niedziela, 15 września 2019

Facebook - bożek i narkotyk dla wielu ludzi. Nie zamieniaj czasu z PRAWDZIWYM BOGIEM JEZUSEM na wirtualnego bożka


2 lata temu założyłem sobie konto na Facebooku. Zrobiłem to w celu ewangelizacji, dzieleniu się świadectwem z różnymi osobami . W tym wpisie napiszę kilka moich doświadczeń, odczuć związanych z tym serwisem społecznościowym, komunikatorem.

Sam w sobie Facebook nie jest zły, ale może stać się narkotykiem, bożkiem i dla wielu osób stał się bożkiem, narkotykiem. Nóż sam sobie nie jest zły - można nim pokroić np chleb, ale wielu się nożem poraniło lub zabiło innych.

"Wszystko mi wolno, ale nie wszystko jest pożyteczne. Wszystko mi wolno, ale ja nie dam się niczemu zniewolić" - 1 Koryntian 6:12 - ten werset często jest wyrywany z kontekstu i używany w zły sposób jako usprawiedliwienie dla różnych pożądliwości ciała i oczu. On jest napisany w kontekście jedzenia. Tą zasadę można odnosić do dobrych rzeczy, z których jednak i tak nie wszystko jest dla nas - nie wszystkie budują duchowo i musimy umieć je przesiewać. Paweł pisze : "ja nie dam się niczemu zniewolić". PAN JEZUS BÓG ŻYWY sprawia że nie jestem zniewolony Facebookiem, chociaż miałem kiedyś moment że mocno mnie zaczęło wciągać w ten facebookowy złudny świat. Jednak PAN mieszkający, żyjący we mnie dał mi otrzeźwienie, wyjście. Dziś raz na 2-3 dni wejdę wrzucę jakąś biblijną grafikę i bezmyślnie nie biegam po facebooku jak to robi wiele osób.
Siądzie się na Facebooka na "chwilę" a okazuje się że minęła godzina-dwie godziny czy trzy godziny. Trzeba mądrości, opanowania, dyscypliny aby nie wciągnąć się w niezdrową ciekawość o innych, we wścibskość, plotkowanie, nie marnowanie czasu na bezowocne rzeczy. 
Wścibski - słownikowo : "taki, który interesuje się tym, co nie powinno go obchodzić, wtrąca się do cudzych spraw".

"Co więcej, uczą się bezczynności, chodząc od domu do domu, i nie tylko są bezczynne, lecz też gadatliwe, wścibskie, mówiące to, co nie wypada." - 1 list do Tymoteusza 5:13 - ten werset idealnie pasuje do nie jednej osoby która ma konto na jakimś serwisie społecznościowym np FB. Przesiadywanie tam to często pusta bezczynność, próba zabicia nudy - a to już oznaka złej duchowej kondycji. Chodzenie od profilu jednej osoby do profilu drugiej osoby - niezdrowe wyszukiwanie informacji o niej, niezdrowe zainteresowanie czyimś życiem to głupie marnowanie czasu, to wścibskość i często prowadzi do plotkowania, obmawiania. Ktoś w swoim życiu się pogubił i zamiast patrzeć na WSZECHMOGĄCEGO ZBAWICIELA JEZUSA i szukać informacji o NIM w Biblii - to zaczyna chorobliwie, niezdrowo żyć życiem innych ludzi. Nie zamieniaj czasu z PRAWDZIWYM BOGIEM JEZUSEM na wirtualnego bożka.

W internecie jest dużo dobrych rzeczy, ale o wiele więcej jest złych, grzesznych, głupich, niebudujących więc chrześcijanin zawsze powinien być czujny, trzeźwy, opanowany, mądry JEZUSOWĄ mądrością gdy wchodzi na internet ... internetowy świat to wiele niebezpieczeństw, to wiele trucizn. Jeśli ktoś nie jest ugruntowany w Chrystusie, nie jest ugruntowany w biblijnej nauce to na naraża się na niebezpieczeństwo zwiedzenia szukając duchowych informacji na internecie. Lepiej gdyby czytał wytrwale Biblię, był cierpliwy w tym i prosił ZBAWCĘ o mądrość, zrozumienie, prowadzenie, utwierdzanie w prawdzie a uwalnianie od błędów.
"Przez co bowiem jest ktoś pokonany, przez to też jest zniewolony" - 2 Piotr 2:19b - Facebook to wielkie śmietnik duchowy w którym większość rzeczy jest niezdrowa dla chrześcijanina, szkodliwa dla chrześcijanina, nie budująca zdrowej wiary. Kto tam wchodzi lub zakłada konto powinien bardzo uważać na to gdzie kieruje oczy, co ogląda i co czyta. Przez FB mam jedyny kontakt z wieloma starymi znajomymi i z wieloma osobami z rodziny - może coś biblijnego co wstawiam, napiszę przyda się choć jednej osobie, jednak wiem że muszę być ostrożny żeby nie tracić tu czasu, nie marnować czasu przez wścibskość, niezdrowe zainteresowanie życiem innych. 
" jak diabeł zwodził i zwiedzie wielu część 2 - godzina dziennie" - http://mieczducha888.blogspot.com/2018/01/jak-diabe-zwodzi-i-zwiedzie-wielu-czesc.html

PAN JEZUS dawał, daje mi ostrzeżenia abym nie dał się zniewolić, usidlić FB - abym nie zamienił JEGO który mnie doskonale miłuje na godziny pustego, jałowego, gaszącego duchowo bycia na FB. Gdy tam wchodzę potrzebuję mądrości, opanowania abym zrobił to co mam zrobić i nie dał się pociągnąć oczom w puste, jałowe, gaszące duchowo rzeczy które nie jedna osoba wrzuca, publikuje.

Dobrze zanim się tam wejdzie pomodlić się się do PANA o prowadzenie, opanowania. Zanim się tam wejdzie dobrze zadać sobie pytanie : "po co chcę tam wejść ??". Jeśli to opublikowanie jakiejś dobrego JEZUSOWEGO przesłania to dobrze zrobić to, ale jeśli motywacją wejścia jest pokusa, pożądliwość, wścibskość, plotkarstwo czy inne złe rzeczy to trzeba powiedzieć : "NIE WCHODZĘ TAM. Nie będę marnował czasu, nie będę duchowo się rozbijał, nie będę zasmucał ZBAWICIELA. Nie wchodzę tam ale pójdę do modlitwy, do Biblii i ZBAWCA który żyje we mnie wygasi pokusę, zabierze złe pragnienie i da mi duchowe zbudowanie. Skieruję swoje serce na NIEGO a nie na FB."
Łatwo stracić godziny na Facebooku ale czas jest darem Bożym i jak każdy dar nie powinien być źle wykorzystywany, nie powinien być marnowany ale wykorzystywany zgodnie z wolą PANA a nie na plotkarstwo, wścibskość, chlubienie się sobą przed innymi, pysznienie się sobą i tym co się ma i nie na inne rzeczy które są złe lub bezowocne.  "Bo słyszymy, że niektórzy wśród was postępują nieporządnie, wcale nie pracują, lecz zajmują się niepotrzebnymi rzeczami" - 2 Tesaloniczan 3:11

W JEZUSOWEJ BOŻEJ mądrości można FB użyć do przynoszenia dobrego biblijnego owocu, ale bez prowadzenia JEZUSOWEGO łatwo wpaść w złe, grzeszne nastawienia, zachowania na FB. Np robiłem grafiki biblijne i podpisywałem jest : "mieczducha888.blogspot.com" - tak jakbym szukał swojej chwały, tak jakbym promował siebie. PAN JEZUS dał mi do serca żebym nie podpisywał tych zdjęć bo to przeszkoda - miałem w sercu że bez podpisywania więcej ludzi np skopiuje daną grafikę i użyje jej anonimowo na swoim koncie. Z moim podpisem nie zrobiliby tego.
"Kto mówi z samego siebie, szuka własnej chwały. Kto zaś szuka chwały tego, który go posłał, ten jest prawdziwy i nie ma w nim niesprawiedliwości." - Ewangelia Jana 7:18 
Przestałem więc podpisywać je i napisałem nawet w osobnej grafice, że kto chce to może kopiować sobie te moje biblijne grafiki i anonimowo je udostępniać u siebie. Nie musi ich udostępniać przez mój profil, ale może skopiować i udostępnić je pomijając mój profil, moją osobę.

Zauważyłem też w swoim zachowaniu : niemądre, złe zwracanie uwagi na ilość udostępnień i "łapek w górę" pod danym moim wpisem. Smucenie się gdy było ich mało, a radość gdy było ich wiele. Nie chodziło tylko o to że prawda JEZUSOWA jest lub nie jest popularna, rozpowszechniana ale jakby też chodziło w tym o moją osobę - o moją chwałę, o moją mądrość, o uznanie dla mnie. To głupie, grzeszne nastawienia które trzeba uśmiercać, zwalczać dzięki łasce PANA który w nas żyje ... "szukanie własnej chwały nie jest chwałą." - Księga Przysłów Salomona 25:27b. TO ON umarł za nas, ON jest STWÓRCĄ więc dla NIEGO 100 % chwały. Żadnej chwały dla mnie - ja nie żyłem bezgrzesznie i nie umarłem ofiarnie za czyjeś grzechy.

Mam wrażenie że wiele osób wierzących - wielu chrześcijan jest zniewolonych Facebookiem i szukają tam swojej chwały. To dla nich "tuba" do szukania swojej chwały, do promowania siebie, do szukania poklasku, rozgłosu, władzy, profitów itd : "Także spośród was samych powstaną ludzie mówiący rzeczy przewrotne, aby pociągnąć za sobą uczniów." - Dzieje Apostolskie 20:30.

Przesiadują tam godzinami, wrzucają wiele różnych rzeczy z których wiele czy większość to duchowo śmieciowy pokarm lub rzeczy ze świata. Wymieszanie PANA JEZUSA, Biblii z pustymi rzeczami tego świata, z polityką, z wieloma innymi pustymi lub szkodliwymi rzeczami. Chaos duchowy, duchowy śmietnik zamiast duchowej świętej świątyni. 
2-3 godziny lub więcej na FB dla takich osób to przyjemny czas, a 2-3 godziny lub więcej na modlitwie z JEZUSEM BOGIEM, na czytaniu Biblii to pewnie mozół, trud, coś mniej przyjemnego, mniej atrakcyjnego niż przesiadywanie na FB i karmienie się pustymi rzeczami które tam dominują na większości profili. 
Na swoim przykładzie mogę powiedzieć że dłuższy czas przy FB gasi mnie duchowo, niemądre bieganie po Facebooku i niezdrowe zainteresowanie życiem prywatnym innych ludzi na FB też mocno gasi duchowo. Takie symptomy pokazują że nie jest to miłe ZBAWCY, nie jest to wolą JEGO dla mnie. "Przekręcane nauki JEZUSA - Prawdziwe biblijne znaczenie słów o zapieraniu się siebie i codziennym braniu niesieniu swojego krzyża" - http://mieczducha888.blogspot.com/2019/05/przekrecane-nauki-jezusa-prawdziwe.html

Człowiek ma pociąg do bycia niezdrowo ciekawskim, wścibskim, do bycia plotkarzem, do podpatrywania innych itd - ale to wszystko i inne tego typu rzeczy to grzechy. Wchodząc na FB czy inne portal społecznościowy dobrze o tym pamiętać bo na takich portalach groźba takich rzeczy i marnowania czasu jest bardzo duża. Wtedy nie było np portali społecznościowych, ale wiele osób wierzących zamiast zająć się JEZUSOWĄ służbą i przyziemną pracą, to poszły w złe, bezowocne zajęcia, zachowania który dzisiaj wielu robi na inne sposoby np przez portale społecznościowe : "Co więcej, uczą się bezczynności, chodząc od domu do domu, i nie tylko są bezczynne, lecz też gadatliwe, wścibskie, mówiące to, co nie wypada." - 1 list do Tymoteusza 5:13
Portal społecznościowy np Facebook nie są złe same w sobie. Można je dobrze używać na chwałę PANA, ale większość ludzi promuje tam siebie, szuka własnej chwały i używa tych narzędzie ku złemu na tysiące innych sposobów. Wchodząc tam trzeba pamiętać że większość ludzi tam to nie są zbawieni, narodzeni na nowo ludzie pełniący wolę PANA JEZUSA - więc strzeżmy swoich serc, pilnujmy aby nie kierować serca na to co nie jest ze światła bo duchowo będziemy gasnąć, przenikać złem : "Brak wewnętrznego światła Łukasz 11:35 - gaszenie Ducha powód słabości duchowej chrześcijan część 4" - http://mieczducha888.blogspot.com/2019/08/brak-wewnetrznego-swiata-ukasz-1135.html
"Czujniej niż wszystkiego innego strzeż swego serca, bo z niego tryska źródło życia!" - Księga Przysłów Salomona 4:23 _______ "Światłem ciała jest oko. Jeśli więc twoje oko jest szczere, to i całe twoje ciało będzie pełne światła, a jeśli jest złe, to i twoje ciało będzie pełne ciemności35 Uważaj więc, aby światło, które jest w tobie, nie było ciemnością36 Jeśli zatem całe twoje ciało będzie pełne światła, nie mając w sobie żadnej ciemnej cząstki, całe będzie tak pełne światła, jak gdy świeca oświetla cię swoim blaskiem." - Ewangelia Łukasza 11:34-36 

"zmieniona perspektywa część 5 bożki bezbożnych" - http://mieczducha888.blogspot.com/2016/03/zmieniona-perspektywa-czesc-5-bozki.html

Jeśli Facebook czy inny portal społecznościowy jest czyimś bożkiem to trzeba w pokucie przyjść do PRAWDZIWEGO BOGA - do PANA JEZUSA i wyznać MU to, prosić aby wyburzył tą rzecz z naszego serca, aby uwolnił nas od tego. Wyłączyć trzeba komputer czy telefon, i kierować serce, umysł w modlitwie lub nad Biblią tam gdzie jest Chrystus po prawicy OJCA. Zamiast śmieciowego duchowego pokarmu trzeba zacząć karmić się zdrowym JEZUSOWYM pokarmem w modlitwie, nad Pismem lub spotkać się z bratem, siostrą twarzą w twarz a nie tylko wirtualnie. PAN JEZUS BÓG ŻYWY który zna serce każdego człowieka, wie on nas wszystko więc ON doskonale wie jak uwolnić od grzechu, jak wyburzyć bożka. 

ZMARTWYCHWSTAŁY uwolnił mnie od różnych bożków np od światowej muzyki i telewizji a były to wielkie bożki w moim sercu. Przyznałem się do nich, nie usprawiedliwiałem ich i w takim stanie wytrwale prosiłem PANA o uwolnienie, o siłę aby sprzeciwić się im i dziś już od lat nie słucham muzyki światowej i nie oglądam światowej TV. Jestem wolny, nie zaśmiecam serca, nie marnuje czasu - "Niszczycielska muzyka i telewizja Wielkiego Babilonu - jak diabeł zwodził i zwiedzie wielu część 4" -   http://mieczducha888.blogspot.com/2018/05/niszczycielska-muzyka-i-telewizja.html
Paweł pisze : "nie dam się niczemu zniewolić" - wielu wierzących chyba jest zniewolonych FB - chorym przesiadywaniem tam. Zamienili zdrowy biblijny pokarm na chore pokarmy różnych ludzi i na plotkarskie wiadomości, śmieciowe wiadomości. Zamienili zdrową społeczność modlitewną z PANEM JEZUSEM na puste rozmowy z ludźmi, na wirtualną społeczność z ludźmi. 
"" Uważajcie więc, żebyście postępowali rozważnie, nie jak niemądrzy, ale jak mądrzy16 Odkupując czas, bo dni są złe. 17 Dlatego nie bądźcie nierozumnymi, ale rozumiejcie, jaka jest wola Pana. " - Efezjan 5:15-17 

" Postępujcie mądrze wobec tych, którzy są z zewnątrz, odkupując czas. " - Kolosan 4:5 - mądre panny nie chcą marnować czasu. Głupie panny marnują wiele czasu bo m.in kochają bardziej przyjemności niż BOGA, bo mają tylko pozory pobożności. Mądre panny inaczej spędzają np wolne dni, od tych głupich panien - "gaszenie Ducha powód słabości duchowej chrześcijan część 3 - thelema prawdziwa mądrość" - http://mieczducha888.blogspot.com/2018/05/gaszenie-ducha-powod-sabosci-duchowej.html

Może dla wielu wierzących potrzebne jest oderwanie się od np FB na tydzień, miesiąc lub dłużej a zaoszczędzony czas przeznaczyć na Biblię, modlitwę lub inne JEZUSOWE działania. Jeśli FB lub inny serwis społecznościowy jest bożkiem dla kogoś to będzie miał problemy ze zrobieniem przerwy. PAN JEZUS wie jak to jest w naszym życiu z różnymi sprawami - PANIE niech służę TOBIE ku chwale OJCA, nie nie będzie we mnie żadnego bożka. 

PANIE JEZUS BOŻE WSZECHMOCNY proszę CIĘ o mądrość w świecie rzeczywistym i tym wirtualnym aby nie marnować czasu, aby nie zaśmiecać serca, aby żyć na TWOJĄ chwałę i nie mieć żadnych bożków w swoim sercu. DAJ PANIE ZBAWCO mi/nam być mądrymi pannami, a nie głupimi.  DAJ PANIE przynosić 100-krotny plon i niech serce moje, nasze nie będzie zachwaszczone : "Ogród serca Łukasz 8:15 - Nowe serce i wody żywa część 4" - http://mieczducha888.blogspot.com/2018/06/ogrod-serca-ukasz-815-nowe-serce-i-wody.html
Zlekceważenie, nie robienie tego co nakazuje PAN sprawia że człowiek tą pustkę zacznie wypełniać tym co nie jest wolą PANA. Kto nie robi tego co powinien prędzej czy później zacznie robić to co nie powinien. Kto dziś robi to co nie powinien - niech zacznie robić to co powinien. Kto dziś robi rzeczy wbrew woli PANA niech odwróci się od nich a zacznie robić to co jest wolą PANA - w wszystko to w mocy Zbawiciela który mieszka, żyje w swoim uczniu. 
Nie marnujmy czasu, wybierajmy to co prawdziwie buduje duchowo bo nadejdą kiedyś bardzo ciężkie czasy i w Polsce. Kto dziś marnuje czas, nie buduje się w PANU JEZUSIE i w potędze JEGO siły ten robi głupstwo i naraża się na śmiertelne wieczne niebezpieczeństwo stania się odstępcą, nie wytrwania do końca pośród tego co jeszcze nadejdzie ... " Objawienie Jana - Pieczęć Żywego Boga. Wszechmocny Suwerenny Jezus Chrystus część 8 " - http://mieczducha888.blogspot.com/2019/02/objawienie-jana-pieczec-zywego-boga.html

         chwała OJCU oraz BOGU PRAWDZIWEMU JEZUSOWI - Ewangelia Jana 20:28, 1 Jan 5:20, Objawienie 5:13  .... Charis2007@wp.pl ... 15.09.2019 Puławy , Dominik


6 komentarzy:

  1. Bardzo mądre spostrzeżenia. Właśnie jestem w podobnej sytuacji może nie tyle facebook co seriale zaprzątają mi głowę. Bardzo prosze Cię Dominiku o modlitwę, aby PAN oczyścił moje serce i skierował je w 100% na NIEGO a nie na to co światowe. P.s chciałam tylko dodać a propo ilości polubień na facebooku, pamiętaj Dominiku, że to co robisz nawet jeśli miałoby nawrócić jedną tylko osobę to warto!!!! Choć nie często komentuję to bardzo często czytam twojego bloga, zawarte w nim Słowo Boże jest bardzo pokrzepiające i skłania do czytania Biblii. Rób nadal to co robisz bracie!! Niech PAN BÓG cię prowadzi!!! I jeszcze raz napiszę choćby tylko jedna osoba miała się nawrócić to warto.

    Chwała PANU JEZUSOWI CHRYSTUSOWI!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobrze siostro będę się modlił i dam ci dobre rady - odwróć się od tych rzeczy nawet jak bardzo cię kusi i skieruj serce na PANA. Następnym razem pokusa będzie mniejsza, a ty w PANU silniejsza i z czasem PAN to usunie, wygasi a ty dalej trzymaj się woli PANA, tego co czyste, tego co buduje. Najciężej powiedzieć "nie" na początku - ale z PANEM wszystko jest możliwe. Dzięki NIEMU zwyciężysz, ON ZMARTWYCHWSTAŁY da ci zwycięstwo ale podejmuj tą walkę ... będę pamiętał o tobie w tej sprawie i wierzę że któregoś dnia napiszesz mi piękne świadectwo jak PAN JEZUS zwyciężył w tobie to co zaprząta ci głowę a nie jest JEGO wolą kierowanie oczu na te kłamstwa. To ułuda, wyreżyserowane, odegrane kłamstwo - to nie jest rzeczywistość a nawet gdyby to było reality show to PAN nie chce abyśmy kierowali serce na te rzeczy, ON nie chce abyśmy zaśmiecali sobie umysły i marnowali czas

      ... dziękuję siostro za miłe, zachęcające słowo. Chcę wiernie robić to co wierzę PAN mi daje do zrobienia i tak jak piszesz choćby tylko jednej osobie miało się przydać to jeśli to pisanie jest wolą PANA to chcę być w tej woli. Pozdrawiam i AMEN : Chwała PANU JEZUSOWI CHRYSTUSOWI
      ,

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo za słowa otuchy. Niech PAN BÓG WSZECHMOGĄCY prowadzi nas JEGO ścieżkami bo są doskonałe. Z PANEM BOGIEM wszystko możliwe!!!!

      Usuń
    3. AMEN - dla nas mnóstwo rzeczy jest trudnych lub niemożliwych, ale dla WSZECHMOGĄCEGO wszystko jest bezproblemowe do zrobienia więc te seriale znikną z twojego życia ........ "Umiem uniżać się, umiem też obfitować. Wszędzie i we wszystkim jestem wyćwiczony: umiem być syty i cierpieć głód, obfitować i znosić niedostatek. (13) Wszystko mogę w Chrystusie, który mnie umacnia. " - Filipian 4:12-13
      ,

      Usuń
  2. od 19 dni nie używam facebooka hejt istnieje i jest dotkliwy spozoru głupi śmieszek potrafi zaboleć bo czasem gdy staramy się być poważni komentując jakiś artykuł lub pisząc post to i tak znajdą się osoby które to bawi a czasem nawet napiszą niemiłą rzecz czuje się lżejszy o pare kilogramów czasem warto a nawet trzeba odciąć się na czas nieokreślony od czegoś co powoduje złość/nienawiść i prosić LOGOSA o oczyszcenie Serca

    OdpowiedzUsuń