środa, 5 października 2022

Miłość agape pozdrawia, żegna również wszelkich krzywdzicieli, nieprzyjaciół. -- Miłość mocniejsza od śmierci i słodsza od najlepszego miodu część XVIII

 

"A jeślibyście pozdrawiali tylko braci waszych, cóż osobliwego czynicie? Czyż i poganie tego nie czynią?" - Ewangelia Mateusza 5:47 Biblia Warszawska. Łatwo pozdrawiać, witać kogoś kto nas pozdrawia, wita lub kto nie jest nam wrogi, nieprzychylny. Łatwo pozdrawiać, witać tych którzy ani nam, ani naszym bliskim nie uczynili, nie czynią zła, krzywdy. Trudniej pozdrawiać, witać tych którzy nie odpowiadają na ozdrowienia, powitania. Trudniej pozdrawiać, witać tych którzy uczynili lub nadal czynią nam, naszym bliskim zło, krzywdy. Mamy różnić się od pogan, od grzeszników którzy nie pozdrawiają swoich krzywdzicieli, wrogów, nieprzyjaciół. Jeśli my - zbawieni z łaski przez zaufanie wobec Zmartwychwstałego BOGA, PANA ZBAWICIELA nie pozdrawiamy, nie witamy naszych krzywdzicieli, wrogów, nieprzyjaciół itd. - to niczym nie różnimy się od grzeszników którzy ozdrawiają, witają tylko wybrane osoby. My mamy mówić dzień dobry, dobry wieczór czy w inny sposób witać, pozdrawiać wszystkich ludzi bez żadnego wyjątku ..... "A jeśli tylko waszych braci pozdrawiacie, cóż szczególnego czynicie? Czyż i celnicy tak nie czynią? (48) Bądźcie więc doskonali, tak jak doskonały jest wasz Ojciec, który jest w niebie." - Ewangelia Mateusza 5:47-48 Uwspółcześniona Biblia Gdańska

"zmieniona perspektywa część 4 zamordowany Dirk Willems" - https://mieczducha888.blogspot.com/2016/03/zmieniona-perspektywa-czesc-4.html

W starym grzesznym życiu, gdy byłem niezbawiony - to połowie sąsiadów nie mówiłem dzień dobry. M.in. tak objawiała się we mnie gorycz, złość, nienawiść. Prawdopodobnie gdyby ktoś z nich [mimo bycia starszym] pierwszy mimo wszystko mi mówił "dzień dobry", to w końcu moje serce by zmiękło wobec tej osoby i pewnie z czasem, to ja pierwszy ją bym pozdrawiał. Gdy PAN Jezus zamieszkał w moim sercu wraz z OJCEM, to sprawił że zacząłem dobrowolnie, ochotnie pozdrawiać, witać wszystkich.  Tych co mogłem - to przerosiłem za swoje dawne zachowanie. Wyjaśniłem skąd taka zmiana u mnie - wskazałem na Zmartwychwstałego ZBAWICIELA. 

Grzesznicy miłują tylko tych którzy ich miłują. Grzesznicy nie miłują swoich krzywdzicieli, wrogów, nieprzyjaciół. Grzesznicy nie miłują tych którzy uczynili, czynią im lub ich bliskim jakieś zło. My zbawieni w mocy obecności oraz działania w nas - Zmartwychwstałego BOGA Prawdziwego : mamy moc miłować wszystkich, czynić BOŻE dobro wszystkim bez wyjątku : "A jeśli miłujecie tych, którzy was miłują, na jakąż wdzięczność zasługujecie? Wszak i grzesznicy miłują tych, którzy ich miłują. (33) Jeśli bowiem dobrze czynicie tym, którzy wam dobrze czynią, na jaką wdzięczność zasługujecie? Wszak i grzesznicy to samo czynią. (34) A jeśli pożyczacie tym, od których spodziewacie się zwrotu, na jaką wdzięczność zasługujecie? I grzesznicy pożyczają grzesznikom, aby to samo odebrać z powrotem" - Ewangelia Łukasza 6:32-34 BW -- Mamy miłować zawsze wszystkich bez wyjątku, mamy czynić dobro zawsze wszystkim bez wyjątku, a nie tylko wybranym. 

"Lecz mówię wam, którzy słuchacie: Miłujcie waszych nieprzyjaciół, dobrze czyńcie tym, którzy was nienawidzą. (28) Błogosławcie tym, którzy was przeklinają, módlcie się za tych, którzy wam wyrządzają zło. (29) Temu, kto cię uderzy w policzek, nadstaw i drugi, a temu, kto zabiera ci płaszcz, i szaty nie odmawiaj. (30) Każdemu, kto cię prosi, daj, a od tego, kto bierze, co twoje, nie upominaj się o zwrot. (31) Jak chcecie, aby ludzie wam czynili, tak i wy im czyńcie. (32) Jeśli bowiem miłujecie tych, którzy was miłują, na jaką wdzięczność zasługujecie? Przecież i grzesznicy miłują tych, którzy ich miłują. (33) A jeśli dobrze czynicie tym, którzy wam dobrze czynią, na jaką wdzięczność zasługujecie? Przecież i grzesznicy postępują tak samo. (34) I jeśli pożyczacie tym, od których spodziewacie się zwrotu, na jaką wdzięczność zasługujecie? Przecież i grzesznicy pożyczają grzesznikom, aby z powrotem odebrać tyle samo. (35) Ale miłujcie waszych nieprzyjaciół, czyńcie im dobrze i pożyczajcie, niczego się za to nie spodziewając, a wielka będzie wasza nagroda i będziecie synami Najwyższego. On bowiem jest dobry dla niewdzięcznych i złych. (36) Dlatego bądźcie miłosierni, jak i wasz Ojciec jest miłosierny." - Ewangelia Łukasza 6:27-36 UBG

Nie jest łatwo okazywać miłość, czynić dobro ludziom którzy uczynili nam lub naszym bliskim zło, ale gdy Wszechmogący ZBAWICIEL PAN mieszka w nas i działa w nas, to mamy Jego Boską moc która jest wystarczająca, aby zawsze, wszędzie i wszystkim okazywać miłość agape, czynić BOŻE dobro : "Jako że jego Boska moc obdarzyła nas wszystkim, co potrzebne do życia i pobożności, przez poznanie tego, który nas powołał do chwały i cnoty. (4) Przez to zostały nam dane bardzo wielkie i cenne obietnice, abyście przez nie stali się uczestnikami Boskiej natury, uniknąwszy zepsucia, które wskutek pożądliwości jest na świecie" - 2 List apostoła Piotra 1:3-4 UBG ___________ "Ja jestem prawdziwym krzewem winnym, a Ojciec mój jest winogrodnikiem. (2) Każdą latorośl, która we mnie nie wydaje owocu, odcina, a każdą, która wydaje owoc, oczyszcza, aby wydawała obfitszy owoc. (3) Wy jesteście już czyści dla słowa, które wam głosiłem; (4) trwajcie we mnie, a Ja w was. Jak latorośl sama z siebie nie może wydawać owocu, jeśli nie trwa w krzewie winnym, tak i wy, jeśli we mnie trwać nie będziecie. (5) Ja jestem krzewem winnym, wy jesteście latoroślami. Kto trwa we mnie, a Ja w nim, ten wydaje wiele owocu; bo beze mnie nic uczynić nie możecie. (6) Kto nie trwa we mnie, ten zostaje wyrzucony precz jak zeschnięta latorośl; takie zbierają i wrzucają w ogień, gdzie spłoną. (7) Jeśli we mnie trwać będziecie i słowa moje w was trwać będą, proście o cokolwiek byście chcieli, stanie się wam. (8) Przez to uwielbiony będzie Ojciec mój, jeśli obfity owoc wydacie i staniecie się moimi uczniami. (9) Jak mnie umiłował Ojciec, tak i Ja was umiłowałem; trwajcie w miłości mojej. (10) Jeśli przykazań moich przestrzegać będziecie, trwać będziecie w miłości mojej, jak i Ja przestrzegałem przykazań Ojca mego i trwam w miłości jego. (11) To wam powiedziałem, aby radość moja była w was i aby radość wasza była zupełna. (12) Takie jest przykazanie moje, abyście się wzajemnie miłowali, jak Ja was umiłowałem. (13) Większej miłości nikt nie ma nad tę, jak gdy kto życie swoje kładzie za przyjaciół swoich. (14) Jesteście przyjaciółmi moimi, jeśli czynić będziecie, co wam przykazuję. (15) Już was nie nazywam sługami, bo sługa nie wie, co czyni pan jego; lecz nazwałem was przyjaciółmi, bo wszystko, co słyszałem od Ojca mojego, oznajmiłem wam. (16) Nie wy mnie wybraliście, ale Ja was wybrałem i przeznaczyłem was, abyście szli i owoc wydawali i aby owoc wasz był trwały, by to, o cokolwiek byście prosili Ojca w imieniu moim, dał wam. (17) To przykazuję wam, abyście się wzajemnie miłowali. (18) Jeśli świat was nienawidzi, wiedzcie, że mnie wpierw niż was znienawidził. (19) Gdybyście byli ze świata, świat miłowałby to, co jest jego; że jednak ze świata nie jesteście, ale Ja was wybrałem ze świata, dlatego was świat nienawidzi. (20) Wspomnijcie na słowo, które do was powiedziałem. Nie jest sługa większy nad pana swego. Jeśli mnie prześladowali i was prześladować będą; jeśli słowo moje zachowali i wasze zachowywać będą. (21) A to wszystko uczynią wam dla imienia mego, bo nie znają tego, który mnie posłał." - Ewangelia Jana 15:1-21 BW

Mamy zawsze, wszędzie i wszystkim czynić BOŻĄ miłość, BOŻE dobro i nigdy w tym nie ustawać. Nie ma i nigdy nie będzie najmniejszego powodu aby zaprzestać okazywania komuś BOŻEJ miłości i dobroci. Nigdy nie szukajmy wymówek aby zaprzestać czynić komuś CHRYSTUSOWE dobro, ale tym bardziej im ktoś jest zły wobec nas - tym bardziej prośmy PANA ZBAWICIELA Jezusa Chrystusa aby nas napełniał miłością, dobrocią wobec niego i żeby sprawiał więcej okazji do okazywania tej osobie tego wszystkiego .... "Jeśli twój nieprzyjaciel jest głodny, nakarm go chlebem, a jeśli jest spragniony, napój go wodą; (22) Bo zgarniesz rozżarzone węgle na jego głowę, a PAN cię nagrodzi." - Księga Przypowieści Salomona 25:21-22 UBG _______ " A czynić dobrze nie ustawajmy, albowiem we właściwym czasie żąć będziemy bez znużenia. (10) Przeto, póki czas mamy, dobrze czyńmy wszystkim, a najwięcej domownikom wiary." - List apostoła Pawła do Galacjan BW  _________ "Was zaś niech Pan napełni obficie miłością do siebie nawzajem i do wszystkich, miłością, jaką i my dla was żywimy" - 1 List apostoła Pawła do Tesaloniczan 3:12 BW _________ " A sam Pan nasz Jezus Chrystus i Bóg, Ojciec nasz, który nas umiłował i dał pocieszenie wieczne, i dobrą nadzieję z łaski, (17) niech pocieszy serca wasze i utwierdzi was we wszelkim dobrym uczynku i w dobrym słowie." - 2 List apostoła Pawła do Tesaloniczan 2:16-17 BW

"Słudzy, z całą bojaźnią bądźcie poddani panom, nie tylko dobrym i łagodnym, ale też przykrym. (19) To bowiem podoba się Bogu, jeśli ktoś znosi smutki ze względu na sumienie wobec Boga, cierpiąc niewinnie. (20) Bo cóż to za chwała, jeśli grzesząc, cierpliwie znosicie, choćby was i pięściami bito? Lecz jeśli dobrze czynicie i znosicie cierpienia, to podoba się Bogu" - 1 List apostoła Piotra 2:18-20

Jesteśmy powołani w mocy obecności, działania w nas Zmartwychwstałego BOGA - powołani do : zwyciężania zła dobrem, do okazywania wszystkim bez wyjątku CHRYSTUSOWEJ miłości, dobroci i prawdy. Jesteśmy powołani do bycia zwycięzcami, a miłość zwycięża nienawiść, dobro BOŻE zwycięża zło. Nigdy nie zaprzestawajmy czynić tego co dobre, miłe i doskonałe w oczach naszego OJCA oraz Jego Syna a naszego PANA ZBAWICIELA. Światło jest silniejsze niż ciemność. Rozpraszajmy ciemność jako dzieci światłości, a wszystko nie przez swoją moc, ale przez moc działania w nas Zmartwychwstałego BOGA  : "Słyszeliście, iż powiedziano: Będziesz miłował bliźniego swego, a będziesz miał w nienawiści nieprzyjaciela swego. (44) A Ja wam powiadam: Miłujcie nieprzyjaciół waszych i módlcie się za tych, którzy was prześladują, (45) abyście byli synami Ojca waszego, który jest w niebie, bo słońce jego wschodzi nad złymi i dobrymi i deszcz pada na sprawiedliwych i niesprawiedliwych. (46) Bo jeślibyście miłowali tylko tych, którzy was miłują, jakąż macie zapłatę? Czyż i celnicy tego nie czynią? (47) A jeślibyście pozdrawiali tylko braci waszych, cóż osobliwego czynicie? Czyż i poganie tego nie czynią? (48) Bądźcie wy tedy doskonali, jak Ojciec wasz niebieski doskonały jest." - Mateusz 5:43-48 BW __________ "Byliście bowiem niegdyś ciemnością, a teraz jesteście światłością w Panu. Postępujcie jako dzieci światłości, (9) bo owocem światłości jest wszelka dobroć i sprawiedliwość, i prawda. (10) Dochodźcie tego, co jest miłe Panu (11) i nie miejcie nic wspólnego z bezowocnymi uczynkami ciemności, ale je raczej karćcie" - Efezjan 5:8-11 BW 

"Miłość niech będzie nieobłudna. Brzydźcie się złem, trzymając się tego, co dobre. (10) Miłujcie się wzajemnie miłością braterską, wyprzedzając jedni drugich w okazywaniu szacunku. (11) W pracy nieleniwi, pałający duchem, służący Panu; (12) Radujący się w nadziei, cierpliwi w ucisku, nieustający w modlitwie; (13) Wspomagający świętych w potrzebach, okazujący gościnność. (14) Błogosławcie tych, którzy was prześladują, błogosławcie, a nie przeklinajcie. (15) Radujcie się z tymi, którzy się radują, a płaczcie z tymi, którzy płaczą. (16) Bądźcie między sobą jednomyślni. Nie miejcie o sobie wysokiego mniemania, ale się ku niskim skłaniajcie. Nie uważajcie samych siebie za mądrych. (17) Nikomu złem za zło nie odpłacajcie; starajcie się o to, co uczciwe wobec wszystkich ludzi. (18) Jeśli to możliwe, o ile to od was zależy, ze wszystkimi ludźmi żyjcie w pokoju. (19) Najmilsi, nie mścijcie się sami, ale pozostawcie miejsce gniewowi. Jest bowiem napisane: Zemsta do mnie należy, ja odpłacę - mówi Pan. (20) Jeśli więc twój nieprzyjaciel jest głodny, nakarm go, jeśli jest spragniony, napój go. Tak bowiem robiąc, rozżarzone węgle zgarniesz na jego głowę. (21) Nie daj się zwyciężyć złu, ale zło dobrem zwyciężaj." - Rzymian 12:9-21 UBG --- Jeśli przestajemy komuś czynić dobro, ponieważ on czyni nam zło, to przegrywamy ze złem. Jeśli mimo wszystko nadal krzywdzicielowi, nieprzyjacielowi czynimy dobro, to zwyciężamy zło. Sami nim nie przenikamy, a n dodatek dajemy wspaniałe Chrystusowe świadectwo ku chwale OJCA i BARANKA. Jeśli np. ktoś nie odpowiada na ozdrowienia, a my z czasem zaprzestajemy mówić mu np. "dzień dobry", to tak naprawdę oddajemy złem za zło, dajemy się zwyciężyć złu, ustajemy w czynieniu dobra. Jak grzesznicy ozdrawiamy tylko wybranych, a nie wszystkich jak to powinniśmy robić również wobec osób wrogo nam nastawionych, krzywdzicieli. 

Miłość agape m.in. wszystko znosi i nigdy nie ustaje. Jeśli przestajemy komuś czynić CHRYSTUSOWE dobro, CHRYSTUSOWĄ miłość to znaczy że mamy deficyt, braki miłości agape. w takim stanie potrzebujemy większej miłości agape, tak aby mimo czyichś złych zachowań wobec nas czy wobec naszych bliskich - dalej okazywać mu CHRYSTUSOWE dobro i miłość, nie ustawać w tym : "Miłość jest cierpliwa, miłość jest dobrotliwa, nie zazdrości, miłość nie jest chełpliwa, nie nadyma się, (5) nie postępuje nieprzystojnie, nie szuka swego, nie unosi się, nie myśli nic złego, (6) nie raduje się z niesprawiedliwości, ale się raduje z prawdy; (7) wszystko zakrywa, wszystkiemu wierzy, wszystkiego się spodziewa, wszystko znosi. (8) Miłość nigdy nie ustaje" - 1 Koryntian 13:4-8a BW. Skoro miłość agape m.in. "wszystko" znosi, to znosi też wszelkie krzywdy, wszelkie zło. Skoro miłość agape m.in. "nigdy" nie ustaje, to nie ustaje wobec żadnych krzywd, wobec żadnego zło. Nie ustaje w żadnych okolicznościach. 

Potrzebujemy z całą gorliwością zabiegać o tą miłość, pielęgnować ją aby wzrastała, a nie oziębła, nie wygasła, nie zmalała ... "Deficyt lub brak wzajemnej miłości agape, bycia rodziną Bożą w codziennym praktycznym życiu - bolączka wielu kościołów część 3 rozkaz z Ew. Jana 13:34, 15:12" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/11/deficyt-lub-brak-wzajemnej-miosci-agape.html

"Deficyt lub brak wzajemnej miłości agape, bycia rodziną Bożą w codziennym praktycznym życiu - bolączka wielu kościołów część 2 agapetos" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/09/deficyt-lub-brak-wzajemnej-miosci-agape_7.html

Chrześcijanin też powinien w duchu CHRYSTUSOWYM żegnać się z kimś. Np. gdy ludzie zmieniają pracę, to często robią to w sposób który jest daleki od bycia pokornym, łagodnym. My zbawieni z łaski przez zaufanie Zmartwychwstałemu BOGU Prawdziwemu który w nas zamieszkał - jesteśmy powołani do pożegnania się w dobroci i miłości nawet z tymi którzy czynili nam zło, którzy wyrządzają nam krzywdy. Grzesznicy żegnają się w sposób miły, dobry z dobrym pracodawcą, ale z pracodawcą który ich źle traktował - albo w ogóle się nie żegnają, albo jest to wrogie pożegnanie z ich strony. My słudzy CHRYSTUSOWI, dzieci światłości musimy również mieć pożegnania w których jest dobroć i miłość. Dobremu pracodawcy łatwo przychodzi wręczyć jakiś upominek, prezent przy zmianie pracy i podziękować. Pracodawcy który nas źle traktował trudniej przychodzi wręczenie jakiegoś prezentu, miłe pożegnanie i życzenie mu dobra. w mocy zamieszkującego PANA ZBAWCY mamy moc, zdolność aby uczynić dobro, miłość każdemu człowiekowi i do tego jesteśmy powołani. To nie jest opcja do wyboru, ale jesteśmy do tego powołani. Pożegnanie w duchu CHRYSTUSOWYM z kimś kto nie był dla nas dobry, kto nas lub naszych bliskich skrzywdził, może dzięki łasce BOŻEJ sprawić że jego serce skruszeje wobec BOGA i nie będzie wobec nas wrogi, ale przyjazny : "Dar po kryjomu dany uśmierza gniew, a największą nawet złość upominek z zanadrza." - Księga Przypowieści Salomona 21:14 BW .... "Potajemny dar łagodzi zapalczywość i upominek w zanadrzu uspokaja wielki gniew" - UBG .......... "Błogosławiona zgoda - jak prawdziwie pogodzić się po kłótni. Miłość mocniejsza od śmierci i słodsza od najlepszego miodu część 11" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/09/bogosawiona-zgoda-jak-prawdziwie_22.html

Jak tysiące czy miliony Polaków uwierzyły kłamstwom o luksusowych Maybachach pana Tadeusza Rydzyka. Modlitwy o zbawienie pana Rydzyka i innych niezbawionych ludzi" - https://mieczducha888.blogspot.com/2022/09/jak-tysiace-czy-miliony-polakow.html

"Nikomu nie bądźcie nic winni oprócz wzajemnej miłości. Kto bowiem miłuje bliźniego, wypełnił prawo. (9) Gdyż to: Nie będziesz cudzołożył, nie będziesz zabijał, nie będziesz kradł, nie będziesz fałszywie świadczył, nie będziesz pożądał i jakiekolwiek inne przykazanie, w tych słowach się streszcza, mianowicie: Będziesz miłował swego bliźniego jak samego siebie. (10) Miłość nie wyrządza zła bliźniemu. Tak więc wypełnieniem prawa jest miłość. (11) A czyńcie to, znając czas, że już nadeszła pora, abyśmy się obudzili ze snu. Teraz bowiem bliżej nas jest zbawienie, niż kiedy uwierzyliśmy. (12) Noc przeminęła, a dzień się przybliżył. Odrzućmy więc uczynki ciemności, a obleczmy się w zbroję światłości. (13) Postępujmy uczciwie, jak za dnia, nie w hulankach i pijaństwach, nie w rozwiązłości i rozpustach, nie w sporach ani w zazdrości. (14) Ale obleczcie się w Pana Jezusa Chrystusa, a nie troszczcie się o ciało, by zaspokajać pożądliwości." - Rzymian 13 ------   Mamy dług miłości wobec wszystkich ludzi. pożegnanie się z kimś kto czynił nam zło -  : "Dług miłości agape wobec wszystkich ludzi Rzymian 13:8 - miłość mocniejsza od śmierci i słodsza od najlepszego miodu część 7" - https://mieczducha888.blogspot.com/2018/07/dug-miosci-agape-wobec-wszystkich-ludzi.html

"biblijne cechy oznaki prawdziwej chrześcijańskiej dojrzałości" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/08/biblijne-cechy-oznaki-prawdziwej.html


Dawno temu gdzieś czytałem historię chrześcijanina z jakiegoś odległego kraju gdzie chrześcijanie są prześladowani, uciskani. Pewne nieznaczące szczegóły może dodaję lub przeinaczam z powodu zatarcia w pamięci, ale ważny jest główne wątek . Ten chrześcijanin mieszkał on na wsi, zajmował się rolnictwem. Uprawiał ryż. Nie znam się na uprawie ryżu, ale chodziło o tarasowe pole ryżowe. Jakiś wrogi Zmartwychwstałemu BOGU człowiek z tej wioski, zniszczył mu to pole, przekopując je i wypuszczając wodę. Ten chrześcijanin nie odpłacił mu złem za zło, ale i nie był bierny w uczynieniu dobra, miłości temu wrogowi. Któregoś dnia, wczesnym rankiem zaczął nawadniać pole ryżowe tego wrogiego człowieka. Nosił pod górę wiadra z wodą z jakiegoś zbiornika i podlewał swojemu wrogowi, jego ryż. Gdy później przyszedł ten wrogi CHRYSTUSOWI człowiek, który wcześniej zniszczył chrześcijaninowi jego pole i zobaczył że tamten odpłaca mu dobrem, a nie złem, to dzięki łasce CHRYSTUSOWEJ jego serce zmiękło. Nie miał dalej wrogości wobec tego chrześcijanina, ale później sam dzięki łasce BOŻEJ uwierzył, pokutował, dostąpił zbawienia. Lekcja dla nas z tego jest taka, abyśmy zawsze, wszędzie i wszystkim czynili CHRYSTUSOWĄ miłość, okazywali JEGO dobro i prawdę ... "Lecz mówię wam, którzy słuchacie: Miłujcie waszych nieprzyjaciół, dobrze czyńcie tym, którzy was nienawidzą. (28) Błogosławcie tym, którzy was przeklinają, módlcie się za tych, którzy wam wyrządzają zło. (29) Temu, kto cię uderzy w policzek, nadstaw i drugi, a temu, kto zabiera ci płaszcz, i szaty nie odmawiaj. (30) Każdemu, kto cię prosi, daj, a od tego, kto bierze, co twoje, nie upominaj się o zwrot. (31) Jak chcecie, aby ludzie wam czynili, tak i wy im czyńcie. (32) Jeśli bowiem miłujecie tych, którzy was miłują, na jaką wdzięczność zasługujecie? Przecież i grzesznicy miłują tych, którzy ich miłują. (33) A jeśli dobrze czynicie tym, którzy wam dobrze czynią, na jaką wdzięczność zasługujecie? Przecież i grzesznicy postępują tak samo. (34) I jeśli pożyczacie tym, od których spodziewacie się zwrotu, na jaką wdzięczność zasługujecie? Przecież i grzesznicy pożyczają grzesznikom, aby z powrotem odebrać tyle samo. (35) Ale miłujcie waszych nieprzyjaciół, czyńcie im dobrze i pożyczajcie, niczego się za to nie spodziewając, a wielka będzie wasza nagroda i będziecie synami Najwyższego. On bowiem jest dobry dla niewdzięcznych i złych. (36) Dlatego bądźcie miłosierni, jak i wasz Ojciec jest miłosierny." - Ewangelia Łukasza 6:27-36 UBG

  1. Gdyby ten chrześcijanin odpłacił zniszczeniem pola, to sam by zgrzeszył. Dałby złe świadectwo, przyniósłby wstyd BOGU. Wydałby zły owoc. 
  2. Gdyby ten chrześcijanin nie odpłacił złem, ale i nie uczynił dobra nawadniając pole krzywdziciela, to byłby bezowocny w tej sytuacji. 
  3. Uczynił dobro krzywdzicielowi. Wydał dobry owoc. Jesteśmy powołani aby wydawać dobre owoce. Nie jesteśmy powołani ani do wydawania złych owoców, ani do bycia bezowocnymi. Co z tego że drzewo nie wydaje złych owoców, jak i nie wydaje dobrych ?? Nie mamy być bierni, pasywni, nieaktywni w czynieniu BOŻEGO dobra, ale mamy być aktywni w czynieniu dobrych Chrystusowych uczynków  ..... "Kto więc umie dobrze czynić, a nie czyni, dopuszcza się grzechu" - List Jakuba 4:17 BW ___________ "I opowiedział im taką przypowieść: Pewien człowiek miał drzewo figowe zasadzone w swojej winnicy. Przyszedł i szukał na nim owocu, lecz nie znalazł. (7) Wtedy powiedział do rolnika: Oto od trzech lat przychodzę, szukając owocu na tym drzewie figowym, lecz nie znajduję. Zetnij je, bo po co ziemię na darmo zajmuje? (8) Lecz on mu odpowiedział: Panie, zostaw je jeszcze na ten rok, aż je okopię i obłożę nawozem. (9) Może wyda owoc, a jeśli nie, wtedy je zetniesz." - Łukasz 13 UBG

"Tedy Jezus, widząc tłumy, wstąpił na górę. A gdy usiadł, przystąpili do niego jego uczniowie. (2) I otworzywszy usta swoje, nauczał ich, mówiąc: (3) Błogosławieni ubodzy w duchu, albowiem ich jest Królestwo Niebios. (4) Błogosławieni, którzy się smucą, albowiem oni będą pocieszeni. (5) Błogosławieni cisi, albowiem oni posiądą ziemię. (6) Błogosławieni, którzy łakną i pragną sprawiedliwości, albowiem oni będą nasyceni. (7) Błogosławieni miłosierni, albowiem oni miłosierdzia dostąpią. (8) Błogosławieni czystego serca, albowiem oni Boga oglądać będą. (9) Błogosławieni pokój czyniący, albowiem oni synami Bożymi będą nazwani. (10) Błogosławieni, którzy cierpią prześladowanie z powodu sprawiedliwości, albowiem ich jest Królestwo Niebios. (11) Błogosławieni jesteście, gdy wam złorzeczyć i prześladować was będą i kłamliwie mówić na was wszelkie zło ze względu na mnie! (12) Radujcie i weselcie się, albowiem zapłata wasza obfita jest w niebie; tak bowiem prześladowali proroków, którzy byli przed wami. (13) Wy jesteście solą ziemi; jeśli tedy sól zwietrzeje, czymże ją nasolą? Na nic więcej już się nie przyda, tylko aby była precz wyrzucona i przez ludzi podeptana. (14) Wy jesteście światłością świata; nie może się ukryć miasto położone na górze. (15) Nie zapalają też świecy i nie stawiają jej pod korcem, lecz na świeczniku, i świeci wszystkim, którzy są w domu. (16) Tak niechaj świeci wasza światłość przed ludźmi, aby widzieli wasze dobre uczynki i chwalili Ojca waszego, który jest w niebie." - Ewangelia Mateusza 5:1-16 BW

"Dążcie do pokoju ze wszystkimi i do uświęcenia, bez którego nikt nie ujrzy Pana" - List apostoła Pawła do Hebrajczyków 12:14 BW 

"A tak, jeśliście wzbudzeni z Chrystusem, tego co w górze szukajcie, gdzie siedzi Chrystus po prawicy Bożej; (2) o tym, co w górze, myślcie, nie o tym, co na ziemi. (3) Umarliście bowiem, a życie wasze jest ukryte wraz z Chrystusem w Bogu; (4) gdy się Chrystus, który jest życiem naszym, okaże, wtedy się i wy okażecie razem z nim w chwale. (5) Umartwiajcie tedy to, co w waszych członkach jest ziemskiego: wszeteczeństwo, nieczystość, namiętność, złą pożądliwość i chciwość, która jest bałwochwalstwem, (6) z powodu których przychodzi gniew Boży. (7) Niegdyś i wy postępowaliście podobnie, kiedy im się oddawaliście; (8) ale teraz odrzućcie i wy to wszystko: gniew, zapalczywość, złość, bluźnierstwo i nieprzyzwoite słowa z ust waszych; (9) nie okłamujcie się nawzajem, skoro zewlekliście z siebie starego człowieka wraz z uczynkami jego, (10) a przyoblekli nowego, który się odnawia ustawicznie ku poznaniu na obraz tego, który go stworzył. (11) W odnowieniu tym nie ma Greka ani Żyda, obrzezania ani nieobrzezania, cudzoziemca, Scyty, niewolnika, wolnego, lecz Chrystus jest wszystkim i we wszystkich. (12) Przeto przyobleczcie się jako wybrani Boży, święci i umiłowani, w serdeczne współczucie, w dobroć, pokorę, łagodność i cierpliwość, (13) znosząc jedni drugich i przebaczając sobie nawzajem, jeśli kto ma powód do skargi przeciw komu: Jak Chrystus odpuścił wam, tak i wy. (14) A ponad to wszystko przyobleczcie się w miłość, która jest spójnią doskonałości. (15) A w sercach waszych niech rządzi pokój Chrystusowy, do którego też powołani jesteście w jednym ciele; a bądźcie wdzięczni. (16) Słowo Chrystusowe niech mieszka w was obficie; we wszelkiej mądrości nauczajcie i napominajcie jedni drugich przez psalmy, hymny, pieśni duchowne, wdzięcznie śpiewając Bogu w sercach waszych; (17) i wszystko, cokolwiek czynicie w słowie lub w uczynku, wszystko czyńcie w imieniu Pana Jezusa, dziękując przez Niego Bogu Ojcu. (18) Żony, bądźcie uległe mężom swoim, jak przystoi w Panu. (19) Mężowie, miłujcie żony swoje i nie bądźcie dla nich przykrymi. (20) Dzieci, bądźcie posłuszne rodzicom we wszystkim; albowiem Pan ma w tym upodobanie. (21) Ojcowie, nie rozgoryczajcie dzieci swoich, aby nie upadały na duchu. (22) Słudzy, bądźcie posłuszni we wszystkim ziemskim panom, służąc nie tylko pozornie, aby się przypodobać ludziom, lecz w szczerości serca, jako ci, którzy się boją Pana. (23) Cokolwiek czynicie, z duszy czyńcie jako dla Pana, a nie dla ludzi, (24) wiedząc, że od Pana otrzymacie jako zapłatę dziedzictwo, gdyż Chrystusowi Panu służycie. (25) Kto bowiem wyrządza krzywdę, otrzyma odpłatę za krzywdę bez względu na osobę." - List apostoła Pawła do Kolosan rozdział 3 Biblia Warszawska 

"  Podobnie młodsi, bądźcie poddani starszym. Wszyscy zaś wobec siebie bądźcie poddani. Przyobleczcie się w pokorę, gdyż Bóg pysznym się sprzeciwia, a pokornym łaskę daje. (6) Uniżcie się więc pod potężną ręką Boga, aby was wywyższył w odpowiednim czasie" - 1 List Piotra 5:5-6 UBG
PAN JEZUS nadal czyni cuda uratowany spod TIR-a część 4 uwolnienie z niewoli m.in : lęków stresu depresji nałogów beznadziei kompleksów głodu miłości" - https://mieczducha888.blogspot.com/2020/06/pan-jezus-nadal-czyni-cuda-uratowany.html

"Cudowna prawda w ostatnim zdaniu Biblii Objawienie Jana 22:21 - Ewangelia Prawdziwej Łaski część 7" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/08/cudowna-prawda-w-ostatnim-zdaniu-biblii_31.html

"Ten sam starotestamentowy i nowotestamentowy BÓG Stwórca : Doskonały, Nieskazitelny we wszystkim w tym w miłosierdzi, litości, miłości, świętości, sprawiedliwości. --- Bóg nie jest mordercą, tyranem ale miłością sprawiedliwością część 9" - https://mieczducha888.blogspot.com/2022/09/ten-sam-starotestamentowy-i.html

"Dlaczego w rzymskim katolicyzmie nie ma Jezusowego pokoju ducha - Mam już dzisiaj życie wieczne część 7" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/07/dlaczego-w-rzymskim-katolicyzmie-nie-ma.html

"Zakaz rozwodów. Tylko śmierć kończy małżeństwo kocia łapa grzechem część 5 - małżeństwa Samarytanki z 4 rozdziału Ewangelii Jana" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/08/zakaz-rozwodow-tylko-smierc-konczy.html

"polityczna pajęczyna w którą wpadły miliardy ludzi część 2 - miliony Polaków w pułapce ty też ?!" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/10/polityczna-pajeczyna-w-ktora-wpady.html

"CHRYSTUSOWY BOŻY "zegar" nie stoi w miejscu oraz wytrwanie w krytycznych i pozornie beznadziejnych chwilach - Jak nie bać się wojny krachu ciężkich czasów część XXII" - https://mieczducha888.blogspot.com/2021/07/chrystusowy-bozy-zegar-nie-stoi-w.html

"Bluźniercza Pierwsza Komunia Nieświęta. - Ewangelia Prawdziwej Łaski część 10" - https://mieczducha888.blogspot.com/2022/05/bluzniercza-pierwsza-komunia-nieswieta.html

"Upadek dogmatów maryjnych część 8 - różańcowe bałwochwalstwo i demoniczne cuda w Wąwolnicy" - https://mieczducha888.blogspot.com/2019/09/upadek-dogmatow-maryjnych-czesc-8.html

"Chrześcijański pacyfizm wiernym naśladowaniem Jezusa Zbawiciela część 2 - odmowa brania udziału w przyszłej wojnie światowej" - https://mieczducha888.blogspot.com/2018/11/chrzescijanski-pacyfizm-wiernym_27.html

"Złote Miasto niesamowity wieczny dom chrześcijan część 13 - Rajska BOŻA obecność najcudowniejszą rzeczą najwspanialszym stanem wszechczasów" - https://mieczducha888.blogspot.com/2022/06/zote-miasto-niesamowity-wieczny-dom_23.html

Biblijny kondycjonalizm : "Biblijna prawda o życiu po zmartwychwstaniu a nie po śmierci - mit nieśmiertelnej duszy w kościołach część 14 : kondycjonalizm i anihilacjonizm a nie nieśmiertelna dusza i nieskończone cierpienia gehenny" - https://mieczducha888.blogspot.com/2020/05/biblijna-prawda-o-zyciu-po_14.html

Biblijny anihilacjonizm : "Piekielne bluźnierstwo i kłamstwo kontra biblijna prawda kondycjonalizmu i anihilacjonizmu część 3 piekielny grzech wielu chrześcijan gorszy niż grzech Halloween" - https://mieczducha888.blogspot.com/2020/10/piekielne-bluznierstwo-i-kamstwo-kontra.html

Biblijny binitarianizm :  "Biblijny binitarianizm prawdą - dlaczego trynitarianizm i unitarianizm są błędnymi skrajnościami część 27 - Binitarianizm w Dziejach Apostolskich" - https://mieczducha888.blogspot.com/2021/09/biblijny-binitarianizm-prawda-dlaczego.html ........... Chwała OJCU oraz BOGU PRAWDZIWEMU JEZUSOWI CHRYSTUSOWI, PANU ZBAWCY YHVH np.  - Ewangelia Jana 1:1, 20:28, 1 Jan 5:20, Objawienie 5:13, 1 Koryntian 8:5-6 i wiele innych .... Charis2007@wp.pl ... 05.10.2022 Puławy , Dominik Marzec

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz