środa, 30 czerwca 2021

Higiena umysłu CHRYSTUSOWEGO chrześcijanina część 2 - świadectwo wyznawania grzechu jedni drugim Jakub 5:16

 


16 maja prosiłem o modlitwy za mną abym nie ulegał głupiej ciekawości, abym nie ulegał głupiemu serfowaniu po newsach światowych, abym nie rozpraszał się nimi, nie zaśmiecał serca, umysłu nimi : "Higiena umysłu CHRYSTUSOWEGO chrześcijanina - gaszenie Ducha powód słabości duchowej chrześcijan część 8" - https://mieczducha888.blogspot.com/2021/05/higiena-umysu-chrystusowego_16.html

Napisałem w powyższym wisie z 16 maja też tak : "Jak PAN ZBAWCA pozwoli dożyć to za jakiś miesiąc zdam relację jak wygląda sprawa o której pisałem tutaj i o której prosiłem abyście modlili się za mną."

Więc zgodnie z obietnicą zdać chcę relację, oddać chwałę BOGU OJCU YHVH i CHRYSTUSOWI PANU ZBAWCY YHVH. Po tym publicznym przyznaniu się do problemu, złego postępowania z którym się borykam, po tej prośbie o modlitwy za mną - jakiś czas po tym wszystkim problem odszedł "jak ręką odjął" - oczywiście to ręka ZMARTWYCHWSTAŁEGO ZBAWICIELA YHVH który żyje we mnie i dał mi, daje swoją moc, siłę do czynienia tego co miłe w JEGO oczach. Nie mam takiego pociągu do wchodzenia na newsy, do głupiej ciekawości co "w trawie piszczy". PAN znacząco wygasił to we mnie i stało się to jakiś czas po swoim publicznym przyznaniu się do nieradzenia sobie i po publicznej prośbie o modlitwy za mną. Przez ten ponad miesiąc może kilka razy były małe potknięcia przy okazji szukania rzeczywiście potrzebnych mi informacji, ale generalnie CHRYSTUS mieszkający, żyjący we mnie daje mi moc, siłę do zwyciężania przez zaufanie, zawierzenie JEMU. Wierzę że będzie jeszcze lepiej, muszę dalej polegać we wszystkim tylko na NIM ZBAWICIELU i pilnować swego serca. 

Trudne może przyznać się do słabości, problemu, nieradzenia sobie z czymś, do głupoty, grzechu, do jakiegoś zła - ale dobrze to zrobić przede wszystkim obowiązkowo przed BOGIEM YHVH, ale dobrze również gdy nie ma przeciwskazań zwierzyć się z tego zaufanym osobom, poprosić ich o modlitwy bo to pomocne, motywujące do dalszej walki. ... "Wyznawajcie tedy grzechy jedni drugim i módlcie się jedni za drugich, abyście byli uzdrowieni. Wiele może usilna modlitwa sprawiedliwego" - Jakub 5:16 BW

Czasami są pewne rzeczy czy grzechy o których nie można publicznie mówić, ale co najwyżej z kimś zaufanym w cztery oczy, ale są też sprawy, grzechy które można bardziej jawnie ujawnić jak ja np. na blogu i poprosić o modlitwy. Gdy się wie że inni się za mną modlą, gdy się wie że wiedzą o mojej walce z czymś to jest to dodatkowa motywacja duchowa, aby jeszcze poważniej podejść do problemu, do grzechu.

W tym świecie gdzie sukces, zwycięstwo jest gloryfikowane, a przyznanie się do słabości, do pomocy, przyznanie się do nieradzenia sobie są uznawane za wady, za bycie mięczakiem - nie jest tym bardziej łatwo przyznać się do czegoś przed innymi i poprosić o modlitwy. Człowiek według upadłej natury we wszystkim chce polegać na sobie i nie chce okazywać swej słabości, ale maskuje, ukrywa ją. To nie jest pokorne nastawienie. 

CHRYSTUS przygasił złe, głupie pragnienia, ciekawość ale muszę się pilnować i dalej polegać na NIM, trwać w NIM, skupiać się na NIM, trwać w społeczności z NIM oraz OJCEM, myśleć o tym co w górze i IM miłe a nie będzie miejsca i ochoty na zaśmiecanie, brudzenie serca, umysłu wieściami, newsami tego ciemnego świata ... "Wreszcie, bracia, myślcie tylko o tym, co prawdziwe, co poczciwe, co sprawiedliwe, co czyste, co miłe, co chwalebne, co jest cnotą i godne pochwały." - Filipian 4:8 BW _________ "Jeśli więc razem z Chrystusem powstaliście z martwych, szukajcie tego, co w górze, gdzie Chrystus zasiada po prawicy Boga. (2) Myślcie o tym, co w górze, nie o tym, co na ziemi. (3) Umarliście bowiem i wasze życie jest ukryte z Chrystusem w Bogu. (4) Lecz gdy się Chrystus, nasze życie, ukaże, wtedy i wy razem z nim ukażecie się w chwale. (5) Umartwiajcie więc wasze członki, które są na ziemi: nierząd, nieczystość, namiętność, złe żądze i chciwość, która jest bałwochwalstwem; (6) Z powodu których przychodzi gniew Boży na synów nieposłuszeństwa" - Kolosan 3 UBG

Zauważyłem pewną rzecz : ludzie od oglądania, czytania wieści, newsów tego świata nie stają się mądrzejsi, spokojniejsi, nie przejawiają w większym stopniu charakteru CHRYSTUSA, ale są głupsi, bardziej niespokojni, duchowo osłabieni. Czym karmimy serce, umysł tym przenikamy i to wypływa w czynach, postępowaniu ... "Światłem ciała jest oko. Jeśli więc twoje oko jest szczere, to i całe twoje ciało będzie pełne światła, a jeśli jest złe, to i twoje ciało będzie pełne ciemności. (35) Uważaj więc, aby światło, które jest w tobie, nie było ciemnością. (36) Jeśli zatem całe twoje ciało będzie pełne światła, nie mając w sobie żadnej ciemnej cząstki, całe będzie tak pełne światła, jak gdy świeca oświetla cię swoim blaskiem." - Łukasz 11 UBG -- "Brak wewnętrznego światła Łukasz 11:35 - gaszenie Ducha powód słabości duchowej chrześcijan część 4" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/08/brak-wewnetrznego-swiata-ukasz-1135.html

Ludzie myślą że jak naoglądają się, naczytają różnych newsów, internetowych rewelacji, nauk z tzw.  "niezależnych mediów" to będą mocniejsi, mądrzejsi a prawda jest inna. Prawdziwa mądrość jest w CHRYSTUSIE ZMARTWYCHWSTAŁYM i od NIEGO, bo prawdziwa mądrość to postępowanie, życie według JEGO doskonałej woli dla danego człowieka. Ja widzę że nie potrzebuję newsów, różnych wieści, rewelacji  z tego świata czy pseudo-chrześcijańskich którymi zalewani jesteśmy z różnych stron. Potrzebujemy raczej więcej wyciszenia duchowego, więcej spokojnego umysłu - a więc potrzebujemy raczej jeszcze większego skupienia się na OJCU i BARANKU, więcej ufnej modlitwy, więcej dziękczynienia, chwalenia, więcej myślenia o Królestwie BOŻYM, o BOŻYCH obietnicach. 

Wyobraźmy sobie że jakiś człowiek dzwoni do nas, a my rozmawiając z nim - włączamy bardzo głośno muzykę, sąsiad wierci coś w ścianie, otwieramy okno a tam koszą trawę, robotnicy używają młota pneumatycznego i przejeżdżające samochody również hałasują. To wszystko sprawiłoby że nie słyszelibyśmy co ten człowiek nam mówi. To przykład fizycznego głosu, fizycznego hałasu. Odnieśmy to do BOŻEGO duchowego głosu, do duchowej ciszy i do duchowego hałasu. Myślę że ufna wiara, pewność zbawienia, ufna modlitwa, wierzenie CHRYSTUSOWYM obietnicom, rozmyślanie o tym co BOŻE, stan umysłu gdzie jest on nakierowany na OJCA i BARANKA, oddawanie IM chwały, czci, dziękczynienia - to eliminuje duchowe zagłuszacze, duchowy hałas - czyni stan duchowej ciszy w której słychać dobrze duchowy BOŻY głos. Odchodzenie od tych rzeczy kieruje człowieka w stan umysłu duchowego hałasu gdzie nie słychać cichego BOŻEGO głosu. 
Potrzebuję stanu trzeźwości, czuwania i duchowego stanu ciszy aby móc słyszeć, widzieć CHRYSTUSOWE słowa, wskazania do mnie i mieć serce gotowe do prawidłowej reakcji i prawidłowego działania odnośnie nich : "Pouczę cię i nauczę cię drogi, którą masz kroczyć, poprowadzę cię swoim okiem. (9) Nie bądźcie bezrozumni jak koń czy jak muł, których pyski trzeba okiełznać uzdą i wędzidłem, aby się na ciebie nie porywały" - Psalm 32 UBG - jeśli się nie będzie miało prawidłowego stanu umysłu, serca to przeoczy się, nie usłyszy lub nie posłucha pouczeń, wskazań CHRYSTUSOWYCH. 

Podobnie jest z duchową trzeźwością i duchowym czuwaniem. Gdy nasz umysł przeniknięty jest BOGIEM, nastawiony jest na BOGA to mamy duchową trzeźwość - postrzegamy wszystko w prawdziwych kolorach. Jednak zaniechanie skupienia na BOGU i JEGO rzeczach, wartościach, obietnicach, niewiara itd. sprawiają że jesteśmy duchowo pijani. Pijany nie postrzega prawidłowo rzeczywistości i nie reaguje prawidłowo wobec różnych rzeczy. Duchowo ktoś jest rozproszony przez zaniechanie skupienia na BOGU, na JEGO rzeczach to taki nie czuwa. Tak jakby strażnik, dozorca zamiast pilnowania danej rzeczy odwrócił skupienie od niej, a skupił się na różnych innych rzeczach, zajęciach. Ufna modlitwa pośród pewności zbawienia i trzymania się BOŻYCH obietnic. Stan umysłu [duchowa cisza a nie duchowy hałas, trzeźwość, czujność] stan rozmyślania i skupienia na OJCU YHVH i SYNU YHVH i tym co jest ICH.  "zniewalamy wszelką myśl do posłuszeństwa Chrystusowi" - 2 Koryntian 10:5. Zaniedbana ufna modlitwa, brak pewności zbawienia, niewiara obietnicom BOŻYM, zaniedbanie oddawanie IM chwały, czci, dziękczynienia. Zaniechanie rozmyślania o tym co w górze gdzie CHRYSTUS i OJCIEC - to prowadzi do tego że człowiek zaczyna brudzić swój umysł, wpada w stan duchowego upojenia, w stan nie bycia trzeźwym, czujnym. Zaczyna kierować umysł, serce na co co jest destrukcyjne duchowo, co rozprasza i osłabia duchowo, co brudzi umysł, serce, co gasi duchowo, oddala od CHRYSTUSA i od OJCA. Pierwsi chrześcijanie utrzymywali swe umysły w należytym stanie trwając m.in. w nauce apostołów i w modlitwach : "Trwali oni w nauce apostołów, w społeczności, w łamaniu chleba i w modlitwach" - Dzieje 2:42 _________ Paweł i Sylas w krytycznej chwili skupiali się nadal na BOGU PRAWDZIWYM - modlili się i śpiewali BOGU - tak utrzymywali trzeźwość, czujność by być mocnymi duchowo i wytrwać do końca : "O północy Paweł i Sylas modlili się i śpiewem chwalili Boga, a więźniowie słyszeli ich." - Dzieje Apostolskie 16:25. _________ "Radujący się w nadziei, cierpliwi w ucisku, nieustający w modlitwie" - Rzymian 12:12  ___________ "Błogosławiony człowiek, który nie idzie za radą niegodziwych, nie stoi na drodze grzeszników i nie zasiada w gronie szyderców; (2) Lecz ma upodobanie w prawie PANA i nad jego prawem rozmyśla we dnie i w nocy. (3) Będzie on bowiem jak drzewo zasadzone nad strumieniami wód, które wydaje swój owoc w swoim czasie; jego liść nie zwiędnie i wszystko, co robi, powiedzie się. (4) Nie tak niegodziwi; oni są jak plewa, którą wiatr rozmiata. (5) Dlatego niegodziwi nie ostoją się na sądzie ani grzesznicy w zgromadzeniu sprawiedliwych. (6) PAN bowiem zna drogę sprawiedliwych, ale droga niegodziwych zaginie." - Psalm 1 UBG ... jak wiele innych przykładów modlitw ukazują np. Dzieje Apostolskie. 

Nie potrzebuję zaśmiecania, brudzenia serca, umysłu newsami i pseudo-chrześcijańskimi zwodniczymi przekazami, teoriami spiskowymi itd. Potrzebuję raczej większej higieny umysłu, serca, trwania w duchowej trzeźwości w duchowej czujności... "Uważajcie, czuwajcie i módlcie się, bo nie wiecie, kiedy ten czas nadejdzie" - Marek 13:33 UBG_____ "Trwajcie w modlitwie, czuwając na niej z dziękczynieniem" - Kolosan 4:2 BW _______ "Lecz przybliżył się koniec wszystkiego. Bądźcie więc roztropni i trzeźwi, abyście mogli się modlić" - 1 Piotr 4:7 

"Dlatego okiełzajcie umysły wasze i trzeźwymi będąc, połóżcie całkowicie nadzieję waszą w łasce, która wam jest dana w objawieniu się Jezusa Chrystusa" - 1 Piotr 1:13 BW

"Królestwo Boże vs ziemskie królestwo grzechu - przy którym jest nasze serce. Nowe serce nowy duch część 8" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/02/krolestwo-boze-vs-ziemskie-krolestwo.html

Szatan chce milionami, miliardami różnych zajęć, rzeczy [które wcale nie muszą być zawsze złe] odciągnąć nasze serca, umysły od OJCA I BARANKA ... "Bądźcie trzeźwi, czuwajcie! Przeciwnik wasz, diabeł, chodzi wokoło jak lew ryczący, szukając kogo by pochłonąć. (9) Przeciwstawcie mu się, mocni w wierze, wiedząc, że te same cierpienia są udziałem braci waszych w świecie. (10) A Bóg wszelkiej łaski, który was powołał do wiecznej swej chwały w Chrystusie, po krótkotrwałych cierpieniach waszych, sam was do niej przysposobi, utwierdzi, umocni, na trwałym postawi gruncie. (11) Jego jest moc na wieki wieków. Amen!" - 1 Piotr 5 BW

 "Jak diabeł zwodził i zwiedzie wielu część 6 - koronosceptycy i spiskowe filozofie w Kościele" - https://mieczducha888.blogspot.com/2020/10/jak-diabe-zwodzi-i-zwiedzie-wielu-czesc.html

"Tak mówi Pan: Przystańcie na drogach i patrzcie, pytajcie się o odwieczne ścieżki, która to jest droga do dobrego i chodźcie nią, a znajdziecie odpoczynek dla waszej duszy! Lecz oni odpowiedzieli: Nie pójdziemy" - Jeremiasz 6:16 ______ "Gdyż tak mówi Wszechmocny, Pan, Święty Izraelski: Jeżeli się nawrócicie i zachowacie spokój, będziecie zbawieni, w ciszy i zaufaniu będzie wasza moc; lecz wy nie chcieliście" - Izajasz 30:15 BW. Pozostańmy w skupieniu na OJCU i na BARANKU. Pilnujmy, pielęgnujmy relację, społeczność z NIMI dwoma, a PAN CHRYSTUS wierzę że objawi nam to co rzeczywiście nam będzie potrzebne, pokaże nam co rzeczywiście mamy robić i jak to robić ... "Pouczę cię i nauczę cię drogi, którą masz kroczyć, poprowadzę cię swoim okiem(9) Nie bądźcie bezrozumni jak koń czy jak muł, których pyski trzeba okiełznać uzdą i wędzidłem, aby się na ciebie nie porywały. (10) Wiele cierpień spada na niegodziwego, lecz ufającego PANU otoczy miłosierdzie" - Psalm 32 UBG

"Wyciągam ku tobie swoje ręce; moja dusza pragnie ciebie jak sucha ziemia. Sela. (7) Wysłuchaj mnie prędko, PANIE; mój duch omdlewa; nie ukrywaj przede mną swego oblicza, bym się nie stał jak ci, którzy schodzą do dołu. (8) Spraw, abym rano słyszał o twoim miłosierdziu, bo tobie ufam; oznajmij mi drogę, którą mam chodzić, bo do ciebie wznoszę moją duszę. (9) Ocal mnie od moich wrogów, PANIE; do ciebie się uciekam. (10) Naucz mnie czynić twoją wolę, bo ty jesteś moim Bogiem; twój duch jest dobry; prowadź mnie do ziemi prawości." - Psalm 143 UBG 

"Psalm Dawida. Do ciebie, PANIE, wznoszę moją duszę. (2) Mój Boże, tobie ufam, niech nie doznam wstydu; niech moi wrogowie nie tryumfują nade mną. (3) Zaprawdę nikt, kto ciebie oczekuje, nie dozna wstydu; zawstydzą się ci, którzy bez powodu popełniają nieprawość. (4) PANIE, daj mi poznać twe drogi, naucz mnie twoich ścieżek(5) Prowadź mnie w twojej prawdzie i pouczaj mnie, bo ty jesteś Bogiem mego zbawienia; ciebie co dzień oczekuję. (6) Pamiętaj o swoim miłosierdziu, PANIE, i o twoich łaskach, które trwają od wieków. (7) I nie wspominaj grzechów mojej młodości i moich występków; pamiętaj o mnie według twego miłosierdzia, ze względu na twą dobroć, PANIE. (8) PAN jest dobry i prawy, dlatego grzeszników naucza drogi(9) Poprowadzi pokornych w sprawiedliwości, pokornych nauczy swojej drogi(10) Wszystkie ścieżki PANA to miłosierdzie i prawda dla tych, którzy strzegą jego przymierza i świadectwa. (11) PANIE, przez wzgląd na twoje imię przebacz moją nieprawość, bo jest wielka. (12) Który to człowiek, co się boi PANA? Nauczy go drogi, którą ma wybrać. (13) Jego dusza będzie trwać w szczęściu i jego potomstwo odziedziczy ziemię. (14) Tajemnica PANA jest objawiona tym, którzy się go boją, oznajmi im swoje przymierze(15) Moje oczy nieustannie patrzą na PANA, bo on wyrwie z sidła moje nogi. (16) Zwróć się ku mnie i zmiłuj się nade mną, bo jestem nędzny i opuszczony. (17) Utrapienia mego serca rozmnożyły się, wyzwól mnie z moich udręczeń. (18) Spójrz na moje utrapienie i trud i przebacz wszystkie moje grzechy. (19) Popatrz, jak wielu jest moich wrogów i jak strasznie mnie nienawidzą. (20) Strzeż mojej duszy i ocal mnie, abym nie doznał wstydu; w tobie bowiem pokładam nadzieję(21) Niech mnie strzegą uczciwość i prawość, bo ciebie oczekuję. (22) Boże, wybaw Izraela ze wszystkich jego udręczeń." - Psalm 25 UBG 

"Warunki i cechy prawdziwej biblijnej modlitwy część 2 - dlaczego modlitwa jest nam niezbędna konieczna" - https://mieczducha888.blogspot.com/2020/04/warunki-i-cechy-prawdziwej-biblijnej.html

"Kiedy przyszedł na miejsce, powiedział do nich: Módlcie się, abyście nie ulegli pokusie. (41) A sam oddalił się od nich na odległość jakby rzutu kamieniem, upadł na kolana i modlił się: (42) Ojcze, jeśli chcesz, zabierz ode mnie ten kielich. Jednak nie moja wola, lecz twoja niech się stanie. (43) Wtedy ukazał mu się anioł z nieba i umacniał go. (44) I w śmiertelnym zmaganiu jeszcze gorliwiej się modlił, a jego pot był jak krople krwi spadające na ziemię. (45) A gdy wstał od modlitwy i przyszedł do uczniów, zastał ich śpiących ze smutku. (46) I powiedział do nich: Czemu śpicie? Wstańcie i módlcie się, abyście nie ulegli pokusie" - Łukasz 22. Nie potrzebujemy więcej rozpraszaczy uwagi i zaśmiecania umysłów, serc, ale więcej ufnej modlitwy, więcej dziękczynienia i oddawania chwały. Potrzebujemy raczej więcej rozmyślania o tym co w górze, o tym co w domu OJCA, więcej duchowego wyciszenia w skupieniu na OJCU YHVH i BARANKU YHVH i trwania w osobistej, indywidualnej społeczności z NIMI. 

"   "a módlcie się zarazem i za nas, aby Bóg otworzył nam drzwi dla Słowa w celu głoszenia tajemnicy Chrystusowej, z powodu której też jestem więźniem" - Kolosan 4:3 ______ " Bez przestanku się módlcie." - 1 Tesaloniczan 5:17 ________ "Bracia, módlcie się za nas" - 1 Tesaloniczan 5:25 ________ "Na koniec, bracia, módlcie się za nas, aby słowo Pana szerzyło się i rozsławiało jak i u was; (2) I abyśmy byli wybawieni od przewrotnych i złych ludzi; nie wszyscy bowiem mają wiarę. (3) Lecz wierny jest Pan, który was utwierdzi i będzie strzec od złego" - 2 Tesaloniczan 3:1 UBG_______ "Módlcie się za nas. Ufamy bowiem, że mamy czyste sumienie, gdyż chcemy we wszystkim dobrze postępować" - Hebrajczyków 13:18 

"Warunki i cechy prawdziwej biblijnej modlitwy - bezpośredniej komunikacji z JEZUSEM i z OJCEM" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/08/warunki-i-cechy-prawdziwej-biblijnej.html

Skoro Paweł rosił o modlitwy, to i my nie wstydźmy się prosić o nie prawdziwych : braci, siostry. Nie było mi łatwo przyznać się do złego postępowania, do nieradzenia sobie. Najchętniej by się to skryło, a nie wyjawiało swoją słabość, ale dobrze było z pokorą zrzucić z siebie to, przyznać się, poprosić o modlitwy. Lepiej przyznać się przed innymi do słabości swojej niż zakładać maski i udawać kogoś bardziej duchowego. ... "Wyznawajcie sobie nawzajem upadki i módlcie się jedni za drugich, abyście byli uzdrowieni. Wiele może usilna modlitwa sprawiedliwego" - Jakub 5:16 UBG - jeśli się nie przyznam to inni nie mogą się o mnie modlić, nie mogą mi pomóc. Może sami też mieli coś podobnego i mogą podzielić się świadectwem jak ZBAWCA CHRYSTUS ich uwolnił, wyzwolił. Poza tym to buduje wspólnotę gdy jedni za drugimi się modlą. Wzrasta szczerość, ufność, troska, miłość braterska, współczucie itd. Jest większa motywacja aby toczyć dobry bój wiary, by przejawiać charakter CHRYSTUSA. 

Jeśli coś skrywamy to pozamykani jesteśmy na siebie. Jeśli np. małżonek zdradził żonę to gdy jej o tym nie powiedział to nie jest mądre, dobre aby dzielił się tym z innymi ludźmi, a na pewno nie publicznie, nie z osobą której nie jest pewny. Do wyznawania wzajemnie sobie grzechów też potrzeba nie tylko pokory, ale również mądrości, rozwagi, roztropności. Jeśli nie ma BOŻYCH przeciwskazań to warto i dobrze wyznać swój grzech czy słabość innym. Mi takie wyznanie bardzo pomogło, jakiś czas po nim CHRYSTUS uwolnił mnie. Nie leżałem do góry nogami, ale po tym wyznaniu przed wami - jakiś czas później na prawdę na sercu poczułem wolność, odeszła ode mnie natarczywa głupia ciekawość której ulegałem i głupie brudzenie serce, umysłu rzez surfowanie, karmienie się niepotrzebnymi newsami. 

Poznanie prawdy nie jest w newsach, wieściach z tego bezbożnego świata. Karmienie się tym prowadzi raczej do duchowego osłabienia, do grzechów, bezbożności. Gdzie indziej jest prawdziwa moc, siła, mądrość, miłość agape i inne dobre niezbędne CHRYSTUSOWE rzeczy ... "doulos niewolnik Chrystusa część 4 - Doulos klucz do zrozumienia Objawienia Jana i innych biblijnych proroctw" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/05/doulos-niewolnik-chrystusa-czesc-4_18.html

"Ale ścieżka sprawiedliwych jest jak jasne światło, które świeci coraz jaśniej aż do dnia doskonałego. (19) Droga niegodziwych jest jak ciemność; nie wiedzą, o co mogą się potknąć. (20) Synu mój, zważaj na moje słowa; ku moim naukom nakłoń swe ucho. (21) Niech nie schodzą ci z oczu, zachowaj je w głębi twego serca. (22) Są bowiem życiem dla tych, którzy je znajdują, i lekarstwem dla całego ich ciała. (23) Strzeż twego serca z całą pilnością, bo z niego tryska życie. (24) Odsuń od siebie przewrotność ust, oddal od siebie złośliwe wargi. (25) Niech twoje oczy patrzą na wprost, a twoje powieki niech będą zwrócone przed siebie. (26) Uważaj na ścieżkę twoich nóg, aby wszystkie twoje drogi były pewne. (27) Nie zbaczaj ani na prawo, ani na lewo; odwróć twoją nogę od zła." - Księga Przysłów Salomona 4

"Przestroga dla chrześcijan przed grzeszeniem i utratą zbawienia na podstawie biblijnego exodusu. 1 Koryntian 10:1-14" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/10/przestroga-dla-chrzescijan-przed.html

Gdy do czystej wody w szklance ktoś zacznie wpuszczać krople czarnej farby to woda stanie się coraz bardziej brudna, coraz bardziej skażona. Gdy ktoś otwiera dużo stron, aplikacji na telefonie, komputerze to sprzęt wolniej działa, może się zawiesić, a gdy złapie wirusa to może dojść do zniszczenia telefonu, komputera. Pilnujmy swoich serc, umysłów - Od zbawczej wiary, od ZBAWICIELA i JEGO zbawienia można odpaść i nie jeden odpadł. Uważajmy, tu chodzi o wieczność. To wojna duchowa a nie jaskieś zabawy, igraszki. Czyńmy to co CHRYSTUS BÓG PRAWDZIWY YHVH nakazuje nam przez swego sługę Pawła.  : "W końcu, bracia, co prawdziwe, co uczciwe, co sprawiedliwe, co czyste, co miłe, co chwalebne, jeśli jest jakaś cnota i jakaś chwała - o tym myślcie." - Filipian 4:8 UBG - niech PAN CHRYSTUS ZBAWCA dopomaga mi abym nie wracał do tego co przekazuje ciemny świat, do jego kłamstw i półprawd, złych informacji. 

Pandemia koronawirusa chrześcijańskie życie pośród pandemii część 5 - szczepienie rodziców i żydowska hipokryzja szczepionkowa oraz kilka próśb modlitewnych" - https://mieczducha888.blogspot.com/2021/04/pandemia-koronawirusa-chrzescijanskie.html

Pilnujmy higieny umysłu, higieny serca. Nie pozwalajmy się odwodzić od OJCA, CHRYSTUSA i ICH prawdy biblijnej apostolskiej nauki - do kłamstw i półprawd którymi ocieka ten świat, media i różni pseudo-prorocy.  "A gdy siedział na Górze Oliwnej, podeszli do niego uczniowie i pytali na osobności: Powiedz nam, kiedy się to stanie i jaki będzie znak twego przyjścia i końca świata? (4) I odpowiedział im Jezus: Uważajcie, aby was ktoś nie zwiódł" - Mateusz 24 UBG

Dziesięć najważniejszych wg mnie rzeczy które będą poprzedzać przyszłe Porwanie /Pochwycenie części Kościoła " - https://mieczducha888.blogspot.com/2021/02/dziesiec-najwazniejszych-wg-mnie-rzeczy.html

"8 przyszłych rzeczy które będą poprzedzać prawdziwe znamię bestii - antychrysta część 2 : wpis z 2021 roku" - https://mieczducha888.blogspot.com/2021/02/8-przyszych-rzeczy-ktore-beda_24.html

PS - wyznawanie grzechów jedni drugim nie ma nic wspólnego z rzymskokatolicką spowiedzią uszną. Ta rzymskokatolicka spowiedź to wymysł ludzki, zniewolenie nie mającego nic wspólnego z żadną biblijną nauką ... "Biblijne dowody że rzymskokatolicka spowiedź jest jednym z narzędzi zniewalania ludzi i nie ma nic wspólnego z Ewangelią Jana 20:21-23 - uszna spowiedź nie bądźcie niewolnikami Rzymu część 3" - https://mieczducha888.blogspot.com/2021/04/biblijne-dowody-ze-rzymskokatolicka.html

PAN JEZUS nadal czyni cuda uratowany spod TIR-a część 4 uwolnienie z niewoli m.in : lęków stresu depresji nałogów beznadziei kompleksów głodu miłości" - https://mieczducha888.blogspot.com/2020/06/pan-jezus-nadal-czyni-cuda-uratowany.html

"Cudowna prawda w ostatnim zdaniu Biblii Objawienie Jana 22:21 - Ewangelia Prawdziwej Łaski część 7" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/08/cudowna-prawda-w-ostatnim-zdaniu-biblii_31.html

"Dlaczego w rzymskim katolicyzmie nie ma Jezusowego pokoju ducha - Mam już dzisiaj życie wieczne część 7" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/07/dlaczego-w-rzymskim-katolicyzmie-nie-ma.html

"Zakaz rozwodów. Tylko śmierć kończy małżeństwo kocia łapa grzechem część 5 - małżeństwa Samarytanki z 4 rozdziału Ewangelii Jana" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/08/zakaz-rozwodow-tylko-smierc-konczy.html

"polityczna pajęczyna w którą wpadły miliardy ludzi część 2 - miliony Polaków w pułapce ty też ?!" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/10/polityczna-pajeczyna-w-ktora-wpady.html

"Chrześcijański pacyfizm wiernym naśladowaniem Jezusa Zbawiciela część 2 - odmowa brania udziału w przyszłej wojnie światowej" - https://mieczducha888.blogspot.com/2018/11/chrzescijanski-pacyfizm-wiernym_27.html

Biblijny kondycjonalizm : "Biblijna prawda o życiu po zmartwychwstaniu a nie po śmierci - mit nieśmiertelnej duszy w kościołach część 14 : kondycjonalizm i anihilacjonizm a nie nieśmiertelna dusza i nieskończone cierpienia gehenny" - https://mieczducha888.blogspot.com/2020/05/biblijna-prawda-o-zyciu-po_14.html

Biblijny anihilacjonizm : "Piekielne bluźnierstwo i kłamstwo kontra biblijna prawda kondycjonalizmu i anihilacjonizmu część 3 piekielny grzech wielu chrześcijan gorszy niż grzech Halloween" - https://mieczducha888.blogspot.com/2020/10/piekielne-bluznierstwo-i-kamstwo-kontra.html

Biblijny binitarianizm :  "Biblijny binitarianizm prawdą - dlaczego trynitarianizm i unitarianizm są błędnymi skrajnościami część 20 Biblijne dowody że Malak YHVH to bezpośrednia teofania YHVH a nie pośrednia przez stworzenie" - https://mieczducha888.blogspot.com/2021/02/biblijny-binitarianizm-prawda-dlaczego_11.html
  ........... Chwała OJCU oraz BOGU PRAWDZIWEMU JEZUSOWI CHRYSTUSOWI, PANU ZBAWCY YHVH np.  - Ewangelia Jana 1:1, 20:28, 1 Jan 5:20, Objawienie 5:13, 1 Koryntian 8:5-6 i wiele innych .... Charis2007@wp.pl ... 30.06.2021 Puławy , Dominik Marzec


4 komentarze:

  1. Wyobraźmy sobie że jakiś człowiek dzwoni do nas, a my rozmawiając z nim - włączamy bardzo głośno muzykę, sąsiad wierci coś w ścianie, otwieramy okno a tam koszą trawę, robotnicy używają młota pneumatycznego i przejeżdżające samochody również hałasują. To wszystko sprawiłoby że nie słyszelibyśmy co ten człowiek nam mówi. To przykład fizycznego głosu, fizycznego hałasu. Odnieśmy to do BOŻEGO duchowego głosu, do duchowej ciszy i do duchowego hałasu. Myślę że ufna wiara, pewność zbawienia, ufna modlitwa, wierzenie CHRYSTUSOWYM obietnicom, rozmyślanie o tym co BOŻE, stan umysłu gdzie jest on nakierowany na OJCA i BARANKA, oddawanie IM chwały, czci, dziękczynienia - to eliminuje duchowe zagłuszacze, duchowy hałas - czyni stan duchowej ciszy w której słychać dobrze duchowy BOŻY głos. Odchodzenie od tych rzeczy kieruje człowieka w stan umysłu duchowego hałasu gdzie nie słychać cichego BOŻEGO głosu.
    Potrzebuję stanu trzeźwości, czuwania i duchowego stanu ciszy aby móc słyszeć, widzieć CHRYSTUSOWE słowa, wskazania do mnie i mieć serce gotowe do prawidłowej reakcji i prawidłowego działania odnośnie nich : "Pouczę cię i nauczę cię drogi, którą masz kroczyć, poprowadzę cię swoim okiem. (9) Nie bądźcie bezrozumni jak koń czy jak muł, których pyski trzeba okiełznać uzdą i wędzidłem, aby się na ciebie nie porywały" - Psalm 32 UBG - jeśli się nie będzie miało prawidłowego stanu umysłu, serca to przeoczy się, nie usłyszy lub nie posłucha pouczeń, wskazań CHRYSTUSOWYCH.

    OdpowiedzUsuń
  2. Podobnie jest z duchową trzeźwością i duchowym czuwaniem. Gdy nasz umysł przeniknięty jest BOGIEM, nastawiony jest na BOGA to mamy duchową trzeźwość - postrzegamy wszystko w prawdziwych kolorach. Jednak zaniechanie skupienia na BOGU i JEGO rzeczach, wartościach, obietnicach, niewiara itd. sprawiają że jesteśmy duchowo pijani. Pijany nie postrzega prawidłowo rzeczywistości i nie reaguje prawidłowo wobec różnych rzeczy. Duchowo ktoś jest rozproszony przez zaniechanie skupienia na BOGU, na JEGO rzeczach to taki nie czuwa. Tak jakby strażnik, dozorca zamiast pilnowania danej rzeczy odwrócił skupienie od niej, a skupił się na różnych innych rzeczach, zajęciach. Ufna modlitwa pośród pewności zbawienia i trzymania się BOŻYCH obietnic. Stan umysłu [duchowa cisza a nie duchowy hałas, trzeźwość, czujność] stan rozmyślania i skupienia na OJCU YHVH i SYNU YHVH i tym co jest ICH. "zniewalamy wszelką myśl do posłuszeństwa Chrystusowi" - 2 Koryntian 10:5. Zaniedbana ufna modlitwa, brak pewności zbawienia, niewiara obietnicom BOŻYM, zaniedbanie oddawanie IM chwały, czci, dziękczynienia. Zaniechanie rozmyślania o tym co w górze gdzie CHRYSTUS i OJCIEC - to prowadzi do tego że człowiek zaczyna brudzić swój umysł, wpada w stan duchowego upojenia, w stan nie bycia trzeźwym, czujnym. Zaczyna kierować umysł, serce na co co jest destrukcyjne duchowo, co rozprasza i osłabia duchowo, co brudzi umysł, serce, co gasi duchowo, oddala od CHRYSTUSA i od OJCA. Pierwsi chrześcijanie utrzymywali swe umysły w należytym stanie trwając m.in. w nauce apostołów i w modlitwach : "Trwali oni w nauce apostołów, w społeczności, w łamaniu chleba i w modlitwach" - Dzieje 2:42 _________ Paweł i Sylas w krytycznej chwili skupiali się nadal na BOGU PRAWDZIWYM - modlili się i śpiewali BOGU - tak utrzymywali trzeźwość, czujność by być mocnymi duchowo i wytrwać do końca : "O północy Paweł i Sylas modlili się i śpiewem chwalili Boga, a więźniowie słyszeli ich." - Dzieje Apostolskie 16:25. _________ "Radujący się w nadziei, cierpliwi w ucisku, nieustający w modlitwie" - Rzymian 12:12 ___________ "Błogosławiony człowiek, który nie idzie za radą niegodziwych, nie stoi na drodze grzeszników i nie zasiada w gronie szyderców; (2) Lecz ma upodobanie w prawie PANA i nad jego prawem rozmyśla we dnie i w nocy. (3) Będzie on bowiem jak drzewo zasadzone nad strumieniami wód, które wydaje swój owoc w swoim czasie; jego liść nie zwiędnie i wszystko, co robi, powiedzie się. (4) Nie tak niegodziwi; oni są jak plewa, którą wiatr rozmiata. (5) Dlatego niegodziwi nie ostoją się na sądzie ani grzesznicy w zgromadzeniu sprawiedliwych. (6) PAN bowiem zna drogę sprawiedliwych, ale droga niegodziwych zaginie." - Psalm 1 UBG ... jak wiele innych przykładów modlitw ukazują np. Dzieje Apostolskie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć
    Czy mieszkasz w lubelskim? Jestem z lubelskiego, chciałbym się ochrzcić w wodzie, ale wszędzie religie, odłamy chrześcijañstwa blisko mnie i każą mi dołączyć do siebie, aby mnie mogli ochrzcić.



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj. Tak mieszkam w województwie lubelskim - w Puławach. Jeśli wierzysz w biblijnego ZMARTWYCHWSTAŁEGO CHRYSTUSA, masz GO za swego PANA, swego ZBAWICIELA to ja nie zrobiłbym ci problemów w chrzcie, tylko pytanie czy chciałbyś ode mnie, od nas bo ja, my wyznajemy binitarianizm, a nie trynitarianizm. A ty gdzie mieszkasz w lubelskim województwie ??

      Życzę ci w CHRYSTUSIE wszelkich JEGO błogosławieństw, łask, właściwych darów aby iść wąską drogą pełnienia JEGO woli, wytrwać w tym do końca, przynosić zawsze chwałę OJCU YHVH i BARANKOWI YHVH
      , pozdrawiam Dominik

      Usuń