niedziela, 4 sierpnia 2019

Kradzież pieniędzy z puszki WOŚP zgubiony portfel i bezcenne dziecięce "dziękuję"


cytuję : "W tym tygodniu do Posterunku Policji w Nałęczowie zgłosił się mieszkaniec Opatowa, który przyniósł portfel. Mężczyzna znalazł go w parku Nałęczowie i przekazał funkcjonariuszom żeby ustalili właściciela zguby. W portfelu były dokumenty oraz gotówka, ponad dwa tysiące złotych. Policjanci ustalili, że portfel należy do 70-letniej mieszkanki Krakowa, przebywającej w sanatorium w Nałęczowie. Radość kuracjuszki z odzyskania swojej własności była ogromna. "

Miłuj bliźniego swego jak siebie samego ... każdy który coś zgubi chciałby aby znalazca oddał mu to, a nie przywłaszczył sobie, więc jak my znajdziemy czyjąś własność to też oddajmy.

"Jak chcecie, aby ludzie wam czynili, tak i wy im czyńcie" - Łukasz 6:31. Ten pan sam chciałby mieć zwróconą swoją zgubę, więc uczciwie postąpił oddając co znalazł i sprawił - cytuję : "Radość kuracjuszki z odzyskania swojej własności była ogromna"
"Cóż pomoże człowiekowi, choćby cały świat pozyskał, jeśli siebie samego zatraci lub szkodę poniesie? " - Ewangelia Łukasza 9:25 Biblia Warszawska _____ "Lepiej mieć mało, lecz nabyte sprawiedliwie, niż obfitość nabytą niesprawiedliwie" - Księga Przysłów Salomona 16:8 _______ "Bogactwo nic nie pomoże w dniu gniewu; lecz sprawiedliwość ratuje od śmierci" - księga przysłów Salomona 11:4 ______ "Lepszy jest ubogi, który postępuje nienagannie, niż bogacz, który jest krętaczem i głupcem" - Księga Przysłów Salomona 19:1 Biblia 
Nie oddanie znalezionej rzeczy to grzech. To jak kradzież - przywłaszczenie sobie czyjejś własności. 

"Jeżeli napotkasz zabłąkanego wołu albo osła twego nieprzyjaciela, odprowadź go zaraz z powrotem do niego" - Księga Wyjścia, Exodus 23:4 _____ "Jeżeli kto zgrzeszy sprzeniewierzając się Panu przez to, że zaprze się wobec swojego bliźniego rzeczy powierzonej lub oddanej do przechowania lub zrabowanej, albo że ograbi swego bliźniego, (3) albo znalazł rzecz zgubioną i zaparł się tego, i nawet fałszywie przysięgał w jakiejkolwiek z tych spraw, które człowiek popełniając, grzeszy; (4) jeżeli tedy zgrzeszy i obciąży się winą, niechaj zwróci to, co zrabował albo to, z czego kogoś ograbił, albo rzecz powierzoną, którą zataił u siebie, albo rzecz zgubioną, którą znalazł" - Księga Kapłańska 6:2-4

Przed tym jak zbawił mnie Chrystus w swojej łasce - gdybym wtedy znalazł portfel z pieniędzmi - czy to małą sumą, czy z ponad 2 tysiącami złotych - to nie oddałbym, nie zwróciłbym zguby. Pieniądze bym wziął, a resztę zostawił w portfelu gdzieś w widocznym miejscu. Wtedy nie miałem skrupułów - radowałbym się że ileś tam pieniędzy trafiło do mojej kieszeni. W tamtym czasie śmiałbym się, źle mówił o takich którzy oddaliby znalezione pieniądze i inne rzeczy jak telefon itd. Smakowały mi pieniądze zdobyte grzechem, ale kradzione nie tuczy i chciwy nigdy nie zaspokoi swojego chciwego głodu  - " Smakuje człowiekowi chleb podstępnie zdobyty, lecz potem jego usta są pełne piasku " - księga przysłów Salomona 20:17  _____  "Niesprawiedliwy jest zawsze chciwy " - księga przysłów Salomona 21:26 Biblia Warszawska

"Jeżeli zobaczysz, że wół twego brata lub jego owca zabłąkały się, nie możesz się od nich uchylać, ale odprowadzisz je do swego brata. (2) A jeżeli twój brat nie jest blisko ciebie i nie znasz go, to wprowadzisz je do swego domu i pozostaną u ciebie, aż twój brat poszuka ich i wtedy mu je zwrócisz. (3) Tak samo postąpisz z jego osłem, tak samo postąpisz z jego szatą, tak samo postąpisz z każdą zgubioną rzeczą swego brata, którą on zgubił, a ty znalazłeś. Nie możesz się od nich uchylić." - Powtórzonego Prawa 22:1-3
Przed tym jak zbawił mnie Chrystus w swojej łasce, gdy byłem martwy w grzech - nie miałem skrupułów aby okraść kogoś, nie oddać tego co znalezione. Jako nastolatek zapisałem się na zbiórkę "Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy" ale nie żeby przyłożyć rękę do pomocy dla chorych, na sprzęt medyczny - ale żeby zdobyć pieniądze. Wyciągnąłem z puszki większość uzbieranych pieniędzy, oddałem tylko kilkadziesiąt złotych. Gdy PAN JEZUS ZBAWICIEL - DOBRY BÓG otworzył mi oczy, zbawił mnie, ożywił z duchowej śmierci, wyzwolił z niewoli grzechu - te ukradzione pieniądze oddałem na szczytny cel. Dzisiaj nawet gdybym miał okazję bezkarnego ukradzenia miliardów - to nigdy bym tego nie zrobił. Nawet grosika bym nie wziął. Dzięki JEZUSOWI memu ZBAWCY jestem innym człowiekiem - mam nowe serce i nowego ducha, ZBAWCA zmienia mnie w procesie uświęcenia.
"Prawdziwa biblijna skrucha - uszna spowiedź nie bądźcie niewolnikami Rzymu część 2"https://mieczducha888.blogspot.com/2019/07/prawdziwa-biblijna-skrucha-uszna.html

"Kto kradł, niech więcej nie kradnie, ale raczej niech pracuje, czyniąc własnymi rękami to, co jest dobre, aby miał z czego udzielać potrzebującemu." - list apostoła Pawła do Efezjan 4:30
Dzisiaj nawet gdybym znalazł miliony złotych, miliardy złotych to dzięki ZBAWICIELOWI oddałbym z radością wszystko co do grosika i nie chciałbym żadnego "znaleźnego". Jeśli ktoś by chciał mi dać "znaleźne" to powiedziałbym żeby dał tą sumę na Ewangelizację, lub komuś naprawdę potrzebującemu. Mam dach nad głową, mam co jeść, w co się ubrać więc te pieniądze przydałyby się innym bardziej niż mi.
Legenda mówi, że żyjemy w "chrześcijańskim" kraju - legenda mówi, że ogromna większość Polaków to chrześcijanie. Kto tak mówi to niech włoży w portfel pieniądze i zostawi gdzieś na ulicy. Na 100 osób które znajdą ilu odda ?? Nawet gdy ktoś odda - to nie znaczy jeszcze że jest chrześcijaninem - niewolnikiem JEZUSA, JEGO uczniem. "Prawdziwe znaczenie greckiego słowa "christianos" a polskiego "chrześcijanin" - doulos niewolnik Chrystusa część 5" - http://mieczducha888.blogspot.com/2019/07/prawdziwe-znaczenie-greckiego-sowa.html

Ludzie często gdy coś zgubią proszą martwe stworzenie np tzw "św. Antoniego" - zamiast wprost, bezpośrednio prosić ŻYWEGO STWÓRCĘ - JEZUSA który wszystko wie, w przeciwieństwo do żywych i zmarłych ludzi : "W śmierci bowiem nie ma pamięci o tobie, a w grobie któż cię będzie wysławiać?" - Psalm 6:5 _____ "Nie pokładajcie ufności we władcach ani w żadnym synu ludzkim, u którego nie ma wybawienia. 4 Opuszcza go duch i wraca do swojej ziemi; w tymże dniu zginą wszystkie jego myśli." - Psalm 146:3-4. Zwracanie się do zmarłych to grzech. Poza tym kiedyś byli u pogan bożkowie - patroni, a dziś w rzymskim katolicyzmie są tzw święci - patroni : "Bogowie Rzymskokatoliccy : patroni, wstawiennicy, kult Marii i innych stworzeń" - http://mieczducha888.blogspot.com/2016/04/bogowie-rzymskokatoliccy-patroni.html

Zamiast do jakiegoś Antoniego, Marii i innych stworzeń - trzeba bezpośrednio - bez pośredników zwracać się do JEZUSA który jest WSZYSTKOWIEDZĄCY, wszystko widzi w całym wszechświecie. Zna doskonale przyszłość naszą, wszystkich ludzi, tego co nadejdzie. JEGO się nie oszuka, nic się przed NIM nie ukryje, więc dobrze JEGO prosić, a nie robić grzech bałwochwalstwa idąc do tzw np rzymskokatolickich "patronów, pośredników, wstawienników" - to wszystko wymysł diabła.  ... "Gdyż Pan wodzi oczyma swymi po całej ziemi, aby wzmacniać tych, którzy szczerym sercem są przy nim" - 2 Kronik 16:9a ______ "Jeszcze bowiem nie ma słowa na języku moim,A Ty, Panie, już znasz je całe. (5) Ogarniasz mnie z tyłu i z przoduI kładziesz na mnie rękę swoją. (6) Zbyt cudowna jest dla mnie ta wiedza,Zbyt wzniosła, bym ją pojął. (7) Dokąd ujdę przed duchem twoim?I dokąd przed obliczem twoim ucieknę? (8) Jeśli wstąpię do nieba,Ty tam jesteś,A jeśli przygotuję sobie posłanie w krainie umarłych,I tam jesteś. (9) Gdybym wziął skrzydła rannej zorzyI chciał spocząć na krańcu morza, (10) Nawet tam prowadziłaby mnie ręka twoja,Dosięgłaby mnie prawica twoja. (11) A gdybym rzekł: Niech ciemność mnie ukryjeI nocą stanie się światło wokoło mnie, (12) To i ciemność nic nie ukryje przed tobą,A noc jest jasna jak dzień,Ciemność jest dla ciebie jak światło. (13) Bo Ty stworzyłeś nerki moje,Ukształtowałeś mnie w łonie matki mojej. (14) Wysławiam cię za to, że cudownie mnie stworzyłeś.Cudowne są dzieła twojeI duszę moją znasz dokładnie. (15) Żadna kość moja nie była ukryta przed tobą,Choć powstawałem w ukryciu,Utkany w głębiach ziemi. (16) Oczy twoje widziały czyny moje,W księdze twej zapisane były wszystkie dni przyszłe,Gdy jeszcze żadnego z nich nie było." - Psalm 139
Gdyby ludzie przestrzegali dwóch przykazań miłości to nie byłoby żadnych kradzieży, żadnych krzywd, żadnej niesprawiedliwości - ale tylko miłość wzajemna, miłosierdzie, pomoc, współczucie, czynienie dobra, uczciwość. Ta pani pewnie nie spodziewała się że odzyska np pieniądze dlatego tak się uradowała, warto jednak w takich przypadkach prosić ŻYWEGO JEZUSA a nie martwego Antoniego, o to aby poruszył serce, sumienie znalazcy. Nie ma chrześcijańskich państw. Są państwa z pozorami chrześcijaństwa, a to jest często gorsze niż jawny fałsz. 
                                                                           dziewczynka na przystanku

Ludzie rodzą się pogubieni w grzechu, rodzą się duchowo martwi, ale JEZUS szuka pogubionych i chce uczynić ich dziećmi Bożymi które będą z NIM i OJCEM w wieczności. "Przyszedł bowiem Syn Człowieczy, aby szukać i zbawić to, co zginęło" - Ewangelia Łukasza 19:10

PAN posyła zaproszenie do zbawienia, do Królestwa Bożego ale wiele osób "wierzących" nie chce tego wszystkiego - nie chcą pójść za JEZUSEM, zostać JEGO uczniami pełniącymi JEGO wolę : "A Jezus, odpowiadając, znowu mówił do nich w przypowieściach tymi słowy:
2 Królestwo niebieskie podobne jest do króla, który wyprawił wesele swemu synowi.
3 I posłał swe sługi, aby wezwali zaproszonych na wesele, ale oni nie chcieli przyjść.
4 Ponownie posłał inne sługi, mówiąc: Powiedzcie zaproszonym: Oto przygotowałem moją ucztę, zabito moje woły i tuczne zwierzęta i wszystko jest gotowe. Chodźcie na wesele.
5 Lecz oni zlekceważyli to i odeszli, jeden na swoje pole, a inny do swego kupiectwa;
6 A inni schwytali jego sługi, znieważyli ich i zabili." - Ewangelia Mateusza 22:1-6
Kilka dni temu na przystanku autobusowym mówiłem ludziom swoje świadectwo zbawienia i po wypadku. Nie powiedziałem za wiele, bo za chwilę przyjechał autobus i większość ludzi wsiadła do niego. Jedną z tych osób była jakaś dziewczynka - dałbym jej góra 10 lat. Podziękowała mi. Nie wiem co poruszyło jej serce, ale podziękowała mi, a ja jej powiedziałem aby czytała sobie Biblię. Autobus odjechał, a ja jeszcze chciałem dokończyć swoją mowę o Zbawicielu w moim życiu. Były dwie osoby na przystanku jeszcze, więc spytałem czy mogę dokończyć. Ta jedna osoba - jakiś mężczyzna około 40-tki powiedział że nie chce tego słuchać. Powiedziałem : "nie przeszkadzam więc, do widzenia" i odszedłem myśląc o dwóch skrajnych reakcjach dwóch osób. Ta dziewczynka miała uśmiech na twarzy i podziękowała mi, a ten człowiek nie był radosny i nie chciał dalej słuchać. Oby jednak to co usłyszał i zobaczył wzeszło w jego sercu.
Nie raz tego doświadczyłem - te same słowa u jednych wywołują radość, dziękowanie JEZUSOWI - a inni tych samych słów ode mnie nie chcą słuchać, złoszczą się -- "A on odpowiedział im: Wam dano poznać tajemnice królestwa niebieskiego, ale im nie jest dane. 12 Kto bowiem ma, temu będzie dodane i będzie miał w obfitości, ale kto nie ma, zostanie mu zabrane nawet to, co ma. 13 Dlatego mówię do nich w przypowieściach, bo patrzą, a nie widzą, i słuchają, a nie słyszą ani nie rozumieją. 14 I spełnia się na nich proroctwo Izajasza, które mówi: Słuchając, będziecie słyszeć, ale nie zrozumiecie i patrząc, będziecie widzieć, ale nie zobaczycie. 15 Utyło bowiem serce tego ludu, stępiały ich uszy i zamknęli swe oczy, żeby przypadkiem oczami nie widzieli ani uszami nie słyszeli, a sercem nie zrozumieli i nie nawrócili się, i żebym ich nie uzdrowił16 Ale błogosławione wasze oczy, bo widzą, i wasze uszy, bo słyszą. 17 Bo zaprawdę powiadam wam: Wielu proroków i sprawiedliwych pragnęło widzieć to, co wy widzicie, ale nie zobaczyli, i słyszeć to, co wy słyszycie, ale nie usłyszeli." - Mateusz 13:11-17 - Jedni ludzi chcą usłyszeć, chcą zrozumieć - ale są i tacy którzy zamykają uszy, nie chcą słyszeć. Jedni pragną usłyszeć i dane im jest to. Inni zamykają swoje duchowe uszy i oczy i nie pragną słyszeć, bo nie chcą zmian w swoim życiu. Nie chcą np posłuszeństwa, wolą swoje pożądliwości, grzechy. 

To jedno słowo "dziękuję" od tej góra 10-letniej dziewczynki jest cenniejsze, mocniejsze niż tysiące wrogich słów, wrogich reakcji.
PAN JEZUS jest cierpliwy, dobry i wytrwale szuka ludzi posyłając zbawienne zaproszenie. ON się nie zraża się, nie zniechęca - więc i my jako JEGO słudzy nie zrażajmy się, nie zniechęcajmy żadnym przeciwnościom ... "uwolniony od legionu demonów - cenna lekcja z Dekapolu dla chrześcijan" - http://mieczducha888.blogspot.com/2019/06/uwolniony-od-legionu-demonow-cenna.html 
"Gdy usłyszał to jeden ze współbiesiadników, powiedział do niego: Błogosławiony ten, kto będzie jadł chleb w królestwie Bożym.
16 Wtedy on mu powiedział: Pewien człowiek wydał wielką ucztę i zaprosił wielu.
17 A gdy nadszedł czas uczty, posłał swego sługę, żeby powiedział zaproszonym: Chodźcie, bo już wszystko gotowe.
18 A oni zaczęli się wszyscy jednomyślnie wymawiać. Pierwszy mu powiedział: Kupiłem pole i muszę iść je obejrzeć. Proszę cię, uważaj mnie za wytłumaczonego.
19 Drugi zaś powiedział: Kupiłem pięć par wołów i idę je wypróbować. Proszę cię, uważaj mnie za wytłumaczonego.
20 A jeszcze inny powiedział: Pojąłem żonę i dlatego nie mogę przyjść.
21 A gdy sługa wrócił, oznajmił to swemu panu. Wtedy gospodarz rozgniewał się i powiedział do swego sługi: Wyjdź szybko na ulice i zaułki miasta i wprowadź tu ubogich, ułomnych, chromych i ślepych.
22 I powiedział sługa: Panie, stało się, jak rozkazałeś, a jeszcze jest miejsce.
23 Wtedy Pan powiedział do sługi: Wyjdź na drogi i między opłotki i przymuszaj do wejścia, aby mój dom się zapełnił.
24 Mówię wam bowiem, że żaden z tych ludzi, którzy byli zaproszeni, nie skosztuje mojej uczty." Łukasz 14 
Nadal jednak trwa czas łaski, nadal PAN ZBAWICIEL chce aby wszyscy doszli do pokuty [2 Piotr 3], aby wszyscy byli zbawieni [1 Tymoteusz 2:4] .... jednak wielu nie reaguje dzisiaj na JEZUSOWY głos : "Kto wierzy w niego, nie będzie potępiony, ale kto nie wierzy, już jest potępiony, bo nie uwierzył w imię jednorodzonego Syna Bożego. (19) A potępienie polega na tym, że światłość przyszła na świat, lecz ludzie umiłowali ciemność bardziej niż światłość, bo ich uczynki były złe. (20) Każdy bowiem, kto źle czyni, nienawidzi światłości i nie idzie do światłości, aby jego uczynki nie były zganione. (21) Lecz kto czyni prawdę, przychodzi do światłości, aby jego uczynki były jawne, że w Bogu są dokonane." - Ewangelia Jana 3:18-21 - "światłowstręt główną przyczyną ateizmu " - http://mieczducha888.blogspot.com/2017/02/swiatowstret-gowna-przyczyna-ateizmu.html
"Któż z was, gdy ma sto owiec, a zgubi jedną z nich, nie zostawia dziewięćdziesięciu dziewięciu na pustyni i nie idzie za zgubioną, aż ją znajdzie? (5) Kiedy ją znajdzie, wkłada na swoje ramiona i raduje się. (6) A przyszedłszy do domu, zwołuje przyjaciół i sąsiadów i mówi im: Cieszcie się ze mną, bo znalazłem moją zgubioną owcę. (7) Mówię wam, że podobnie w niebie większa będzie radość z jednego pokutującego grzesznika niż z dziewięćdziesięciu dziewięciu sprawiedliwych, którzy nie potrzebują pokuty. (8) Albo która kobieta, mając dziesięć monet, jeśli zgubi jedną, nie zapala świecy, nie zamiata domu i nie szuka pilnie, aż ją znajdzie? (9) A znalazłszy, zwołuje przyjaciółki i sąsiadki i mówi: Cieszcie się ze mną, bo znalazłam monetę, którą zgubiłam. (10) Podobnie, mówię wam, będzie radość przed aniołami Boga z jednego pokutującego grzesznika" - Łukasz 15
Sam przez ponad 20 lat życie nie reagowałem na JEZUSOWY GŁOS, ale w końcu Boża łaska złamała mnie różnymi zdarzeniami. Nie przekreślam nikogo. Nie miałem skrupułów - ukradłem pieniądze na sprzęt medyczny. Były pobicia, różne inne coraz gorsze rzeczy. Narobiłem jeszcze gorszych rzeczy przed nawróceniem, ale ZBAWICIEL mnie zmienił i dalej zmienia - tak że dziś mam inne rzeczy w sercu, innymi kategoriami myślę, mam inny system wartości. Żyję dwoma przykazaniami miłości, a nie grzechami, pożądliwościami, chciwością jak kiedyś. Tak samo może być u tych którzy dzisiaj nie są poddani JEZUSOWI, nie są woli w NIM. Nikogo nie przekreślajmy, bo dla Zbawca nie rezygnuje w szukaniu tego co zaginęło. 
To jedno słowo "dziękuję" od tej góra 10-letniej dziewczynki jest cenniejsze, mocniejsze niż tysiące wrogich słów, wrogich reakcji. Warto wychodzić do ludzi z DOBRĄ NOWINĄ o ŁASKAWYM, ŚWIĘTYM ZBAWICIELU i z JEGO miłością : "A gdy naczelni kapłani i uczeni w Piśmie zobaczyli cuda, które czynił, i dzieci wołające w świątyni: Hosanna Synowi Dawida, rozgniewali się. (16) I zapytali go: Słyszysz, co one mówią? A Jezus im odpowiedział: Tak. Czy nigdy nie czytaliście: Przez usta niemowląt i ssących przygotowałeś sobie chwałę?" - Mateusz 21:15-16 

"W tym czasie podeszli do Jezusa uczniowie, pytając: Kto jest największy w królestwie niebieskim? (2) A Jezus, zawoławszy dziecko, postawił je pośród nich; (3) I powiedział: Zaprawdę powiadam wam: Jeśli się nie nawrócicie i nie staniecie się jak dzieci, nie wejdziecie do królestwa niebieskiego. (4) Kto się więc uniży jak to dziecko, ten jest największy w królestwie niebieskim" - Mateusz 18:1-4 
"Dlaczego w rzymskim katolicyzmie nie ma Jezusowego pokoju ducha - Mam już dzisiaj życie wieczne część 7 " - http://mieczducha888.blogspot.com/2019/07/dlaczego-w-rzymskim-katolicyzmie-nie-ma.html  

         chwała OJCU oraz BOGU PRAWDZIWEMU JEZUSOWI - Ewangelia Jana 20:28, 1 Jan 5:20, Objawienie 5:13  .... Charis2007@wp.pl ... 04.08.2019 Puławy , Dominik

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz