piątek, 26 lipca 2019

Nowotestamentowy model Kościoła część 1 - niebiblijny "jednopastorowy" system


Nigdy wolą PANA JEZUSA nie było aby jeden człowiek stał na czele lokalnego Kościoła. Tak zwany : "jednopastorowy" model zarządzania lokalnym Kościołem to nauka i praktyka sprzeczna z Biblią która przynosi wielkie szkody duchowe nie tylko temu jednemu człowiekowi, ale całej lokalnej społeczności Chrystusowej.

Pokaże na podstawie natchnionej Biblii danej m.in. do nauki, wykrywania błędów, poprawy - że lokalne kościoły nowotestamentowe były zarządzane nie przez jednego brata, ale przez grono braci którzy byli sobie równi. Nie było "starszego brata" "brata nadzorcy" czy coś w tym rodzaju. Nie było starszego nad innymi starszymi. Nowy Testament pokazuje starszych którzy byli sobie równi, nie podlegali jakiemuś jednemu człowiekowi. Ci starsi podlegali wprost Chrystusowi który jest jedyną GŁOWĄ Kościoła.
Pisma Nowego Przymierza pokazują też że słowo "starszy - presbyteros" i słowo "biskup - episkopos" to synonimy. Ci starsi/biskupi w lokalnym Kościele byli pasterzami [po łacinie : pastorami] - nie tytułowali się "pastor", nie tytułowali się "starszy/biskup". "Nie nazywaj siebie ani nikogo innego "pastorem" - Ewangelia Mateusza 23:8-10 i Efezjan 4:11" http://mieczducha888.blogspot.com/2019/07/nie-nazywaj-siebie-ani-nikogo-innego.html
Nie tylko nie byli nazywani ani nie tytułowali się "pastor" "biskup" "prezbiter" itd jak to często ma miejsce dzisiaj, ale właśnie w każdym lokalnym kościele było grono "biskupów-pastorów" - którzy nie tytułowali się tymi nazwami, ale w ich czynach, w praktycznym życiu, pokornym usługiwaniu było widać że mają posługę starszego - presbyteros, nadzorcy/doglądającego - episkopos i poimen - posługę pasterzowania. Dzisiaj często wielu przed imieniem i nazwiskuim ma tytuły [wbrew słowom Chrystusa np z Mt 23:8-10] a w ich życiu, postępowaniu są pozory pobożności, pseudo-posługa a tak na prawdę często chodzi o władzę, chwałę ludzką, pieniądze itd ...

P.S. - biblijny "biskup" - episkopos nie ma nic wspólnego z rzymskokatolickimi biskupami. Biblijny episkopos nie był i nie jest władcą, panem, hierarchą itd

Źródłem, autorytetem nauki jest natchniona Biblia, ale wielu braci dobrze w tym temacie pisze na podstawie Biblii na anglojęzycznych stronach. Można wpisać w wyszukiwarkę np : "unbiblical one pastor model church" , "false one pastor model church" - i prosić Chrystusa o poprowadzenie ku dobrym opracowaniom braci.

                                                  starszy [presbyteros] = biskup [episkopos] = pasterze 

"Jednopastorowy" system w kościele jest niebiblijny jak pisałem, jest sprzeczny z nauką Biblii.

"Z Miletu posłał do Efezu, wzywając do siebie starszych [presbyteros] kościoła [...] Uważajcie na samych siebie i na całe stado[poimnion], w którym was Duch Święty ustanowił biskupami [episkopos], abyście paśli[poimaino] kościół Boga, który on nabył własną krwią." - Dzieje Apostolskie 20:17, 28 - słowo "starsi" i słowo "biskupi" używane są zamiennie w odniesieniu do tych samych ludzi czyli starszych kościoła z Efezu. Ci starsi/bikupi byli jednocześnie pasterzami - tymi którzy paśli ten lokalny Kościół. Kościół [liczba pojedyncza] miał grono starszych/biskupów/pasterze a nie jakiegoś jednego człowieka na swym czele. Wszyscy oni byli równi wobec siebie. Nie było jednego człowieka na czele kościoła lokalnego. Dzisiaj często tak bywa że jakiś jeden brat jest nad innymi starszymi. Tego typu rzeczy są niebiblijne i mogą prowadzić do niebezpiecznych praktyk które niszczą cały lokalny kościół.
[poimnion] - trzoda - zwłaszcza owiec. 
[poimaino] - wyprowadzać na pastwisko, paść, być pasterzem owiec.

"Zostawiłem cię na Krecie w tym celu, abyś uporządkował to, co tam jeszcze zostało do zrobienia, i ustanowił w każdym mieście starszych [presbyteros], jak ci nakazałem; 6 Jeśli ktoś jest nienaganny, mąż jednej żony, mający dzieci wierne, nieobwiniane o hulaszcze życie lub niekarność. 7 Biskup [episkopos]bowiem, jako szafarz Boży, ma być nienaganny, niesamowolny, nieskory do gniewu, nieoddający się piciu wina, nieskłonny do bicia, niegoniący za brudnym zyskiem; 8 Lecz gościnny, miłujący dobro, roztropny, sprawiedliwy, święty, powściągliwy; 9 Trzymający się wiernego słowa, zgodnego z nauką, aby też mógł przez zdrową naukę napominać i przekonywać tych, którzy się sprzeciwiają." - Tytus 1:5-9 - nie w każdym mieście starszego, ale w każdym mieście gdzie był lokalny Kościół miało być grono starszych [presbyteros]. Dalej Paweł zamiennie nazywa człowieka [presbyteros] : biskupem [episkopos]. Te dwie nazwy są używane zamiennie w stosunku do tych samych ludzi. Paweł wynienia cechy, kwalifikacje kandydata do bycia jednym ze starszych/biskupów w lokalnym Kościele krórzy byli jednocześnie też pasterzami w pokornej posłudze pasterzowania. Dzisiaj zamiast grona presbyteros/grona episkopos/grona pasterzy często jest "jednopastorowy" antybiblijny model zarządzania. Rozumiem że jest np czasami kilka osób w malutkiej społeczności, ale nawet wtedy nikt nie powinien być władcą, panem, hierarchą nad wiarą innych - tym bardziej nie powinno tego być w większej społeczności. Grono starszych/biskupów/pasterzy nie ma pozwolenia na władanie wiarą, bycie panami, i nie są więksi nad innych. Nikolaici to tacy którzy władają czyjąś wiarą, podbijają sobie duchowo innych wierzących. Wywyższają się nad innymi wierzących.

Obrzydliwy podział na "duchownych i świeckich" oficjalnie jest w rzymskim katolicyzmie, a nieoficjalnie ma miejsce też w nie jednym kościele zwanym "biblijnym". Gdzie zamiast rzymskokatolickiego biskupa, księdza jest "pastor" - władca, pan, rządziciel"

"Starszych [presbyteros], którzy są wśród was, proszę jako również starszy[presbyteros] i świadek cierpień Chrystusa oraz uczestnik chwały, która ma się objawić: 2 Paście stado Boga, które jest wśród was, doglądając [episkopeo] go nie z przymusu, ale dobrowolnie, nie dla brudnego zysku, ale z ochotą; 3 I nie jak ci, którzy panują nad dziedzictwem Pana, lecz jako wzór dla stada. 4 A gdy się objawi Najwyższy Pasterz, otrzymacie niewiędnącą koronę chwały." - 1 list Piotra 5:1-4 - znowu widzimy że wymienne stosowanie słów "starszy" oraz "nadzorowanie "episkopeo - od tego pochodzi episkopos tłumaczone jako np biskup/nadzorca, doglądający] i pojawiają się w tle słowa związane z pasterzowaniem : "paście stado BOGA, wzór dla stada, Najwyższy Pasterz".

Piotr nie mówi : "starszego który jest wśród was, proszę jako jego przełożony" - Piotr tak nie pisze. Piotr pisze nie o jednym starszym lokalnego Kościoła, ale o gronie starszych lokalnego Kościoła. Do tego pisze jako równy im starszy : "również starszy". Piotr nie był nad innymi, nie był żadnym tzw papieżem : "Biblia obala urząd papieża część 2 - historyczne zgniłe owoce" - http://mieczducha888.blogspot.com/2018/10/biblia-obala-urzad-papieza-czesc-2.html
Piotr pisze o nie byciu panami, władcami nad innymi jak nikolaici, ale żeby być wzorem przez swoje święte, pokorne życie w obfitującym owocu ducha. Nie było hierarchii. Nie było jednego starszego nad innymi starszymi. Nie było tak że starsi musieli podporządkować się jakiemuś starszemu jak to ma miejsce często dzisiaj w różnych kościołach.
Nie było ludzkiego pasterza nad innymi pasterzami w lokalnym Kościele, ani w powszechnym Kościele. Wszyscy starsi są też pasterzami według Biblii i żaden z nich nie jest nad innymi pasterzami. Wszyscy są równi. Jedynym pasterzem nad pasterzami lokalnego i powszechnego Kościoła jest JEZUS BÓG STWÓRCA który jest jak pisze Piotr : "ARCHIPOIMEN" = ARCYPASTERZEM.
 ON jest arcypasterzem - Władcą, Panem. Ludzcy pasterze powinni być uniżonymi, pokornymi sługami, usługującymi a nie panami, władcami nad innymi wierzącymi. Niestety w nie jednym kościele nawet tzw "biblijnym" zamiast grona pasterzy - uniżonych sług, jest jeden pasterz - władca, pan, rządziciel, autokrata a często wręcz dyktator. Tacy ludzie mają uczynki nikolaitów  - zwyciężający, podbijający sobie "laików", a siebie uznających za bardziej "duchownych" , "bardziej obdarowanych" "bardziej powołanych" , "bardziej namaszczonych" itd  ... "Ale masz tę zaletę, że nienawidzisz uczynków nikolaitów, których i ja nienawidzę." - Objawienie Jana 2:6 - "Rzymska piramida najgroźniejsza korporacja świata"http://mieczducha888.blogspot.com/2017/02/rzymska-piramida-najgrozniejsza.html
"znosicie bowiem, gdy ktoś was bierze w niewolę, gdy ktoś was objada, gdy ktoś was wyzyskuje, gdy ktoś wynosi się ponad was, gdy was ktoś policzkuje" - 2 Koryntian 11:20
W nie jednym kościele zwanym biblijnym na czele nie ma grona pokornych, uniżonych sług starszych/biskupów/pasterzy ale jest jeden władca, jeden pan, jeden rządziciel, autokrata który jest nad innymi starszymi/biskupami/pasterzami i naśladuje on Diotrefesa : "Napisałem do kościoła, lecz Diotrefes, który chce być pierwszym wśród nich, nie przyjmuje nas. 10 Dlatego, jeśli przybędę, przypomnę jego uczynki, których się dopuszcza, gdy nas obmawia złośliwymi słowami. A nie poprzestając na tym, sam braci nie przyjmuje, a nawet zabrania tym, którzy chcą ich przyjąć, i wyrzuca ich z kościoła." - 3 list Jana. Jeden człowiek na czele lokalnego czy powszechnego Kościoła to odstępstwo od nauki biblijnej, potencjalnie niebezpieczna rzecz dla całego Kościoła.
"Paweł i Tymoteusz, słudzy Jezusa Chrystusa, do wszystkich świętych w Chrystusie Jezusie, którzy są w Filippi, wraz z biskupami i diakonami." - Filipian 1:1 - lokalny Kościół w Filippi miał grono biskupów i grono diakonów. Paweł nie wymienia starszych, bo starsi zawierają się w słowie "biskupi". Biskupi-starsi są też pasterzami.
Podobnie w 1 liście do Tymoteusza rozdział 3 - Paweł podaje cechy, kwalifikacje biskupa i diakona, ale nie podaje starszego, bo "starszy" zawiera się w "biskupie". Tak samo pasterz co widać w Dziejach 20, Tytus 1, 1 Piotr 5. 
"A gdy w każdym kościele [liczba pojedyncza] ustanowili starszych [liczba mnoga], modląc się i poszcząc, powierzyli ich Panu, w którego uwierzyli." - Dzieje 14:23
"Choruje ktoś wśród was? Niech przywoła starszych[liczba mnoga] kościoła [liczba pojedyncza] i niech się modlą nad nim, namaszczając go olejem w imię Pana.

Jeden człowiek na czele Kościoła lokalnego czy powszechnego, jeden starszy ponad innymi starszymi to nie jest wola PANA JEZUSA, ale to owoc pychy ludzkiej lub owoc niewiedzy człowieka który na jakiejś uczelni tak został wychowany, nauczony i jeszcze nie poznał dobrze biblijnej nauki  : "Wszczął się też między nimi spór o to, kto z nich ma być uważany za największego25 Lecz on powiedział do nich: Królowie narodów panują nad nimi, a ci, którzy sprawują nad nimi władzę, nazywani są dobroczyńcami. 26 Wy zaś tak nie postępujcie. Lecz kto jest największy wśród was, niech będzie jak najmniejszy, a kto jest przełożonym, niech będzie jak ten, kto służy. 27 Któż bowiem jest większy? Ten, kto siedzi, czy ten, kto służy? Czy nie ten, kto siedzi? Ale ja jestem pośród was jako ten, kto służy." - Ewangelia Łukasza 22:24-27 - jeden człowiek nad innymi starszymi, jeden człowiek na czele Kościoła to naśladowanie świeckich systemów władzy, a nie pokorne uniżone naśladowanie Zbawiciela.
Wielu pewnie z nieświadomości, z niewiedzy stawia siebie na czele lokalnego Kościoła. Tak ich nauczono na uczelni ludzkiej, tam dostali "papiery" do bycia "pastorem" i w swojej niewiedzy robią to co przeciwne JEZUSOWEMU postanowieniu. Żeby być JEZUSOWYM pasterzem nie potrzeba żadnych ludzkich szkół, żadnych ludzkich "papierów". Nie twierdzę że jak ktoś je ma, to nie ma daru posługiwania pasterskiego. 
Jeden człowiek na czele lokalnego Kościoła, jeden starszy nad innymi starszymi - system "jednopastorowego" zarządzania kościołem jest antybiblijny i duchowo niebezpieczny. Duchowo niebezpieczny tak dla samego tego człowieka, jak i niebiezpieczny dla całego kościoła. 

Równi sobie starsi-pasterze łatwiej mogą się napominać, pilnować przed zwiedzeniem. Jednak gdy jest jeden nad nimi to gdy wpadnie w pychę, zostanie zwiedziony to może cały lokalny Kościół poprowadzić na manowce, do duchowej zagłady. 

"Jednopastorowy" model zarządzania prowadzić może do tego że ten jeden człowiek chce mieć służbę we wszystkim i bierze na siebie coś co nie jest mu przeznaczone, a blokuje innych którzy mają prawdziwe powołanie do różnych posług. Robiąc tak samego siebie męczy, obciąża - ale również męczy, psuje cały lokalny kościół. 

"Nazajutrz Mojżesz usiadł, aby sądzić lud. I lud stał przed Mojżeszem od rana aż do wieczora. (14) Gdy teść Mojżesza zobaczył wszystko, co on czynił dla ludu, powiedział: Cóż to jest, co ty czynisz dla ludu? Dlaczego ty siedzisz sam, a cały lud stoi przed tobą od rana aż do wieczora? (15) Wtedy Mojżesz odpowiedział swemu teściowi: Bo lud przychodzi do mnie, aby się radzić Boga. (16) Gdy mają jakąś sprawę, przychodzą do mnie, a ja rozsądzam między nimi i oznajmiam ustawy Boga i jego prawa. (17) Teść Mojżesza powiedział do niego: Niedobra to rzecz, którą czynisz. (18) Zamęczycie się i ty, i ten lud, który jest z tobą, bo ta sprawa jest zbyt ciężka dla ciebie. Sam jej nie podołasz. " - 2 Mojżeszowa 18  Nawet Mojżesz gdy sam był władcą to męczył siebie i lud, tym bardziej w nowym przymierzu nie ma miejsca nad "starszego nad starszymi", nie ma miejsca na to aby jeden człowiek stał na czele lokalnego Kościoła. Taki system wymyślili dawno temu ludzie którzy pragnęli m.in. pieniędzy, władzy, zaszczytów, ludzkiej chwały. PAN JEZUS - jedyna GŁOWA Kościoła lokalnego i powszechnego nie ustanowił systemu "jednopastorowego". 
Ten system nie przynosi raczej nic dobrego, ale szkody, zmęczenie, blokowania posługi innych, może prowadzić do pychy i poprowadzenia kościoła w grzechy, kłamstwa. "Jednopastorowy" system zarządzania to pewne naleciałości, naśladowanie rzymskokatolckiego systemu klerykalnego. 
Czas się obudzić i powrócić na biblijne ścieżki gdzie panuje nie jeden człowiek, ale gdzie na czele jest pokora, uniżenie, miłość, troska, opieka, uznawanie innych za wyższych od siebie. 

Przeczytajcie sobie cechy biblijnych starszych/biskupów/pasterzy lokalnego Kościoła z 1 Tymoteusz 3:1-7 i z listu do Tytusa 1:6-9. Słowo biskup-starszy-pasterz używane są do grona tych samych mężczyzn z lokalnego Kościoła. Nie było jednego pasterza, ale grono pasterzy. Każdy starszy miał posługę biskupa i miał posługę pasterza. Wszyscy ci ludzie byli sobie równi. Nie było jednego człowieka nad innymi starszymi i nie było jednego człowieka zarządzającego Kościołem lokalnym. Dzisiaj często jest inaczej. Odstępstwo jest też w mnóstwie innych nauk [np pozwalanie na małżeństwa z rozwodnikami]. 
Uparte autorytarne rządy jednostki, kilku jednostek nad innymi, a nie uniżone zarządzanie w uniżeniu i miłości. Diotrefes lubi władzę, lubi też często pieniądze, chwałę ludzką. Nie lubi jak ktoś na podstawie Biblii ma inne zdanie niż on. Nie lubi gdy ktoś wykazuje błędne rzeczy na podstawie Biblii. Nie konsultuje z całym kościołem pewnych rzeczy. Diotrefes to raczej dyrektor swojej firmy który panuje nad "robolami". Najemnik a nie oddany pokorny, czuły pasterz. Na zewnątrz pozory pobożności, pozory sprawiedliwości, pozory posługi, a tak na prawdę w środku serce dalekie od JEZUSA i JEGO charakteru, dobrego owocu. To skrajny przypadek. Zakładam że większość "jednopastorowych" przywódców ma dobre intencje, chce dobrze i nie są Diotrefesami. 
Nie wrzucam do jednego worka żadnych ludzi. To byłoby niesprawiedliwe. Nie osądzam motywów serc. Nie przekreślam nikogo. Poza tym może być tak, że "jednopastorowy" przywódca może być pokorniejszy, od tego który działa według biblijnego modelu i jest jednym z grona pasterzy. Pokazuje antybiblijny model, ale samych ludzi nie oceniam jacy gdzie są. "Jednopastorowy" przywódca może być pokornym sługą, po prostu np z niewiedzy może tkwić w takim niebiblijnym, błędnym modelu zarządzania. Z łagodnością napominajmy. Nie sądźmy bo Jedynym Sędzią jest JEZUS BÓG STWÓRCA

Ludzie z darem pasterzowania to miłosierni duchowi lekarze, pasterzy z troską czuwający nad Bożym stadem, a nie najemnicy bijący owce, grabiący je, straszący i dający byle jaki pokarm : "I doszło do mnie słowo PANA mówiące: (2) Synu człowieczy, prorokuj przeciwko pasterzom Izraela, prorokuj i powiedz im: Tak mówi Pan BÓG do tych pasterzy: Biada pasterzom Izraela, którzy sami siebie pasą! Czy pasterze nie powinni paść trzody? (3) Jadacie tłuszcz, okrywacie się wełną i zabijacie tuczne zwierzęta, lecz trzody nie pasiecie. (4) Słabych nie posilacie, chorego nie leczycie, złamanego nie obwiązujecie, spłoszonego nie przyprowadzacie ani zgubionego nie szukacie, ale siłą i okrucieństwem panujecie nad nimi" - Ezechiel 34 - oby do żadnego starszego nie odnosiły się te słowa. Oby wszyscy starsi byli takimi pasterzami o jakich pisze np Paweł gdzie wymienia cechy dobrego sługi pasterza-biskupa-starszego.
Jeśli społeczność w której jesteście uparcie trwa w grzechu, pożądliwościach, nie pełni woli świętego JEZUSA to wyjście może być opuszczenie tej społeczności ku np kościołowi domowemu : "Biblia o kościołach domowych - biblijna Ekklesia w prywatnych domach i mieszkaniach blokowych " - http://mieczducha888.blogspot.com/2019/07/biblia-o-koscioach-domowych-biblijna.html"Biblijna prawda : lepiej iść samotnie za Jezusem drogą woli Ojca w uświęceniu niż być w grzesznej społeczności kościelnej" - http://mieczducha888.blogspot.com/2019/07/biblijna-prawda-lepiej-isc-samotnie-za.html
Módlmy się aby na całym świecie starsi w kościołach zrozumieli że jako starsi są również pasterzami, tzw "pastorami". Módlmy się aby nawet jeśli ktoś jest jak Diotrefes to aby nawrócił się, pokutował i w był pokornym sługą. Nie może jeden człowiek brać na siebie władzy, odpowiedzialności, ciężaru a reszta starszych stać gdzieś z boku. Każdy starszy jest episkopos i każdy starszy jest "pastorem". Dobrze żeby to wiedzieli wszyscy starsi w kościołach i cała społeczność lokalnego kościoła. Nie ma jednego "pastora" i nikt nie powinien nazywać się "pastorem", nikt też nie powinien zwracać się do kogoś "pastorze" - "Nie nazywaj siebie ani nikogo innego "pastorem" - Ewangelia Mateusza 23:8-10 i Efezjan 4:11" - http://mieczducha888.blogspot.com/2019/07/nie-nazywaj-siebie-ani-nikogo-innego.html - PAN JEZUS YHVH jest moim Pasterzem a twoim jest ON czy jacyś ludzie ?? ... "PAN jest moim pasterzem, niczego mi nie zabraknie" - Psalm 23. Jest dar posługiwania w Kościele, ale mimo tego PAN JEZUS powinien być naszym jedynym PASTERZEM.

W kolejnej drugiej części - jak PAN JEZUS pozwoli to będę kontynuował temat, i napiszę o diakonach, cechach biblijnych starszych-biskupów-pasterzy

        chwała OJCU oraz BOGU PRAWDZIWEMU JEZUSOWI - Ewangelia Jana 20:28, 1 Jan 5:20, Objawienie 5:13  .... Charis2007@wp.pl ... 26.07.2019 Puławy , Dominik.......... "Biblijny binitarianizm prawdą - dlaczego trynitarianizm i unitarianizm są błędnymi skrajnościami część 13 JEZUS WSZECHOBECNY BÓG to zapowiadany INNY POCIESZYCIEL DUCH PRAWDY Ewangelia Jana rozdziały 14 i 15" - https://mieczducha888.blogspot.com/2020/09/biblijny-binitarianizm-prawda-dlaczego_26.html



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz