnie od winy za krwi przelanie, Boże, Boże zbawienia mego, A język mój z radością wysławiać będzie sprawiedliwość twoją! (17) Panie! Otwórz wargi moje, A usta moje głosić będą chwałę twoją! (18) Albowiem ofiar nie żądasz, A całopalenia, choćbym ci je dał, nie zechcesz przyjąć. (19) Ofiarą Bogu miłą jest duch skruszony, Sercem skruszonym i zgnębionym nie wzgardzisz, Boże. (20) Zechciej w łasce swej dobrze czynić Syjonowi,Odbuduj mury Jeruzalemu! (21) Wtedy przyjmiesz prawe ofiary, Ofiary ogniowe i całopalenia, Wtedy ofiarują cielce na ołtarzu twoim."

"Gdy sprawiedliwy mnie karze, to jest to łaska, A gdy mnie karci, to jest to jak wyborny olej na głowę, Przed którym głowa moja wzdrygać się nie będzie" - Ps 141 BW ...   Dawid w Psalmie 141 widzi czyjeś napomnienie, skarcenie gdy się robi grzech, gdy się postępuje wbrew woli PANA jako łaskę, błogosławieństw. Często człowiek robi grzech, postępuje w czymś wbrew woli PANA ZBAWICIELA Jezusa Chrystusa i nie widzi tego, nie zdaje sobie z tego sprawy, więc wielką łaską, błogosławieństwem jest gdy PAN BÓG otwiera oczy, wykazuje człowiekowi grzech, przekonuje go o jego złym zachowaniu, bo wtedy ten człowiek dzięki łasce BOŻEJ może porzucić ten swój grzech, może zaprzestać swego nieodpowiedniego zachowania. ...... "Lepsza jest jawna nagana niż skryta miłość. (6) Rany przyjaciela są wierne, ale pocałunki wroga są zwodnicze" - Księga Przypowieści Salomona 27:5-6 UBG .... "Lepsza jest jawna nagana, niż nieszczera miłość. (6) Razy przyjaciela są oznaką wierności, pocałunki wroga są zwodnicze" - BW

"Kto przestrzega karności, idzie ścieżką życia, a kto gardzi upomnieniem, błądzi" - Księga Przypowieści Salomona 10:17 UBG

"Kto kocha karność, kocha wiedzę, a kto nienawidzi upomnienia, jest głupi" - Księga Przypowieści Salomona 12:1 UBG

"Ubóstwo i hańba spadną na tego, który odrzuca karność, a kto szanuje upomnienia, dozna czci" - Księga Przypowieści Salomona 13:18 UBG

"Sroga kara należy się temu, kto zbacza z drogi, a kto nienawidzi upomnień, umrze" - Księga Przypowieści Salomona 15:10 UBG

"Ucho, które słucha upomnienia życia, będzie mieszkać pośród mądrych" - Księga Przypowieści Salomona 15:31 UBG

"Kto odrzuca karność, gardzi własną duszą, a kto przyjmuje upomnienie, nabiera rozumu" - Księga Przypowieści Salomona 15:32 UBG

"Człowiek, który czyni twardym swój kark mimo częstych nagan, zostanie nagle zniszczony i pozbawiony ratunku" - Księga Przypowieści Salomona 29:1 UBG

"Mądrość woła głośno na ulicy, na placach podnosi swój głos, (21) woła na rogu ulic pełnych wrzawy, wygłasza swoje mowy w bramach miasta: (22) Jak długo wy, prostaczkowie, kochać się będziecie w prostactwie, a wy, szydercy, upodobanie mieć będziecie w szyderstwie, a wy, głupcy, nienawidzić będziecie poznania? (23) Zwróćcie uwagę na moje ostrzeżenie! Oto chcę wam wyjawić moje myśli, obwieścić wam moje słowa. (24) Ponieważ wołałam, a nie chcieliście słuchać, wyciągałam ręce, a nikt nie zważał, (25) ponieważ nie poszliście za moją radą i nie przyjęliście mojego ostrzeżenia, (26) dlatego i ja śmiać się będę z waszej niedoli, szydzić będę z was, gdy was ogarnie strach, (27) gdy padnie na was strach jak burza, a nieszczęście przyjdzie na was jak wicher, gdy was ogarnie niedola i utrapienie. (28) Wtedy wzywać mnie będą, lecz ich nie wysłucham, szukać mnie będą, lecz mnie nie znajdą, (29) bo nienawidzili poznania i nie obrali bojaźni Pana, (30) nie chcieli mojej rady, gardzili każdym moim ostrzeżeniem. (31) Dlatego muszą spożywać owoc swojego postępowania i sycić się swoimi radami, (32) gdyż odstępstwo prostaków zabija ich, a niefrasobliwość głupców ich gubi. (33) Lecz kto mnie słucha, bezpiecznie mieszkać będzie i będzie wolny od strachu przed nieszczęściem." - Księga Przypowieści Salomona 1:20-33 BW ........................ "Mądrość woła na dworze, podnosi swój głos na ulicach. (21) Woła w największym zgiełku, u wrót bram, w mieście wygłasza swoje słowa: (22) Jak długo, prości, będziecie kochać głupotę, szydercy - lubować się w swoim szyderstwie, a głupi - nienawidzić wiedzy? (23) Nawróćcie się na moje upomnienie; oto wyleję na was mojego ducha, oznajmię wam moje słowa. (24) Ponieważ wołałam, a odmawialiście; wyciągałam rękę, a nikt nie zważał; (25) Owszem, odrzuciliście całą moją radę i nie chcieliście przyjąć mojego upomnienia; (26) Dlatego będę się śmiać z waszego nieszczęścia, będę szydzić z was, gdy przyjdzie to, czego się boicie. (27) Gdy nadejdzie jak spustoszenie to, czego się boicie, i gdy wasze nieszczęście nadciągnie jak wicher, gdy nadejdzie na was ucisk i cierpienie; (28) Wtedy będą mnie wzywać, a nie wysłucham; będą mnie szukać pilnie, lecz mnie nie znajdą. (29) Bo znienawidzili wiedzę i nie wybrali bojaźni PANA; (30) Ani nie chcieli mojej rady, ale gardzili każdym moim upomnieniem. (31) Dlatego spożyją owoc swoich dróg i będą nasyceni swymi radami. (32) Bo odstępstwo prostych zabije ich i szczęście głupich zgubi ich. (33) Ale kto mnie słucha, będzie mieszkać bezpiecznie i będzie wolny od strachu przed złem." - UBG 

Zbawca mówił że był/jest znienawidzony bo pokazywał drogę prawdy, drogę pełnienia woli BOŻEJ, mówi światu że jego czyny są złe ... "Świat nie może was nienawidzieć, lecz mnie nienawidzi, ponieważ Ja świadczę o nim, że czyny jego są złe" - Ewangelia Jana 7:7 BW 

Jak reagujemy na BOŻE napomnienia ??? Jak np. Asa czy Joasz, czy jak Dawid ?? ... wybierajmy zawsze drogę pokory, pokuty serca przed PANEM BOGIEM jak np. Dawid gdy BÓG go napomniał przez Natana ... "Czy sądzicie, że na próżno Pismo mówi: Duch, który w nas mieszka, zazdrośnie pożąda? (6) Większą zaś daje łaskę, bo mówi: Bóg sprzeciwia się pysznym, a pokornym daje łaskę. (7) Poddajcie się więc Bogu, przeciwstawcie się diabłu, a ucieknie od was. (8) Zbliżcie się do Boga, a on zbliży się do was. Obmyjcie ręce, grzesznicy, i oczyśćcie serca, ludzie umysłu dwoistego. (9) Ubolewajcie, smućcie się i płaczcie. Wasz śmiech niech się obróci w smutek, a radość w przygnębienie. (10) Uniżcie się przed Panem, a on was wywyższy." - List Jakuba 4:5-10 BW ....... "Ewangelia Prawdziwej Łaski część 11 - szczery żal, skrucha, prawdziwa pokuta przed Zmartwychwstałym PANEM ZBAWICIELEM i prawdziwa zbawcza wiara-zaufanie wobec Niego" - https://mieczducha888.blogspot.com/2022/08/ewangelia-prawdziwej-aski-czesc-11.html

"Pycha chodzi przed upadkiem, a wyniosłość ducha przed ruiną" - Księga Przypowieści Salomona 16:18 BW ......... "Pycha przywodzi człowieka do upadku, lecz pokorny duchem dostępuje czci" - Księga Przypowieści Salomona 29:23 BW

"Prosimy was też, bracia, napominajcie niekarnych, pocieszajcie bojaźliwych, podtrzymujcie słabych, bądźcie cierpliwi dla wszystkich." - 1 Tesaloniczan 5:14 UBG ....... "Wzywamy was też, bracia, napominajcie niesfornych, pocieszajcie bojaźliwych, podtrzymujcie słabych, bądźcie wielkoduszni wobec wszystkich" - BW

Czasami czyjeś napomnienie wobec nam może być mylne z jego strony, bo nie zrobiliśmy nic złego, ale czasami może być słuszne, więc dobrze z pokorą, w modlitwie, prośbie przed PANEM ZBAWICIELEM - rozważyć wraz z NIM daną rzecz, zbadać czy rzeczywiście źle zrobiłem i jeśli rzeczywiście słusznie zostaliśmy napomnieni, to jest to łaska, błogosławieństwo które powinno nas poprowadzić z pokutą serca do ZBAWCY PANA żeby nas obmył z winy swoją świętą krwią którą za nas wylał na Golgocie i z prośbą o uwolnienie z danego złego zachowania żebyśmy już więcej tak nie postępowali ... "Zapomniane błogosławieństwo - Dzieje Apostolskie 3:26" - https://mieczducha888.blogspot.com/2018/05/zapomniane-bogosawienstwo-dzieje.html

"Całe Pismo jest natchnione przez Boga i pożyteczne do nauki, do strofowania, do poprawiania, do wychowywania w sprawiedliwości; (17) Aby człowiek Boży był doskonały, do wszelkiego dobrego dzieła w pełni przygotowany." - 2 Tymoteusz 3:16-17 UBG

Zmartwychwstały BÓG Prawdziwy - PAN ZBAWCA gdy napomina, karci część Kościołów z 7 listów z Objawienia rozdziały 2-3, to wzywa do prawdziwej pokuty serca. 

PAN JEZUS nadal czyni cuda uratowany spod TIR-a część 4 uwolnienie z niewoli m.in : lęków stresu depresji nałogów beznadziei kompleksów głodu miłości" - https://mieczducha888.blogspot.com/2020/06/pan-jezus-nadal-czyni-cuda-uratowany.html

"Cudowna prawda w ostatnim zdaniu Biblii Objawienie Jana 22:21 - Ewangelia Prawdziwej Łaski część 7" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/08/cudowna-prawda-w-ostatnim-zdaniu-biblii_31.html

"Dlaczego w rzymskim katolicyzmie nie ma Jezusowego pokoju ducha - Mam już dzisiaj życie wieczne część 7" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/07/dlaczego-w-rzymskim-katolicyzmie-nie-ma.html

"Zakaz rozwodów. Tylko śmierć kończy małżeństwo kocia łapa grzechem część 5 - małżeństwa Samarytanki z 4 rozdziału Ewangelii Jana" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/08/zakaz-rozwodow-tylko-smierc-konczy.html

"polityczna pajęczyna w którą wpadły miliardy ludzi część 2 - miliony Polaków w pułapce ty też ?!" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/10/polityczna-pajeczyna-w-ktora-wpady.html

"CHRYSTUSOWY BOŻY "zegar" nie stoi w miejscu oraz wytrwanie w krytycznych i pozornie beznadziejnych chwilach - Jak nie bać się wojny krachu ciężkich czasów część XXII" - https://mieczducha888.blogspot.com/2021/07/chrystusowy-bozy-zegar-nie-stoi-w.html

"Bluźniercza Pierwsza Komunia Nieświęta. - Ewangelia Prawdziwej Łaski część 10" - https://mieczducha888.blogspot.com/2022/05/bluzniercza-pierwsza-komunia-nieswieta.html

"Upadek dogmatów maryjnych część 8 - różańcowe bałwochwalstwo i demoniczne cuda w Wąwolnicy" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/09/upadek-dogmatow-maryjnych-czesc-8.html

"Chrześcijański pacyfizm wiernym naśladowaniem Jezusa Zbawiciela część 2 - odmowa brania udziału w przyszłej wojnie światowej" - https://mieczducha888.blogspot.com/2018/11/chrzescijanski-pacyfizm-wiernym_27.html

"Złote Miasto niesamowity wieczny dom chrześcijan część 13 - Rajska BOŻA obecność najcudowniejszą rzeczą najwspanialszym stanem wszechczasów" - https://mieczducha888.blogspot.com/2022/06/zote-miasto-niesamowity-wieczny-dom_23.html

Biblijny kondycjonalizm : "Biblijna prawda o życiu po zmartwychwstaniu a nie po śmierci - mit nieśmiertelnej duszy w kościołach część 14 : kondycjonalizm i anihilacjonizm a nie nieśmiertelna dusza i nieskończone cierpienia gehenny" - https://mieczducha888.blogspot.com/2020/05/biblijna-prawda-o-zyciu-po_14.html

Biblijny anihilacjonizm : "Piekielne bluźnierstwo i kłamstwo kontra biblijna prawda kondycjonalizmu i anihilacjonizmu część 3 piekielny grzech wielu chrześcijan gorszy niż grzech Halloween" - https://mieczducha888.blogspot.com/2020/10/piekielne-bluznierstwo-i-kamstwo-kontra.html

Biblijny binitarianizm :  "Biblijny binitarianizm prawdą - dlaczego trynitarianizm i unitarianizm są błędnymi skrajnościami część 27 - Binitarianizm w Dziejach Apostolskich" - https://mieczducha888.blogspot.com/2021/09/biblijny-binitarianizm-prawda-dlaczego.html ........... Chwała OJCU oraz BOGU PRAWDZIWEMU JEZUSOWI CHRYSTUSOWI, PANU ZBAWCY YHVH np.  - Ewangelia Jana 1:1, 20:28, 1 Jan 5:20, Objawienie 5:13, 1 Koryntian 8:5-6 i wiele innych .... Charis2007@wp.pl ... 29.08.2022 Puławy , Dominik Marzec 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz