wtorek, 24 września 2019

Dobry żołnierz Jezusa w duchowej armii vs zły żołnierz JEZUSA - 2 Tymoteusz 2:3-4 część 2 żywe przykłady


Doskonałym przykładem poświęceniem się BOGU PRAWDZIWEMU i ludziom był Chrystus który na 33,5 roku wyparł się podczas kenozy swojego BÓSTWA a stał się na ten okres człowiekiem, śmiertelnikiem - drugim Adamem. Patrząc na Zbawcę podczas życia w kenozie widzimy JEGO całkowite, doskonałe poświęcenie się woli BOGA OJCA. To wiązało się z licznymi trudami, z licznymi bolesnymi doświadczeniami. To nie było wygodne życie w dogadzaniu sobie, to było wydawanie samego siebie na ofiarną służbę BOGU. Nie to co ja chcę, ale jedynie to co TY chcesz BOŻE. Pełnienie woli BOŻEJ to efekt, owoc zbawienia i to pełnienie woli BOŻEJ często oznacza wielki trud, wielkie poświęcenie, rezygnacje z różnych rzeczy.

Pewien brat w Chrystusie opowiadał jak jego babcia brała biblijny chrzest po łaskawym nawróceniu się do ZBAWICIELA JEZUSA i uznania GO swoim  PANEM. Jej mąż [dziadek tego brata] był bardzo przeciwny jest wierze. Groził jej z tego co pamiętam nawet śmiercią z powodu jej biblijnej wiary. Ta kobieta jednak widocznie miała ogromne pragnienie wyznać swoją wiarę przed innymi braćmi, siostrami zanurzając się w wodzie bo dokonała tego zimą w nocy i do tego wszystkiego była wtedy w ciąży. Wyrąbano przerębel w jakimś zbiorniku wodnym, zapewne w jakimś jeziorze i ta kobieta wierząca młoda kobieta weszła do niej i została zanurzona. Kiedyś zimy przeważnie były ostre. Była noc, a ona na dodatek w ciąży [nie wiem który miesiąc] i na dodatek bardzo wrogo nastawiony mąż. Wyobrażam ją sobie jak stoi przy jakichś lampach czy pochodniach na ośnieżonym lodzie wpatrzoną w ten przerębel i mówiącą : "co by się miało nie stać to JEZUS jest moim PANEM, BOGIEM i nikt mnie nie zatrzyma wziąć ten chrzest" - po czym wchodzi do tej lodowatej wody z innym bratem który ma ją zanurzyć. Nie wiem czy tak dokładnie to wyglądało ale ta kobieta musiała bardzo mocno doświadczyć JEZUSOWEJ miłości, JEGO przemiany lub była z jakiegoś powodu bardzo mocno zdesperowana. Nie wiem jak jej losy potoczyły się dalej ale wykazała wielkie poświęcenie się biblijnej nauce.

Niedawno poznałem pewnego starszego brata - już po 60-ce który w wieku około 50 lat lub powyżej 50-ki dojeżdżał rowerem ok 70 kilometrów [ponad 30 km w jedną stronę] na spotkania z braćmi, siostrami w PANU i ZBAWICIELU JEZUSIE ŻYWYM BOGU. Może nie jednemu nie chciałoby się pójść nawet gdy mieszka gdzieś na miejscu - bo deszcz pada, bo gorąco i tysiąc innych wykrętów. A tutaj człowiek nie najmłodszy tyle kilometrów robił na rowerze. Nie było od niego autobusu, ze względu zdrowotnych nie mógł jeździć samochodem. Jeśli komuś zależy to PAN WSZECHMOGĄCY dopomoże w takiej sprawie jak spotkanie dzieci Bożych. Nie raz nie jeden rezygnował z jakichś duchowych budujących rzeczy bo "przeziębiony" , "bo głowa pobolewa" , "bo niewyspany" , "bo coś innego". Gdyby jednak była w tym czasie np rozmowa kwalifikacyjna do nowej pracy w której zarabia się dużo więcej niż w obecnej to człowiek nie patrzyłby że przeziębiony, nie patrzyłby że pobolewa głowa, że jest niedospany itd. Jeśli ktoś poważniej traktuje ziemskie sprawy niż sprawy Królestwa JEZUSOWEGO to grzeszy. BOŻE Królestwo powinno być priorytetem, czymś najcenniejszym. Teb brat wykazał wiele poświęcenia.
Jeśli jakaś społeczność żyje uparcie w grzechu, uparcie w jakimś złu wbrew natchnionej nauce biblijnej to oczywiście nie jest to miejsce dla nas - "Biblijna prawda : lepiej iść samotnie za Jezusem drogą woli Ojca w uświęceniu niż być w grzesznej społeczności kościelnej" - http://mieczducha888.blogspot.com/2019/07/biblijna-prawda-lepiej-isc-samotnie-za.html

Podam taki swój też przykład [nie to że się chwalę ale oddaję chwałę PANU JEZUSOWI który w 100 % jest autorem wszelkiego dobra, sił we mnie]. W styczniu uderzyłem się w bark i miałem pękniętą kość w lewym barku. Chwała PANA JEZUSOWI że nie w prawym bo wtedy miałbym wyłączoną na jakiś czas i prawą rękę [lewa amputowana  po wypadku]. Miałem straszne bóle przy drobnym ruchu barku, ale kilka dni po pęknięciu mimo wszystko poszedłem na ewangelizacje dzielić się świadectwem o ZBAWICIELU z innymi chorymi, z osobami po urazach. Pamiętam że był mróz, było wiele lodu na chodnikach a ja powolutku z obolałym barkiem na przekór bolesnemu urazowi, niebezpiecznym warunkom modląc się z sercu o pomoc i ochronę szedłem do przychodni. Powolutku, ostrożnie DOBRY PASTERZ dał dojść i dzielić się DOBRĄ NOWINĄ o tym że grzechy można mieć przebaczone, można inaczej żyć już nie dla grzechu, że jest w PANU ZBAWCY obietnica chwalebnego ciała, rajskiej chwały. Z tym barkiem to była bardzo bolesna, dokuczliwa sprawa ale PAN dał chęci oraz siłę, moc aby mimo wszystko włożyć wiele trudu, poświęcić się dla NIEGO. Jestem JEGO narzędziem w JEGO rękach. Niech ręka, usta, nogi, oczy itd służą MU, czynią JEGO wolę. WSZECHMOCNY PAN JEZUS ZBAWICIEL żyje we mnie, mieszka we mnie mocą swojej duchowej obecności w sercu przez wiarę - to ON czyni we mnie i przeze mnie swoje dzieła, a ja ja ze swoich sił. Sam w sobie jestem bezsilny, bez mądrości, bez dobra.
Wielu biblijnych bohaterów wiary to byli ludzie wielkiego poświęcenia się BOGU ŻYWEMU. Czytamy o ich poświęceniu,o ich heroicznych czynach w całej Biblii. Noe, Abraham, Dawid, Eliasz i dziesiątki innych biblijnych postaci. Czytamy Dzieje Apostolskie i widzimy wielkie poświęcenie, wiele trudów czynionych przez apostołów i innych chrześcijan. Przemierzali setki kilometrów pośród nie jednych niebezpieczeństw, trudnych warunków. Mimo prześladowań poświęcali siebie dalszej służbie jak dobrzy żołnierze JEZUSA CHRYSTUSA - "Ty więc, mój synu, wzmacniaj się w łasce, która jest w Chrystusie Jezusie. 2 A co słyszałeś ode mnie wobec wielu świadków, to powierz wiernym ludziom, którzy będą zdolni nauczać także innych. 3 Dlatego znoś trudy jak dobry żołnierz Jezusa Chrystusa." - 2 Tymoteusz 2:1-3 - "Dobry żołnierz Jezusa w duchowej armii vs zły żołnierz JEZUSA - 2 Tymoteusz 2:3-4" - http://mieczducha888.blogspot.com/2019/08/dobry-zonierz-jezusa-w-duchowej-armii.html
Popatrzmy na choćby wyprawy misyjne apostoła Pawła. Setki kilometrów, wiele cierpień, wiele przeciwności, wiele bólu i potu a nawet krwi - ale miał serce wiary aby iść dalej i PAN WSZECHMOGĄCY JEZUS był w NIM i umacniał go swoją obecnością - "Skoro szukacie dowodu na to, że przeze mnie przemawia Chrystus, który nie jest słaby względem was, lecz jest mocny w was. (4) Chociaż bowiem został ukrzyżowany wskutek słabości, to jednak żyje z mocy Boga. I my także w nim jesteśmy słabi, ale będziemy żyć z nim z mocy Boga względem was. (5) Badajcie samych siebie, czy jesteście w wierze, samych siebie doświadczajcie. Czy nie wiecie o samych sobie, że Jezus Chrystus jest w was? Chyba że zostaliście odrzuceni" - 2 Koryntian 13:3-5 - tak PAN JEZUS który fizycznie jest w trzecim niebie po prawicy OJCA, duchowo jest obecny w nas. To jest rzeczywista, dosłowna obecność a  nie przenośnia. Dla STWÓRCY BOGA który jest poza czasem i przestrzenią nie jest problemem być fizycznie w niebie, a duchowo w sercach swoich uczniów. JEZUS ZBAWICIEL w nas jest tym innym Pocieszycielem, Nauczycielem który uczy. Jest TYM który wstawia się za nami.

"Przybywszy do Syrakuz, pozostaliśmy tam trzy dni. (13) Stamtąd, płynąc łukiem, dotarliśmy do Regium. Po upływie jednego dnia, gdy powiał wiatr południowy, nazajutrz przypłynęliśmy do Puteoli. (14) Tam spotkaliśmy braci, którzy nas uprosili, żebyśmy pozostali u nich siedem dni. I tak udaliśmy się do Rzymu. (15) Tamtejsi bracia, gdy usłyszeli o nas, wyszli nam naprzeciw aż do Forum Appiusza i do Trzech Gospód. Kiedy Paweł ich zobaczył, podziękował Bogu i nabrał otuchy" - Dzieje Apostolskie 28:12-15 - bracia  z Rzymu gdy usłyszeli o idącym Pawle i jego towarzyszach przemierzyli ok 70 kilometrów aby wyjść na spotkanie ich !! Nie wsiedli w samochód i nie przejechali tego w godzinę 😊😊😊😊. Na piechotę przeszli tyle kilometrów - co ich motywowało do takiego poświęcenia i wysiłku ?? Miłość JEZUSA, bratnia miłość w Chrystusie a dziś często wierzący mieszkają w jednym mieście, blisko siebie i z jakichś powodów nie mają kontaktów, braterskiej miłości, JEZUSOWEJ wzajemnej miłości.  "The Forum Appii (or Appii Forum) is an ancient post station on the Via Appia, 43 miles (69 km) southeast of Rome" - wikipedia.
Wielce się poświęcili bo bardzo miłowali Pawła - JEZUSOWĄ i braterską miłością. Miłość do BARANKA i OJCA oraz do ludzi owocuje poświęceniem siebie.  "Deficyt lub brak wzajemnej miłości agape, bycia rodziną Bożą w codziennym praktycznym życiu - bolączka wielu kościołów część 2 agapetos" - http://mieczducha888.blogspot.com/2019/09/deficyt-lub-brak-wzajemnej-miosci-agape_7.html
"Pozdrówcie Pryscyllę i Akwilę, moich pomocników w Jezusie Chrystusie;4 Którzy za moje życie nadstawiali swojego własnego karku, którym nie tylko ja sam dziękuję, ale i wszystkie kościoły pogan;" - Rzymian 16:3-4 ______ "To jest moje przykazanie, abyście się wzajemnie miłowali, jak i ja was umiłowałem. (13) Nikt nie ma większej miłości od tej, gdy ktoś oddaje swoje życie za swoich przyjaciół. " - Jan 15:12-13. To wzór Chrystusowej rodziny gdzie jedni za drugich w razie konieczności są gotowi poświęcić nawet swoje życie. Oby tak była u mnie i was w razie takiej konieczności. Bracia i siostry w mocy PANA ZBAWICIELA na śmierć i życie, a nie zdrajcy i tchórze. Człowiek sam w sobie nie ma takiej mocy, ona jest w PANU ZBAWCY który mieszka w swoich uczniach. 
Paweł doświadczył ogromu cierpień, miał mnóstwo trudów i utrapień. Mimo tego wszystkiego patrzył na ZBAWICIELA, widział JEGO miłość udowodnioną na Golgocie. Widział przed sobą cudowne wieczne życie po zmartwychwstaniu. Miłował nie tylko PANA BOGA ale i ludzie więc dzięki łaskawej mocarnej obecności PANA JEZUSA znosił te wszystkie trudy i szedł mimo wszystko dalej z podniesioną głową : "Są sługami Chrystusa? Mówię jak głupi: Ja jeszcze bardziej; w pracach więcej, w chłostach nad miarę, w więzieniach częściej, w niebezpieczeństwie śmierci wielokroć. (24) Od Żydów pięciokrotnie otrzymałem czterdzieści razów bez jednego. (25) Trzy razy byłem bity rózgami, raz kamienowany, trzy razy rozbił się ze mną okręt, dzień i noc spędziłem w głębinie morskiej. (26) Często w podróżach, w niebezpieczeństwach na rzekach, w niebezpieczeństwach od bandytów, w niebezpieczeństwach od własnego narodu, w niebezpieczeństwach od pogan, w niebezpieczeństwach w mieście, w niebezpieczeństwach na pustyni, w niebezpieczeństwach na morzu, w niebezpieczeństwach wśród fałszywych braci; (27) W trudzie i znoju, często w czuwaniu, w głodzie i pragnieniu, często w postach, w zimnie i nagości; (28) A poza tymi sprawami zewnętrznymi, w tym, co mi codziennie ciąży, w trosce o wszystkie kościoły. (29) Któż jest słaby, żebym i ja nie był słaby? Któż się gorszy, żebym i ja nie płonął? (30) Jeśli mam się chlubić, będę się chlubić z moich słabości" - 2 Koryntian 11:23-30. 

"Dlaczego w rzymskim katolicyzmie nie ma Jezusowego pokoju ducha - Mam już dzisiaj życie wieczne część 7 " - http://mieczducha888.blogspot.com/2019/07/dlaczego-w-rzymskim-katolicyzmie-nie-ma.html

Warto poświęcać się całkowicie ZMARTWYCHWSTAŁEMU WSZECHMOCNEMU JEZUSOWI bo to przynosi chwałę MU i jest dobre nie tylko dla nas ale i dla wielu innych ludzi. Nawet jeśli ktoś z nas jest dziś drewnianym naczyniem to może być złotym - trzeba całkowicie się  poświęcić rezygnując z rzeczy które nie są wolą PANA dla nas. Może to telewizja, może to muzyka, może to gry komputerowe, może to chciwość, konsumpcjonizm, uganianie się za marnościami. Może to tysiąc innych rzecz i zajęć. Nie wiem tego, ale PAN to wie bo ON wie wszystko. Warto całkowicie się poświęcać każdego dnia WSZECHMOCNEMU PANU JEZUSOWI dzięki któremu istniejemy i mamy wszystko - więc poświęcając MU się nie stracimy nic z tego co najcenniejsze a tylko zyskamy ... "W wielkim zaś domu znajdują się nie tylko naczynia złote i srebrne, lecz także drewniane i gliniane, niektóre do użytku zaszczytnego, a inne do niezaszczytnego. (21) Jeśli więc ktoś oczyści samego siebie z tego wszystkiego, będzie naczyniem do użytku zaszczytnego, uświęconym i użytecznym dla Pana, przygotowanym do każdego dobrego czynu. (22) Uciekaj też od młodzieńczych pożądliwości, a zabiegaj o sprawiedliwość, wiarę, miłość, pokój wraz z tymi, którzy wzywają Pana z czystego serca" - 2 Tymoteusz 2:20-22
"Potem przywołał do siebie lud wraz ze swoimi uczniami i powiedział do nich: Ktokolwiek chce pójść za mną, niech się zaprze samego siebie, weźmie swój krzyż i idzie za mną. (35) Bo kto chce zachować swoje życie, straci je, a kto straci swoje życie z mojego powodu i dla ewangelii, ten je zachowa. (36) Cóż pomoże człowiekowi, choćby cały świat pozyskał, a na swojej duszy poniósł szkodę? (37) Albo co da człowiek w zamian za swoją duszę? (38) Kto się bowiem wstydzi mnie i moich słów wobec tego pokolenia cudzołożnego i grzesznego, tego i Syn Człowieczy będzie się wstydził, gdy przyjdzie w chwale swego Ojca ze świętymi aniołami." - Marek 8:34-38 - "Przekręcane nauki JEZUSA - Prawdziwe biblijne znaczenie słów o zapieraniu się siebie i codziennym braniu niesieniu swojego krzyża" - http://mieczducha888.blogspot.com/2019/05/przekrecane-nauki-jezusa-prawdziwe.html
Słowa dobrego żołnierza ZMARTWYCHWSTAŁEGO PANA panów KRÓLA królów nawet w świadomości bliskiej śmierci mężnie wspiera, zachęca młodszego brata Tymoteusza : "Lecz ty bądź czujny we wszystkim, znoś cierpienia, wykonuj dzieło ewangelisty, w pełni dowódź swojej służby. 6 Ja bowiem już mam być złożony w ofierze, a czas mojego odejścia nadchodzi. 7 Dobrą walkę stoczyłem, bieg ukończyłem, wiarę zachowałem. 8 Odtąd odłożona jest dla mnie korona sprawiedliwości, którą mi w owym dniu da Pan, sędzia sprawiedliwy, a nie tylko mnie, ale i wszystkim, którzy umiłowali jego przyjście." - 2 Tymoteusz 4:5-8

PANIE JEZU żyjąc, mieszkając we mnie czynisz mnie zdolnymi być zwycięzcą, iść mimo trudów do przodu. Daj PANIE JEZU pamiętać zawsze że sam w sobie nic nie mogę, ale ufając, zawierzając TOBIE - ty uczynisz we mnie i przeze mnie to co konieczne, potrzebne aby wypełnić TWOJĄ wolę, przynieść 100krotny dobry owoc i wytrwać do końca pośród owocu ducha i miłości agape. Dziękuję PANIE że w swojej łasce mnie zbawiłeś, wybrałeś i uczyniłeś swoją świątynią w której duchowo ty osobiście PANIE JEZU mieszkasz. TY osobiście a nie ktoś zamiast CIEBIE ... "Gdy jednak nawrócą się do Pana, zasłona zostanie zdjęta. (17) Pan zaś jest tym Duchem, a gdzie jest Duch Pana, tam i wolność" - 2 Koryntian 3:16-17 ........ "Którym Bóg zechciał oznajmić, jakie jest wśród pogan bogactwo chwały tej tajemnicy, którą jest Chrystus w was, nadzieja chwały." - Kolosan 1:27

       chwała OJCU oraz BOGU PRAWDZIWEMU JEZUSOWI - Ewangelia Jana 20:28, 1 Jan 5:20, Objawienie 5:13  .... Charis2007@wp.pl ... 24.09.2019 Puławy , Dominik


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz