czwartek, 18 lipca 2019

Prawdziwa biblijna pokuta. Uszna spowiedź nie bądźcie niewolnikami Rzymu część 2



Prawdziwa skrucha, prawdziwa pokuta przed ZBAWICIELEM to niezbędna rzecz aby otrzymać przebaczenie i być duchowo uzdrowionym przez Zmartwychwstałego.

Nie raz słyszało się, że jakiś przestępca w sądzie nie wyraził żadnej skruchy z powodu tego co zrobił.

 Wielu przestępców udaje skruchę aby dostać mniejszy wyrok. Ludzkich sędziów pewnie nie jeden oszukał udawaną skruchą, ale JEZUSA WSZECHMOGĄCEGO BOGA nikt nie zwiedzie, nikt nie oszuka udawaną, teatralną skruchą. ON zna nasze serca, wszystko wie o nas, więc dobrze nie udawać przed NIM i nie skrywać niczego przed NIM. "Znam twoje uczynki" - Objawienie Jana 2:2a ... " I poznają wszystkie kościoły, że ja jestem tym, który bada nerki i serca." - Objawienie Jana 2:23b

Sam na swoim przykładzie pamiętam różne swoje złe zachowania np z podwórka, lub ze szkoły. Gdy wyszło na jaw przed rodzicami, nauczycielami jakieś moje złe zachowanie to robiłem teatrzyk aby uniknąć kary. Udawałem skruchę, udawałem że żałuję to co zrobiłem, udawałem nawet przeprosiny. Nie czułem żalu, smutku z powodu tego co zrobiłem, jedyny żal i smutek był z tego że dałem się złapać, że wyszło na jaw to co zrobiłem. Samego czynu jednak nie żałowałem. Udawałem skruchę aby jedynie uniknąć kary i żeby konsekwencje były jak najmniejsze. Udawałem, kłamałem, wybielałem się - prawdziwej skruchy w swym sercu nie miałem.
Gdy byłem przez rodziców czy nauczycieli złapany na czymś złym to w swym sercu nigdy nie czułem żalu, smutku z powodu tego co zrobiłem. Gdybym prawdziwie był skruszony to mówiłbym sobie : "robię złe rzeczy, krzywdzę - czas z tym skończyć, przeprosić i jeśli to możliwe naprawić zło". Nawet jak przepraszałem to albo obłudnie udając skruszonego, albo robiłem to bo rodzice kazali przeprosić. W sercu jednak nie miałem najmniejszej ochoty przepraszać kogoś, ale robiłem to bo rodzice kazali. Gdybym miał prawdziwą skruchę to nie czekając na słowa rodziców, sam chętnie poszedłbym i przeprosił. 
Ze swoim złem nie czułem się źle w swoim sercu. Było ono jak kamień. Cieszyłem się z różnego zła, z różnych złych rzeczy które robiliśmy z kolegami. Byliśmy dumni z różnych złych rzeczy, rozrabiania. Smutek pojawiał się tylko gdy to co robiliśmy wychodziło na jaw przed rodzicami lub nauczycielami - ten smutek to był smutek, żal że zostaliśmy złapani i że teraz mogą być problemy. Nie było jednak skruchy z powodu samego złego czynu. Jakiś czas minął a człowiek znowu wracał do tego samego zła. Gdyby była prawdziwa skrucha, żal nad uczynionym złem to człowiek szczerze by przepraszał, szczerze by chciał porzucić dane zło, naprawić je i w zamian czynić już tylko to co dobre.
Prawdziwa skrucha nie czeka aż zło wyjdzie na jaw, ale prawdziwa skrucha sama przyznaje się do zła, sama przeprasza i chce naprawić dane zło. Prawdziwie skruszony człowiek pójdzie chętnie do tego któremu uczynił zło, przeprosi go szczerze, poprosi o przebaczenie. Gdy nie ma prawdziwej skruchy to przeprosiny są udawane, albo zrobione z przymusu. Np czasami media muszą przeprosić kogoś o kim powiedziały coś nieprawdziwego. Przeważnie przepraszają dopiero gdy sąd im to nakazuje. To nie jest szczere. Szczere przeprosiny wypływają ze skruszone serca. 
Wielu przestępców nie żałuje tego co zrobili, żałują tylko tego że dali się złapać. Wielu przestępców nie wyraża przed sądem żadnej skruchy, wielu udaje skruchę, ale i na pewno są tacy którzy szczerze w swych sercach żałują tego co zrobili i szczerze przepraszają, szczerze proszą o przebaczenie i chcą jeśli to możliwe naprawić zło, i nigdy już go nie popełniać.
                                                                   prawdziwa skrucha przed JEZUSEM ŚWIĘTYM BOGIEM
Prawdziwą pokutę - prawdziwą skruchę przed BOGIEM można poznać po stanie serca i owocach sprawiedliwości. Prawdziwa pokuta przed JEZUSEM zawsze oznacza smutek, żal z powodu uczynionego zła, przeprosiny BOGA i prośbę o przebaczenie, szczerą chęć naprawy uczynionego zła [np oddanie skradzionych rzeczy] i szczere pragnienie porzucenia zła a w zamian czynienia świętej woli JEZUSA. 
"Choć bowiem zasmuciłem was listem, nie żałuję tego, a mimo że żałowałem (bo widzę, że ten list zasmucił was, chociaż tylko na chwilę); 9 To teraz się raduję, nie dlatego, że byliście zasmuceni, ale że byliście zasmuceni ku pokucie. Zostaliście bowiem zasmuceni według Boga, żebyście w niczym nie ponieśli szkody przez nas. 10 Bo smutek, który jest według Boga, przynosi pokutę ku zbawieniu, czego nikt nie żałuje; lecz smutek według świata przynosi śmierć. 11 To bowiem, że byliście zasmuceni według Boga, jakąż wielką wzbudziło w was pilność, jakie uniewinnianie się, jakie oburzenie, jaką bojaźń, jaką tęsknotę, jaką gorliwość, jakie wymierzenie kary! We wszystkim okazaliście się czyści w tej sprawie." - 2 Koryntian 7:8-11 - smutek według BOGA i całkowicie inny smutek według świata 

Pokuta, skrucha rozpustnego marnotrawnego syna była prawdziwa. On nie robił teatru, nie udawał skruchy : "Wtedy opamiętał się i powiedział: Iluż to najemników mego ojca ma pod dostatkiem chleba, a ja z głodu ginę. 18 Wstanę więc i pójdę do mego ojca, i powiem mu: Ojcze, zgrzeszyłem przeciwko niebu i względem ciebie; 19 I nie jestem już godny nazywać się twoim synem. Zrób ze mnie jednego ze swoich najemników.20 Wtedy wstał i poszedł do swego ojca. A gdy był jeszcze daleko, zobaczył go jego ojciec i użalił się nad nim, a podbiegłszy, rzucił mu się na szyję i ucałował go. 21 I powiedział do niego syn: Ojcze, zgrzeszyłem przeciwko niebu i przed tobą; nie jestem już godny nazywać się twoim synem." - Łukasz 15
Skrucha Judasza była nieprawdziwa, bo zabrakło kluczowego elementu czyli  : wyznania BOGU swojego grzechu, swojej winy oraz przeprosin BOGA, prośby o przebaczenie i uwierzenie że gdy wyznajemy szczerze JEZUSOWI swoje grzechy to on przebaczy : "A gdy nastał ranek, wszyscy naczelni kapłani i starsi ludu naradzili się przeciwko Jezusowi, aby go zabić.2 Związali go, odprowadzili i wydali namiestnikowi Poncjuszowi Piłatowi. 3 Wtedy Judasz, który go wydał, widząc, że został skazany, żałował tego i zwrócił trzydzieści srebrników naczelnym kapłanom i starszym; 4 Mówiąc: Zgrzeszyłem, wydając krew niewinną. A oni powiedzieli: Cóż nam do tego? To twoja sprawa.5 Wtedy rzucił te srebrniki w świątyni i oddalił się, a potem poszedł i powiesił się." - Ewangelia Mateusza 27:1-5 - Judasz żałował, Judasz częściowo naprawił zło oddając pieniądze i przyznał się do grzechu, ale zrobił to wszystko przed ludźmi - a powinien to zrobić przed BOGIEM dodając przeprosiny, i uwierzyć w przebaczenie. Zabrakło BOGA w jego skrusze, a jak nie ma BOGA w skrusze to jest beznadzieja co doprowadziło w tym przypadku do samobójstwa. 
Apostoł Piotr musiał w swej skrusze mieć również BOGA - wyznanie mu winy, przeprosiny, prośbę o przebaczenie i uwierzenie w przebaczenie. Piotr nie pogrążył się w beznadziei jak Judasz po tym jak zaparł się Zbawcy, ale na pewno miał prawdziwą skruchę przed BOGIEM bo dzięki łasce BOGA wyszedł ze swego upadku duchowego, podniesiony i duchowo mocniejszy. Piotr wyznał swój grzech  BOGU STWÓRCY i zrobił to w szczerej skrusze.
"Jeśli wyznajemy nasze grzechy, Bóg jest wierny i sprawiedliwy, aby nam przebaczyć grzechy i oczyścić nas z wszelkiej nieprawości." - 1 list Jana 2:9
"  Kto ukrywa swe grzechy, nie będzie miał szczęścia, ale kto je wyznaje i porzuca, dostąpi miłosierdzia." - Księga Przysłów 28:13

"Błogosławiony ten, komu przebaczono występek, komu grzech zakryto. 2 Błogosławiony człowiek, któremu PAN nie poczytuje nieprawości i w którego duchu nie ma podstępu. 3 Gdy milczałem, kości moje schły od moich całodziennych narzekań. 4 We dnie i w nocy bowiem ciążyła na mnie twoja ręka, usychałem jak podczas letniej suszy. Sela. 5 Wyznałem ci swój grzech i nie kryłem mojej nieprawości. Powiedziałem: Wyznam moje występki PANU, a ty przebaczyłeś nieprawość mego grzechu. Sela. 6 Dlatego do ciebie będzie się modlił każdy pobożny w czasie, gdy można cię znaleźć; nawet w czasie powodzi wielkich wód, one go nie dosięgną." - Psalm 32 - "podstęp w duchu" - udawana skrucha, teatrzyk aby uniknąć kary, zero refleksji, brak chęci porzucenia zła a czynienia woli JEZUSA, przeprosiny bez żalu nad złem, przeprosiny bez postanowienia porzucenia zła - to mogą myślę być przykłady "ducha w którym jest podstęp". 

"Wyznaję więc moją nieprawość i boleję nad swoim grzechem." - Psalm 38:18 - przed nawróceniem nie bolałem nad swoimi grzechami i nie wyznawałem ich BOGU w szczerej skrusze. Moje codzienne życie to pokazywało. Nawet jak chodziłem do rzymskokatolickiej spowiedzi to był to teatrzyk. Chwała JEZUSOWI BOGU ŻYWEMU że bez pośredników mona i trzeba przychodzić z grzechem do NIEGO. Konfesjonał, rzymskokatolicka spowiedź to wymysł ludzki dla władzy i pieniędzy mający pseudo-biblijny, pozornie pobożny wygląd. JEZUS zna nasze serca więc nie można tworzyć ludzkich pośredników i nie można korzystać z ich "usług" jak to jest np w KRK : "uszna spowiedź - nie bądźcie niewolnikami Rzymu"http://mieczducha888.blogspot.com/2015/04/uszna-spowiedz-nie-badzcie-niewolnikami.html -

JEZUS nie chce aby chodzić z tym samym grzechem do jakiegoś konfesjonału, ale chce aby człowiek przyszedł z grzechem bezpośrednio, bez pośredników do NIEGO - po nie tylko samo przebaczenie ale również po uwolnienie od grzechu, aby już tak nie czynić więcej. JEZUS zamieszkuje przez wiarę w sercu ludzkim i przez to ma moc wzrastać w uświęceniu, porzucać grzechy, być coraz bardziej na podobieństwo obrazu BOGA utracone przez grzech Adama : "Nie okłamujcie się wzajemnie, skoro zrzuciliście z siebie starego człowieka z jego uczynkami; 10 A przyodzialiście się w nowego, który się odnawia w poznaniu na obraz tego, który go stworzył." - Kolosan 3:9-10 - w rzymskim katolicyzmie nie ma tego odnowienia ... 

Dawid wprost do JEZUSA LOGOSA - BOGA YHVH wyznawał swoje winy, grzechy. Tym bardziej my tak wprost, bez pośredników mamy w skuszonym sercu wyznawać swoje winy, grzechy JEZUSOWI.
  • JEZUS człowiek jedynie żył bezgrzesznie, a nie jakiś człowiek z konfesjonału.
  • JEZUS człowiek jedynie umarł za moje winy i zmartwychwstał, a nie jakiś człowiek z konfesjonału.
  • JEZUS BÓG jedynie zna serca ludzkie, wie wszystko o człowieku, a nie jakiś człowiek z konfesjonału.
  • JEZUS BÓG nadał Prawo Boże, więc wprost JEZUSOWI trzeba wyznawać grzech - przekroczenie Jezusowego Prawa, a nie u jakiegoś człowieka w konfesjonale. Grzech trzeba wyznawać wprost BOGU bez pośredników. Spowiedź rzymskokatolicka to anty-biblijny wymysł zbudowany na wyrwanych z kontekstu wersetach i filozofii ludzkiej.
Skrucha, pokuta Króla Dawida po grzechu cudzołóstwa i morderstwa nie była teatrzykiem, ale była prawdziwa bo wypływała ze skruszonego serca : "Zmiłuj się nade mną, Boże, według twojego miłosierdzia; według twojej wielkiej litości zgładź moje występki.
2 Obmyj mnie zupełnie z mojej nieprawości i oczyść mnie z mego grzechu.3 Uznaję bowiem moje występki, a mój grzech zawsze jest przede mną.4 Przeciw tobie, tobie samemu, zgrzeszyłem i zło uczyniłem na twoich oczach, abyś okazał się sprawiedliwy w swoich słowach i czysty w swoim sądzie.5 Oto zostałem zrodzony w nieprawości i w grzechu poczęła mnie moja matka.6 Oto miłujesz prawdę wewnętrzną i w głębi serca dasz mi poznać mądrość.7 Oczyść mnie hizopem, a będę oczyszczony; obmyj mnie, a stanę się bielszy od śniegu.8 Daj mi usłyszeć radość i wesele; niech się rozradują kości, które skruszyłeś.9 Odwróć swe oblicze od moich grzechów i zgładź wszystkie moje nieprawości.10 Stwórz we mnie serce czyste, o Boże, i odnów we mnie ducha prawego.11 Nie odrzucaj mnie od twego oblicza i nie odbieraj mi swego Ducha Świętego.12 Przywróć mi radość twego zbawienia i wesprzyj mnie duchem ochoczym.13 Wtedy będę nauczał przestępców twoich dróg i grzesznicy nawrócą się do ciebie.14 Uwolnij mnie od winy za przelanie krwi, o Boże, Boże mego zbawienia, a mój język będzie wysławiał twoją sprawiedliwość.15 Panie, otwórz moje wargi, a moje usta będą głosić twoją chwałę.16 Ty bowiem nie pragniesz ofiar, choćbym ci je dał, ani nie przyjmiesz całopalenia.17 Ofiary dla Boga to duch skruszony; sercem skruszonym i zgnębionym nie wzgardzisz, o Boże!" - Psalm 51
"Bliski jest PAN skruszonym w sercu i wybawia złamanych na duchu." - Psalm 34:18 ....... "Bo tak mówi Ten, który jest Wysoki i Wyniosły, który króluje wiecznie, a którego imię jest "Święty": Króluję na wysokim i świętym miejscu, lecz jestem też z tym, który jest skruszony i pokorny duchem, aby ożywić ducha pokornych i pokrzepić serca skruszonych" - Izajasz 57:15

o prawdziwej biblijnej pokucie, a nie fałszywej rzymskokatolickiej : "Wszechmogący Jezus - niezawodny Lekarz złamanych serc i poranionych dusz część 2 - nie potrzebujesz konfesjonału i księży " - http://mieczducha888.blogspot.com/2017/07/wszechmogacy-jezus-niezawodny-lekarz_5.html

Syn tylko czyni prawdziwie wolnym gdy daje nowe serce i nowego ducha, gdy daje prawdziwą skruchę, prawdziwy żal i uwalnia z niewoli grzechu : "Ewangelia Jana 8:36 - fundament przy ewangelizacji. Nowe serce i wody żywa część 3 " - http://mieczducha888.blogspot.com/2018/03/ewangelia-jana-836-fundament-przy.html

JEZUS ZMARTWYCHWSTAŁY chce zmieniać nasze życie, postępowanie abyśmy żyli na coraz większą chwałę BOGA w obfitującym uświęceniu, owocu ducha, a nie na chwałę demonów w umiłowaniu świata i złych pożądliwościach, grzechach : "Zapomniane błogosławieństwo - Dzieje Apostolskie 3:26" - http://mieczducha888.blogspot.com/2018/05/zapomniane-bogosawienstwo-dzieje.html

         chwała OJCU oraz BOGU PRAWDZIWEMU JEZUSOWI - Ewangelia Jana 20:28, 1 Jan 5:20, Objawienie 5:13  .... Charis2007@wp.pl ... 18.07.2019 Puławy , Dominik



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz