środa, 21 sierpnia 2019

Błogosławiona pokora przed JEZUSEM BOGIEM i ludźmi lub zgubny grzech pychy szatana - Ew Mateusza 11:28-30


Pycha, duma przed BOGIEM STWÓRCĄ zgubiła samego potężnego cherubina i zamieniła go w szatana, diabła. Tym bardziej pycha prowadzi ludzi pysznych do różnorakiej katastrofy, ruiny, upadku. Pycha przed JEZUSEM STWÓRCĄ, ale i przed ludźmi to samozagłada duchowa, ale i często też fizyczna.

Biblia w bardzo wielu fragmentach porusza temat pokory, uniżoności, skromności oraz pychy, dumy, arogancji, wyniosłości, buty itp. Trochę poruszyć chciałem ten temat w tym wpisie, ale bezcenne jest wraz z JEZUSEM poznawanie tego tematu biblijnego i wprowadzanie pokornego postępowania do swojego stylu życia.
Jeśli będzie w nas pycha to czeka nas pewna zguba, upadek. Nie może w nas być żadnej pychy ale jedynie pokora. 
Biblia wprost mówi że to m.in. pycha doprowadziła cherubina usługującego OJCU i JEZUSOWI LOGOSOWI - do katastrofalnego upadku duchowego, do buntu. "Twoją pychę [GAON] i brzęk twoich lutni strącono do krainy umarłych. Twoim posłaniem zgnilizna, a robactwo twoim okryciem. (12) O, jakże spadłeś z nieba, ty, gwiazdo jasna, synu jutrzenki! Powalony jesteś na ziemię, pogromco narodów! (13) A przecież to ty mawiałeś w swoim sercu: Wstąpię na niebiosa, swój tron wyniosę ponad gwiazdy Boże i zasiądę na górze narad, na najdalszej północy. (14) Wstąpię na szczyty obłoków, zrównam się z Najwyższym." - Izajasz 14 BW ______ "Strącona jest do piekła, pycha[GAON] twoja i dźwięk muzyki twojej; podesłanoć mole, a robaki cię przykrywają. (12) Jakoż to, żeś spadł z nieba, o jutrzenko! która wschodzisz rano? powalonyś aż na ziemię, któryś wątlił narody! (13) Wszakieś ty mawiał w sercu swem: Wstąpię na niebo, nad gwiazdy Boże wywyższę stolicę moję, a usiądę na górze zgromadzenia, na stronach północnych: (14) Wstąpię na wysokość obłoków, będę równy Najwyższemu" - Biblia Gdańska
GAON strong 1347 znaczy w negatywnym znaczeniu m.in : pycha, duma, arogancka.
To samo słowo [GAON] w negatywnym znaczeniu użyte do szatana w Izajasz 14:11 znajdujemy też np w negatywnym znaczeniu tu : "Bojaźń PANA to nienawidzić zła. Ja nienawidzę pychy[GAON], wyniosłości, złej drogi i ust przewrotnych." - Księga Przysłów Salomona 8:13 _____ "Pycha[GAON] poprzedza zgubę, a wyniosły duch - upadek" - Księga Przysłów Salomona 16:18 _______ "Oto taka była nieprawość Sodomy, twojej siostry: pycha[GAON], dostatek chleba i wielkie próżniactwo były w niej i jej córkach, nie wzmacniała też ręki ubogiego i nędznego. (50) Były wyniosłe i popełniały obrzydliwość przede mną. Dlatego usunąłem je, jak uważałem za słuszne" - Ezechiel 16:49-50
Również 28 rozdział Ezechiela mówi o upadku szatana i tu również wymieniona jest pycha szatana, jego buta, arogancja, wyniosłość : "Ty jesteś namaszczonym cherubinem nakrywającym; ja cię ustanowiłem. Byłeś na świętej górze Boga, przechadzałeś się wśród kamieni ognistych. (15) Byłeś doskonały w swoich drogach od dnia, kiedy zostałeś stworzony, aż znalazła się w tobie nieprawość. (16) Przez twój ogromny handel pełno pośród ciebie bezprawia, i zgrzeszyłeś. Dlatego zrzucę cię z góry Boga, cherubinie nakrywający, wyniszczę cię spośród kamieni ognistych. (17) Uniosło[gabahh] się twoje serce z powodu twojej piękności, znieważyłeś swoją mądrość z powodu twojego blasku. Rzucę cię na ziemię i postawię cię przed królami, aby się tobie przypatrzyli" - Ezechiel 28 UBG

Serce szatana przed upadkiem uniosło się - w jego serce weszła pycha, duma, arogancja. Odszedł od pokory, uniżoności, skromności. Podobnie różne osoby postąpiły np Król Uzzjasz : "Uzjasz przygotował całemu wojsku tarcze, włócznie, hełmy, pancerze, łuki oraz kamienie do proc. (15) Sporządził w Jerozolimie machiny wojenne wymyślone przez zdolnych ludzi, aby stały na wieżach i na narożnikach w celu ciskania strzał i wielkich kamieni. Jego sława rozeszła się daleko, ponieważ doznawał cudownej pomocy, aż stał się potężny. (16) Ale kiedy się umocnił, uniosło[gabahh] się jego serce ku jego własnej zgubie. Zgrzeszył przeciw PANU, swemu Bogu, gdyż wszedł do świątyni PANA, aby palić kadzidło na ołtarzu kadzenia" - 2 Kronik 26 _________ O innym królu judzkim : "Ezechiasz jednak nie odwdzięczył się za dobrodziejstwa, które zostały mu wyświadczone, gdyż jego serce uniosło [gabahh] się pychą. Dlatego powstał gniew przeciw niemu i przeciw Judzie oraz Jerozolimie. (26) Ale Ezechiasz ukorzył się za wyniosłość swojego serca - on i mieszkańcy Jerozolimy - i nie spadł na nich gniew PANA za dni Ezechiasza". Lekarstwem na pychę, dumę, arogancję jest ukorzenie się przed BOGIEM, porzucenie pychy a wybranie pokornego służenia BOGU w posłuszeństwie JEGO przykazaniom, pełnieniu JEGO woli, w dziękczynieniu i chwaleniu GO.
To samo słowo użyte do szatana w Ezechiela 28:17 jest użyte w Księdze Przysłów Salomona 18:12 : "Przed upadkiem serce człowieka jest wyniosłe[gabahh], a chwałę poprzedza pokora". Jeśli mamy w swoim sercu pychę, dumę to naśladujemy szatana, diabła i jesteśmy na drodze potępienia, na drodze upadku z której w pokucie, skrusze powinniśmy jak najszybciej zejść na drogę pokory, uniżenia. 
Od tego słowa [gabahh] użytego odnośnie pychy szatana - wywodzi się słowa użyte w  Księdze Przysłów Salomona 16:18 : "Pycha[GAON] poprzedza zgubę, a wyniosły [GABHAH] duch - upadek". Jeśli jest w nas jakaś pycha to jesteśmy na drodze do zguby i na drodze upadku, więc słusznie ZBAWICIEL w swej miłości mówi do nas : "Przyjdźcie do mnie wszyscy, którzy jesteście spracowani i obciążeni, a ja wam dam odpoczynek. (29) Weźcie na siebie moje jarzmo i uczcie się ode mnie, że jestem cichy i pokornego serca, a znajdziecie odpoczynek dla waszych dusz. (30) Moje jarzmo bowiem jest przyjemne, a moje brzemię lekkie." - Mateusz 11:28-30.  Trzeba pokory aby brać jarzmo JEGO woli na siebie - aby być JEGO własnością, niewolnikiem a ON naszym absolutnym PANEM : "Przekręcane nauki JEZUSA - Prawdziwe biblijne znaczenie słów o zapieraniu się siebie i codziennym braniu niesieniu swojego krzyża." - http://mieczducha888.blogspot.com/2019/05/przekrecane-nauki-jezusa-prawdziwe.html

                                                           BÓG pysznym się sprzeciwia, BÓG pokornym daje łaskę

"Większą zaś daje łaskę, bo mówi: Bóg sprzeciwia[antitasso] się pysznym, a pokornym daje łaskę." - Jakub 4:6 ______ "Podobnie młodsi, bądźcie poddani starszym. Wszyscy zaś wobec siebie bądźcie poddani. Przyobleczcie się w pokorę, gdyż Bóg pysznym się sprzeciwia[antitasso], a pokornym łaskę daje. 6 Uniżcie się więc pod potężną ręką Boga, aby was wywyższył w odpowiednim czasie." - 1 Piotr 5:5-6

[antitasso] : znaczy m.in : przeciwstawić się, wystąpić przeciwko komuś, sprzeciwić się, stawiać opór, walczyć przeciwko.

Pycha sprawia że WSZECHMOGĄCY STWÓRCA przeciwstawia się pyszałkowi, sprzeciwia się pyszałkowi, jest przeciwko pyszałkowi. Mieć przeciwko sobie STWÓRCĘ , WSZECHMOGĄCEGO BOGA to straszna rzecz, najgorsza bo w takim stanie nie ma się żadnego obrońcy, pomocnika, sprzymierzeńca. Przeciwnie pokorny, uniżony człowiek przed JEZUSEM : takiemu WSZECHMOGĄCY JEZUS udziela łaski. A mieć łaskę WSZECHMOGĄCEGO JEZUSA to znaczy mieć wszystko czego potrzebujemy do życia, pobożności, do pełnienia woli Bożej, wydawania owocu ducha. Wszystko do bycia zbawionym bo łaską jesteśmy zbawieni, ale pyszny nie ma tej łaski. Pokorny, uniżony przed JEZUSEM ma ją i w tej łasce JEZUSOWEJ będzie wierny swemu PANU, owocujący w każdy czas : "Dlatego trzy razy prosiłem Pana, aby on odstąpił ode mnie. (9) Lecz powiedział mi: Wystarczy ci moja łaska. Moja moc bowiem doskonali się w słabości. Najchętniej więc będę się chlubił z moich słabości, aby zamieszkała we mnie moc Chrystusa. (10) Dlatego mam upodobanie w słabościach, w zniewagach, w niedostatkach, w prześladowaniach, w uciskach ze względu na Chrystusa; gdy bowiem jestem słaby, wtedy jestem mocny" - 2 Koryntian 12:8-10

Uczmy się być pokornymi, uniżonymi a będziemy mieć zawsze po swojej stronie JEZUSA który mieszkając w nas mocą swoją duchowej obecności da nam wszelkie siły, moc, mądrość - wszystko co potrzebne aby być MU wiernym, duchowo zdrowym, wydającym owoc ducha w każdy czas, nawet w ten najtrudniejszy.

  • Albo wybieranie pychy i BÓG sprzeciwiający się nam - albo wybieranie pokory i BÓG będący przy nas z niezbędną łaską. 
  • Albo droga naśladowania pysznego, dumnego szatana - albo droga naśladowania pokornego, uniżonego Zbawiciela gdy jako doskonały człowiek chodził po ziemi.
Decyzje co wybierzemy - pychę czy pokorę mamy każdego dnia w różnych sytuacjach, w różnych miejscach. Czasem bardzo ciężki jest wybrać pokorę, uniżenie ale to jedyny dobry, właściwy wybór. Wybieranie pychy zawsze jest grzechem i zawsze nie podoba się JEZUSOWI BOGU ŻYWEMU. ON nienawidzi pychy, a wspiera pokornych. Czasami wybór pokornego zachowania, pokornej postawy może wydawać się głupi, szkodliwy, naiwny itd - ale to tylko pozory. W rzeczywistości bycie pokornym, uniżonym zawsze jest dobre, opłacalne i podoba się WSZECHPOTĘŻNEMU KRÓLOWI, naszemu PANU który opuścił chwałę nieba, stał się na 33,5 roku człowiekiem przez co pokazał doskonałą pokorę, uniżoność, miłość - "Stwórca wszechrzeczy myje nogi swemu stworzeniu - cenne lekcje dla chrześcijan" - http://mieczducha888.blogspot.com/2017/04/stworca-wszechrzeczy-myje-nogi-swemu.html

Duchowe dzieci BOGA są coraz bardziej pokorne, uniżone. Duchowe dzieci diabła nie są pokorne, uniżone ale naśladują pychę, dumę, arogancję, butę, wyniosłość swojego duchowe ojca - diabła. 
Na tym bezbożnym świecie pokora jest wyśmiewana, nazywana głupotą i uważana za wadę. Inaczej jest w oczach JEZUSA który pokorę uważa za wielką cnotę i zachęca nas abyśmy uczyli się być cichymi i pokornego serca : "Przyjdźcie do mnie wszyscy, którzy jesteście spracowani i obciążeni, a ja wam dam odpoczynek. (29) Weźcie na siebie moje jarzmo i uczcie się ode mnie, że jestem cichy [prays] i pokornego[tapeinos] serca, a znajdziecie odpoczynek dla waszych dusz. (30) Moje jarzmo bowiem jest przyjemne, a moje brzemię lekkie." - Mateusz 11:28-30

[prays] - znaczy m.in : skromny, łagodny, delikatny, uprzejmy. Moim zdaniem biblijny PRAYS to połączenie łagodności, opanowania, pokory, uległości wobec Boga a przez to i wobec ludzi : "łagodność to nie słabość ale wielka siła" - http://mieczducha888.blogspot.com/2014/11/agodnosc-to-nie-sabosc-ale-wielka-sia.html  , " łagodność to nie słabość ale wielka siła część 2 - kłótnie, sprzeczki to grzech" - http://mieczducha888.blogspot.com/2016/10/agodnosc-to-nie-sabosc-ale-wielka-sia.html
"Błogosławieni cisi, ponieważ oni odziedziczą ziemię" - Mateusz 5:5
"Ale owoc Ducha jest miłość, wesele, pokój, nieskwapliwość, dobrotliwość, dobroć, wiara, cichość, wstrzemięźliwość. (23) Przeciwko takowym nie masz zakonu" - Galacjan 5, Biblia Gdańska

[tapeinos] - - znaczy m.in : pokorny, uniżony, skromny.
" Lecz Bóg, który pociesza uniżonych[tapeinos], pocieszył nas przez przybycie Tytusa." - 2 Kor 7:6 ___ "Podobnie młodsi, bądźcie poddani starszym. Wszyscy zaś wobec siebie bądźcie poddani. Przyobleczcie się w pokorę, gdyż Bóg pysznym się sprzeciwia, a pokornym[tapeinos] łaskę daje." - 1 Piotr 5:5 - PAN JEZUS pociesza pokornych, uniżonych. PAN JEZUS jest ze swoją łaską z pokornymi, uniżonymi. Warto być pokornym, warto prosić JEZUSA BOGA ŻYWEGO o pokorę, warto zabiegać o pokorę, warto się uczyć od JEZUSA być pokornego serca. 
"Jak służyłem Panu z całą pokorą wśród wielu łez i doświadczeń, które mnie spotykały z powodu zasadzek Żydów" - Dzieje 20:19 _____ "Proszę więc was ja, więzień w Panu, abyście postępowali w sposób godny powołania, do jakiego zostaliście wezwani; (2) Z całą pokorą, łagodnością i z cierpliwością, znosząc jedni drugich w miłości" - Efezjan 4:2

"Nie czyńcie nic z kłótliwości ani z próżnej chwały, lecz w pokorze uważajcie jedni drugich za wyższych od siebie" - Filipian 2:3 ______ "Tak więc jako wybrani Boga, święci i umiłowani, przyodziejcie się w serdeczne miłosierdzie, dobroć, pokorę, łagodność, cierpliwość; (13) Znosząc jedni drugich i przebaczając sobie nawzajem, jeśli ktoś ma skargę przeciw drugiemu: jak i Chrystus przebaczył wam, tak i wy." - Kolosan 3:12-13

"Ale kto z was jest największy, będzie waszym sługą. (12) Kto się wywyższa, będzie poniżony, a kto się poniża, będzie wywyższony" - Mateusz 23:11-12. Poniża w sensie pokornego uniżenia - bycia skromnym.

"Z wnętrza bowiem, z serca ludzkiego pochodzą złe myśli, cudzołóstwa, nierząd, zabójstwa; (22) Kradzieże, chciwość, niegodziwość, podstęp, wyuzdanie, oko złe, bluźnierstwo, pycha, głupota. (23) Całe to zło pochodzi z wnętrza i kala człowieka" - Marek 7:22
Proroctwo które wypełni się przy drugim przyjściu JEZUSA jako BOGA - WSZECHMOGĄCEGO KRÓLA królów PANA panów : "Okazał moc swoim ramieniem i rozproszył pysznych w myślach ich serc. (52) Strącił mocarzy z tronów, a wywyższył pokornych" - Łukasz 1:51-52 ______ "Wejdź w skałę i ukryj się w prochu ze strachu przed PANEM i przed chwałą jego majestatu. (11) Wyniosłe oczy człowieka ukorzą się, ludzka pycha będzie poniżona, a sam tylko PAN zostanie wywyższony w tym dniu. (12) Przyjdzie bowiem dzień PANA zastępów przeciwko każdemu pysznemu i wyniosłemu, i przeciwko każdemu wywyższonemu, a każdy zostanie poniżony" - Izajasz 2:10-12
"Plotkarze, oszczercy, nienawidzący Boga, zuchwali, pyszni, chełpliwi, wynalazcy złych rzeczy, nieposłuszni rodzicom" - Rzymian 1:30 ______ "A to wiedz, że w ostatecznych dniach nastaną trudne czasy. (2) Ludzie bowiem będą samolubni, chciwi, chełpliwi, pyszni, bluźniący, nieposłuszni rodzicom, niewdzięczni, bezbożni" - 2 Tymoteusz 3:1-2
Pokory w tym bezbożnym świecie będzie coraz mniej, coraz więcej będzie pychy i ona będzie zachwalana, reklamowana, propagowana jako atut, jako zaleta, dobra cecha ludzi XXI wieku. W XXI pycha też jest grzechem. ŚWIĘTY BÓG jest ponadczasowy.
"Każdy, który jest wyniosłego serca, budzi odrazę w PANU" - Księga Przysłów Salomona 16:5a

"Za pychą przychodzi hańba, a u pokornych jest mądrość." - Księga Przysłów Salomona 11:2 - u pokornych jest mądrość, bo tylko pokorny przyznaje przed JEZUSEM że potrzebuje GO jako ZBAWICIELA, DOBREGO PASTERZA. Pokorny przed JEZUSEM będzie prosił GO o poznanie JEGO woli, o JEGO prowadzenie i o mądrość ku właściwym wyborom zgodnym z JEGO nauką, wolą. Pycha mówi że nie potrzebuje Zbawiciela. Pycha mówi że nie potrzebuje prowadzenia DOBREGO PASTERZA. Pycha mówi że nie potrzebuje mądrości ku pełnieniu woli Bożej i ku rozumieniu Biblii.   "Poprowadzi pokornych w sprawiedliwości, pokornych nauczy swojej drogi." - Psalm 25:9

                                                                                  pokora

" Jakże cenna jest łaska twoja, Boże! " - Psalm 36:8a. - "Chrystus jest przeciwny karze śmierci - Ewangelia Prawdziwej Łaski część 4" - http://mieczducha888.blogspot.com/2019/03/chrystus-jest-przeciwny-karze-smierci_26.html
Nie jestem w niczym lepszy od innych ludzi na ziemi. Wszystko co mam - mam dzięki łasce JEZUSA. Wszelkie dobre zmiany we mnie, to JEGO dzieło - a nie moja siła i nie moja jakaś inteligencja. Nic ze mnie, wszystko od ZBAWICIELA z łaski przez wiarę, zawierzenie MU. W moim ciele, we mnie nie mieszka żadne dobro. Wszelkie dobro we mnie jest tylko dzięki zamieszkiwaniu we mnie JEZUSA - dzięki mocy JEGO obecności w sercu [duchowej a nie fizycznej]. Nie jestem lepszy od innych, bo zbawiony jestem łaską a nie swoimi zdolnościami, zasługami. Tylko dzięki łasce jest zbawienie, więc tylko JEZUSOWI i OJCU podziękowania, chwała. Żadnego wywyższania siebie. Żadnego uważania się za lepszego czy mądrzejszego od innych ludzi. W pokorze wskazywanie na JEZUSA i mówienie w pokorze innym o ZBAWICIELU który chce i może również ich zbawić, przemieniać na podobieństwo swojego obrazu w myślach, zachowaniu i słowach.
Sam z siebie nic nie mogę. Bez łaskawej obecności JEZUSA we mnie jest pusty, bezsilny, nie mam dobra. Potrzebuję łaskawej obecności ZBAWICIELA w każdej chwili mojego życia aby przez to móc pełnić JEGO wolę, być posłuszny JEGO nauce, przykazaniom i wydawać błogosławiony owoc ducha, być użytecznym sługą. Jednak gdybym był pyszny to PAN będzie przeciwko mnie, a nie ze mną. Pokora jest mi, nam potrzebna w każdej chwili, w każdym miejscu - w domu, pracy, szkole, na mieście i wszędzie indziej. Pokora, uniżoność przed JEZUSEM prowadzi do pokory, uniżenia, skromności wobec ludzi.

BÓG JEZUS LOGOS mówi : "nie zniosę wyniosłych oczu i nadętego serca" - Psalm 101:5b

"Pieśń stopni Dawida. PANIE, moje serce nie wywyższa się i moje oczy nie są wyniosłe ani nie ubiegam się o wielkie rzeczy albo zbyt cudowne dla mnie." - Psalm 131:1

"Zdradziła cię twoja zuchwałość i pycha twego serca" - Jeremiasz 49:16a _____ "Otom ja przeciwko tobie, o hardy! mówi Pan, Pan zastępów; bo już przyszedł dzień twój i czas, abym cię nawiedził. (32) Potknie się zaiste hardy, i upadnie, a nie będzie, ktoby go podniósł; i rozniecę ogień w miastach jego, który pożre wszystko około niego" - Jeremiasz 50 BG ______ "Pycha twego serca zwiodła cię" - Abdiasz 1:3a - pycha jest zwodnicza.                                                             
"A Mojżesz był człowiekiem bardzo pokornymnajbardziej ze wszystkich ludzi, którzy żyli na ziemi." - 4 Mojżeszowa 12:3 - "Amputowana ręka - dlaczego Wszechmogący Jezus nie chce dać mi dzisiaj nowej ręki. Przykład Mojżesza i Dawida " - http://mieczducha888.blogspot.com/2018/03/amputowana-reka-dlaczego-wszechmogacy.html
"Usłyszałeś pragnienia pokornych, PANIE, utwierdzisz ich serca, nakłonisz swego ucha;" - Psalm 10:17 _______ "Moja dusza będzie się chlubić PANEM; pokorni to usłyszą i rozradują się." - Ps 34:2

"Lecz pokorni odziedziczą ziemię i będą się rozkoszować obfitością pokoju." - Psalm 37:11 _____ "Pokorni to ujrzą i rozradują się, ożyje serce szukających Boga." - Psalm 69:32
"Z nieba dajesz słyszeć swój wyrok, ziemia się zlękła i zamilkła;9 Gdy Bóg powstał na sąd, aby wybawić wszystkich pokornych na ziemi. Sela." - Ps 76 ______ "PAN podnosi pokornych" - Ps 147:6a ______ "PAN bowiem swój lud upodobał sobie; zdobi pokornych zbawieniem." - Psalm 149:4 - pokornych przed JEZUSEM ZBAWICIELEM którzy widzą że tylko JEGO łaska daje przebaczenie, zbawienie, wieczne obietnice - "Dlaczego w rzymskim katolicyzmie nie ma Jezusowego pokoju ducha - Mam już dzisiaj życie wieczne część 7 " - http://mieczducha888.blogspot.com/2019/07/dlaczego-w-rzymskim-katolicyzmie-nie-ma.html  , prawdziwa łaska biblijna - http://mieczducha888.blogspot.com/2017/05/ewangelia-prawdziwej-aski-do-zbawienia.html
" Bo to wszystko moja ręka uczyniła i dzięki niej powstało to wszystko, mówi PAN. Lecz ja patrzę na tego, który jest ubogi i skruszony w duchu i który drży na moje słowo" - Izajasz 66:2

"Szukajcie PANA, wszyscy pokorni ziemi, którzy wypełniacie jego prawo; szukajcie sprawiedliwości, szukajcie pokory, może ukryjecie się w dniu gniewu PANA" - Księga Sofoniasza 3:2

Jest wiele innych fragmentów, historii biblijnych z pokorą i z pychą - co z tego że będziemy je znali nawet na pamięć jeśli w codziennym praktycznym życiu nie będziemy pokorni. szatan zna wszystkie wersety na pamięć - zna wszystkie wersety o pysze i o pokorze, a jednak w swoim postępowaniu nie jest pokorny.
PANIE JEZU jeśli jest we mnie jakaś pycha, coś co nie jest zgodne z pokorą - to proszę usuń to ze mnie i proszę ZBAWCO, PANIE i mój BOŻE : ucz mnie być cichym i pokornego serca. Nakazałeś nam to, więc u CIEBIE BOŻE ŻYWY jest wszelka siła, moc do cichego, pokornego życia, postępowania w tym niepokornym, pysznym świecie ... potrzebuję CIEBIE ZBAWCO - " "Przyjdźcie do mnie wszyscy, którzy jesteście spracowani i obciążeni, a ja wam dam odpoczynek. (29) Weźcie na siebie moje jarzmo i uczcie się ode mnie, że jestem cichy i pokornego serca, a znajdziecie odpoczynek dla waszych dusz. (30) Moje jarzmo bowiem jest przyjemne, a moje brzemię lekkie." - Mateusz 11:28-30 - ucz mnie PANIE JEZUS ZBAWCO być pokornym w domu i poza domem - w każdym miejscu i w każdym czasie. Nawet w najgorszym czasie daj być pokornym. 
Skoro pycha jest takim wielkim grzechem i tak zgubną rzeczą prowadzącą do upadku, to słusznie ZBAWCA nas napomina, nakazuje z miłości -  uczyć się stale od NIEGO być cichymi i pokornego serca.

pokora nie oznacza chodzenia na kompromisy z grzechem i tym bezbożnym światem. Zawsze i wszędzie jesteśmy winni posłuszeństwo, wierność ZBAWCY, naszemu STWÓRCY jak Daniel i jego przyjaciele którzy nie kłaniali się przed posągiem, a Daniel nie zaprzestał otwartej modlitwy - http://mieczducha888.blogspot.com/2014/08/kompromisowe-czczenie-demonow.html

wytrwale szukajmy pokory, wytrwale prośmy JEZUSA o pokorę  ... odejście od pokory przed BOGIEM STWÓRCĄ do pychy, dumy zgubiło potężnego cherubina i gubi mniejszych od niego ludzi gdy nie są pokorni, uniżeni, skromni przez JEZUSEM : " Nie nowicjusz, żeby nie wbił się w pychę i nie wpadł w potępienie diabelskie." - 1 Tymoteusz 3:6 ...... pycha prowadzi do upadku i JEZUS WSZECHMOGĄCY BÓG nie jest z pysznymi ... pycha to wielki grzech.

               chwała OJCU oraz BOGU PRAWDZIWEMU JEZUSOWI - Ewangelia Jana 20:28, 1 Jan 5:20, Objawienie 5:13  .... Charis2007@wp.pl ... 21.08.2019 Puławy , Dominik

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz